  • 11. Data: 2021-08-31 23:12:09
    Temat: Re: epson ecotank kupiłem, udostępnianie, marudzenie zgreda
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 31/08/2021 20:47, ToMasz wrote:
    > Tyle że czasami lub w pewnych przypadkach, zaczyna liczyć się święty
    > spokój.

    Wskazane drukarki to drukarki "przemysłowe", zbudowane pancernie, do
    cieżkiej pracy w biurach typu ryza dziennie. Moja HP3800 i 2100,
    katowane gdzieś w holenderskich biurach, po wstępnym wyczyszczeniu
    optyki, banglają już latami bez śladu awarii czy nawet ochoty na nią.
    Innymi słowy mam święty spokój: tanio, dobrze, działa. W 2100 toner ma
    już 8 lat i drukuje. Tak najzwyczajniej, odpalam i wychodzi normalny
    wydruk. Magia.

    > nie lubie laserów.

    Rozumiem, ale nie masz rozeznania statytycznego. Ogólnie laser odpłaci
    się przyzwoitym działaniem lepiej niż dowolna atramentówka.
    Najzwyczajniej stanie lasera przez rok na półce nie robi na nim wrażenia.

    > miałem kiedyś "profeslonalnego" brothera i jak był
    > nowy - działał idelanie. no... może wypluwał kartki zrolowane. Ale po
    > pierwszej wymianie tonera drukarka plamiła co 8.3cm

    Toner pewnie nieoryginalny? Są 3 rodzaje tonerów:
    1) takie najtańsze
    2) takie tańsze ale nie takie znowu bardzo tanie
    3) takie zupełnie nie tanie, a nawet drogie

    Kupujesz te 2 i będziesz Pan zadowolony.

    > sporadyczne drukowanie

    Właśnie okresliłeś, dlaczego potrzebujesz drukarkę laserową a nie
    atramentową.

  • 12. Data: 2021-09-01 18:10:16
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 31.08.2021 o 20:47, ToMasz pisze:

    > nie lubie laserów. miałem kiedyś "profeslonalnego" brothera i jak był
    > nowy - działał idelanie. no... może wypluwał kartki zrolowane. Ale po
    > pierwszej wymianie tonera drukarka plamiła co 8.3cm, a potem już było
    > tylko gorzej. Sprzedałem jako uszkodzoną za grosze.

    Pewnie toner nieoryginalny? Brother chyba we wszystkich urządzeniach ma
    rozdzielny toner i bęben. Zauważyłem, że tonery jednych producentów
    gryzą się z bębnami innych. Objawia się to właśnie; brudzeniem, czarnymi
    lub ciemnymi paskami, jaśniejszymi miejscami wydruku.
    Więc jak bazujemy na zamiennikach, to albo dobieramy takich samych
    producentów, albo wybieramy urządzenia ze zintegrowanym tonerem i
    bębnem, na przykład HP/Samsung.

  • 13. Data: 2021-09-01 20:03:43
    Od: Collie <p...@b...pl>

    W środę, 1.09.2021 o 18:10, nadir napisał:

    > Więc jak bazujemy na zamiennikach, to albo dobieramy takich samych
    > producentów, albo wybieramy urządzenia ze zintegrowanym tonerem i
    > bębnem, na przykład HP/Samsung.

    W którym to Samsungu na ten przykład tonery są zintegrowane z bębnem?
    Bo jakoś przez lata nie natrafiłem na takiego zaintegrowanego Samsunga.

  • 14. Data: 2021-09-01 20:14:19
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 01/09/2021 20:03, Collie wrote:
    > W którym to Samsungu na ten przykład tonery są zintegrowane z bębnem?

    ML-1665.

  • 15. Data: 2021-09-02 00:12:53
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 01.09.2021 o 20:03, Collie pisze:

    > W którym to Samsungu na ten przykład tonery są zintegrowane z bębnem?
    > Bo jakoś przez lata nie natrafiłem na takiego zaintegrowanego Samsunga.

    Na pewno serie ML-16xx/17xx, no i z tego co pamiętam to ML-2050 lub ML-3050?

  • 16. Data: 2021-09-02 02:00:17
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-08-31, Irokez <n...@w...pl> wrote:
    > Czy Epson atramentowy dałby rady? Śmiem wątpić.
    >
    > Tak więc... interpretacja tego "sporadyczne drukowanie" :)

    Pewnie można cudować... mi padły dwa napędy BD z powdu nieużywania
    (najwyraźniej) to zacząłem trzymać płyty w napędach, tak że przy
    każdorazowym starcie komputera sobie trochę zawsze pomieli.

    Z drukarkami też pewnie można by pokombinować... jakiś zewnętrzny tajmer
    i strona do wydruku raz na miesiąc.

    Albo przechowywać kartridże w odpowiednich warunkach - tu nie
    eksperymentowałem, ale to co bym zrobił, wsadziłbym kartridże (te z
    głowicą) do małego, hermetycznego pojemnika, a płytkę z dyszami lekko
    wysmarował gliceryną i nakrył folią spożywczą (tą super-cienką).
    Praktycznie wszystkie tusze/atramenty do drukarek mają glicerynę właśnie
    aby ograniczyć zasychanie.

    Gorzej jak głowica niezintegrowana, to wtedy jedyne co to chyba odrobinę
    nakapać gliceryną na poduszkę.

    --
    Marcin

  • 17. Data: 2021-09-02 02:17:03
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-09-01, Collie <p...@b...pl> wrote:

    > W którym to Samsungu na ten przykład tonery są zintegrowane z bębnem?
    > Bo jakoś przez lata nie natrafiłem na takiego zaintegrowanego Samsunga.

    Np. w SL-C480W.

    --
    Marcin

  • 18. Data: 2021-09-02 02:31:52
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 30 sie 2021 o 09:36, Dominik Ałaszewski pisze:

    > Ja miałem styczność tylko z jedną, już dosyć dawno temu.

    Moje WU nie chce skanować bez kolorowego (choćby zaschniętego)
    kartridża; zapewne bez czarnego też nie chce...

    --
    '_._ _,-'""`-._ ._. .-.

  • 19. Data: 2021-09-02 04:09:11
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 31.08.2021 20:47, ToMasz wrote:
    > sporadyczne drukowanie na nieoryginalnych wkładach powoduje ich zasychanie.

    Podpisuje się za innymi. Następnym razem nabądź laser w wersji B/W (ja
    także polegam na używkach, dobrze i tanio). A gdy raz na pół roku jest
    potrzeba w kolorze lub zdjęć, to z fotoszopu w Rossmanie i tak lepsze
    wyjdą niż z domowej drukarki.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 20. Data: 2021-09-02 08:22:41
    Od: Dominik Ałaszewski <D...@g...pl.invalid>

    Dnia 02.09.2021 Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> napisał/a:

    > Z drukarkami też pewnie można by pokombinować... jakiś zewnętrzny tajmer
    > i strona do wydruku raz na miesiąc.

    Albo i bez kombinacji- mam od ośmiu lat Brothera DCP-J140W,
    sama dba o siebie, byle do prądu była podłączona (i oczywiście
    co nieco tuszu w zbiorniku było). Do dziś bez problemów na
    nieoryginalnych tuszach, druk średnio kilka stron na miesiąc.

    Oczywiście jak "sporadyczne drukowanie" oznacza "raz na pół roku
    wyjmę drukarkę z szafy", to lasera nic nie przebije.

    Pisząc na priv zmień domenę na gmail.