  • 21. Data: 2023-03-11 23:51:52
    Temat: Re: karta micro SD 64GB
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 11/03/2023 23:31, Marek wrote:
    > A co mówi dmesg?

    dmesg, w przypadku oszukanej karty, powie, że jej rozmiar to XGB mimo że
    rozmiar flasha jest mniejszy. Ogólnie powie to, jak przedstawi się
    kontroler karty.

    > Co raportuje więcej: Urządzenie blokowe więcej sektorów
    > czy FS więcej bloków?
    > Najprostsza sztuczka to FS deklarujący więcej bloków niż jest, ale samo
    > urządzenie zwraca prawidłową ilość sektorów sprzętowych i to od razu
    > widać w klog.

    Taką sztuczkę łatwo było by obejśc po prostu formatując kartę.

    Chińczycy są znacznie sprytniejsi. Karta raportuje tyle bloków, aby
    system myślał, że ma do czynienia z większą, a sposob ich
    "kompresowania" jest tak sprytnie zrobiony, aby filesystem potrafił
    zachować spójność do pewnego poziomu zapełnienia, zanim zacznie się
    katastrofa.

  • 22. Data: 2023-03-12 07:18:16
    Od: mirekc <m...@i...pl>

    > Żeby jeszcze 512MB, to bym zrozumiał. Orżnąć klienta na wadze dając mu
    > 1/32 towaru, to w dzisiejszym świecie jeszcze uchodzi. Ale 512kb to już
    > zuchwałe złodziejstwo.
    >
    > Jarek

    No nie, przepraszam. Właśnie 512MB było. Tym razem to ja się ,,machnąłem".

  • 23. Data: 2023-03-12 07:29:47
    Od: mirekc <m...@i...pl>

    W dniu 10.03.2023 o 18:46, heby pisze:

    > A masz pewnośc, że to nie jest 8GB zgłaszające się jako 64? Parę lat
    > temu była jakaś afera, że autoryzowany sklep sprzedawał podróbki ze
    > spuchniętą magicznie pojemnością. Nie pamiętam, czy to był Kingston.
    >
    > Zobacz co powie h2testw.

    No właśnie: co powiedział h2testw? Bo jeśli karta jest oszukana lub
    uszkodzona (a objawy na to wskazują), to szkoda walczyć a i dyskutować
    nie ma o czym.

    BTW: Jeśli używasz Linuksa to jest f3write/f3read.

  • 24. Data: 2023-03-12 08:53:58
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sat, 11 Mar 2023 23:51:52 +0100, heby <h...@p...onet.pl> wrote:
    > Taką sztuczkę łatwo było by obejśc po prostu formatując kartę.

    Oczywiście, ale miałem kiedyś przypadki, że zwykły user na to nie
    wpadł i uznał że karta popsuta.
    Byłem ciekaw czy obecnie te oszukane karty są nadal robione w ten
    sposób. A skoro to robią już na poziomie kontrolera to widać jest
    proceder bardziej zaangażowany.

    Co do oszustw to właśnie po pół roku od kupienia od chińczyka 10 szt
    scalonych przetwornic dc-dc chciałem użyć jedną i się okazuje, ża na
    wszystkich pinach stan wysokiej impedancji jakby w ogóle nie było
    wew. struktury albo bondingu. A pod światło wierzchnia powierzchnia
    ma jakieś podejrzane ślady szlifu. Jestem zaskoczony bo układy dość
    niszowe a jednak komuś się chciało...
    Wniosek, by zakupione układy sprawdzać od razu a nie odkładać na
    później.

    --
    Marek

  • 25. Data: 2023-03-12 19:48:10
    Od: "zlotowinfo" <u...@g...com>

    pełno fake'owych kart na allegro
    hdd regenerator
    fake flash test

  • 26. Data: 2023-03-12 22:56:58
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2023-03-12 o 08:53, Marek pisze:
    > Wniosek, by zakupione układy sprawdzać od razu a nie odkładać na później.
    Też ale to niewiele daje, najlepiej kupować dużych sklepach tme,
    mouser, rs, farnel.

    --
    Janusz

  • 27. Data: 2023-03-13 08:09:21
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Ponieważ SD Association zapewnia najszerszą kompatybilność w porównaniu do
    "wynalazków".

    -----

  • 28. Data: 2023-03-13 08:15:00
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Kiedyś wysłałem wynik H2TestW do producenta karty (dodatkowo ze zdjęciem macro karty
    i opakowania) i do sprzedawcy (albo portalu?).
    Producent potwierdził że to fake, a z portalu (lub z paypal, nie pamiętam) dostałem
    zwrot zapłaconej kwoty.
    OIDP zakup przez aledrogo z wysyłką z Chin (nie zauważyłem tej wysyłki z Chin
    kupując, nieduże pieniądze).

    -----

  • 29. Data: 2023-03-13 08:53:16
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 12 Mar 2023 22:56:58 +0100, Janusz <j...@o...pl> wrote:
    > Też ale to niewiele daje, najlepiej kupować dużych sklepach tme,
    > mouser, rs, farnel.

    No mamy kryzys, zaufani dostawcy mają braki i czasami nie ma wyjścia,
    bierze się od tych co akurat mają.

    --
    Marek

  • 30. Data: 2023-03-13 12:59:19
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2023-03-13 o 08:53, Marek pisze:

    > No mamy kryzys, zaufani dostawcy mają braki i czasami nie ma wyjścia,
    > bierze się od tych co akurat mają.

    Tylko to są wyrzucone pieniądze w błoto bo kupujesz kota w worku, a jak
    sprzedawca uprze się że masz zwrócić to jesteś w czarnej d..e, nawet
    zwrotu nie dostaniesz, więc co z tego że taniej kupisz.
    Więc lepiej przepłacić ale mieć to co chciałeś.

    --
    Janusz