  • 21. Data: 2009-09-01 11:55:27
    Temat: Re: nie ma cwaniaka nad Polaka czyli prasa o wyłudzaniu odszkodowań
    Od: "Tmk" <n...@m...pl>

    > Rozumiem, że najchętniej stawałbyś z otwartą przyłbicą i uchylonym
    > portfelem wobec każdej malutkiej stłuczki, która może Cię kosztować 10x
    > tyle co roczne OC, taaak?
    > Rozwiń, proszę, co miałeś na myśli.

    Skoro firmy ubezpieczeniowe zarabiają co roku miliony na ubezpieczeniu OC,
    to jak myślisz kto traci? Skąd biorą się te zyski? Oczywiście są to
    pieniądze zagrabione od kierowców. Każde ubezpieczenie to gra o sumie
    ujemnej, czyli średnio rzecz biorąc w dłuższym terminie na nim tracisz.
    Niczym się to nie różni od kasyna. Stawki są tak wyliczone (na podstawie
    statystyk), że w momencie wypłaty odszkodowania, ubezpieczyciel wypłaca je z
    twoich składek i jeszcze mu zostaje. Ilu znasz ludzi, którzy na OC
    zarobili? - czyli suma odszkodowań minus suma wpłaconych składek jest
    wartością dodatnią. Nie poruszam tu kwestii oszukiwania ubezpieczyciela, jak
    w tym artykule, ani załatwianiu sprawy kolizji z własnych środków żeby nie
    stracić zniżek.
    Ale tu wogóle nie chodzi o to czy ubezpieczenia są korzystne, czy nie. Nawet
    gdyby były korzystne, to zmuszanie człowieka do ubeczpieczania się jest
    niesprawiedliwe i godzi w podstawową wolność jednostki. Jeżeli się nie chcę
    ubeczpieczyć to jest to moja sprawa i nikomu nic do tego. Natomiast jeżeli
    spowoduje wypadek, to oczywiście ponoszę pełną odpowiedzialność.
    Ja nie jestem za likwidacją ubezpieczenia OC. Jestem za likwidacją OBOWIĄZKU
    ubezpieczania się.

  • 22. Data: 2009-09-01 11:56:31
    Od: "michal" <michalkupczyk7@@gmail..com>

    "Jasio"
    > Rozumiem, że najchętniej stawałbyś z otwartą przyłbicą i uchylonym
    > portfelem wobec każdej malutkiej stłuczki, która może Cię kosztować 10x
    > tyle co roczne OC, taaak?
    > Rozwiń, proszę, co miałeś na myśli.

    Obowiazkowe OC promuje beztroske i brak poczucia odpowiedzialnosci.
    Gdyby tak ludzie musieli placic za szkody ktore wyrzadzili to zapewniam Cie
    ze inaczej by sie zachowywali na drogach.

    --
    Michal
    FJS600. Szkocja

  • 23. Data: 2009-09-01 11:56:48
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Tmk" <n...@m...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > statystyk), że w momencie wypłaty odszkodowania, ubezpieczyciel wypłaca je
    > z twoich składek i jeszcze mu zostaje. Ilu znasz ludzi, którzy na OC

    ale co ty bredzisz?
    jak swoim motorem czy samochodem, rozwalisz gosciowi merola za pol bani to
    tez bedziesz tak cwierkal?
    jak zrobisz z czlowieka kaleke i bedzie mu trzeba placic rente do konca
    zycia tez bedziesz takie postulaty skladal?

    ubezpieczenie to twoj i twoich wspoluzytkownikow drogi spokojny sen, tu nie
    mam mowy o zarabianiu czy nie, tylko o twojej bezpiecznej finansowej
    przyszlosci, zupelnie mylisz pojecia i nie tymi katagoriami myslisz

  • 24. Data: 2009-09-01 11:57:25
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "michal" <michalkupczyk7@@gmail..com> napisał w wiadomości

    > Obowiazkowe OC promuje beztroske i brak poczucia odpowiedzialnosci.
    > Gdyby tak ludzie musieli placic za szkody ktore wyrzadzili to zapewniam
    > Cie ze inaczej by sie zachowywali na drogach.

    a to jest akurat trzeci rodzaj prawdy

  • 25. Data: 2009-09-01 11:58:02
    Od: "Tmk" <n...@m...pl>

    > w głowi Ci się coś popieprzyło? powinni jeszcze dorzucić obowiązkowe OC
    > dla rowerzystów. toż na motocykl to tylko ~100pln. ja pierdykam. sprzedaj
    > motocykl, jak Cie nie stać.

