  • 31. Data: 2021-09-03 10:48:56
    Temat: Re: epson ecotank kupiłem, udostępnianie, marudzenie zgreda
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 29.08.2021 o 16:12, ToMasz pisze:
> [...]
    > po co ta oftopowa opowieść? Bo uważam że tak powinniśmy żyć. Skanery w
    > tych urządzeniach się nie psują, sprawne idą na śmietnik. wifi się w
    > tych urządzeniach nie psuje - sprawne idzie na śmietnik. Stać mnie żeby
    > kupić wersję full wypas, ale jej koszt wyprodukowania, koszt uzyskania
    > tych dodatkowych pieniędzy to absolutnie niepotrzebne eksploatowanie
    > środowiska. Jaki to dyskomfort dla mnie? a no szacuję że w ciągu życia
    > drukarki przejdę się przełączyć kable ze 20 razy i może ze 3 razy będę
    > używał prawdziwego (nie w telefonie) skanera

    Za 800 zł jest skanujący Epson WiFi ecotank. Tanie tusze oryginalne i
    starczają na długo. Dzięki WiFi można drukować z każdego urządzenia w
    domu bez zastanawiania się, czy syn nie zabrał laptopa do drugiego pokoju.

  • 32. Data: 2021-09-07 13:39:16
    Od: Tasiorsa <t...@p...fm>

    W dniu 2021-09-01 o 20:03, Collie pisze:
    > W którym to Samsungu na ten przykład tonery są zintegrowane z bębnem?
    > Bo jakoś przez lata nie natrafiłem na takiego zaintegrowanego Samsunga.
    Ja mam iu bardzo chwalę Samsung SL-4020DN. Kupilem uzywany z przebiegiem
    kilku tysięcy stron. Toner zamiennik około ~100 PLN / 15 tysięcy stron.

    Krzysiek aka Tasiorsa

  • 33. Data: 2021-09-21 03:49:13
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "ToMasz" sgg4ju$7r5$...@d...me

    > sporadycznie używanego skanera? Kupiłem drukarkę epson L120, za 389zł.

    Czym ten Epson góruje na Canonem?
    Canona G1420 można kupić za 399 pln.
    https://www.mediaexpert.pl/search?query%5Bmenu_item%
    5D=&query%5Bquerystring%5D=g1420

    -=-
    [zaraz się zacznie, że górowanie to wada... toż
    G3460 góruje nad G3420 i wysokością, i ceną...]
    -=-

    Epson ITS L3060 kosztuje tyle, ile Canon G3420 i jest
    (wg opisów) nieco lepszy... Niestety tylko wg opisów,
    bo kupić go chyba nie można w cenie G3420...

    https://www.mediaexpert.pl/komputery-i-tablety/druka
    rki-i-urzadzenia-biurowe/urzadzenia-wielofunkcyjne/u
    rzadzenie-epson-ecotank-its-l3060

    https://www.mediaexpert.pl/komputery-i-tablety/druka
    rki-i-urzadzenia-biurowe/urzadzenia-wielofunkcyjne/u
    rzadzenie-wielofunkcyjne-atramentowe-canon-g3420

    -=-

    Wg mnie WiFi jest przydatne -- o ile funkcjonuje. Mam dość miedzianych
    przewodów... Nie wiem, jak w praktyce wygląda bezprzewodowa łączność...

    Skaner -- można pstrykać komórką, ale wygodniej położyć kartkę na szkło
    i klepnąć przycisk... Na dodatek skaner rozprostuje pognieciona kartkę.

    -=-
    Epsony chyba mają (czy mogą mieć) trzyletnią gwarancję.
    Canony CHYBA też.
    -=-

    Napełnianie czarnego kartridża strzykawką nie jest: kosztowne,
    uciążliwe, trudne czy czasochłonne... Ale moja MG2550S odmówiła
    posłuchu, powołując się chyba na konstytucyjne prawo do wymiany
    pampersa... Canon-Service-Tool-v5103 okazał się bezradny wobec
    tego urządzenia... Ogólnie MG2550S zachowuje się dziwnie -- nawet
    w tryb serwi_sowy wchodzi tak sobie... ;)

    Został mi niemal nowy kartridż 545 -- można go zapewne jeszcze
    napełnić kilkanaście razy... Na dwa lata by mi starczyło... ;)

    Drukarka MG2550S do samego końca nie smużyła, nie brudziła itd...

    Teraz drukuję drukarką HP, która przez ponad 3 lata nie była używana...
    Druk tłusty, znacznie gorszy niż Canona, ale czytelny... Trochę brudzi
    tu i ówdzie... ;) Brak jej skanera, ale przynajmniej jest maluteńka...

    -=-
    Nadgorliwie kupiłem zapas atramentu w butelkach za 30 pln, dlatego
    nie zdecydowałem się półtora roku temu na G3411 za 500 pln. Wkrótce
    padł kartridż (może go dobiłem kąpielą w zwykłej wodzie -- od tamtej
    pory w razie czego używam tylko destylowanej, czerpanej z klimatyzatora)
    więc kupiłem nieoryginalny 545XL za ~70pln, który szybko (zanim go ponownie
    napełniłem) padł i za free został wymieniony na oryginalny 545, ale mały,
    który napełniłem ze 2 czy 3 razy... (może i cztery?...)
    -=-

    Czy naprawdę pampersy przelewają się? Wg mnie atrament wcieka, barwnik
    zostaje (jak na papierze) ale rozcieńczalnik czy rozpuszczalnik paruje
    (też jak na papierze) i pampers zostaje (jak papier) suchy... Tak czy
    siak -- szkoda mi MG2550S, bo przyzwyczaiłem się do niej.

