  • 81. Data: 2009-09-01 13:59:02
    Temat: Re: NTG: Re: nie ma cwaniaka nad Polaka czyli prasa o wyłudzaniu odszkodowań
    Od: "Jasio" <b...@g...pl>

    Użytkownik "gildor" napisał w wiadomości

    > a czemu nie? TU jest prywatne, niech se szpital odbije. jak
    > rozliczasz szkodę z OC sprawcy i leczysz się prywatnie, to
    > przedstawiasz rachunki i mają psi obowiązek Ci za to zwrócić. nie
    > wiedziałeś?
    > za skasowaną latarnię, rozbite ogrodzenie sąsiada, uszkodzone znaki
    > drogowe, sprzątanie po akcji ratunkowej. za to wszystko płaci OC
    > sprawcy wypadku/kolizji.

    Sprawę mi wyjaśnił zbigi.

    Jeśli podwyżka OC była to zapewne NFZ wdrożył procedury.

    --
    Jasio
    vx etz

  • 82. Data: 2009-09-01 14:00:14
    Od: Jarek Skórski <j...@w...pl>

    szerszen pisze:

    > ale mnie nie obchodzi ile miales kolizji, patrzysz na ten problem ze
    > zlej strony

    Patrzy z bardzo dobrej strony. Tak samo jak z tak zwanymi
    ubezpieczeniami społecznymi. Nky mnie nie pyta, ale płacić muszę. Ja
    osobiście mam na prawdę głeboko w dupie tak zwaną troskę tak zwanego
    państwa. Niech się odpieprzą od mojej kasy, to z pewnością stać mnie
    będzie również na płacenie renty.

    > co bedzie jak rozwali ci auto, motor, czy ciebie, ktos kto w mysl
    > twojego postulatu sie nie ubezpieczy, i bedzie niewyplacalny?

    To będzie jego, mój problem.
    Uważasz, że teraz wszyscy mają wykupione ubezpieczenia? Nie, nie mają. I
    co? Jak mnie trafi taki który nie ma, to kto mi wypłaci?
    Ubezpieczeniowy fundusz gwarancyjny. Czyli pan płaci, pani płaci. I pan
    samemu sobie równiez płaci.

    > dzisiaj mimo ze sa ubezpieczenia, ubezpieczalnie czesto leca w kulki i
    > kase wyplacaja po kila miesiecy i do tego zanizaja kwoty, a co by bylo,
    > gdyby nie bylo tych ubezpieczen
    > na kase nie doczekalbys sie nigdy

    No właśnie. Co by było?
    Skąd wiesz co by było?
    Może pojawiłoby się kilka firm zajmujących się ściąganiem odszkodowań i
    byłoby po kłopocie. Bo bardzo prawdopodobne, że kasę mogliby odzyskać
    szybciej.

    --
    Jarek Skórski
    Fazer 600 `02

  • 83. Data: 2009-09-01 14:14:35
    Od: Piotr May <p...@r...pl>

    fv pisze:

    > Dwa przypadki:
    > a) powodujesz wypadek (a co, może ty akurat nie spowodujesz?) i niefartownie tak
    się składa, że
    > szkody wyrządzone opiewają na okrągły milion złotych. Sprzedajesz mieszkanie,
    samochód i motocykl i
    > do końca swoich dni karmisz swoje dzieci skórkami od chleba w baraku za miastem.
    Fajnie?

    Ja jestem mądry, ja sie ubezpiecze. A jak nie stac mnie bedzie na
    ubezpieczenie to nie bede jezdzil.

    Durni mi nie zal.

    > b) kupujesz nowiuśkie Ducati Desmosedici za ćwierć miliona a młody właściciel vw
    golfa '83 tak
    > niefortunnie zawraca, że motocykl spada z mostu na którym akurat robiłeś fotki.
    Kasacja całkowita.
    > Młody nie posiada polisy OC i deklaruje że owszem, spłaci cię, ale w ratach po 50zł
    (bo zarabia 850zł).
    > I co, fajna perspektywa?

