  • 21. Data: 2023-03-02 02:15:37
    Temat: Re: kwasiak i lifepo4 równolegle
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    > Możesz się podzielić tylko nikt słuchać nie chce.

    Sądzisz że NNPT
    (https://pl.wikipedia.org/wiki/Network_News_Transfer
    _Protocol) jest
    obsługiwane fonicznie?
    Muszisz mieć jednak jakieś przesłuchy :D:D:D, sam jeden (ONLY ONE)

    Albo: SŁYSZYSZ GŁOSY!

    Możesz tylko wypiedalać pluskwo jadowita zajmująca mieszkanie na
    poddaszu po jakimś ograbionym Żydzie w Łodzi :) Menorę chociaż odpal w
    oknie, żeby mu podziękować za to że nie mieszkasz na śmietniku :D

    Widać w wątku że nie chcesz się podzielić wiedzą więc musisz wypierdalać
    daleko :D taki ładny chuj z ciebie, 5-cio centymetrowy w wzwodzie :D
    "krutki kutas na długiej hulajnodze". Tak, nie mogę obrazic gówna, to
    oczywiste :D
    Ziuu, jak spływaszszsz :D:D:D
    Podobamisię :)

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 22. Data: 2023-03-02 08:41:27
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 28 Feb 2023 11:38:49 +0100, sirapacz wrote:
    > potrzebuję połaczyć równolegle kwasiaka i lifepo4 (po 100Ah nominalnej
    > pojemności). Zasilać to będzie przetwornicę, która ciągnie max 100A a w
    > szpilce do 200A. Założenie takie, że chcę by te szpilki i ew. praca
    > z bmsa). Ładowane będzie to z paneli przez kontroler mppt (20A).
    > Druga sprawa to ochrona kontrolera bo jak bms odłączy aku podczas
    > ładowania z paneli to kontroler idzie z dymem.
    >
    > Nie widzę nigdzie słabych punktów, gdzie potencjalnie miałoby się to
    > wykrzaczyć ale może coś oczywistego pominąłem...

    A napiecia pasują bardzo dokladnie?
    Wydaje mi się, ze nie.

    Druga sprawa - zwykle li-ion zaleca sie ładować tak:
    -do 4.2V - etap stałego prądu
    -nastepnie zostawiamy 4.2, prąd powoli spada,
    -jak spanie juz mocno - odłączamy zasilanie.

    Jesli LiFePO tez wymagają przerwania ładowania ... to chyba tego nie
    przewidujesz.

    J.

  • 23. Data: 2023-03-02 09:52:50
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > Może zadziałać ale nie musi. Cały myk w automatyce ładowania, bo
    zadziała bo bms lifepo wyłączy przy za niskim napięciu, a kwasiak będzie
    umierał - ale cały czas w układzie.
    To zresztą nie samochodowy kwasiak tylko jenox hobby - bardziej ponoć
    odporny na głębsze rozładowania (dupy nie urywa - po roku czy tam dwóch
    ze 100ah zrobiło się 60ah - ale w dużej mierze z mojej winy)
    > rozładowanie to inna bajka. Różne typy akumulatorów bardzo różnie
    > absorbują energię i mogą oszukać sterownik co może być przyczyną, że
    > akumulator z innej parafii, będzie niedoładowany.
    Ale będą łykać tyle ile się da przy określonym napięciu - i to mi wystarczy

    Czas ładowania też
    > jest tutaj ważny i przede wszystkim samorozładowanie. Różnice są na tyle
    > duże, że wyjebałem ze swojego układu kwasiaki i zostawiłem tylko żelowe.
    ma pracować z panelem więc samorozładowanie pomijalne (na zime nie
    używane - to przyczepa kempingowa)
    > Panie, BAJKA teraz :) Nigdy wincyj kwasiaka.
    agm takie cudowne nie jest (ale lepsze niż kwasiak...lifepo dopiero może
    zmienić sensownie przechowywanie energii)

  • 24. Data: 2023-03-02 09:54:16
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > stanie gdzie dwa takie same potrafią być naładowane różnie (jeden więcej
    > a drugi z 25% niedoładowaniem)...w zależnosci od stanu zużycia,
    > przykładowo jeden nowy a drugi stary i ten nowy jest niedoładowany.

    ale właśnie dlatego mają być równolegle (m.in. dlatego). Wtedy odpada mi
    problem niezrównoważenia.

