  • 441. Data: 2011-05-26 22:43:57
    Temat: Re: kolejny dawca
    Od: Mruk <t...@g...pl>

    W dniu 2011-05-26 22:24, mk4 pisze:

    > No nie, bo manewr wyprzedzania byl zainicjowany bezprawnie i ze
    > zlamaniem wszelkich przepisow - czyli nie mogl go wykonac (chocby brak
    > widzocznosci). A skoro wykonal to po pierwszym "false" reszty mozna juz
    > nie analizowac ;)

    nie wiem czemu tu tyle tumanów. Boje się wyjechać z miasta

    Zmieniasz pas to masz zasrany obowiązek popatrzeć w lusterko. Zakuj na
    pamięć albo napisz sobie w samochodzie

    Bez względu czy ktoś łamie przepisy czy nie. Czy ktoś zapierdala 1000
    czy 10 km/h. Bez znaczenia. Patrzysz w lusterko.

    to tak jakbyś powiedział, że jechałeś. Trafiłeś na skrzyżowanie i miałeś
    znak STOP. Wyjechał samochód. Nie ustąpiłeś mu pierwszeństwa. Doszło do
    kolizji. I teraz tłumaczysz, że on wyjechał "pod prąd" wbrew przepisom i
    to on jest winny.

    Identyczna sytuacja: masz stop to masz ustąpić. Czy ktoś łamie czy nie
    PoRD. Chyba, że nie mogłeś go zobaczyć bo leciał 1000km/h

  • 442. Data: 2011-05-26 22:47:25
    Od: Mruk <t...@g...pl>

    > Hello Cavallino,
    >
    > Wednesday, May 25, 2011, 4:32:49 PM, you wrote:
    >
    > [...]
    >
    > Jaka optyka? W życiu by mi nie przyszło do głowy wyprzedzać na
    > skrzyżowaniu skręcajago w lewo z lewej strony.

    była już dyskusja z okacji chyba rozwalonego audi na drzewie.

    Skrzyżowanie mogło nie być oznaczone. Mogło nie być widoczne dla
    wyprzedzającego, znaki mogły być zakryte przez 2 tiry jadące wcześniej.

    Jest dużo powodów czemu wyprzedzający mógł rozpocząć manewr.

    Nie widzę powodu czemu kierowniczka nie zerknęła w lusterko przy skręcie
    w lewo i nie ustąpiła

  • 443. Data: 2011-05-26 22:48:31
    Od: KJ Siła Słów <K...@n...com>

    W dniu 2011-05-24 22:34, masti pisze:

    > to chodź się przejechać. Zobaczysz ile razy będą nas chcieli zabić mimo,
    > że będziemy jechać zgodnie z przepisami.

    Ej, no to ja nie wiem, czerwony dywan mam na szosie abo co.

    Po Wawie od chyba 2 jak nie 3 lat motocyklem jezdzi sie w ruchu miejskim
    generalnie dobrze. Auta robia miejsce, za wyjatkiem paru co to sie nie
    wiem zagapia albo cos. Ale, ale od tamtego roku nie spotkalem jednego
    aktu ewidentnego chamstwa, jednego. Nawet sztuczki ze spryskiwaczem.

    A latam prawie codziennie w sezonie przez cala Wawe, od 2000 roku.

    Moje latanie reprezentuje powiedzmy kreatywne korzystanie z Kodeksu
    Drogowego, natomiast nie wierze w KD takze w sensie bezwzglednego
    oczekiwania zgodnego z nim zachowania wszystkich innych (OK, w pewnych
    granicach , nie zakladam ze ktos pojedzie pod prad itd...) ale bardzo
    sie przygladam samochodom przede mna, po ktorych widac ze albo pojada
    tak ze Ci pasuje, albo zamierzaja wjechac tu i tu ale jeszcze nie
    wlaczyly kierunkowskazu, albo nic nie wiadomo i trzeba na chwile
    odpuscic, pomrugac swiatami itp...

    Fakt, pierwsze lata to tez mialem wrazenie ze chca mi krzywde zrobic,
    ale po pierwsze mialem inna ocene sytuacji, po drugie wtedy w Wawie
    zobaczyc moto raz na tydzien to bylo swieto, po trzecie kierowcy tez
    inaczej jezdzili wzgledem innych aut.

    > PS: za stary jestem na latanie na ścigaczu łamiąc przepisy.

    IMO jezdzenie w stadzie aut jest bardziej niebezpieczne od lycha,
    wyrzedzanie, omijanie na swiatlach, lycha i znowu...

    KJ

  • 444. Data: 2011-05-26 22:50:32
    Od: "cbnet" <c...@n...pl>

    Bardzo słusznie, powinieneś.
    Z takim stanem głowy powinieneś też bać się w ogóle dotykać
    do motocykla.

    To tak BTW.

    --
    CB

  • 445. Data: 2011-05-26 23:09:31
    Od: mk4 <m...@d...nul>

    On 2011-05-26 22:43, Mruk wrote:
    > W dniu 2011-05-26 22:24, mk4 pisze:
    >
    > nie wiem czemu tu tyle tumanów. Boje się wyjechać z miasta
    >
    > Zmieniasz pas to masz zasrany obowiązek popatrzeć w lusterko. Zakuj na
    > pamięć albo napisz sobie w samochodzie

    Nie zmieniala pasa ruch tylko wykonywala manewr skretu. Skoro nie
    widzisz roznicy to lepiej poruszaj sie piechota.
    Zreszta co za roznica - zezna, ze spojrzala i nie widziala i co?

