  • 11. Data: 2021-10-15 23:42:54
    Temat: Re: etoll
    Od: Pete <n...@n...com>

    Hello, J.F.
    On 15.10.2021 21:14 you wrote:

    > prawych? Bo na lewych, to wydaja bilety na przycisk ... przynajmnie
    > 2 tygodnie temu wydawali ... Jeszcze jest taki opis
    > https://etoll.gov.
    > pl/ciezarowe/aktualnosci/zasady-przejazdu-przez-miej
    sca-poboru-oplat-

    https://autopay.pl/a4

    --
    Pete

  • 12. Data: 2021-10-16 00:57:48
    Od: And <a...@t...edu.pl>

    W dniu 15.10.2021 o 23:42, Pete pisze:

    > https://autopay.pl/a4
    >

    > --
    > Pete

    to nie te bramki, autopay to stalexport kraków - katowice

    pzdr

    Andrzej

  • 13. Data: 2021-10-16 08:49:20
    Od: Pete <n...@n...com>

    Hello, And.
    On 16.10.2021 00:57 you wrote:

    sca-poboru-oplat
    > to nie te bramki, autopay to stalexport kraków - katowice

    Racja.

    --
    Pete

  • 14. Data: 2021-10-16 11:26:46
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Pete,

    Friday, October 15, 2021, 11:42:54 PM, you wrote:

    [...]

    sca-poboru-oplat-
    > https://autopay.pl/a4

    To dwa różne światy, obowiązujące w różnych miejscach A4.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 15. Data: 2021-10-17 16:13:51
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2021-10-15 o 13:29, J.F pisze:

    > A poza tym przeciez maja tam kamery i rozpoznawanie numerow,
    > to wiedza, gdzie wjechalem :-)

    Nie znam się na rozwiązaniach elektronicznych, ale skoro są
    kamery i rozpoznawanie numerów, to dlaczego nie
    uruchomiono systemu działającego na zasadzie obciążania
    jakiejś karty (kredytówki czy przedpłaconej) raz gdzieś przypisanej do
    pojazdu?
    Tzn będzie ten ebilet ale to nie to samo.

  • 16. Data: 2021-10-17 21:28:25
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello cef,

    Sunday, October 17, 2021, 4:13:51 PM, you wrote:

> [...]
    > pojazdu?
    > Tzn będzie ten ebilet ale to nie to samo.

    Następny... Są DWA SYSTEMY. Na PRYWATNYCH autostradach są systemy z
    kamerami i automagicznym obciążaniem karty. Na drogach (nie tylko
    autostradach!) zarządzanych przez GDDKiA jest system eToll, oparty o
    GPS i łączność GSM. System eToll nie używa kamer w ogóle. Na bramkach
    są jedynie kamery ochrony.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 17. Data: 2021-10-17 21:59:53
    Od: cef <c...@i...pl>

> [...]
    > autostradach!) zarządzanych przez GDDKiA jest system eToll, oparty o
    > GPS i łączność GSM. System eToll nie używa kamer w ogóle. Na bramkach
    Pytam dlaczego nie ma jednego systemu
    kasującego wg tablic przeczytanych kamerami wszędzie?
    To wyjdzie dramatycznie drożej jeśli się postawi
    na taksowanie co 50 czy 100km?

  • 18. Data: 2021-10-17 22:49:24
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello cef,

    Sunday, October 17, 2021, 9:59:53 PM, you wrote:

    [...]

    > Pytam dlaczego nie ma jednego systemu

    Bo nie ma jednego podmiotu. Bo drogi krajowe są znacznie dłuższe od 3
    kawałków prywatnych autostrad.

    > kasującego wg tablic przeczytanych kamerami wszędzie?

    Na wszystkich drogach krajowych? Nie masz pojęcia, jak to koszt. Za
    jeden system z bramownicami już zapłaciliśmy miliardy i właśnie idzie
    na złom.

    > To wyjdzie dramatycznie drożej jeśli się postawi
    > na taksowanie co 50 czy 100km?

    Ale po co, skoro można obciążyć właścicieli samochodów kosztem
    instalacji urządzeń, które nie wymagają żadnej infrastruktury za
    miliardy?

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 19. Data: 2021-10-18 12:43:11
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    On 17.10.2021 21:28, RoMan Mandziejewicz wrote:
> [...]
    > autostradach!) zarządzanych przez GDDKiA jest system eToll, oparty o
    > GPS i łączność GSM. System eToll nie używa kamer w ogóle. Na bramkach

    No nie mam takiej pewności - tzn. na krajówkach zakładam oczywiście że
    masz rację, natomiast na dotychczasowych bramkach kamery się pojawiły i
    otwierają mi szlabany automatycznie nawet jeśli apka jest nieaktywna -
    mówię tu o fragmencie w okolicach Gliwic.
    Nie wiem, czy skanują tam numery rejestracyjne, czy jest to tylko
    wykrywanie jakiegokolwiek pojazdu bo nie miałem okazji się tam
    przejechać innym samochodem, który nie byłby zarejestrowany w bazie
    e-toll. Jest to oczywiście od zawsze odcinek bezpłatny z biletem
    "zerowym" to znaczy trzeba było brać bilet lub mieć ViaAuto.
    Kamery zapewne znikną razem z bramkami.

    Pozdrawiam - Mirek
    --
    Mirek Ptak
    kolczan( a t )outlook(kropek) c om

  • 20. Data: 2021-10-18 13:35:07
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Mirek,

> [...]
    > e-toll. Jest to oczywiście od zawsze odcinek bezpłatny z biletem
    > "zerowym" to znaczy trzeba było brać bilet lub mieć ViaAuto.

    Ale to kamery ViaAuto zapewne były, skoro była zgodność z ich
    systemem. I to tylko w tym jednym punkcie.

    --
    Best regards,
    RoMan