  • 401. Data: 2011-05-26 12:36:58
    Temat: Re: kolejny dawca
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Excite" <n...@n...bedzie.pl> napisał w wiadomości
    news:irl6pf$sqh$1@node2.news.atman.pl...

    > Więc jakie to okoliczności wskazywały dla tej kierującej golfem na
    > możliwość odmiennego zachowania sprzecznego z przepisami ruchu drogowego
    > pojazdu za nią ?

    Te które mogła dojrzeć w lusterku, czego nie zrobiła, a co było jej psim
    obowiązkiem.

  • 402. Data: 2011-05-26 12:55:31
    Od: Excite <n...@n...bedzie.pl>

    W dniu 2011-05-26 12:36, Cavallino pisze:
    > Te które mogła dojrzeć w lusterku, czego nie zrobiła, a co było jej psim
    > obowiązkiem.

    Żeby obowiązywał nas nakaz sprawdzania czy ktoś nie łamie przepisów
    wyprzedzając na skrzyżowaniu pojazd sygnalizujący skręt w lewo muszą
    zajść "okoliczności wskazujące na możliwość odmiennego ich zachowania"
    względem PORD. O te okoliczności i co na nie wskazuje pytałem post
    wcześniej. Jeśli nic na nie nie wskazuje to kierująca mogła założyć "że
    inni uczestnicy tego ruchu przestrzegają przepisów ruchu drogowego".

  • 403. Data: 2011-05-26 13:11:14
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > Żeby obowiązywał nas nakaz sprawdzania

    Zamiast zaczniesz się śmiesznie wykłócać, przeczytaj najpierw cały wątek.
    Były cytowane stosowne wyroki sądów, z których jasno wynika, że takowy nakaz
    jest.
    EOD

  • 404. Data: 2011-05-26 13:36:54
    Od: Excite <n...@n...bedzie.pl>

    W dniu 2011-05-26 12:36, Cavallino pisze:
    > Były i podstawy i obowiązek.

    Może podzielimy ten artykuł na części żeby łatwiej było niektórym zrozumieć.

    "Art. 4. Uczestnik ruchu i inna osoba znajdująca się na drodze mają
    prawo liczyć..."

    Powyższe zdanie jest kluczowe za to zostało zignorowane przez
    obwiniających winą osobę skręcającą na skrzyżowaniu.

    "...że inni uczestnicy tego ruchu przestrzegają przepisów
    ruchu drogowego..."

    To już wiadomo na co mogą liczyć uczestnicy ruchu. Jak by ktoś zapomniał
    ta kobieta skręcająca w lewo była uczestnikiem ruchu.

    "chyba że okoliczności wskazują"

    Czyli muszą wystąpić okoliczności które będą odebrane przez kierującego
    i będą one na coś wskazywać. I tylko to pozwala na odstępstwo od reguły
    opisanej na początku art 4. Kierujący zakłada że inni uczestnicy ruchu
    przestrzegają przepisów do chwili w której powstają okoliczności
    wskazujące na...

    "na możliwość odmiennego ich zachowania."

    Istotne słowo "ich". Trzeba więc "ich" wiedzieć lub słyszeć podczas
    stosowania się do zasady opisanej na początku art4 aby przerwać
    stosowanie tej reguły i przejście na wyjątkową zasadę zakładającą
    możliwość nie stosowanie się do przepisów przez tego konkretnego
    kierującego (lub kierujących) w opisanym przypadku motocyklem.
    Czyli musi to być okoliczność która przerywa jazdę według pierwszego
    założenia i przechodzi na kierowanie według drugiego założenia.
    Kobieta jedzie swoim golfikiem po drodze z ograniczeniem do 40km/h,
    prawidłowo sygnalizuje skręt i skręca na skrzyżowaniu zakładając cały
    czas że inni uczestnicy tego ruchu przestrzegają przepisów ruchu
    drogowego. Żadnych okoliczności wskazujących na nieprzestrzeganie
    przepisów przez innych do czasu kolizji nie było. Skrzyżowania nie
    oznaczają łamania przepisów przez innych uczestników ruchu, droga do
    40km/h nie oznacza prawdopodobieństwa bicia tam rekordów prędkości na
    ścigaczu, włączony lewy kierunkowskaz nie oznacza wyprzedzania po lewej.