    Idac twoim tokiem rozumowania jak pieszy wejdzie na przejsciu wprost pod
    pojazd to tez kierowca jest winny. Wszak pieszemu nie wolno a kierowca
    ma ustapic jak wejdzie.

    Pozdsumowujac to co napisales - lepiej chodz piechota bo stwarzasz
    zagrozenie na drodze.

    --
    Pozdr mk4

  • 446. Data: 2011-05-26 23:18:53
    Od: mk4 <m...@d...nul>

    On 2011-05-25 09:11, Cavallino wrote:
    > I tu się zgadzamy.
    > Że przepisy naruszyli obaj.
    > Ale wypadek spowodował tylko ten jeden swoim manewrem skrętu.

    "Spowodowal" skrecajacy ale winny wyprzedzajacy - i wszyscy zadowoleni ;)

    PS. Swoja droga ty i niejaki orzel promujecie naprawde debilne
    zachowania na drodze pod plaszczykiem nawracania innych.
    Ja odbieram to tak, ze jezdzicie "ostro" i zdarzaja wam sie takie
    wyprzedzania a ta cala gadka ma jakos was usprawiedliwic.
    Tyle, ze jak tej kolderki nie ciagnac to gdzies za krotka i zdaje sie
    nie macie racji ;)

    --
    Pozdr
    mk4

  • 447. Data: 2011-05-26 23:35:33
    Od: mk4 <m...@d...nul>

    On 2011-05-25 14:34, Cavallino wrote:
    > Użytkownik "Jarek Andrzejewski" <p...@g...com> napisał w wiadomości

    > Z kilkuset metrów miałby zauważyć kierunek jeśli między nimi było kilka
    > pojazdów?
    > Nie żartuj.

    Jak mozna tak pitolic? Kilkuset metrow?
    Nie masz prawa wyjezdzac kilkaset metrow wczesniej chcac wyprzedzic bo
    zabrania ci tego przepis. Z takiej odleglosci nie jestes w stanie ocenic
    czy masz mozliwosc wykonania tego manewru bezpiecznie a wiec nie mozesz
    go rozpoczynac.
    Placa ci za szerzenie plotek czy co?

    --
    Pozdr mk4

  • 448. Data: 2011-05-26 23:37:19
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "mk4" <m...@d...nul> napisał w wiadomości

    > No nie, bo manewr wyprzedzania byl zainicjowany bezprawnie

    A skąd wiesz?
    Dopóki nie zaczął wyprzedzać skręcającego pojazdu i to na skrzyżowaniu
    wszystko mogło być w najlepszym porządku (oczywiście zakładam, że najpierw
    wyprzedził inne pojazdy, bo inaczej to raczej ciężko zakładać, chyba że był
    samobójcą).
    A potem to już było za późno, zwłaszcza gdy skręcająca nie dała mu szans.

  • 449. Data: 2011-05-26 23:39:15
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Axel" <a...@o...niespamuj.pl> napisał w wiadomości

    > "Cavallino" <c...@k...pl> wrote in message

    > Jest tylko i wylacznie przeciecie. Nawet jesli nastepuje po skosie.

    Jak już pisałem - jest to mało istotne, bo nawet wymagana szczególna
    ostrożność również wymaga spojrzenia w lusterko i powstrzymania się od
    skrętu w razie gdyby wynik obserwacji był negatywny.

    > Nie neguje koniecznosci spojerzenia w lusterko, tylko obowiazek wynikajacy
    > ze zmiany pasa, bo przy skrecie nie ma zmiany pasa.

    Pozostaniemy przy swoich zdaniach, ale rezultat jest ten sam, więc nie ma o
    co kruszyć kopii.

  • 450. Data: 2011-05-26 23:42:44
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > "Spowodowal" skrecajacy ale winny wyprzedzajacy - i wszyscy zadowoleni ;)

    Winni oboje.

    > PS. Swoja droga ty i niejaki orzel promujecie naprawde debilne zachowania
    > na drodze pod plaszczykiem nawracania innych.

    Nie - po prostu dajemy szansę ludziom którzy popełnili błąd, źle oceniając
    sytuację/nie zauważając skrzyżowania.
    Kara śmierci nie jest odpowiednia w takim przypadku.

    I z takiego samego założenia wychodzi prawodawca jednak nie zezwalając na
    skręt niezależnie od wszystkiego.

    > Ja odbieram to tak, ze jezdzicie "ostro" i zdarzaja wam sie takie
    > wyprzedzania a ta cala gadka ma jakos was usprawiedliwic.

    Nie ma usprawiedliwić, tylko ma wytłumaczyć, że tak się może zdarzyć, co
    wynika ze sporego doświadczenia na drogach i ich obserwacji.
    Więc należy wypełniać swoje obowiązki na drodze, żeby nie pozabijać innych i
    jeszcze do tego być tego winnym.
    Swojemu sumieniu nie powiesz "myślałem że nie muszę patrzeć w lusterka".

    > Tyle, ze jak tej kolderki nie ciagnac to gdzies za krotka i zdaje sie nie
    > macie racji ;)

    Dobrze mówisz - zdaje Ci się.