  • 25. Data: 2023-03-02 10:00:58
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

> [...]
    > -jak spanie juz mocno - odłączamy zasilanie.
    >
    > Jesli LiFePO tez wymagają przerwania ładowania ... to chyba tego nie

    z paneli stały prąd? :D jak czyste niebo może i tak:)

    moj kontroler ma 'program' dla aku lifepo/liion ale mogę też zrobic
    sobie swój i podać napięcia do jakich ma pompować poszczególne etapy.
    kwasiak będzie działał na ustawieniach lifepo które zresztą bardzo się
    nie różnią

  • 26. Data: 2023-03-02 10:04:15
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > ostatnio świeci słoneczko. Jest też wiatrak, który "dopala" powyżej
    > 5m/s. Co się jednak dzieje w dzień? Startują 4 kamery IP z AI (nadmiary

    Miejsce gdzie docelowo moje zabawki mają pracować jest dość wietrzne
    (zwłaszcza wiosna/jesień) i też się zastanawiałem nad wentylkiem.
    Patrzyłem na komentarze allegrowe przy tych rozsądnych cenowo i wychodzi
    ogólnie kiła z wydajnością (względem teoretycznych możliwości z
    'opakowania')
    Jak u ciebie?

  • 27. Data: 2023-03-02 10:33:32
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 02.03.2023 o 10:04, sirapacz pisze:

> [...]
    > Patrzyłem na komentarze allegrowe przy tych rozsądnych cenowo i wychodzi
    > ogólnie kiła z wydajnością (względem teoretycznych możliwości z

    Dolina nad Notecią, czyli słabo wiatrowo. Wiatrak DIY VAWT i jego
    przeznaczenie to zima i wiosna, kiedy jest tylko 5h słońca. Przy 10m/s
    ładuje 8A. Wydajność wiatraka (liczona jak u hińczyka) to ok 2kW (dwa
    generatory po 1kW).

    VAWT dlatego, że ładowanie mam już od 3m/s a skuteczne ładowanie to 5m/s

    Tutaj masz filmiki z początków jak i obecny stan:
    https://www.youtube.com/@dziakowiec7657

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 28. Data: 2023-03-02 10:34:59
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 02.03.2023 o 09:54, sirapacz pisze:

    > ale właśnie dlatego mają być równolegle (m.in. dlatego). Wtedy odpada mi
    > problem niezrównoważenia.

    Cały czas piszę o połączeniu równoległym. Musisz pamiętać, że MPPT to
    swoisty BMS i przy dwóch różnych akumulatorach głupieje.
    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 29. Data: 2023-03-02 10:49:28
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > Cały czas piszę o połączeniu równoległym. Musisz pamiętać, że MPPT to
    > swoisty BMS i przy dwóch różnych akumulatorach głupieje.

    przecież napięcie będzie identyczne na obu - skąd bms ma wiedzieć ktory
    aku bierze prąd? :)
    jemu to obojętne:)

  • 30. Data: 2023-03-02 10:57:36
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 02.03.2023 o 10:49, sirapacz pisze:

    > przecież napięcie będzie identyczne na obu - skąd bms ma wiedzieć ktory
    > aku bierze prąd? :)
    > jemu to obojętne:)

    Nie będzie. Zrób sobie test. Naładuj oba, odstaw i po 24H zmierz
    napięcie. U mnie żelowiec ma 12,6V, kwasowiec 12,2 i drugi kwasowiec
    12,3 i każdy z nich absorbuje (połyka) energię przy innym napięciu i
    prądzie i czasie. Pamiętaj o najwazniejszej sprawie...ze skutecznośc
    naładowania liczy się CZASEM, znaczy im dłużej ładowane (nawet małym
    prądem) tym lepiej naładowane. W idealnym świeceniu latem osiagalne ale
    od września do maja niekoniecznie/sprawdzone. Nie liczę dni pochmurnych.
    Po prostu nie możesz mylić systemu, gdzie jest prostownik i czas
    nieograniczony a musisz się zmieścić w okienku kilka godzin, kiedy jest
    słońce a MPPT głupieje.
    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>