  • 405. Data: 2011-05-26 13:42:37
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > Może podzielimy ten artykuł na części żeby łatwiej było niektórym
    > zrozumieć.
    >
    > "Art. 4. Uczestnik ruchu i inna osoba znajdująca się na drodze mają
    > prawo liczyć..."

    Ale to nie o ten artykuł chodzi.
    Obowiązek spoglądania w lusterka wynika z art. 22 ust. 1
    Dopiero później (na skutek wykonania tego obowiązku) wchodzi w grę art.4.

    > "chyba że okoliczności wskazują"
    >
    > Czyli muszą wystąpić okoliczności które będą odebrane przez kierującego i
    > będą one na coś wskazywać.

    Oczywiście.
    Przy czym nieodebranie okoliczności z powodu niewykonania swoich obowiązków,
    nie oznacza że kierujący jest wolny od odpowiedzialności.
    Oznacza coś wręcz przeciwnego.

  • 406. Data: 2011-05-26 14:57:31
    Od: Dman-666 <d...@t...o2.pl>

    Tak se patrze i patrze jak Cavallino nawija makaron na uszy:

    > Zanim odpowiesz przeczytaj wątek do końca, żeby nie powtarzać w kilku
    > postach tych samych wątpliwości, które zresztą już zostały wyjaśnione.

    Logicznie masz racje...praktycznie: wez kurna i przeczytaj tego flejma
    ;-)
    Tak tylko...
    --
    Dman-666
    6A13 z bombom LPG, Stolec

  • 407. Data: 2011-05-26 15:34:15
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Thu, 26 May 2011 13:11:14 +0200, w
    <4dde3551$0$2438$65785112@news.neostrada.pl>, "Cavallino"
    <c...@k...pl> napisał(-a):

    > Zamiast zaczniesz się śmiesznie wykłócać, przeczytaj najpierw cały wątek.
    > Były cytowane stosowne wyroki sądów, z których jasno wynika, że takowy nakaz
    > jest.

    Nie znasz tamtych spraw, nie znasz sytuacji, ani zeznań świadków, nawet nie
    wiesz jakie to były skrzyżowania czy manewry, ale wiesz że taki nakaz istnieje.
    Po prostu marnujesz się tutaj.

  • 408. Data: 2011-05-26 15:35:47
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Thu, 26 May 2011 00:16:14 +0200, w
    <4ddd7fad$0$2443$65785112@news.neostrada.pl>, "Cavallino"
    <c...@k...pl> napisał(-a):

    > Sąd również zadecydował o winie.
    > I obdzielił nią również tego który w lusterko nie patrzył.
    > Więc nie gadaj, że winy nie ponosi.

    A czytać umiesz? To doczytaj za co jeden został skazany, a za co drugi.
    I nie było to patrzenie czy nie w lusterko.

  • 409. Data: 2011-05-26 15:44:04
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Dman-666" <d...@t...o2.pl> napisał w
    wiadomości news:MPG.28486ca66439c17a989685@news.onet.pl...
    > Tak se patrze i patrze jak Cavallino nawija makaron na uszy:

    > Logicznie masz racje...praktycznie: wez kurna i przeczytaj tego flejma
    > ;-)
    > Tak tylko...

    Dobra, no to uszereguj sobie moje wypowiedzi w wątku po dacie i sprawdź
    kilka ostatnich, był cytat pełnego wyroku Sądu Najwyższego.
    Albo jeszcze lepiej po rozmiarze - cytat będzie w największym poście.

  • 410. Data: 2011-05-26 15:45:20
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    <c...@k...pl> napisał(-a):

    > Zamiast zaczniesz się śmiesznie wykłócać, przeczytaj najpierw cały wątek.
    > Były cytowane stosowne wyroki sądów, z których jasno wynika, że takowy
> [...]

    Podałem orzeczenie, które określa obowiązki skręcającego, o których
    dyskutujemy.
    Ono rozwiewa wszystkie wątpliwości.
    Których zresztą nigdy nie miałem, więc nie moje wątpliwości zostały
    rozwiane.