  • 21. Data: 2021-01-25 17:04:25
    Temat: Re: koparki walut
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Grzegorz Niemirowski wrote:

    > Dawno temu można było tak zrobić. Teraz do kopania jest dedykowany
    > sprzęt na ASIC-ach.

    ETH rośnie jeszcze ładniej niż BTC, a jest celowo ASICoodporny. Pomysł
    polega na potrzebie pamiętania potężnej ilości danych, więc obliczenia
    są ograniczone przez czas dostępu do RAM, a dostępny na rynku RAM ma
    słabą skalowalność. W kopaniu BTC praktycznie nic pamiętać nie trzeba,
    standardowe rejestry międzystopniowe w potoku liczącym SHA2 wystarczają.
    To można tych potoków nawsadzać tyle, ile się na chipie zmieści i pędzić
    całkowicie równolegle.

    No i trzeba mieć tani prąd, a w Bolanda mamy najwyższą hurtową cenę
    energii elektrycznej. Mają być jakieś dopłaty dla odbiorców wrażliwych,
    ale to będzie wymagało przekonania urzędasa, że szlochasz nad poezją...

    Pozdrawiam, Piotr

  • 22. Data: 2021-01-25 19:15:24
    Temat: Re: koparki walut [OT]
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:t14tcg5a33vi.ouff0pv4r2y6.dlg@40tude.net>
    user collie pisze tak:

    > Słuchaj Osieckiej, albo jak mówią nasze piękne panie
    > ze Strajku Kobiet: wypierdalaj! Gimbusie.

    bardzo piękne, w nocy i jak prąd wyłączą :)

    --
    Piter

  • 23. Data: 2021-01-25 20:23:10
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    On 2021-01-25 11:23, Budyń wrote:
    > wymyśliło sobie moje dziecię że będzie kopać waluty :-)
    > Dajcie jakieś linki do rzeczowych stron w temacie.
    > Co mam dziecku powiedzieć, zniechęcać? Nie przeszkadzać?
    > Jaką macie opinię w temacie?

    Na dziś kupując kartę typu rtx 3080 jesteś w stanie zarobić ~25 złotych
    dziennie mając darmowy prąd.*

    Te karty są praktycznie niedostępne i kosztują ~6k pln.

    Jeżeli młody i tak ma sprzęt a prąd jest za darmo to można się pobawić,
    ale żeby to miało sens komercyjny to trzeba mieć dostęp do kart
    graficznych w cenie MSRP**, albo kupować ASICe.

    Czas i stopa zwrotu zależą bezpośrednio od ceny (głównie) BTC które
    potrafi wzrosnąć w 50% o miesiąc albo spaść o 30% w dwa dni. Więc jest
    to temat nieprzewidywalny.

    * rtx 3060 ti podobno ma lepszy stosunek ceny do wydajności ale 3080 mam
    w budzie i wiem że robi 87 MH/s

    **ale wtedy i tak lepiej sprzedawać karty z przebitką 1-2k na sztuce ;)

  • 24. Data: 2021-01-25 22:53:50
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 25.01.2021 o 19:15, PiteR pisze:

    > bardzo piękne, w nocy i jak prąd wyłączą :)

    Zrób sobie silnik Adamsa i nie narzekaj :]

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPiS>>>

  • 25. Data: 2021-01-26 00:39:49
    Od: Silver Dream ! <s...@n...net>

    On 25.01.2021 11:23, Budyń wrote:
    > wymyśliło sobie moje dziecię że będzie kopać waluty :-)
    > Dajcie jakieś linki do rzeczowych stron w temacie.
    > Co mam dziecku powiedzieć, zniechęcać? Nie przeszkadzać?
    > Jaką macie opinię w temacie?

    Jeżeli ma to służyć poznaniu tematu i zrozumieniu jak to działa i
    dlaczego to zdecydowanie nie przeszkadzać. Jeżeli ma służyć wzbogaceniu
    się to... też nie przeszkadzać tylko ustalić, że za elektryczność płaci
    z tego co się wzbogaci. Nauczy się wtedy nie tylko trochę kryptowalut
    ale i podstaw ekonomii :-)

  • 26. Data: 2021-01-26 11:57:32
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    Budyń <b...@g...com> wrote:

    > "to robimy wodne chłodzenie koparek i grzejemy tym cwu"
    > "ojciec, ja wiedziałem że ty coś wymyślisz...."

    To nie jest taki zły pomysł, ale tylko jeśli i tak grzejesz prądem :)

    --
    - Gdybysmy przed baranem postawili wiadra: z woda i z alkoholem, to
    czego się napije baran? - pyta prelegent usilujacy roznymi przykladami

  • 27. Data: 2021-01-26 12:00:43
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    Silver Dream ! <s...@n...net> wrote:

    > też nie przeszkadzać tylko ustalić, że za elektryczność płaci z tego co
    > się wzbogaci.

    To do pracy będzie musiał iść :)

    --
    Przychodzi blondynka do lekarza a lekarz mówi:
    - Proszę się rozebrać.

  • 28. Data: 2021-01-26 20:39:58
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 25 Jan 2021 06:08:33 -0800 (PST), Budyń

    > Żeby było ciekawiej wymyśliłem od razu

    Ja podepnę pod grzanie basenu ogrodowego. :P

    --
    Pozdor
    Myjk