    Drogie ducatii kupilem to stac mnie na adwokata ktory dobierze sie do
    dupy mlodemu i jego rodzinie i beda mnie cale zycie splacac. - Ja jestem
    bogaty wiec pewnie se ubezpieczenie wykupilem od takich przypadkow wiec
    mam drugie ducatii a (powtarzam) durni mi nie zal.

    > Zobaczcie co się dzieje gdy przechodzi trąba powietrzna nad jakąś miejscowością.
    Nikt nie jest
    > ubezpieczony i wszyscy musimy się złożyć na odbudowę domów. Gdyby ubezpieczenia
    były obowiązkowe, to
    > a) byłyby dużo tańsze
    > b) budżet państwa nie musiałby dopłacać (na co przecież musi zaciągać dług).

    Oslom ktorzy nie ubezpieczyli swoich domow WARA od budzetu panstwa.

    ech... rozmazylem sie...

    --
    piomay
    www.piomay.riders.pl

  • 84. Data: 2009-09-01 14:40:07
    Od: "Tmk" <n...@m...pl>

    > "zagrabione", ROTFL, myślałeś o wstąpieniu do PiS?
    Ta partia nie ma nic wspólnego z nazwą pod którą występuje.

    > Płacąc za ubezpieczenie kupujesz sobie spokój, nie rozumiesz tego?
    Rozumiem. Ale dlaczego chcesz mnie do tego zmusić?

    > Mając prawko ze dwa lata wjechałem gościowi w auto. Uważasz, że zapłaciłem
    > za dwa lata koszt naprawy Opla Astry, który wyniósł AFAIR 8600 zł? Stawka
    > na rok wynosiła coś koło 300-400 zł, nie pamiętam.
    Zapłacili za ciebie inni kierowcy w składkach OC. Uważasz że było to
    sprawiedliwe?

    > A jak mi rozwalisz moje najnowsze Bugatti i do tego połamiesz mi obie nogi
    > i zażądam od ciebie wyrokiem sądu opłacenia horrendalnych kosztów
    > implantów i rehabilitacji i oczywiście równie nowiutkiego Bugatti, a tobie
    > braknie z pensji na to wszystko to co mam ci wtedy zrobić? Jak z tego
    > wybrniesz? Uciekniesz do lasu?
    Jest to mało prawdopodobne, ale czasami się zdarza. Kupując tak drogi
    samochód przyjmujesz do wiadomości że potencjalny winowajca może nie być w
    stanie spłacić roszczeń i ryzykujesz, albo kupujesz AC.

  • 85. Data: 2009-09-01 14:46:57
    Od: gildor <g...@N...gazeta.pl>

    Tmk pisze:
    > Kupując tak drogi samochód przyjmujesz do wiadomości że potencjalny winowajca może
    nie być
    > w stanie spłacić roszczeń i ryzykujesz, albo kupujesz AC.

    ale dlaczego ja mam ryzykować?
    dlaczego chcesz mnie zmusić do płacenia AC?

    --
    gildor
    wdowiec... motocyklowo

  • 86. Data: 2009-09-01 14:53:22
    Od: "michal" <michalkupczyk7@@gmail..com>

    "Leszek Karlik"

    > Obawiam się, że za Zdziśka to możnaby dostać najwyżej na kolejną używaną
    > Ładę Nivę, a nie na jakiś porządny motocykl.

    > Niewolnictwo jest przede wszystkim ekonomicznie zupełnie nieopłacalne.

