  • 541. Data: 2011-05-27 20:16:25
    Temat: Re: kolejny dawca
    Od: "cbnet" <c...@n...pl>

    http://prawo.money.pl/orzecznictwo/sad-najwyzszy/pos
    tanowienie;sn;izba;karna,ik,v,kk,34,09,8698,orzeczen
    ie.html

    Reasumując:
    Sąd Rejonowy najpierw skazał wyprzedzającego IK za przestepstwo
    (z art. 177 § 1 k.k.) polegające na doprowadzeniu do wypadku drogowego
    w wyniku umyślnego naruszenia zasad bezpieczeństwa drogowego
    (przekroczenie dozwolonej prędkości i wyprzedzanie na skrzyżowaniu).

    Następnie _w innej sprawie_ ten sam Sąd Rejonowy skazał dodatkowo
    skręcającego w lewo na tym skrzyżowaniu JP za przestępstwo z tego
    samego artykułu (z art. 177 § 1 k.k. przy zastosowaniu art. 58 § 3 k.k.)
    polegajace na nieumyślnym naruszeniu zasad bezpieczeństwa drogowego
    w wyniku wykonywania manewru skrętu w lewo w nietypowy sposób
    od prawej krawędzi jezdni przy jednoczesnym nie upewnieniu się,
    że manewr ten może wykonać bezpiecznie dla wyprzedzającego
    go (w nieprawidłowy sposób) IK.

    A zatem JP jechał najprawdopodobniej "maluchem" w taki sposób,
    aby ułatwić wyprzedzanie innym pojazdom na drodze, po czym
    przed skrzyżowaniem sygnalizując zamiar skrętu w lewo _nieoczekiwanie_
    i nie upewniwszy się czy nikt więcej nie próbuje go wyprzedzać,
    wjechał wprost od prawej krawędzi jezdni w zaskoczonego IK.

    Czyli JP wytworzył sytuację polegającą na zmyleniu swoim zachowaniem
    IK, który zachęcony przez JP zajmowaną przez niego pozycją przy
    prawym skraju jezdni podjął decyzję o wyprzedzaniu, a tym samym
    JP przyczynił się w ten sposób do kolizji i groźnego wypadku.

    I teraz uwaga:
    1. Jak ta sprawa się ma do wypadku w wyniku wyprzedzania kilku aut
    przez motocyklistę i wjechaniu z dużą prędkością w Golfa prawidłowo
    wykonującego manewr skrętu w lewo?
    IMHO nijak.

    Tutaj nie chodzi o zachęcanie do wyprzedzania poprzez nietypowe
    zachowanie na drodze (zjeżdżanie do krawędzi jezdni itp).

    2. Od tamtej pory zmienił się stan prawny na korzyść skręcających
    w lewo, którzy nie patrzą do ostatniej chwili przed rozpoczęciem
    manewru w lusterko boczne.

    Czyli sprawcą wypadku pozostaje motocyklista i tu nie ma miejsca
    na dywagacje czy dyskusje.

    Pozostaje tylko kwestia _dodatkowa_ czy pani w Golfie skręcająca
    w lewo mogła cokolwiek zrobić by uniknąć kolizji z motocyklem
    nie sprowokowanym w nietypowy sposób do wyprzedzania i czy
    nie zaniedbała zasad bezpieczeństwa drogowego podejmując manewr
    skrętu jeśli widziała lub nie widziała w lusterku szalejącego pirata
    drogowego na dwóch kólkach.

    Mam nadzieję, że mimo wszystko nie.

    --
    CB

    Nie manipuluj cytatami, nawet jeżeli brakuje argumentów.

    "Sąd Rejonowy [...] uznał Ireneusza P. za winnego umyślnego naruszenia za-
    sad bezpieczeństwa w ruchu lądowym, polegającego na prowadzeniu pojaz-
    du z niedozwoloną prędkością oraz wyprzedzaniu w miejscu, gdzie było to
    zabronione, ***czym spowodował on opisany wyżej wypadek***, [...]

  • 542. Data: 2011-05-27 20:29:35
    Od: "cbnet" <c...@n...pl>

    Po uprawomocnieniu się wyroku w tej drugiej sprawie została
    wniesiona kasacja do SN, ale po zbadaniu sprawy SN utrzymał
    w mocy wyrok Sądu Rejonowego.

    I w tym przypadku słusznie IMHO.

    Jednak podkreślam: ta sprawa ma dodatkowy smaczek w postaci
    A) zachęcania przez kierowcę 126p do wyprzedzania poprzez
    swoje zachowanie (jazda przy skraju jezdni), a następnie B) wjechanie
    przy skręcaniu w lewo w auto wyprzedzające (notabene: nieprawidłowo)
    bez wystarczającego upewnienia się, że nikt więcej go już nie wyprzedza.
    Czyli brak konsekwencji w zachowaniu i nieostrożność kierowcy 126p.

