  • 431. Data: 2011-05-26 22:01:55
    Temat: Re: kolejny dawca
    Od: "cbnet" <c...@n...pl>

    1. Przekroczenie dopuszczalnej prędkości (ograniczenie do 40 km/h,
    notabene w tym przypadku nie bez _istotnego_ powodu).
    2. Niedostosowanie prędkości do sytuacji na drodze.
    3. Wyprzedzanie w miejscu niedozwolonym (przed skrzyżowaniem).
    4. Wyprzedzanie w sytuacji niedozwolonej (tzn kilku hamujących aut
    oraz auta skęcającego w lewo).
    5. Nie ustąpienie pierwszeństwa pojazdowi wykonującemu manewr
    skrętu w lewo.

    Co najmniej tyle.

    Smutne.

    --
    CB

  • 432. Data: 2011-05-26 22:02:07
    Od: mk4 <m...@d...nul>

    On 2011-05-25 12:38, The_EaGle wrote:

    > Tak samo jak manewr zmiany pasa ruchu bez upewnienia się że nie jest
    > wolny. Spowodowanie wypadku było spowodowane nie wyprzedzaniem ale
    > zmianą pasa ruchu - zajechaniem drogi. Po za tym manewr wyprzedzania
    > mógł rozpocząć się zanim kierowca wiedział o włączonym kierunkowskazie
    > skręcającego.

    Ze co? Nie widzidz -> nie mozesz wykonac manewru bezpiecznie -> nie
    wyprzedzasz
    (bezpieczen wykonanie manewru wyprzedzania polena na wyprzedzajacym)

    I prosze nie pisac, ze w takim razie nie da sie wyprzedzac. Skoro sie
    nie da to nie wyprzedzamy ;)

    --
    Pozdr
    mk4

  • 433. Data: 2011-05-26 22:11:12
    Od: mk4 <m...@d...nul>

    > Ja przejeżdżasz przez skrzyżowanie na wprost to też zmieniasz pasy (te
    > poprzeczne)?

    O na pewno tak ;). Dodatkowo ustepuje wszystkim, ktorzy sie po nich
    poruszaja nawet jak ma ich z lewej strony.
    To wprost genialne ;)

    --
    Pozdr
    mk4

  • 434. Data: 2011-05-26 22:12:46
    Od: mk4 <m...@d...nul>

    On 2011-05-25 13:00, The_EaGle wrote:

    > Motocyklista mógł nie widzieć że samochód skręca w lewo. Mógł rozpocząć
    > manewr zanim został włączony kierunkowskaz.

    I jeszcze raz sobie napisze - nie widzial nie mogl wyprzedzac.

    Proste, prawda?

    --
    Pozdr
    mk4

  • 435. Data: 2011-05-26 22:23:18
    Od: zefir <z...@S...pl>

    W dniu 25.05.2011 01:29, to pisze:
    > begin zefir

    > Zdarzają się często idioci którzy chcąc skręcić w lewo zjeżdżają do
    > prawej strony (coby zapodać szerszy łuk), następnie zwalniają (jeszcze
    > bez kierunku) i nagle skręcają w lewo włączając jednocześnie
    > kierunkowskaz.

    Myślę, że skrajne przypadki można w tej dyskusji pominąć. Tak samo jak
    skręt z głównej drogi na posesję czy na polną drogę, ja w takiej
    sytuacji też sprawdzam w lusterkach czy mnie nikt nie wyprzedza. Mi
    chodzi o normalne skrzyżowanie.

    --
    pzdr.
    zefir

  • 436. Data: 2011-05-26 22:24:08
    Od: mk4 <m...@d...nul>

    On 2011-05-26 21:52, Cavallino wrote:

    > Coś w ten deseń.
    > Czyli jeśli wyprzedzać zaczął jako pierwszy, to winna skręcająca.

    No nie, bo manewr wyprzedzania byl zainicjowany bezprawnie i ze
    zlamaniem wszelkich przepisow - czyli nie mogl go wykonac (chocby brak
    widzocznosci). A skoro wykonal to po pierwszym "false" reszty mozna juz
    nie analizowac ;)

    --
    Pozdr
    mk4

  • 437. Data: 2011-05-26 22:27:32
    Od: zefir <z...@S...pl>

    W dniu 25.05.2011 11:10, masti pisze:
    > Dnia pięknego Wed, 25 May 2011 00:43:41 +0200 osobnik zwany zefir
    > wystukał:

    > kiedyś szczęście Ci się wyczerpie.

    Nie wpadajmy w przesadę, gdybym miał przy każdym manewrze rozglądać się
    w poszukiwaniu kogoś, kto być może nie zdaje sobie sprawy z sytuacji i
    mogę go przez to uszkodzić to chyba bym z domu nie wyjechał.

    --
    pzdr.
    zefir

  • 438. Data: 2011-05-26 22:32:33
    Od: Mruk <t...@g...pl>

    W dniu 2011-05-24 22:13, Filip KK pisze:

    > Szukaj dalej, bo w powyższym nie ma zapisu, który NAKAZUJE UPEWNIAĆ SIĘ
    > czy jest się wyprzedzanym.

    pierdolisz głupoty. Dyskusja nie raz byłą na tej grupie.

  • 439. Data: 2011-05-26 22:37:07
    Od: Mruk <t...@g...pl>

    W dniu 2011-05-26 15:34, r...@k...pl pisze:
    > Thu, 26 May 2011 13:11:14 +0200, w
    > <4dde3551$0$2438$65785112@news.neostrada.pl>, "Cavallino"

    > Nie znasz tamtych spraw, nie znasz sytuacji, ani zeznań świadków, nawet nie
    > wiesz jakie to były skrzyżowania czy manewry, ale wiesz że taki nakaz istnieje.
    > Po prostu marnujesz się tutaj.

    nie zmienia to faktu, że jak skręcasz zmieniając pas albo wyprzedzasz to
    Twoim zasmarkanym obowiązkiem jest rzucić okiem w lusterko i upewnić się
    że w kogoś nie wjedziesz.

    To że ktoś łamie przepisy nie oznacza automatycznie, że Ty łamiąc nie
    ponosisz odpowiedzialności

  • 440. Data: 2011-05-26 22:41:33
    Od: "Axel" <a...@o...niespamuj.pl>

    "Cavallino" <c...@k...pl> wrote in message

    > Sam tą bzdurę właśnie wymyśliłeś, nic takiego nigdy nie napisałem.
    > Odpowiedziałem tylko na Twoje różnicowanie zmienić/przeciąć.
    >
    > Przecięcie jest mało realne.

    Jest tylko i wylacznie przeciecie. Nawet jesli nastepuje po skosie.

    > IMO zawsze musi.
    > Jak nie z przepisu o zmianie pasa, to o zachowaniu szczególnej
    > ostrożności.

    Nie neguje koniecznosci spojerzenia w lusterko, tylko obowiazek wynikajacy
    ze zmiany pasa, bo przy skrecie nie ma zmiany pasa.

    --
    Axel