  • 61. Data: 2022-10-10 20:23:00
    Temat: Re: energia elektryczna
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2022-10-10 o 18:56, Shrek pisze:
> [...]
    rzy-imporcie-wegla-opalowego-polska-ma-problemy-logi
    styczne-6821384117922624a.html

    > W tym jest zasadniczo napisane, że w "domowym" jest największa chujnia.
    No i o niego jest największa awantura.

    > ale tu
    > https://energia.rp.pl/elektroenergetyka/art36666721-
    system-na-krawedzi-kryzysu-prad-drozeje-elektrownie-
    w-remoncie-wegla-brakuje
    > piszą, że chujnia dotyczy również energetyki.
    To jest ciekawe bo jeszcze niedawno, energetycznego było dość, kopalnie
    były zawalone, być może ograniczyły wydobycie, tym bardzie że energetyka
    płaci podobno 250zł/T i kopalniom przestało się to spinać, być może chcą
    też wywalczyć zmianę ceny tym bardziej że górnicy niedawno strajkowali i
    musieli im 'sypnąć' groszem.

    --
    Janusz

  • 62. Data: 2022-10-10 21:27:48
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 10.10.2022 o 20:23, Janusz pisze:

    >>> https://www.money.pl/gospodarka/oto-glowny-problem-p
    rzy-imporcie-wegla-opalowego-polska-ma-problemy-logi
    styczne-6821384117922624a.html

    > No i o niego jest największa awantura.

    No ale nie jedyna...

> [...]
    > płaci podobno 250zł/T i kopalniom przestało się to spinać, być może chcą
    > też wywalczyć zmianę ceny tym bardziej że górnicy niedawno strajkowali i

    No widzisz jakie ciekawe - tak dobrze żarło, że ponoć można było dołożyć
    górką 100gWh dziennie i nagle zdechło i przypomnieliśmy sobie pojęcia
    stopni zasilania...

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 63. Data: 2022-10-10 21:43:35
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2022-10-10 o 21:27, Shrek pisze:

    rzy-imporcie-wegla-opalowego-polska-ma-problemy-logi
    styczne-6821384117922624a.html

    > No ale nie jedyna...
    No zgadza sie.

    > No widzisz jakie ciekawe - tak dobrze żarło, że ponoć można było dołożyć
    > górką 100gWh dziennie i nagle zdechło i przypomnieliśmy sobie pojęcia
    > stopni zasilania...
    Ale ja nigdzie nie twierdziłem że jest dobrze, pisałem tylko że podobno
    mamy węgla energetycznego dość (nie jestem górnikiem) i to swojego, a że
    w ciągu paru miesięcy się to zmieniło to mnie wcale nie dziwi, ten rok
    ju z jest bardzo dziwny a jeszcze nie wiemy jak się skończy.
    No i oczywiście te miliony elektryków poszło się je#ać :) przy nowych
    cenach energii znowu wrócimy do starego czyli LPG najtańszym paliwem.

    --
    Janusz

  • 64. Data: 2022-10-10 23:03:17
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 10.10.2022 o 21:43, Janusz pisze:

> [...]
    > No i oczywiście te miliony elektryków poszło się je#ać :) przy nowych
    > cenach energii znowu wrócimy do starego czyli LPG najtańszym paliwem.

    Za późno - po prostu plebs będzie się musiał obejść bez samochodów.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 65. Data: 2022-10-11 09:01:58
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello _Master_,

    [...]

    > W przyszłym sejmie to Konfederacja będzie decydowała o kształcie rządu. ;-)

    Buhahahaha!

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 66. Data: 2022-10-12 17:28:39
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 09.10.2022 o 23:06, Janusz pisze:

    > Raczej nie brakuje bo go sami głównie wydobywamy.

