  • 61. Data: 2020-06-29 18:14:18
    Temat: Re: jakie drogie auto kupić? Żadne
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    dyskusyjnych:rdd1l5$4uk$1$C...@n...chmurka.net...
    W dniu 29-06-2020 o 16:42, J.F. pisze:

    >Klimat.
    >Kiedyś (tj. w 1998) pojechałem Alfą bez klimy na Lazurowe Wybrzeże -
    >myślałem że już z niego nie wrócę...
    >Od tego czasu każde auto miałem z klimą, a i w Polsce okazało się to
    >niezbędne.

    Ja jezdzilem Sierra do Wloch, bardzo zle nie wspominam.
    Ale miala szyberdach. Taka klima dla ubogich.

    A wczesniej dojechalem do Barcelony nawet bez szybra ... i tez jakos
    tragicznie nie wspominam.
    No ale wtedy nie bylo w Polsce +35 ... chyba nie, bo jak sie historycy
    odezwa, to sie okaze, ze juz przed wojna ... :-)

    J.

  • 62. Data: 2020-06-29 18:22:57
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2020-06-29 o 18:09, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Zenek Kapelinder"  napisał w wiadomości grup
    ooglegroups.com...

    > Dobrze mowisz.
    > I jeszcze trzeba dodac, ze po 3 latach auto auto to szmelc i trzeba
    > kupic nowe, a stare czym predzej sprzedac :-)
    >
    > Ale ... co bedzie, jak producenci zaczna robic auta na 3 lata ? :-)

    Albo producenci zaczną produkować trzylatki :-)
    skoro będzie taki zbyt.

  • 63. Data: 2020-06-29 18:23:58
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Uncle Pete" napisał w wiadomości grup
    pl...

    >W upały widzę, jak kierowcom masowo zaczyna odbijać - podejrzewam, że
    >właśnie przez upały.

    Ale odbijanie, czy nieuwaga ?
    Choc czasem trudno odroznic :-)

    >Ja też - nawet po południu Francji w sierpniu. O dziwo dało się
    >przyzwyczaić, ale nie stałem tam na słońcu w korkach.

    Ba, miliony Francuzow w sierpniu jezdzilo po Francji w autach bez
    klimy.

    W lipcu zreszta tez jezdzili, ale moze mniej :-)

    J.

  • 64. Data: 2020-06-29 18:27:06
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .06.2020 o 17:33 Cavallino <C...@k...pl> pisze:

    > Klimat.
    > Kiedyś (tj. w 1998) pojechałem Alfą bez klimy na Lazurowe Wybrzeże -
    > myślałem że już z niego nie wrócę...

    Co powiesz na golfa III w pięć osób w sierpniu na Sycylii? - nawet na Etnę
    wjechaliśmy :-)
    Też 97 lub 98 rok. Ech to były czasy...

    TG

  • 65. Data: 2020-06-29 18:32:01
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .06.2020 o 18:23 J.F. <j...@p...onet.pl> pisze:

    > Ba, miliony Francuzow w sierpniu jezdzilo po Francji w autach bez klimy.
    >
    > W lipcu zreszta tez jezdzili, ale moze mniej :-)

    Na południu Hiszpanii i Francji co drugi tubylec jedzie z uchylonym oknem.
    Wnioskuję po tym, że klima jest (auto "świeże") ale już nie działa i nie
    naprawiają.
    Nawet n auatostradach to częsty widok.

    TG

  • 66. Data: 2020-06-29 19:35:08
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tomasz Gorbaczuk" napisał w wiadomości grup
    .

    >Na południu Hiszpanii i Francji co drugi tubylec jedzie z uchylonym
    >oknem. Wnioskuję po tym, że klima jest (auto "świeże") ale już nie
    >działa i nie naprawiają.
    >Nawet n auatostradach to częsty widok.

    Moze te francuskie klimy takie sa, moje jakos dluzej wytrzymywaly :-)

    A moze sie przyzwyczaili ... albo zwyczajnie wietrza auto po nagrzaniu
    na parkingu.

    J.

  • 67. Data: 2020-06-29 19:41:49
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2020-06-29 o 19:35 +0200, J.F. napisał:

    > Moze te francuskie klimy takie sa, moje jakos dluzej wytrzymywaly :-)
    >
    > A moze sie przyzwyczaili ... albo zwyczajnie wietrza auto po
    > nagrzaniu na parkingu.

    "jedzie z otwartym oknem, to pewnikiem ma zepsutą klimę" - to
    wnioskowanie ciekawe, by nie powiedzieć znamienne.

    We Francji (w szczególności w jej południowej połowie) żyje jeszcze
    bardzo dużo normalnych ludzi, którzy nie uważają klimatyzacji w aucie
    za jakiś konieczny wynalazek. A jeśli już mają bo producent im sprzedał
    na siłę, to nie używają bo wolą oddychać powietrzem. Wiem wiem, na
    polskich grupach miłośników oddychania przez rurkę to przechodzi ludzkie
    pojęcie... Różnica kulturowa zapewne.

    Mateusz

  • 68. Data: 2020-06-29 20:06:25
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .06.2020 o 19:41 Mateusz Viste <m...@x...invalid> pisze:

> [...]
    > na siłę, to nie używają bo wolą oddychać powietrzem. Wiem wiem, na
    > polskich grupach miłośników oddychania przez rurkę to przechodzi ludzkie

    Nie sądzę, jeszcze "w koło komina" bym zrozumiał, ale w lipcu/sierpniu na
    autostradzie?
    Jesteś na miejscu to zwróć kiedyś uwagę.
    Jak masz włączoną klimę to też oddychasz tym samym powietrzem. Obieg
    wewnętrzny w trybie auto odpala się tylko jak jest duża różnica temp.
    między zadaną a powietrza.
    Jak jedziesz 500km w upale to lepiej/bezpieczniej z klimą niż bez.
    Szczególnie, że przy otwartym oknie na autostradzie masz "łomot" - żadna
    przyjemność.

    TG

  • 69. Data: 2020-06-29 23:00:43
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 29-06-2020 o 18:03, cef pisze:

    > No i jeszcze to jest wyjazd w jedno miejsce - tam i do domu.
    > Jak zaplanujesz sobie objazdówkę, to autem wyjdzie lepiej.

    Też nie - wtedy taniej wyjdzie autobusem na miejscu.
    Ale tego środka lokomocji w ogóle nie trawię, podobnie jak
    zorganizowanych przez biura podróży wycieczek.

  • 70. Data: 2020-06-29 23:04:02
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    > Co powiesz na golfa III w pięć osób w sierpniu na Sycylii? - nawet na
    > Etnę wjechaliśmy :-)
    > Też 97 lub 98 rok. Ech to były czasy...

    Na Etnę to ja w 1994 pieszo wszedłem, bo mi ostatni sensowny autobus
    zwiał z dworca jak dojechałem spóźnionym pociągiem.
    No prawie wszedłem - bo po kilku km marszu przez pola lawowe zmiękła mi
    rura i resztę drogi pokonałem stopem.... ;-)