    - nie drukowałem w niej kolorowo
    - wymiary tego, co rysowałem w SVG tak sobie mogłem uzyskać
    (gdy dodawałem DIV -- OK, ale bez DIV musiałem lekko
    korygować, by mm z rysunku przechodził w mm wydruku)
    z pożądaną dokładnością, czyli z niemierzalnym błędem
    - nie drukowała bez marginesów
    - nie skanowała całej/pełnej A4 (210na297)

    Ale poza tym była całkiem dobra... Teraz kosztuje tyle, że nie warto jej
    kupić... Carrefour sprzedawał ją za niespełna 70pln, ale ja zapłaciłem
    za swoją ~95pln w Auchan.

    ~95 MG2550S
    ~35 atrament i ssący klips
    ~30 kolejny raz atrament
    ~70 kartridż

    Razem 230 pln, kilka ryz (kilka kstron) wydrukowanych w czerni,
    kilka stron wydrukowanych w kolorze, trochę stron zeskanowanych,
    ze 43 miesiące używania...

    -=-
    Ogólnie Epsony są znacznie lżejsze od Canonów. Dla mnie waga jest ważna. ;)

    G3420 jest znacznie większa od MG2550S a (z uwagi na masę) nie będę jej
    mógł przekładać z szafki na biurko, co mnie tak sobie cieszy, gdyż
    drukarki i skanery niezbyt mocno lubią się z wszechobecnym kurzem...
    -=-

    Jeśli ktoś ma jakiekolwiek doświadczenia z G3420 i chce podzielić się
    nimi -- chętnie poczytam... Takoż z pampersami -- resetowaniem licznika,
    wymianą wkładu itd... Inne przemyślenia (cenowe czy techniczne) też mogą
    być mile widziane... Kupno w ceglanym sklepie raczej odpada -- potrzebny
    jest kurier, który przywiezie drukarkę i postawi na stole, bo dla mnie
    6.5 kg to zdecydowanie za dużo...

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.

  • 34. Data: 2021-09-21 16:14:40
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 31 sie 2021 o 20:47, ToMasz pisze:

    > I to wszystkim polecam

    .
    .

    > nie lubie laserów

    Może chcesz kupić starą atramentówkę Canona? ;)
    Sprzedam za pół ceny... ;) Albo za ćwierć... ;)

    > do niedawna miałem hp960, z tuszami 15, 45, lub 78. pojemność tuszu
    > 42+81 mililitrów. bardzo polecam. powód "pozbycia się"? ten co zwykle.
    > sporadyczne drukowanie na nieoryginalnych wkładach powoduje ich
    > zasychanie.

    U mnie nieoryginalny po ponad 3 latach nie zasuszył się...
    Po ponad 3 latach nieużywania -- wydrukowałem kilkadziesiąt stron...
    Następnego dnia wydrukowałem jeszcze kilka stron, po czym dolałem
    atrament i znów drukowałem...

    -=-

    Wg mnie zasychają nie w efekcie nieużywania, lecz używania. ;)
    Czarnym drukujesz -- kolorowy wyjeżdża wraz z czarnym i zasycha...

    Bez drukowania nie zasychają, bo są dobrze zamknięte...

    --
    '_._ _,-'""`-._ ._. .-.

  • 35. Data: 2021-09-21 16:30:52
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 21 wrz 2021 o 03:49, Eneuel Leszek Ciszewski pisze:

    > "ToMasz" sgg4ju$7r5$...@d...me

    > Czym ten Epson góruje na Canonem?

    Ogólnie Epson ma większą rezolucję, ale nie ten...
    https://www.epson.pl/innovative-technologies/micro-p
    iezo-technology

    Auchan niedawno sprzedawał tanio jakieś Epsony -- dawał 150zł cofki...
    Na fakturze kwota pełna, więc podatki liczone także od tej cofki, za
    którą można by kupić coś, co trafi na fakturę, czyli od 150zł można
    dwakroć odebrać?... Kiedyś legalnie można było podatki w RP odliczać
    podwójnie. Państwo nazywało to inwestycyjną premią -- można było raz
    odliczyć wszystko, po czym kolejny raz połowę, ale w zamian trzeba
    było zrezygnować z przeterminowanych zadłużeń czy zaległości wobec
    tego państwa... Kiedyś nawet podatki można było płacić ;) rządowymi
    obligacjami -- zamiast zapłacenia PITu, możliwe było kupienie rządowych
    obligacji, których wykup nie był opodatkowany...

    Ach, jaka władzuchna wtedy była dobra... Paliwo potrzebne do
    przejechania 1km kosztowało 10gr -- więcej człek odliczył
    amortyzatorami [chyba bez sprężyn] niż zapłacił za utrzy_manie...
    [koszt całego mania ;) też był mały]

> [...]

    > -=-
    > [zaraz się zacznie, że górowanie to wada... toż
    > G3460 góruje nad G3420 i wysokością, i ceną...]

    [dołuje wysokością bądź góruje uniżeniem...]

    --