    Wydobywamy lub kupujemy, tylko co to za różnica jak i tak choojnia z
    tego wychodzi.
    Dziś kolejny akt spektaklu Tauron/Elektrownia Jaworzno vs Rafako.
    https://businessinsider.com.pl/biznes/blok-w-jaworzn
    ie-znow-stanal-znow-klopot-z-odzuzlaczem/l1ntgef

  • 67. Data: 2022-10-12 21:13:10
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2022-10-12 o 17:28, nadir pisze:

    > Wydobywamy lub kupujemy, tylko co to za różnica jak i tak choojnia z
    > tego wychodzi.
    No wychodzi, to teraz wyobraź sobie co by się działo jakbyśmy zrobili
    tak jak parę lat temu różni mądrale krzyczeli że się nie opłaca
    wydobywać węgla że za dużo dopłacamy i lepiej to zasypać i kupować za
    granicą bo taniej. Byłaby taka choojnia jak z węglem dla ludzi tyle ze
    bylibyśmy też bez energii albo za grubą kasę kupowali za granicą.

    > Dziś kolejny akt spektaklu Tauron/Elektrownia Jaworzno vs Rafako.
    > https://businessinsider.com.pl/biznes/blok-w-jaworzn
    ie-znow-stanal-znow-klopot-z-odzuzlaczem/l1ntgef
    Tam ktoś ostro dał ciała tylko się nie chcą przyznać kto i nawzajem się
    obrzucają błotem, albo ten system transportu węgla do kruszarki i ona
    sama jest do dupy bo przyjęli że tam będzie tylko węgiel albo
    kopalnia/elektrownia bo próbują zmielić wszystko co przyjdzie bez
    sortowania.

    --
    Janusz

  • 68. Data: 2022-10-13 00:11:53
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 12.10.2022 o 21:13, Janusz pisze:

> [...]
    > granicą bo taniej. Byłaby taka choojnia jak z węglem dla ludzi tyle ze
    > bylibyśmy też bez energii albo za grubą kasę kupowali za granicą.

    Powoli jest choojnia. Dolna Odra i nie tylko sprowadzają węgiel z
    zagramanicy. I za kasą po zagramanicznych cenach.

    https://biznesalert.pl/polska-wegiel-port-rostock-ni
    emcy-pkp-cargo-energetyka-koleje/

    A jeszcze rok temu różne mędrki krzyczały żeby zamknąć Turów.

  • 69. Data: 2022-10-13 09:56:33
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2022-10-13 o 00:11, nadir pisze:

    > Powoli jest choojnia. Dolna Odra i nie tylko sprowadzają węgiel z
    > zagramanicy. I za kasą po zagramanicznych cenach.
    Mogła być głębsza :(

    > https://biznesalert.pl/polska-wegiel-port-rostock-ni
    emcy-pkp-cargo-energetyka-koleje/

    > A jeszcze rok temu różne mędrki krzyczały żeby zamknąć Turów.

    Dokładnie, a teraz zdziwienie że energii brakuje.

    --
    Janusz

  • 70. Data: 2022-10-13 10:49:44
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 13 Oct 2022 09:56:33 +0200, Janusz wrote:

    > Mogła być głębsza :(

    Ale przeciez ten zagraniczny tanszy ..

    emcy-pkp-cargo-energetyka-koleje/
    > Dokładnie, a teraz zdziwienie że energii brakuje.

    No ale przeciez nie zamknieto, wiec czemu brakuje?

    Turow w krajowym systemie stanowi nie duzo, nie malo - tak w sam raz
    :-)
    Rok temu prad byl, to moze go trzeba bylo zamknac, a nie placic kary.
    Ktore juz chyba w miliardy urosly.
    A teraz otworzyc :-)

    Po zamknieciu mozna by zmierzyc poziom wody w Czechach, i od TSUE
    domagac sie odszkodowania za nieuzasadnioną i bardzo kosztowną decyzję
    :-)

    A jakby te miliardy zainwestowac w inna energetyke ...

    Zaraz ... jakim to kosztem emisji CO2 sie PiS chwalil?
    To ile by Polska zarobiła na zamknięciu ? :-)

    J.