  • 71. Data: 2022-11-15 18:21:43
    Temat: Re: e-toll
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 15 Nov 2022 08:03:06 +0100, Cavallino wrote:

    > Przeczytałem, ale że był o tym kilka dni wcześniej artykuł w prasie, to
    > nie zrobiło to na mnie specjalnego wrażenia.

    > Na pierwszej stacji.

    Przydaloby sie jakies oficjalne powiadomienie i oznakowanie.

    > A czasem (zazwyczaj) i na granicy się da.

    W naszej czesci Europy granica pusta :-)

    > No właśnie.

    No to wpisujemy w google "toll road poland", znajdujemy
    https://etoll.gov.pl/en/

    i teraz zapomnij wszystko co wiesz, napisz co zrozumiales.

    Dla porownania
    https://edalnice.cz/en/index.html#/validation

    chociaz ...
    https://etoll.gov.pl/en/heavy-vehicles/news/warning-
    against-illegal-forms-of-motorway-e-vignette-distrib
    ution-on-the-territory-of-the-czech-republic/

    z polskiej strony sie musza dowiadywac?

    J.

  • 72. Data: 2022-11-15 21:46:37
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 15 Nov 2022 07:14:13 +0100, Shrek wrote:

    > Ale w ramach celu. Same gacie nie tworzą w sposób oczywisty munduru
    > (chyba że ratownika).

    > No właśnie to ma określić. Szczegóły, a nie zmieniać cel delegacji (w
    > tym przypadku celem jest żeby policjant miał charakterystyczne
    > umundurowanie).

    A jest taki wyrazny cel zapisany?

    Czy po prostu wszyscy wiedza, ze czesc policjantow jest
    umundurowanych, wiec trzeba przepisow szczegółowych - od wyglądu, do
    trybu przetargu ...

    > Znów - jest to niezgodne z delegacją;)

    Ustawa nie wymaga delegacji, a wiec i zgodnosci.

    J.

  • 73. Data: 2022-11-15 21:58:52
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 15.11.2022 o 21:46, J.F pisze:

    > A jest taki wyrazny cel zapisany?

    Tak - dla każdej ustawy jest cel regulacji, ocena skutków regulacji i
    protokoły z komisji - wszystko dostępne na orce. Zresztą jakby nie było
    to sąd na podstawie doświadczenia życiowego oceni jaki jest cel
    umundurowania policjanta i czy jest nim napis na gaciach czy może jednak
    żeby policjant był wyrózniony mundurem.
    > Czy po prostu wszyscy wiedza, ze czesc policjantow jest
    > umundurowanych, wiec trzeba przepisow szczegółowych - od wyglądu, do
    > trybu przetargu ...

    To też.

    > Ustawa nie wymaga delegacji, a wiec i zgodnosci.

    Delegacja niżej musi być zgodna z celem ustawy.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 74. Data: 2022-11-16 02:30:57
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 15-11-2022 o 18:21, J.F pisze:

    >>> Czasami. Np gdzie kupic te winiete, jesli autostrada jest od samej

    > Przydaloby sie jakies oficjalne powiadomienie i oznakowanie.

    I ogarnianie gdzie się jedzie.
    A oznakowanie zazwyczaj jest.

    > W naszej czesci Europy granica pusta :-)

    I co z tego?
    Masz się zatrzymać jak jest gdzie i kupić winietę.

    > No to wpisujemy w google "toll road poland", znajdujemy
    > https://etoll.gov.pl/en/
    >
    > i teraz zapomnij wszystko co wiesz, napisz co zrozumiales.

    Czy ja coś mówiłem, że pis umie coś zrobić dobrze?
    Jeśli już, to mówiłbym coś dokładnie odwrotnego.

  • 75. Data: 2022-11-16 16:29:11
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 16 Nov 2022 02:30:57 +0100, Cavallino wrote:

    > I ogarnianie gdzie się jedzie.
    > A oznakowanie zazwyczaj jest.

    > I co z tego?
    > Masz się zatrzymać jak jest gdzie i kupić winietę.

    No ale wlasnie na samej granicy moze juz nie byc gdzie,
    albo sa stare budynki po przejsciu ... tylko zamkniete na głucho :-)

    > Czy ja coś mówiłem, że pis umie coś zrobić dobrze?
    > Jeśli już, to mówiłbym coś dokładnie odwrotnego.

    Niby racja.

    Choc dla nas Polakow ... ten e-toll prawie dobry.

    J.

  • 76. Data: 2022-11-16 19:56:48
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 13.11.2022 o 23:40, ii pisze:

> [...]
    > rejestrację a co dopiero płatność miałbym zrealizować. Podobnież w
    > pociągu dalekobieżnym nie wpadłem na to, że konduktor może widzieć
    > problem, że siadłem z tobołami i na niego zaczekałem 1 min by wystawił
    > bilet za nieczynną kasę na stacji a nie zapierd...em z tymi tobołami
    > szukać go po pociągu. Jednocześnie byłem świadkiem jak gostek jechał
    > pociągiem bez biletu i jak go konduktor przydybał to powiedział, co mu
    > może zrobić i że może wysiąść na kolejnej stacji i tak zrobił. To że
    > trzeba być zaradnym i jeszcze wyszczekanym jest właśnie największym

    Płać niezwłocznie i nie dyskutuj :-)

    http://niusy.pl/@auto-swiat.pl/alr