  • 71. Data: 2022-10-13 17:25:22
    Temat: Re: energia elektryczna
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2022-10-13 o 10:49, J.F pisze:

    > Ale przeciez ten zagraniczny tanszy ..
    Ale energetyczny? bo wiesz że węgiel węglowi nie równy :)

    emcy-pkp-cargo-energetyka-koleje/

    > No ale przeciez nie zamknieto, wiec czemu brakuje?
    Ale coś tam z kopalnią było że elektrowni zaczęło brakować węgla.

    > Turow w krajowym systemie stanowi nie duzo, nie malo - tak w sam raz
    > :-)
    > Rok temu prad byl, to moze go trzeba bylo zamknac, a nie placic kary.
    > Ktore juz chyba w miliardy urosly.
    My byśmy tak zrobili ale niestety nie rządzimy :) Pis to wziął na klatę,
    znaczy te miliardy.

    > A teraz otworzyc :-)
    Ale chyba po remoncie bo z tego co wiem nieużywana niszczeje,
    elektrownmi się tak nie da na chwilę zamknąć, poza tym co z ludźmi?

    > Po zamknieciu mozna by zmierzyc poziom wody w Czechach, i od TSUE
    > domagac sie odszkodowania za nieuzasadnioną i bardzo kosztowną decyzję
    > :-)
    No widzisz, masz lepsze pomysły niż całe to zasrane ministerstwo :)

    > A jakby te miliardy zainwestowac w inna energetyke ...
    >
    > Zaraz ... jakim to kosztem emisji CO2 sie PiS chwalil?
    > To ile by Polska zarobiła na zamknięciu ? :-)
    Trzeba by policzyć ale pewnie by sie nazbierało :(

    --
    Janusz

  • 72. Data: 2022-10-13 18:43:10
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 13 Oct 2022 17:25:22 +0200, Janusz wrote:

    > Ale energetyczny? bo wiesz że węgiel węglowi nie równy :)

    Taki tam casus

    https://energia.rp.pl/elektroenergetyka/art36821681-
    co-sie-dzieje-w-elektrowni-jaworzno-marny-wegiel-awa
    rie-i-spor-z-sasinem-w-tle

    Ale ktory wegiel tanszy, to chyba z tego nie wynika.

    emcy-pkp-cargo-energetyka-koleje/

    > Ale coś tam z kopalnią było że elektrowni zaczęło brakować węgla.

    W Turowie?

    > My byśmy tak zrobili ale niestety nie rządzimy :) Pis to wziął na klatę,
    > znaczy te miliardy.

    Nie wiem - moze uwaza, ze nie zaplaci, bo sie nie nalezą.
    I nie placi.

    Jak KE im potrąca z wyplat, to PIS moze potrącac z wpłat :-)

    > Ale chyba po remoncie bo z tego co wiem nieużywana niszczeje,

    Tak calkiem nieuzywana pewnie niszczeje, ale w krotkim okresie moze
    nie dużo.

    > elektrownmi się tak nie da na chwilę zamknąć, poza tym co z ludźmi?

    Ludzi zostawic, a od Unii sie domagac dotacji :-)

    > No widzisz, masz lepsze pomysły niż całe to zasrane ministerstwo :)

    Bo oni znaja tylko haslo TKM. I zapominają, ze sprawdza sie tylko w
    Polsce, jak maja pełnie władzy

  • 73. Data: 2022-10-13 23:09:45
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2022-10-13 o 18:43, J.F pisze:

    > Taki tam casus
    No i jeszcze teraz okazał się surowcem strategicznym tak jak np gaz.
    Dobrze że jeszcze ma nam go kto sprzedać.

    > https://energia.rp.pl/elektroenergetyka/art36821681-
    co-sie-dzieje-w-elektrowni-jaworzno-marny-wegiel-awa
    rie-i-spor-z-sasinem-w-tle

    Tam są przepychanki ze zwalaniem winy, wiadomo chodzi o kasę i to grubą.

    > Ale ktory wegiel tanszy, to chyba z tego nie wynika.
    No chyba że jest z żelastwem a tam podobno taki występuje :)

    emcy-pkp-cargo-energetyka-koleje/

    > W Turowie?
    Czytałem o elektrowni, podobno im brakowało.

    > Nie wiem - moze uwaza, ze nie zaplaci, bo sie nie nalezą.
    > I nie placi.
    I to dla nas się źle skończy, tracimy bezpowrotnie kupę kasy.
    Chociaż widzę w tym plusy podobni jak brak kasy z kpo, będą mieli mniej
    kasy do przekupienia ludzi.

    > Jak KE im potrąca z wyplat, to PIS moze potrącac z wpłat :-)
    Oni i bez tego już nas wypisują z Unii.

    > Bo oni znaja tylko haslo TKM. I zapominają, ze sprawdza sie tylko w
    > Polsce, jak maja pełnie władzy
    Przecież prawie mają a i tak się nie uchroniło to ich przed
    degrengoladą, sypią sie już całkowicie.

    --
    Janusz

  • 74. Data: 2022-10-15 13:24:47
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 10.10.2022 o 18:50, Shrek pisze:

    > Słyszałeś kiedyś o hydroforni?

    Nie, tylko Ty. Jesteś moim mistrzem.

    > A o pompie obiegowej w CO?

    To CO wody dostarcza ???

    > A co za różnica? Finalny efekt jest taki, że operatorzy (prywatni)
    > wypowiadają umowy wspólnotom mieszkaniowym oraz nikt nie staje do
    > postępowań na dostawę energii podmiotom państwowym i samorządowym.

    Ale chłopie, to wynika z chwilowej zapaści na rynku węgla czy gazu a nie
    infrastruktury o czym wcześniej radośnie pisałeś i odróżniałeś od "prąd
    jest z gniazdka" co właśnie dopiero taki ma sens, że jak teraz jest
    inaczej to można mieć prąd z panela.

    > Tak, bo wiadomo, że w mieście każdy ma fotowoltaikę na swoim dachu:P

    To niech se zrobi. Panele też w zapaści?

    > tak na początek - o tym że w dzień jesteś z tłizim w pracy a nie w domu
    > nie wspomnę:P

    Przecież ja zdalnie pracuję. Poza tym firma, która mnie zatrudnia,
    chwali się proekologicznym podejściem do transportu i jakkolwiek uważam,
    że to jest wizerunkowe to w końcu ktoś z zarządu kupi se tego elektryka.

  • 75. Data: 2022-10-15 14:14:36
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 15.10.2022 o 13:24, ii pisze:

    > To CO wody dostarcza ???

    NIe wiem jak z tobą rozmawiać...

> [...]
    > infrastruktury o czym wcześniej radośnie pisałeś i odróżniałeś od "prąd
    > jest z gniazdka" co właśnie dopiero taki ma sens, że jak teraz jest

    Prąd to możesz mieć "z panela" jak masz system off grid. Ilość
    elektrowni jest jaka jest i bez problemów z węglem.

    > To niech se zrobi. Panele też w zapaści?

    Słyszałeś kiedyś o kamiennicach, blokach itp. Kiedy ostatnio byłeś w
    jakimś dużym mieście? No i przecież nie trzeba, bo system energetyczny
    wytrzyma;)

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 76. Data: 2022-10-15 19:42:17
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 15.10.2022 o 14:14, Shrek pisze:

> [...]
    >
    > Słyszałeś kiedyś o kamiennicach, blokach itp. Kiedy ostatnio byłeś w
    > jakimś dużym mieście? No i przecież nie trzeba, bo system energetyczny

    Jak se ktoś w mieście mieszka to chyba wie po co.