  • 11. Data: 2021-01-25 15:08:33
    Temat: Re: koparki walut
    Od: Budyń <b...@g...com>

    poniedziałek, 25 stycznia 2021 o 13:22:45 UTC+1 yabba napisał(a):

    > Chyba, że ma dużo fotowoltaiki, a sieć już nie chce przyjmować prądu.

    mam fotowoltaiki wiecej niż zużycia - co prawda dopiero od jesieni, ale spodziewam
    się
    że będę sporo na plus. W ten sposób powiedzmy że mam prąd za darmo.

    Żeby było ciekawiej wymyśliłem od razu
    "to robimy wodne chłodzenie koparek i grzejemy tym cwu"
    "ojciec, ja wiedziałem że ty coś wymyślisz...."

    :)

    b.

  • 12. Data: 2021-01-25 15:21:00
    Od: Cezar <c...@t...pl.invalid>

    On 25/01/2021 14:08, Budyń wrote:

> [...]
    >
    > Żeby było ciekawiej wymyśliłem od razu
    > "to robimy wodne chłodzenie koparek i grzejemy tym cwu"
    > "ojciec, ja wiedziałem że ty coś wymyślisz...."

    przyznaj się skąd wziąłeś pomysł :-)

    https://youtu.be/JU4uYszkciY?t=514

    c.

  • 13. Data: 2021-01-25 15:21:26
    Od: yabba <...@...pl>

    W dniu 25.01.2021 o 15:08, Budyń pisze:

> [...]
    >
    > Żeby było ciekawiej wymyśliłem od razu
    > "to robimy wodne chłodzenie koparek i grzejemy tym cwu"
    > "ojciec, ja wiedziałem że ty coś wymyślisz...."

    Więc nie stracisz prawie wcale energii.
    Kopanie jednak jest już nieopłacalne. Ze znajomej serwerowni, klienci
    zabrali swoje maszyny do kopania, bo już im się to nieopłacało na skalę
    przemysłową.

    yabba

  • 14. Data: 2021-01-25 15:28:53
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2021-01-25 o 11:23, Budyń pisze:
> [...]
    > Dajcie jakieś linki do rzeczowych stron w temacie.
    > Co mam dziecku powiedzieć, zniechęcać? Nie przeszkadzać?

    Jak ma bogatego ojca to niech kopie.
    Ale będzie to podobne do:

    co zrobiliście z ciężarówką wódki który ukradliście?
    Sprzedaliśmy.
    A co zrobiliście z pieniędzmi?
    Przepiliśmy.

  • 15. Data: 2021-01-25 15:34:52
    Od: collie <c...@v...pl>

    W poniedziałek, 25.01.2021 o 14:18, PiteR napisał:

    > do budy

    Słuchaj Osieckiej, albo jak mówią nasze piękne panie
    ze Strajku Kobiet: wypierdalaj! Gimbusie.

    --
    Ucz, ucz się polskiego, na łatwe i na trudne dni
    (Agnieszka Osiecka)

  • 16. Data: 2021-01-25 15:57:57
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

    W dniu 2021-01-25 o 15:21, yabba pisze:

    > Więc nie stracisz prawie wcale energii.
    > Kopanie jednak jest już nieopłacalne. Ze znajomej serwerowni, klienci
    > zabrali swoje maszyny do kopania, bo już im się to nieopłacało na skalę
    > przemysłową.

    Jest opłacalne, ale trzeba do tego podejść po polsku.
    Zatrudnić się w dużej hurtowni sprzętu komputerowego.
    A potem tylko pożyczać od pracodawcy kluczowe podzespoły
    koparki. Uruchomiając ją oczywiście w siedzibie pracodawcy
    i pozwalając mu płacić za prąd.

    Pozdrawiam

  • 17. Data: 2021-01-25 15:59:26
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2021-01-25 o 12:56, Artur Stachura pisze:

    > Masz rację; samo chodzenie z wykrywaczem jest legalne.
    > Niestety określenie "zabytku" jest bardzo ogólne.
    > I weź się tłumacz nadgorliwemu policjantowi, że nie szukasz zabytków :-\

    "zgubiłem z obrączkę na spacerze z kochanką, jak nie znajdę żona mnie
    zajebie"

    --
    Irokez

  • 18. Data: 2021-01-25 16:07:37
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@g...net>

    RadoslawF <r...@g...com> napisał(a):
> [...]
    > A potem tylko pożyczać od pracodawcy kluczowe podzespoły
    > koparki. Uruchomiając ją oczywiście w siedzibie pracodawcy

    Dawno temu można było tak zrobić. Teraz do kopania jest dedykowany sprzęt na
    ASIC-ach.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    https://www.grzegorz.net/

  • 19. Data: 2021-01-25 16:23:41
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 25.01.2021 o 15:59, Irokez pisze:

    > "zgubiłem z obrączkę na spacerze z kochanką, jak nie znajdę żona mnie
    > zajebie"

    Pod warunkiem, że żona nie jest jeszcze zabytkiem :]

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPiS>>>

  • 20. Data: 2021-01-25 16:55:40
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Budyń wrote:

    > wymyśliło sobie moje dziecię że będzie kopać waluty :-)

    Na procesorze da się kopać Ethereum, algorytm jest celowo zaprojektowany
    tak, by bardzo utrudnić zbudowanie ASICa. Bitcoin to z kolei zaledwie
    kilka obliczeń SHA2 na rundę, dzięki da się wręcz wspaniale
    zaimplementować sprzętowo. Dlatego bitcoina nie ma sensu kopać nawet na
    FPGA, a co dopiero na komputerku. Stawia się farmę ASICów zaraz koło
    elektrowni i to wtedy działa.

    Jest sens kopać, tylko trzeba starannie wybrać, co kopać.

    Pozdrawiam, Piotr