    Tu masz ___calkowita___ racje.
    Wiezienia sa znacznie tansze :->

    --
    Michal

  • 87. Data: 2009-09-01 15:03:09
    Od: "Leszek Karlik" <l...@h...pl>

    On Tue, 01 Sep 2009 16:53:22 +0200, michal <michalkupczyk7@@gmail..com>
    wrote:

    [...]
    > Tu masz ___calkowita___ racje.
    > Wiezienia sa znacznie tansze :->

    No niestety, jak wliczysz koszty nadzoru nad więźniami podczas prowadzonej
    pracy plus koszty pilnowania jakości pracy wykonywanej przez więźniów
    to owszem. Ja wiem że to tak fajny pomysł, niech Zdzisiek z Heńkiem
    odpokutowują okradanie sąsiadów budując drogi, a Józek co zabił żonę
    niech pracuje w kamieniołomach.

    Ale ja bym wolał nie jeździć drogami budowanymi przez Zdziśka z Heńkiem,
    nie mówiąc o tym, że jednak fachowcy z koparkami, walcami drogowymi etc.
    szybciej i efektywniej te drogi zrobią. A od Józka plus 1/10 strażnika z
    kałachem w przeliczeniu na tonę kamieni lepiej wyjdzie jak się wynajmie
    fachowca co potrafi stosować materiały wybuchowe.

    To naprawdę nie jest tak, że Rewolucja Przemysłowa przyniosła ze sobą
    Rewolucję Moralną, a maszyny parowe spowodowały, że ludzie zobaczyli
    jakim to wielkim świństwem jest niewolenie bliźniego. Po prostu niewolnicy
    zaczęli być nieopłacalni, a jak się zrobili nieopłacalni to się okazało,
    że nie ma co lobbować za legalnością niewolnictwa i wtedy można zwrócić
    uwagę na moralne aspekty całej sprawy. :-)

    > Michal
    Leslie
    --
    Leszek 'Leslie' Karlik

  • 88. Data: 2009-09-01 15:10:08
    Od: gildor <g...@N...gazeta.pl>

    Leszek Karlik pisze:
> [...]
    > to owszem. Ja wiem że to tak fajny pomysł, niech Zdzisiek z Heńkiem
    > odpokutowują okradanie sąsiadów budując drogi, a Józek co zabił żonę

    no no. i wtedy Zdzisiek będzie budował dla społeczeństwa. dla dobra nas
    wszystkich. to jest właśnie socjalizm. a ja dalej mam popsuty motur
    przez Zdziśka i ani złotówki od niego. hyhyhy

    --
    gildor
    wdowiec... motocyklowo

  • 89. Data: 2009-09-01 15:22:16
    Od: Piotr May <p...@r...pl>

    gildor pisze:

    > ale dlaczego ja mam ryzykować?
    > dlaczego chcesz mnie zmusić do płacenia AC?

    e? skoro winowajwca i tak bedzie zmuszony _prawnie_ do zaplacenia za
    szkody to po co ci AC ?

    ps: przypominam ze ja caly czas se dywaguje o rządach idealnie
    prawicowych a nie o wspolczesnym socjalizmie
    --
    piomay
    www.piomay.riders.pl

  • 90. Data: 2009-09-01 15:31:43
    Od: gildor <g...@N...gazeta.pl>

    Piotr May pisze:

    > e? skoro winowajwca i tak bedzie zmuszony _prawnie_ do zaplacenia za
    > szkody to po co ci AC ?

    no właśnie, Tmk, po co mi AC?
    przecież winowajca, z braku zdolności wypłacalnej, wybuduje nam drogi,
    mosty, autostrady. nam wszystkim, bo przez kolizję ze mną, musi odpłacić
    społeczeństwu winę. dziwne. musze dołożyć do swojej szkody.

    > ps: przypominam ze ja caly czas se dywaguje o rządach idealnie
    > prawicowych a nie o wspolczesnym socjalizmie

    ale oni tu wszystko pomieszali. nasze społeczeństwo i obecny system, nie
    dorośli do ideału. ideał budowac należy wiekami, a nie latami.

    --
    gildor
    wdowiec... motocyklowo