  • 11. Data: 2021-12-22 19:42:41
    Temat: Re: nazewnictwo wału korbowego
    Od: robot <r...@o...pl>

    W dniu 22.12.2021 o 19:09, a a pisze:

    > a ty jedynie zawracasz doooooopę i robisz z nas wala

    A jak będzie drzewo po angielsku powiesz?
    Czy mam zadzwonić do producenta drzew?

  • 12. Data: 2021-12-22 20:23:44
    Od: a a <m...@g...com>

    On Wednesday, 22 December 2021 at 19:43:26 UTC+1, robot wrote:

    > A jak będzie drzewo po angielsku powiesz?
    > Czy mam zadzwonić do producenta drzew?
    dalej robisz z nas wala

    jest katalog drzew ze zdjęciami bo gatunków, odmian są setki
    i tylko specjalista je wszystkie zna, może lesnik

    jest katalog grzybów, jadalnych i niejadalnych i tez ze zdjęciami,
    aby Zenek wiedzial, czy to co zbiera ma zeżrec czy wyrzucić

    Walów korbowych może kilkadziesiąt odmian i stąd różne nazewnictwo

    Wujek pracował w technikum i jeździli do stoczni oglądac budowę statków, silników i z
    pewnościa by wiedział, bo szkoła tego uczyła

    Zatem poszukaj na youtube, facebook odpowiedzi
    bo ta musi pochodzić od fachowca brażowca, a takiego możesz na usenecie nie znaleźć
    do końca przyszłego roku

    Jak jade do hurtowni samochodowej kupić linke sprzęgła to sprawdzają różne modele,
    sprzedaja mi, podchodze do samochodu i sprawdzam, że to nie ta, oddaje i znów szukają

    Jak kupuje pasek klinowy to tez kupuje sprawdzam , że nie ten rozmiar, oddaję,
    a oni odpowiadaja, achaaaa
    ma byc pasek do modelu bez klimy i
    w koncu sprzedaja właściwy

    A ty bierzesz udzial w teleturnieju i odpowiedź musi być właściwa i zweryfikowana
    przez branżowca

    Zadzwon jutro do hurtowni

  • 13. Data: 2021-12-22 20:49:16
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-12-22, robot <r...@o...pl> wrote:
    > Jak po polsku będzie "billet crankshaft"?
    >
    > Google przetłumaczyło "wał korbowy kęsów"

    Nie spodziewam się aby funkcjonowała jakaś bardziej specyficzna nazwa
    niż "wał korbowy". "Billet" czy w drugim przypadku "forged" odnoszą się
    do technologii wykonania i o ile dla forged widzę, że używa się nazwy
    "kuty wał korbowy", to dla billet nie widzę niczego podobnego. Musiałby to
    być coś w stylu wał wykonany obrabiarką.

    --
    Marcin

  • 14. Data: 2021-12-23 00:38:53
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    środa, 22 grudnia 2021 o 17:26:59 UTC+1 Adam napisał(a):
> [...]
    ft&qpvt=billet+crankshaft&tsc=ImageHoverTitle&form=I
    GRE&first=1

    > Z fotografii wygląda, że to zwykły wał korbowy z przeciwwagami. Podobnie,
    > jak w niektórych starych dwusuwach bywało.
    >

    > --
    > Pozdrawiam.
    >
    > Adam
    Na zdjęciach widać wały wykorbione. W języku polskim funkcjonują dwie nazwy. Są wały
    korbowe czyli np korba do wyżymaczki, korba do studni, korba w ręcznym młynku do
    kawy, kiedyś korba do odpalania silnika w samochodzie, korbka do podnoszenia szyby w
    drzwiach samochodu. To co na zdjeciach to wały wykorbione powszechnie choć
    niepoprawnie w języku polskim zwane korbowymi. Na egzaminie na taki wał jak na
    zdjęciach z linku trzeba powiedzieć że wykorbiony ale kupując go w sklepie trzeba
    powiedzieć że korbowy.

  • 15. Data: 2021-12-23 13:39:14
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 22 Dec 2021 15:38:53 -0800 (PST), Zenek Kapelinder napisał(a):

> [...]
    zdjęciach z linku trzeba powiedzieć że wykorbiony ale kupując go w sklepie trzeba

    Wiem.
    U mnie w szkole nie tępili zbytnio tego typu nazewnictwa powszechnego, ale
    wymagali prawidłowych nazw typu wkrętak (a nie śrubokręt) czy strug (a nie
    hebel).
    Natomiast, gdyby ktoś powiedział "dziura" zamiast otwór, to miał już
    przesrane na całego.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 16. Data: 2021-12-23 15:52:26
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Adam napisał:

    > U mnie w szkole nie tępili zbytnio tego typu nazewnictwa powszechnego,
    > ale wymagali prawidłowych nazw typu wkrętak (a nie śrubokręt) czy strug
    > (a nie hebel).

    To znaczy mieli własną opinię na temat tego, co "prawidłowe" i próbowali
    ją narzucić młodzieży.

