  • 21. Data: 2021-10-18 14:24:15
    Temat: Re: etoll
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 17 Oct 2021 21:28:25 +0200, RoMan Mandziejewicz napisał(a):

    > Następny... Są DWA SYSTEMY. Na PRYWATNYCH autostradach są systemy z
    > kamerami i automagicznym obciążaniem karty. Na drogach (nie tylko
    > autostradach!) zarządzanych przez GDDKiA jest system eToll, oparty o
    > GPS i łączność GSM. System eToll nie używa kamer w ogóle. Na bramkach
    > są jedynie kamery ochrony.

    Zaraz zaraz ... a jak wykryc, ze ktos nie jedzie i nie placi?
    I jak mu potem udowodnic ?

    J.

  • 22. Data: 2021-10-18 14:34:28
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 18-10-2021 o 14:24, J.F. pisze:

    > Zaraz zaraz ... a jak wykryc, ze ktos nie jedzie i nie placi?

    https://www.auto-swiat.pl/wiadomosci/aktualnosci/e-t
    oll-ruszaja-kontrole-na-autostradach-skarbowka-i-itd
    -sprawdza-czy-zaplaciles-za/wbw9cn9

  • 23. Data: 2021-10-18 14:50:38
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F.,

    > Zaraz zaraz ... a jak wykryc, ze ktos nie jedzie i nie placi?
    > I jak mu potem udowodnic ?

    Na drogach krajowych? Kontrola drogowa i sprawdzenie, czy system widzi
    auto.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 24. Data: 2021-10-18 15:19:42
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 18 Oct 2021 14:34:28 +0200, Cavallino napisał(a):

    > https://www.auto-swiat.pl/wiadomosci/aktualnosci/e-t
    oll-ruszaja-kontrole-na-autostradach-skarbowka-i-itd
    -sprawdza-czy-zaplaciles-za/wbw9cn9

    "do 30 listopada" ... a co potem - tylko elektroniczna wersja, takze
    dla osobowych?

    A jak zamierzaja sobie z obcokrajowcami poradzic?

    To jak - apka obowiazkowa?
    Czy beda tez osobowe zatrzymywac i sprawdzac ?

    A jak wezme bilet na wjezdzie, a wyjade przez bramke e-toll ?

    J.

  • 25. Data: 2021-10-18 15:38:47
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F.,

    oll-ruszaja-kontrole-na-autostradach-skarbowka-i-itd
    -sprawdza-czy-zaplaciles-za/wbw9cn9
    > "do 30 listopada" ... a co potem - tylko elektroniczna wersja, takze
    > dla osobowych?

    Bramki na pewno pozostaną dla osobówek bez eTolla

    > A jak zamierzaja sobie z obcokrajowcami poradzic?

    j.w.

    > To jak - apka obowiazkowa?
    > Czy beda tez osobowe zatrzymywac i sprawdzac ?

    Zapewne tak.

    > A jak wezme bilet na wjezdzie, a wyjade przez bramke e-toll ?

    To popełnisz przestępstwo.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 26. Data: 2021-10-18 16:02:23
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 18 Oct 2021 15:38:47 +0200, RoMan Mandziejewicz napisał(a):

    oll-ruszaja-kontrole-na-autostradach-skarbowka-i-itd
    -sprawdza-czy-zaplaciles-za/wbw9cn9

    > Bramki na pewno pozostaną dla osobówek bez eTolla

    Jakos tak wyczytalem, ze nie, ale chyba moj blad w rozumieniu.

    > Zapewne tak.

    No ale kogo beda zatrzymywac i co sprawdzac?

    osobowki losowo, i "bilet lub apka" ?

    > To popełnisz przestępstwo.

    Nieumyslnie, przez roztargnienie :-)

    J.

  • 27. Data: 2021-10-18 16:30:03
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    oll-ruszaja-kontrole-na-autostradach-skarbowka-i-itd
    -sprawdza-czy-zaplaciles-za/wbw9cn9

    > Bramki na pewno pozostaną dla osobówek bez eTolla

    Nie pozostaną.
    Nie będzie takiej możliwości.

  • 28. Data: 2021-10-18 17:23:05
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 18 Oct 2021 16:30:03 +0200, Cavallino napisał(a):

    oll-ruszaja-kontrole-na-autostradach-skarbowka-i-itd
    -sprawdza-czy-zaplaciles-za/wbw9cn9

    > Nie pozostaną.
    > Nie będzie takiej możliwości.

    "E-TOLL od 1 października jest jedynym systemem umożliwiającym opłatę
    elektroniczną za jazdę po drogach płatnych w Polsce i jedynym sposobem
    wnoszenia opłat za przejazdy pojazdami ciężkimi i autobusami."

    Na oko - e-toll bedzie jedynym sposobem wnoszenia oplat przez pojazdy
    ciezkie, oraz jedynym systemem umozliwiajacym oplate _elektroniczna_.

    O oplacie nieelektroniznej dla osobowych nic tu nie ma.

    Oczywiscie wierzyc dziennikarzom calkowicie byloby nierozsadnie.

    https://etoll.gov.pl/

    "e-bilet autostradowy
    Metoda płatności dla pojazdów lekkich dostępna już wkrótce"

    ale to jeszcze cos innego chyba.

    J.

  • 29. Data: 2021-10-18 17:49:17
    Od: cef <c...@i...pl>

    > Hello cef,
    >
    > Sunday, October 17, 2021, 9:59:53 PM, you wrote:
    >
    > [...]
    >
    > Bo nie ma jednego podmiotu. Bo drogi krajowe są znacznie dłuższe od 3
    > kawałków prywatnych autostrad.

    No to się wprowadzi opłaty na większej ilości dróg. :-)

    > Na wszystkich drogach krajowych? Nie masz pojęcia, jak to koszt. Za
    > jeden system z bramownicami już zapłaciliśmy miliardy i właśnie idzie
    > na złom.

    No nie mam pojęcia. Ale zakładałem, że to kwestia tylko rury nad drogą
    z czytnikiem numerów - co 100km na każdej ważniejszej drodze jakiś
    system obciążający płatników.
    Szacunkowo to byłoby jakieś 100 ramek, ale skoro wyposażenie pojazdów
    w jakieś czytniki jest tańsze, skoro i tak samochodziarze zapłacą,
    to faktycznie bramki sa bez sensu.

    > Ale po co, skoro można obciążyć właścicieli samochodów kosztem
    > instalacji urządzeń, które nie wymagają żadnej infrastruktury za
    > miliardy?

    A to rząd czy GDKiA ma jakieś inne pieniądze niż te, które i tak ściągnął
    z obywateli. I tak płacą własciciele samochodów, więc można by zaszaleć :-)

  • 30. Data: 2021-10-18 18:42:32
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 18-10-2021 o 17:23, J.F. pisze:

> [...]
    > elektroniczną za jazdę po drogach płatnych w Polsce i jedynym sposobem
    > wnoszenia opłat za przejazdy pojazdami ciężkimi i autobusami."

    A od grudnia dla wszystkich.

> [...]
    >
    > https://etoll.gov.pl/
    >
    > "e-bilet autostradowy
    > Metoda płatności dla pojazdów lekkich dostępna już wkrótce"

    Bilet kupowany NA STACJI benzynowej, przed wjazdem na odcinek.