  • 21. Data: 2021-09-02 08:39:08
    Temat: Re: epson ecotank kupiłem, udostępnianie, marudzenie zgreda
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-09-02, Dominik Ałaszewski <D...@g...pl.invalid> wrote:

    > Albo i bez kombinacji- mam od ośmiu lat Brothera DCP-J140W,
    > sama dba o siebie, byle do prądu była podłączona (i oczywiście
    > co nieco tuszu w zbiorniku było). Do dziś bez problemów na
    > nieoryginalnych tuszach, druk średnio kilka stron na miesiąc.

    Miałem 2 kombajny atramentówki Brothera i faktycznie. Tylko ostatnia
    upodobała sobie czyszczenia w okolicach pólnocy czy nawet później.

    > Oczywiście jak "sporadyczne drukowanie" oznacza "raz na pół roku
    > wyjmę drukarkę z szafy", to lasera nic nie przebije.

    Tego też nie próbowałem bo te parę stron na miesiąc się jednak zawsze
    drukuje. Ostatecznie skończyłem z kolorową C480 Samsunga i HL2270DW
    Brother jako podstawową. Syn zaś dostał na wyłączność DCP-510W Brothera.
    Nie chciałem ryzykować współdzielenia laserówek przy jego przemożnej
    chęci drukowania zdjęć.

    --
    Marcin

  • 22. Data: 2021-09-02 08:54:04
    Od: Dominik Ałaszewski <D...@g...pl.invalid>

    Dnia 02.09.2021 Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> napisał/a:

    > Miałem 2 kombajny atramentówki Brothera i faktycznie. Tylko ostatnia
    > upodobała sobie czyszczenia w okolicach pólnocy czy nawet później.

    Czas jej ustaw.
    https://help.brother-usa.com/app/answers/detail/a_id
    /85399/~/machine-performs-regular-cleaning-cycles

    Pisząc na priv zmień domenę na gmail.

  • 23. Data: 2021-09-02 09:12:26
    Od: Collie <p...@b...pl>

    W środę, 1.09.2021 o 20:14, heby napisał:

    > ML-1665.

    To akurat model już nie produkowany. Ale jakoś nie widzę wielkiego
    sensu w łączeniu tych dwóch elementów, jako że toner wystarcza na
    kilka tysięcy stron a bęben wytrzymuje tych stron kilkadziesiąt
    tysięcy i przy wymianie idzie do kosza, choć po kilku tysiącach
    to prawie nówka nieśmigana.

  • 24. Data: 2021-09-02 09:28:18
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 02/09/2021 09:12, Collie wrote:
    > To akurat model już nie produkowany.

    Nic dziwnego, w wątku mowa o używanych.

    > Ale jakoś nie widzę wielkiego
    > sensu w łączeniu tych dwóch elementów

    Ja widze. Po wymienia tonera, połowa potencjalnych problemów z jakością
    wydruku porzestaje istnieć.

    >, jako że toner wystarcza na
    > kilka tysięcy stron a bęben wytrzymuje tych stron kilkadziesiąt
    > tysięcy i przy wymianie idzie do kosza, choć po kilku tysiącach
    > to prawie nówka nieśmigana.

    A ile kosztuje ten bęben? Bo w niektórych drukarkach koszt wymiany w
    tonerze jest pomijalny i często tonery napełniane mają "w gratisie"
    wymieniony i bęben. Taki toner w zasadzie niewiele różni się od nowego.
    Wszystkie drukarki jakie mam mają bębny w cartridge i to jeden z
    podstawowych powodów ich kupowania.

  • 25. Data: 2021-09-02 09:29:57
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Niestety w przypadku koloru duża musi być ta szafa ;-).

    -----

  • 26. Data: 2021-09-02 10:24:07
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-09-02, Dominik Ałaszewski <D...@g...pl.invalid> wrote:

    > Czas jej ustaw.
    > https://help.brother-usa.com/app/answers/detail/a_id
    /85399/~/machine-performs-regular-cleaning-cycles

    Już się jej pozbyłem, ale dlaczego ona taka głupia, że podłączona do
    sieci wymaga ustawienia czasu?

    --
    Marcin

  • 27. Data: 2021-09-02 10:40:37
    Od: Dominik Ałaszewski <D...@g...pl.invalid>

    Dnia 02.09.2021 Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> napisał/a:

    > Już się jej pozbyłem, ale dlaczego ona taka głupia, że podłączona do
    > sieci wymaga ustawienia czasu?

    Może nie przewidzieli w tym modelu, może stosowna opcja była wyłączona.
    Widzę, że przynajmniej niektóre modele mają:
    https://support.brother.com/g/b/faqend.aspx?c=as_ot&
    lang=en&prod=mfcl2750dw_us_eu_as&faqid=faq00100301_0
    02

    Pisząc na priv zmień domenę na gmail.

  • 28. Data: 2021-09-02 16:40:28
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 02.09.2021 o 09:12, Collie pisze:

    > To akurat model już nie produkowany.

    Samsung tak od dekady nie produkuje już drukarek.

> [...]
    > kilka tysięcy stron a bęben wytrzymuje tych stron kilkadziesiąt
    > tysięcy i przy wymianie idzie do kosza, choć po kilku tysiącach

    Raz, że nie każdy bęben wytrzymuje po kilkadziesiąt tysięcy, bo są/były
    Brothery, w których bęben w/g producenta miał wytrzymywać 12000 stron
    wydruku, a po już 8000-10000 potrafiły brudzić i smużyć. Więc trwałość
    bębnów też potrafi być różna.
    Dwa, to z jakiegoś powodu te podrabiane bębny i tonery są tańsze, na
    oryginałach urządzenia chodzą dłużej i sprawniej a na podróbach już
    niekoniecznie. Skoro producenci podrób nie trzymają jakichś tam
    parametrów, to istnieje możliwość, że dwóch różnych producentów bębnów i
    tonerów rozjedzie się w tym temacie. Natomiast jak producent robi toner
    i bęben zespolony, to jest większa szansa, że jakoś to dogra.
    No i na przykładzie waśnie Bortherów, miałem kilka razy sytuację, że
    toner jednego producenta nie bardzo współpracował z bębnem drugiego,
    objawiało się to głównie brudzeniem wydruków, albo odwrotnie, wydruki
    były bardzo blade, czcionka zamiast czarnej była szara.
    W przypadku Samsungów i HP z zespolonym bębnem takich problemów nie
    miałem, mimo stosowania zamienników najróżniejszych firm.

  • 29. Data: 2021-09-02 21:23:48
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2021-09-02 o 09:29, ąćęłńóśźż pisze:
    > Niestety w przypadku koloru duża musi być ta szafa ;-).

    Oj tam, bez przesady, jest tylko wyższa.
    Reszta wymiarów podobna chociażby ze względu na rozmiar podajnika kartek.
    Moja stoi w garderobie w wąskiej półce akurat 400mm szerokości, tylko
    wysokość ma 389mm a plujka jest niższa.

    --
    Irokez

  • 30. Data: 2021-09-02 21:28:12
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2021-09-01 o 20:03, Collie pisze:

    > W którym to Samsungu na ten przykład tonery są zintegrowane z bębnem?
    > Bo jakoś przez lata nie natrafiłem na takiego zaintegrowanego Samsunga.

    Samsung SL-C1860FW
    Samsung SL-C3060FW
    Samsung CLX-4195FW
    i wiele, wiele innych