  • 1. Data: 2009-01-30 18:03:47
    Temat: konwerter chinch (lub scart) na RF
    Od: vogl <f...@u...com>

    Witam. Poszukuje urządzenia które zamieniałoby sygnał TV m.cz. (wyjście
    po chinch lub scart) na sygnał TV RF. Konkretnie chciałbym przesłać z
    jednego pokoju sygnał z DVD do odbiornika TV znajdującego się w drugim
    pokoju. Dotychczas wykorzystywałem do tego celu stare Video z głowicą RF
    oraz istniejąca instalację antenową ale magnetowid odmówił posłuszeństwa
    i poszukuje jakiegoś innego rozwiązania. Chodzi mi o jakieś tanie i
    nieskomplikowane rozwiązanie. Wiem że są gotowe rozwiązania
    bezprzewodowe ale chciałbym wykorzystać istniejąca sieć antenową.

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2009-01-30 18:12:21
    Temat: Re: konwerter chinch (lub scart) na RF
    Od: "MaW" <m...@p...onet.nospam.pl>

    Użytkownik "vogl" <f...@u...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > nieskomplikowane rozwiązanie. Wiem że są gotowe rozwiązania bezprzewodowe
    > ale chciałbym wykorzystać istniejąca sieć antenową.

    potrzebujesz modulatora np
    http://www.allegro.pl/item540088580_modulator_av_sig
    nal_digital_clasic_k_21_69_6_5mhz.html

    MaW

  • 3. Data: 2009-01-30 19:05:37
    Od: "Desoft" <d...@i...pl>

    > potrzebujesz modulatora np

    http://www.allegro.pl/item540088580_modulator_av_sig
    nal_digital_clasic_k_21_
    69_6_5mhz.html

    Taki modulator jest w tym magnetowidzie, który odmówił posłuszeństwa.
    Niedawno adaptowałem takowy - bezboleśnie.
    Z reguły końcówki opisane są na płytce magnetowidu, więc dużo nie trzeba
    myśleć. Podłączyć wejście audio, wideo i zasilanie, antenę.

    --
    Desoft

  • 4. Data: 2009-01-31 09:07:56
    Od: "MaW" <m...@p...onet.nospam.pl>

    Użytkownik "Desoft" <d...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Z reguły końcówki opisane są na płytce magnetowidu, więc dużo nie trzeba
    > myśleć. Podłączyć wejście audio, wideo i zasilanie, antenę.

    niby proste ale.. za 65 zl kupujesz gotowe urzadzenie z zasilaczem i w
    obudowie w dodatku z mozliwoscią łatwego przełączania kanałów. W nowszych
    magnetowidach kanały zmieniało sie przez menu ustawien, w starszych był
    trymer
    MaW

  • 5. Data: 2009-01-31 15:04:32
    Od: vogl <f...@u...com>

    Dzięki kolegą za przedstawione rozwiązania. Wykorzystanie modulatora z
    magnetowidu byłoby najtańsze ale po wstępnych oględzinach widzę że
    istniejącą płytę
    musiałbym upakować w obudowę wielkości ok połowy wielkości magnetowidu.
    Liczyłem że wraz eliminacją video zastosuję coś bardziej
    małego i dyskretnego.
    Przy okazji zauważyłem że cena rozwiązania zaproponowanego przez MaW
    jest porównywalna z "wynalazkami" bezprzewodowymi typu MEDION / TEVION
    MD81999 / MD81883
    (http://www.allegro.pl/item543756782_sender_av_tv_n_
    cyfra_polsat_2_tv_impossible_slim.html)
    Czy ktoś stosował powyższe rozwiązanie? Jak wygląda odporność powyższego
    systemu na zewnętrzne zakłócenia oraz czy sam system nie "sieje"
    zakłóceń na inne odbiorniki?

  • 6. Data: 2009-01-31 16:55:39
    Od: "ZS" <a...@w...pl>

> [...]
    > systemu na zewnętrzne zakłócenia oraz czy sam system nie "sieje" zakłóceń
    Mam tego mediona i działa spoko przez strop w domku. Choć na pewno nie jest
    to sygnał jak przez euro po kablu. Nie sieje bo ustawia sie kanały. I ama w
    domu AP i wystarczyło przestawić kanał na urządzeniu aby AP nie zakłócał TV.
    Ale jak masz kabel antenowy to przez niego daj sygnał z chincha. Na pewno
    bedzie lepszy obraz niż przez modulator. Pałą instalacje monitoringu robi
    się na kablach ekranowanych i to nawet na 500m jest mała strata sygnału.

  • 7. Data: 2009-01-31 19:59:17
    Od: vogl <f...@u...com>

    ZS pisze:
    (ciach)
> [...]
    > się na kablach ekranowanych i to nawet na 500m jest mała strata sygnału.

    Witam
    Mógłbyś trochę rozwinąć ten projekt. Jak miałoby wyglądać odseparowanie
    toru audio od video aby wzajemnie się nie zakłócały? I jeszcze jedno, w
    kablu koncentrycznym nadal chcę przesyłać sygnał TV w.cz. (RF) więc
    dodatkowo trzeba byłoby odseparować sygnały m.cz. od w.cz.

    Pozdrawiam

  • 8. Data: 2009-01-31 20:25:02
    Od: " " <w...@g...pl>

    vogl <f...@u...com> napisał(a):

> [...]
    > kablu koncentrycznym nadal chcę przesyłać sygnał TV w.cz. (RF) więc
    > dodatkowo trzeba byłoby odseparować sygnały m.cz. od w.cz.

    Samo Video albo samo Audio można puścić razem z sygnałem TV w.cz. jednym
    kablem, przez mało skomplikowane filtry (zwrotnice).
    Niestety nie da się puścić razem i potem rozseparować Audio i Video, bo
    nakładają im się pasma.
    Audio zajmuje od 20 Hz (może od 50) do 10 - 15 kHz a Video od 50 Hz
    do ok 5 MHz.
    Musiałbyś dołożyć conajmniej przewód do Audio, wystarczy cienki ekranowany,
    w sprzyjających okolicznościach nawet nieekranowana skrętka.
    Wmak