  • 51. Data: 2013-05-03 11:37:46
    Temat: Re: To jest nju.life numerów 690(1-6) - dawniej NMT :-)
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    > Chyba nawet było tak, że 70x wychodził taniej niż 80x.

    W czasach, gdy tepsa walczyła (i blokowała) z łączeniem zagramanicznych
    poprzez dial-in na numerach 701, Energis bez większego problemu uruchomił
    analogiczną usługę na numeracji 801 ;-) Płatną też analogicznie :-)

  • 52. Data: 2013-05-03 17:07:21
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "Jarosław Sokołowski" <j...@l...waw.pl>

> [...]
    > żadnych ograniczeń nie życzę, ponadto korzystam z promocji o nazwie NO
    > LIMITS, więc kazałem im toto w te pędy odblokować. Najpierw coś marudzili,
    > że niby BMT, ale wyszło jednak, że możliwości techniczne są, bo przecież
    > przez pięć lat działało. Stanęło na tym, że inaczej tego zrobić nie
    > potrafią, tylko przez przydzielenie mi stałego adresu IP, który z jakichś
    > przyczyn tym szykanom nie podlega. Taki przydział ileśtam miesięcznie
    > kosztuje, ale nawet nie wiem ile, bo pozycji tej nie sposób w cenniku
    > znaleźć, ale ja przecież wcale tego nie chciałem, więc im płacić nie będę.

    Stały adres nie gwarantuje. Odmawiają np przekierowania wchodzącego 443.

  • 53. Data: 2013-05-03 19:27:46
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan John Kołalsky napisał:

    > Stały adres nie gwarantuje. Odmawiają np przekierowania wchodzącego 443.

    Przecież nie chodzi mi o to, by mi cokolwiek przekierowywali. Wręcz
    przeciwnie. Port 443 nie był mi do tej pory potrzebny. Ale sprawdziłem
    -- jest połączenie (czyli nie filtrują, nie przekierowują itp).

    --
    Jarek

  • 54. Data: 2013-05-03 21:36:18
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

> [...]

    > przeciwnie. Port 443 nie był mi do tej pory potrzebny. Ale sprawdziłem
    > -- jest połączenie (czyli nie filtrują, nie przekierowują itp).

    Ja p...

    Wytłumaczyli się stałym adresem. To mówię, że jakby Ci dali już ten adres i
    chciałbyś przekierować ruch 443 na swój komp na ich ruterze postawionym w
    twoim domu to by nie wyszło.

  • 55. Data: 2013-05-03 23:08:29
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan John Kołalsky napisał:

    > Ja p...

    W te sprawy wnikał nie będę.

    > Wytłumaczyli się stałym adresem. To mówię, że jakby Ci dali już ten adres
    > i chciałbyś przekierować ruch 443 na swój komp na ich ruterze postawionym
    > w twoim domu to by nie wyszło.

    Dali mi już ten adres, dla sprawdzenia chciałem przekierować ruch 443 na
    swój komp na ich routerze postawionym w moim domu. Wyszło.

    --
    Jarek

  • 56. Data: 2013-05-03 23:28:01
    Od: "Anerys" <s...@s...pl>

    > Dali mi już ten adres, dla sprawdzenia chciałem przekierować ruch 443 na
    > swój komp na ich routerze postawionym w moim domu. Wyszło.

    Może wiedzieli, że tak łatwo nie odpuszczasz i dla świętego spokoju,
    wyłączyli ci to "udogodnienie"?

  • 57. Data: 2013-05-04 09:41:31
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Anerys napisał:

    > Może wiedzieli, że tak łatwo nie odpuszczasz i dla świętego spokoju,
    > wyłączyli ci to "udogodnienie"?

    Wiedzieć, to oni takie rzeczy tam wszyscy dobrze wiedzą. Ale żeby komuś
    mogli coś specjalnie włączyć albo wyłączyć, to już nie. Cały ich system
    wygląda na kompletnie nieelastyczny, i nie spodziewam się, by w jego
    projektowaniu brał udział jakiś fachowiec. Po prostu mają dwie opcje
    -- jedna z zablokowanymi portami i zmiennym numerem IP, druga ze
    stałym numerem IP i bez blokad. Z tym że od strony prawnej (zgodniść
    z podpisanymi umowami) ta pierwsza może być zakwestionowana przez
    każdego abonenta.

    --
    Jarek

  • 58. Data: 2013-05-04 09:56:25
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

> [...]

    > stałym numerem IP i bez blokad. Z tym że od strony prawnej (zgodniść
    > z podpisanymi umowami) ta pierwsza może być zakwestionowana przez

    Znaczy każdy abonent będzie zap.. do sądu by zmusić Netię np do uznania
    reklamacji ?

  • 59. Data: 2013-05-04 10:46:30
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan John Kołalsky napisał:

    > Znaczy każdy abonent będzie zap.. do sądu by zmusić Netię np do uznania
    > reklamacji ?

    Nie wiem co będzie robił każdy abonent, nie jestem ich rzecznikiem. Nie
    wiem też, czy każdemu na tym zależy -- przypuszczm, że nie. Natomiast ja
    nie zap... do sądu, tylko zadzw... na infolinię i powiedziałem, że nie
    życze sobie, by Netia łamała postanowienia zawartej między nami umowy.
    Potem jeszcze wyłożyłem swoje stanowisko na piśmie w mailu -- bo słowa
    wypowiedziane ulatują, a jak się je zapisze, to każdy może je czytać aż
    wszystko zrozumie. No i zrozumieli, zadzwonili, przełączyli. I nawet
    jeszcze trochę kasy zwrócili za czas niedziałania zamówionej usługi.

    --
    Jarek

  • 60. Data: 2013-05-04 11:37:27
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

> [...]

    > wszystko zrozumie. No i zrozumieli, zadzwonili, przełączyli. I nawet
    > jeszcze trochę kasy zwrócili za czas niedziałania zamówionej usługi.

    Jakiś szczęśliwy przypadek