    --
    CB

  • 543. Data: 2011-05-27 20:40:12
    Od: Maciek <k...@g...pl>

    > Dlaczego mam wrażenie, że bardziej pasowałaby tu nazwa
    > pl.sci.psychiatria.samochody?

    Czyżbyś zrozumiał, że napisałeś jakąś bzdurę i już wiesz jak używać
    lusterka przy wspomnianych manewrach? ;-)

  • 544. Data: 2011-05-27 20:45:12
    Od: "cbnet" <c...@n...pl>

    Z pewnością jesteś "zajebiście" mało inteligentnym pojebem,
    któremu wydaje się bardzo wiele, ale potrenuj swoją pewność
    siebie na jakichś równie bezmózgich pizdach, czy cuś, a odemnie
    - proszę cię - spierdalaj z tą mokrą dziurą w mózgu.

    Rozumiesz?
    OK? :)

    --
    CB

  • 545. Data: 2011-05-27 20:53:39
    Od: Maciek <k...@g...pl>

    > Rozumiesz?
    > OK? :)

    Mam nadzieję, że wcześniej dowiesz się jak należy używać lusterek niż
    kogoś rozwalisz jak ta kobieta.

  • 546. Data: 2011-05-27 21:04:57
    Od: "cbnet" <c...@n...pl>

    Naucz się najpierw czytać ze zrozumieniem po polsku,
    to może kiedyś pogadamy...
    o tych twoich przepięciach pod pustą kopuła, tudzież
    urojeniach.

    ;)

  • 547. Data: 2011-05-27 21:20:43
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 27 May 2011 14:35:02 +0200, Jakub Witkowski wrote:

    >"Sąd Rejonowy w K., w wyroku z dnia 26 czerwca 2008 r., uznał oskarżonego Janusza P.
    za winnego tego,
    >że [...] *NIEUMYŚLNIE* naruszył zasady bezpieczeństwa w ruchu lądowym w ten sposób,
    że kierując[...]
    >przestępstwa z art. 177 § 1 k.k.
    >
    >Czyli: obaj zostali skazani za doprowadzenie do wypadku, z tego samego art.kk.
    >Jedyna istotna różnica polega na tym, że w ocenie sądu wyprzedzający naruszył
    >zasady bezpieczeństwa umyślnie, a skręcający - nieumyślne.
    >Ciekawe, w jakim stopniu ta (nie)umyślność wpłynęła na wymiar kary (nie znamy
    wyroku Ireneusza P).

    Z tym ze art 177 zaczyna sie od
    "Kto, naruszając, chociażby nieumyślnie, zasady bezpieczeństwa ..."

    J.

  • 548. Data: 2011-05-27 21:56:57
    Od: "Axel" <a...@o...niespamuj.pl>

    "Cavallino" <c...@k...pl> wrote in message

    Juz Ci kiedys tlumaczylem, ze falszowanie cudzych wypowiedzi to skrajne
    chamstwo, gorsze niz inwektywy.

    PLONK warning.

    --
    Axel

  • 549. Data: 2011-05-27 22:00:42
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Axel" <a...@o...niespamuj.pl> napisał w wiadomości

    > "Cavallino" <c...@k...pl> wrote in message
    >

    > Juz Ci kiedys tlumaczylem, ze falszowanie cudzych wypowiedzi to skrajne
    > chamstwo,

    Już Ci kiedyś tłumaczyłem - mam gdzieś Twoje poglądy na ten temat, moje są
    dokładnie odwrotne i milion razy ważniejsze.

    I z żadnymi wypowiedziami nic nie robię, za to każdy stek epitetów będzie
    pracowicie odrzucany w twarz jego autora.

  • 550. Data: 2011-05-27 22:02:54
    Od: "Axel" <a...@o...niespamuj.pl>

    "masti" <g...@t...hell> wrote in message news:iro4qv$id0$2@inews.gazeta.pl...

    > jak słucham mdrali co piszą, że nie patrzą w lusterka jak skręcają bo
    > "przecież tam nie może nikogo być" to mi się nóz w kieszeni otwiera

    Sam wchodzac na jezdnie sprawdzam, czy nadjezdzajacy pojazd ma zamiar sie
    zatrzymac, ale to nie znaczy, ze nie mam pierwszenstwa.

    Tyle, ze jak napisal Tomek - to nic nie wnosi do dyskusji...

    --
    Axel