  • 11. Data: 2023-07-25 18:41:19
    Temat: Re: kim trzeba być
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 23 Jul 2023 08:47:15 +0200, Pete wrote:
> [...]

    75y,96.48h,57.24t/data=!3m6!1e1!3m4!1sU72mMTrHDvODxH
    AR7KhvxA!2e0!7i16384!8i8192?entry=ttu

    > To w paski biało-czarne :P
    >
    > I nie - nie przelecisz tego
    >>
    > "Tacho goni, prawa wolna, 30 ton na pace, co się będę zatrzymywał..."

    I sie wywrocisz na tym skrecie przy 50 ...

    P.S. Ponoc to radiowoz z video, co lapal szybkich ... sami tez musieli
    byc szybcy ..

    A - i wjechali w lewy bok naczepy, jesli dobrze widzę.

    Ciekawe co tam biegly powie, bo z tego co widzę to 70 obowiązuje,
    tir jednak kawalek zdolal wyjechac, a raczej nie jechal 50 ..

    J.

  • 12. Data: 2023-07-26 06:36:40
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2023-07-23 o 11:42, Shrek pisze:
> [...]
    y-plandekowe-z-k%C5%82onicami-i-otwory-na-k%C5%82oni
    ce#gallery-4

    tformy/naczepa-jumbo/3-osiowa-naczepa-kurtynowa-typu
    -jumbo

    > Prawdę mówiąc wydawało mi się, że raczej te pierwsze widuję. To co
    > zapodałeś rzeczywiście wydaje się homeopatyczne.
    75y,96.48h,57.24t/data=!3m6!1e1!3m4!1sU72mMTrHDvODxH
    AR7KhvxA!2e0!7i16384!8i8192?entry=ttu

    > Widać inaczej rozumiemy pojącie pasa;)

    > Nie sądzę żeby z 30 tonami na pace dało się zrobić ten zwrot o 90 stopni
    > z prędością 50km/h.

    No to niech będzie 20km/h. To 5,5m/s.

    Czyli na reakcję i wyhamowanie do 0 mieli jakąś sekundę. Zwłaszcza, jak
    im wyjechał przed nosem. Jak mawiał klasyk - kruca bomba, mało casu.

    --
    Pete

  • 13. Data: 2023-07-26 07:15:04
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 26.07.2023 o 06:36, Pete pisze:

    > No to niech będzie 20km/h. To 5,5m/s.
    >
    > Czyli na reakcję i wyhamowanie do 0 mieli jakąś sekundę. Zwłaszcza, jak
    > im wyjechał przed nosem. Jak mawiał klasyk - kruca bomba, mało casu.

    Już lepiej. Ale do 20 nie przyspiesza w ułamku sekundy więc jak z
    zatrzymania wyjechał i przejechał 10 metrów to musiało być z 5-6 sekund.
    Jak dojeżdzał i się nie zatrzymywał to mniej, ale też widać że nie staje
    i powinni zareagować - będzie powiedzmy trzy sekundy. Mało czasu bo
    jeszcze czas reakcji więc pesymistycznie jakieś 1,5 sekundy na samo
    hamowanie:(

    No ale - weźmy załóżmy że jechał 70 km/h zgodnie ze znakami - droga
    hamowania jest podawana rożnie ale pobieżne przeszukanie mówi że mniej
    niż 50m łącznie z czasem reakcji dla przeciętnego samochodu - ten
    przeciętny nie był więc hamował pewnie lepie (i jeżdził też "lepiej").
    50 metrów to przy 70 niecałe 2,5 sekundy. Albo nie hamowali albo jechali
    duuużooooo szybciej.

    Wina tirmena chyba oczywista, ale policjanci 70 ani nawet 90 to raczej
    nie jechali...

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 14. Data: 2023-07-26 15:09:21
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 26 Jul 2023 07:15:04 +0200, Shrek wrote:
> [...]

    2s, zakladając, ze zdołał wyjechac o 11m, bo w koncu go trafili w
    naczepę. Mało casu.

    > Już lepiej. Ale do 20 nie przyspiesza w ułamku sekundy więc jak z
    > zatrzymania wyjechał i przejechał 10 metrów to musiało być z 5-6 sekund.

    i ruszylby widząc pojazd?
    No moze ... ale to juz przegapienie a nie pośpiech.

    No chyba że spojrzał w lewo, spojrzał w prawo, przepuscił cos z
    prawej, i ruszył - juz nie patrząc w lewo.

    > Jak dojeżdzał i się nie zatrzymywał to mniej, ale też widać że nie staje
    > i powinni zareagować - będzie powiedzmy trzy sekundy.

    Ale przy tak małej predkosci zatrzyma sie szybko i krótko, to do
    ostatniej sekundy mogli liczyc, że zahamuje i się zatrzyma jak należy.

> [...]
    > przeciętny nie był więc hamował pewnie lepie (i jeżdził też "lepiej").
    > 50 metrów to przy 70 niecałe 2,5 sekundy. Albo nie hamowali albo jechali

    Przy tych 2s to ledwo daliby radę hamulec wcisnąć.
    Choc ... 1s na reakcje, 1s panicznego hamowania ... i 10m/s mniej,
    i z 70km/h robi sie 35km/h.
    Jakby boczna belka wytrzymała ...

    > Wina tirmena chyba oczywista, ale policjanci 70 ani nawet 90 to raczej
    > nie jechali...

    Ten rejestrator zdaje sie chodzi cały czas, to może mieć biegły
    zajęcie. Jak nie on, to druga strona chetnie wykaże, ze "jakby jechali
    przepisowo, to by zdołali sie zatrzymać" :-P

    J.

  • 15. Data: 2023-07-30 07:07:57
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2023-07-26 o 07:15, Shrek pisze:

> [...]
    > i powinni zareagować - będzie powiedzmy trzy sekundy. Mało czasu bo
    > jeszcze czas reakcji więc pesymistycznie jakieś 1,5 sekundy na samo

    Możemy sobie dywagować jak mogło być a faktem jest, że go trafili. Nie
    za mocno, bo wydaje się, że krawędź naczepy jest tuż za podszybiem, więc
    mocno BMW nie przywaliło.

> [...]
    > przeciętny nie był więc hamował pewnie lepie (i jeżdził też "lepiej").
    > 50 metrów to przy 70 niecałe 2,5 sekundy. Albo nie hamowali albo jechali

    To auto chyba jest dedykowane do permanentnego łamania ograniczenia
    prędkości. Wszak rejestruje _własną_ prędkość.

    > Wina tirmena chyba oczywista, ale policjanci 70 ani nawet 90 to raczej
    > nie jechali...

    HGW.
    Może faktycznie gonili jakiegoś ścigacza, którego Tirman przepuścił i im
    wyjechał (ale to dziwne, bo wtedy nie byłoby dużych odległości pomiędzy
    nimi) albo np jechał za innym tirem i w ogóle nie patrzył na drogę...

    --
    Pete