    > Natomiast, gdyby ktoś powiedział "dziura" zamiast otwór, to miał już
    > przesrane na całego.

    Ciekawe jak uczą w szkołach dla sekretarek -- co robi dziurkacz do akt?

    Jarek

    --
    -- Jasiu jako mój uczeń kształcisz się u mnie na nauce. Co to jest, mój chłopczę?
    -- To jest rura, panie majster.

  • 17. Data: 2021-12-23 19:51:45
    Od: robot <r...@o...pl>

> [...]
    zdjęciach z linku trzeba powiedzieć że wykorbiony ale kupując go w sklepie trzeba

    Wiem, że powinno sie mówić wykorbiony.
    Nikt tak nie mówi oczywiście, ale mniejsza z tym.
    Powiedz mi proszę jak sie powinno mówić po polsku na billet crankshaft,
    czyli wał wyrzeźbiony frezarką z jednego kawałka stali.
    Jest jakaś polska nazwa na to?

  • 18. Data: 2021-12-23 20:59:00
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    czwartek, 23 grudnia 2021 o 19:51:48 UTC+1 robot napisał(a):

> [...]
    > Powiedz mi proszę jak sie powinno mówić po polsku na billet crankshaft,
    > czyli wał wyrzeźbiony frezarką z jednego kawałka stali.
    Bardziej pod kuty a nie frezowany mi podchodzi.

  • 19. Data: 2021-12-26 16:16:37
    Od: robot <r...@o...pl>

    > Bardziej pod kuty a nie frezowany mi podchodzi.

    Nie, to nie jest kuty.

    3 rodzje wałów sa z tego co wiem.
    Odlewany, kuty i ten właśnie billet, który jest wyfrezowany z cylindra
    metalu.
    Billet niby jest najlepszy, stosowany tylko w motosporcie.

    Na razie jeszcze nie rozumiem czemu on najlepszy ma być,
    chyba chodzi o to że z "mocniejszej" stali może byc niż kuty,
    ale nie jestem pewien.

    Jedną drobną na pewno ma przewage nad kutum,
    bo kuty jest hartowany indukcyjnie tylko tam gdzie czopy są,
    co powoduje słabe punkty w rejonie przejścia pomiędzy czopami a resztą
    wału - wykorbionego - niech ci będzie.

  • 20. Data: 2021-12-26 16:43:54
    Od: a a <m...@g...com>

    On Sunday, 26 December 2021 at 16:16:39 UTC+1, robot wrote:

> [...]
    > bo kuty jest hartowany indukcyjnie tylko tam gdzie czopy są,
    > co powoduje słabe punkty w rejonie przejścia pomiędzy czopami a resztą
    dada
    spotkałem znajomego złomiarza, bo własnie odwiedzil nasz smietnik
    i wszystko wyjaśnił
    "billet crankshaft"?
    billet oznacza tutaj
    steel billet = kęs stalowy

    a tak wyglądaja kęsy stalowe

    What Is Steel Billet? - Arij Trading - Iron&Steel
    https://arijco.com/what-is-steel-billet
    Image
    The steel which is made freshly, and is still in the form of a rectangle or a metal
    bar, is referred to as steel billet. Steel has to be processed into more useful
    pieces first, before its products get sold into the market. In its pure form, raw
    steel will not be of any use, so it must be cast into the shape.

    Good Old Days!ApplicationsCharacteristicsProcessCastingStanda
    rdsMost Common GradesSizeSteel Bloom

    In the beginning of 1800s, Steel billets started to become popular, right after
    the end of British colonization of the U.S. and when American entrepreneurs commenced
    to produce brass and bronze billet, which later turned out to be one of the fast
    growing industries in this new country. Owing to the fact that the British
    transported all U.S.'s copper to Britain for more casting and processing, at that
    time, Iron and Copper were almost not found in the U.S.

    See more on arijco.com

    ===
    i tak jest dzielona produkcja stali, nie walcowanej na blachy:

    https://arijco.com/what-is-steel-billet/
    Difference between Ingot, Billet, Bloom and Slab

    Ingot: usually rectangular in cross-section, weighs between 25 to 30 tons, and is
    rolled into blooms, billets and slabs.

    Billet: has a round or square cross section up to 155mm x 155mm.

    Bloom: has square or rectangle cross section above 155 mm x 155 mm.

    Slab: has a rectangular cross section up to 3000 mm wide and 320 mm thickness.

    Czyli
    "billet crankshaft"

    to wał korbowy wyprodukowany z 1 kęsa stalowego

    a tutaj zdjęcia kęsów stalowych
    czyli
    billet steel

    https://www.bing.com/images/search?q=billet+steel&qp
    vt=billet+steel&tsc=ImageHoverTitle&form=IGRE&first=
    1

    kiedyś gpoglarka by to przetłumaczyla prawidłowo, ale się zestarzała i dostała
    Alzheimera

    Zatem wygrałem nagrodę w teleturnieju Jeden z Miliarda
    i proszę ja przesłać na adres ()()*()&(*^*&%&^%$^$^