    Tak, tak. Powinni jeszcze wprowadzić obowiązek rejestracji rowerów, badania
    techniczne i obowiązek jazdy w kasku.

  • 26. Data: 2009-09-01 12:00:20
    Od: gildor <g...@N...gazeta.pl>

    szerszen pisze:

    > Użytkownik "gildor" <g...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > no nie zgodze się z toba...
    >

    > ubezpieczenie oc powinien posiadac człowiek, niezaleznie od tego czy
    > jest kierowca czy nie, za "bycie" kierowca powinna byc tylko jakas tam
    > zwyzka i wtedy powinni polikwidowac wszystkie inne oc na pojazd, bo to
    > przeciez nie pojazd czyni szkode tylko kierowca
    >
    > w koncu wypadek mozna spowodowac nawet idac, nie koniecznei trzeba
    > jechac nawet rowerem

    słusznie.

    --
    gildor
    wdowiec... motocyklowo

  • 27. Data: 2009-09-01 12:01:10
    Od: gildor <g...@N...gazeta.pl>

    Tmk pisze:

    > Tak, tak. Powinni jeszcze wprowadzić obowiązek rejestracji rowerów,
    > badania techniczne i obowiązek jazdy w kasku.

    popieprzyły Ci się gradacje w przykładach.

    --
    gildor
    wdowiec... motocyklowo

  • 28. Data: 2009-09-01 12:02:28
    Od: "Gumis" <m...@g...pl>

    > Ja nie jestem za likwidacją ubezpieczenia OC. Jestem za likwidacją
    > OBOWIĄZKU
    > ubezpieczania się.

    Zgodze sie i NIE| :-)
    Racja ze zmuszanie ludzi do placenia skladki OC jest co najmniej
    nieetyczne...
    Z drugiej jednak strony wyobrazam sobie sytuacje w ktorej zniesione zostaja
    skladki....
    Jakies 30% przestaje placic i w momencie wypadku sprawy trafiaja do sadow
    ktore
    i tak nie wyrabiaja sie z tym co maja a co dopiero wzmozona aktywnosc
    nie placacych OC... A takie sprawy o ebzekucje naleznosci z
    tytuluodszkodowania
    za utrate zdrowia sa czasem o niebotyczne kwoty a co jesli delikwent jest
    bez grosza?? :-(
    Wtedy gwarantem jest skarb panstwa czyli... MY :-(( o kolko sie zamyka...

    Pozdrawiam

  • 29. Data: 2009-09-01 12:02:41
    Od: gildor <g...@N...gazeta.pl>

    michal pisze:
> [...]
    > Gdyby tak ludzie musieli placic za szkody ktore wyrzadzili to zapewniam
    > Cie ze inaczej by sie zachowywali na drogach.

    no no, za jazdę po pijaku można iść do mamra. zmieniło się coś?

    --
    gildor
    wdowiec... motocyklowo

  • 30. Data: 2009-09-01 12:04:10
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    > To moja sprawa co będę robił.

    nie twoja, to problem tego komu ten samochod rozwalisz, ty akurat w tym
    jestes njmniej wazny, pod warunkiem ze jestes wyplacalny

    > A jak często ci się to zdarza?

    ale co to potencjalna ofiare ochodzi?

    > A jak trzeba będzie mu płacić rente, to oczywiście będę musiał płacić.

    a jak nie bedziesz mial kasy to kto mu zaplaci. kto zwroci kase za samochod,
    masz klapki na oczach i problem widzisz jednostronnie