  • 11. Data: 2021-06-01 21:05:34
    Temat: Re: no szlag mnie trafi...
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    sundayman wrote on 01.06.2021 17:48:
    > 2 dni szukam jakiegoś prostego rozwiązania, które umożliwiłoby
    > zastosowanie telefonu z androidem jako prosty SMS gateway.
    >
    > Muszę przekonfigurować trochę modemów GSM via SMS.
    > I robienie tego na telefonie nie jest fajne.
    > Potrzebuję mieć okienko na PC żeby sobie móc wygodnie pisać i odczytać
    > co przyszło.

    Pytałeś już o to i dostałeś odpowiedź żeby użyć
    https://messages.google.com/web/conversations

    Tylko tym razem może sprawdź jak to działa, zanim napiszesz, że jest be.

  • 12. Data: 2021-06-01 21:11:31
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Michal Jankowski napisał:

    > Te na usb wydają się pewniejsze. Spróbuj, grosze kosztuje a w
    > razie czego odeślesz.

    Rzecz raczej nie w sposobie połączenia, a w "jakieś aplikacje do tego".
    Te na USB też wystawiają port szeregowy. Ale "jakieś aplikacje" często
    bywają przekombinowane, więc różnie im to działanie wychodzi. Tymczasem
    wysłanie SMS to jedno polecenie AT z treścią SMS podaną w parametrze.
    Da się wywołać w skrypcie i na przykład od razu wysłać sto komunikatów
    do stu telefonów. Z odbieraniem jest równie łatwo.

    --
    Jarek

  • 13. Data: 2021-06-01 22:55:58
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > wysłanie SMS to jedno polecenie AT z treścią SMS podaną w parametrze.
    > Da się wywołać w skrypcie i na przykład od razu wysłać sto komunikatów
    > do stu telefonów. Z odbieraniem jest równie łatwo.

    Tak, ale ja chcę mieć po prostu okienko do wpisania zawartości SMS +
    enter i poszło w pizdu. Pisanie komend odpada. To mogę robić teraz, ale
    mnie to nie urządza.

    Rzecz polega na tym, że mam kilkadziesiąt modemów, które są rozsiane po
    Polsce. No i muszę zmienić ich parametry. To się daje robić wysyłając
    odpowiednie komendy w SMS. To są komendy AT właśnie. No i oczywiście
    modem odpowiada w określony sposób.

    To musi się odbywać sprawnie i wygodnie. Wysyłanie komend AT za pomocą
    komend AT to był koszmar. Próbowałem :)

  • 14. Data: 2021-06-01 23:09:34
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > Pytałeś już o to i dostałeś odpowiedź żeby użyć
    > https://messages.google.com/web/conversations
    >
    > Tylko tym razem może sprawdź jak to działa, zanim napiszesz, że jest be.

    Ok, uruchomiłem, wygląda jakby działało.
    Wolałbym lokalnie, ale ostatecznie ebał to pies...

    Sprawdziłem na szybko, daje się skomunikować z modemem zdalnym - może
    się nada :) Dzięki.

  • 15. Data: 2021-06-01 23:21:50
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    sundayman napisał:

    > Tak, ale ja chcę mieć po prostu okienko do wpisania zawartości SMS +
    > enter i poszło w pizdu. Pisanie komend odpada. To mogę robić teraz,
    > ale mnie to nie urządza.

    Wystarczy w pizdu, czy trzeba wysłać pod konkretny numer? Jeśli to drugie,
    to ten numer też trzeba wpisać w jakieś okienko. W tej sytuacji zamiast
    porządnego skryptu można napisać dziadowski, który tylko wystawia dwa
    pola w okienku i działa w kółko w pętli. Skrypty z okienkami to już
    w latach 80 dało się pod DOS-em pisać.

> [...]
    > Polsce. No i muszę zmienić ich parametry. To się daje robić wysyłając
    > odpowiednie komendy w SMS. To są komendy AT właśnie. No i oczywiście

    Tego pojąć nie mogę. Zwłaszcza, że zdarzało mi się robić niemal takie
    same rzeczy. Dwa lub trzy modemy to bym jeszcze tak na piechotę
    przekonfigurował. Ale przy dziesiątym na bank się pomylę i nie będę
    miał pewności, czy właściwa komenda trafiła we właściwe miejsce.

    > To musi się odbywać sprawnie i wygodnie.

    Też tak zakładałem, ale teraz widzę, że w tym przypadku jednak nie musi.

    > Wysyłanie komend AT za pomocą komend AT to był koszmar.

    Jakie znaczenie ma treść SMS, skoro i tak wpisuje się to w jakimś Excelu?

    > Próbowałem :)

    Nie wierzę.

    --
    Jarek

  • 16. Data: 2021-06-01 23:30:47
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > Wystarczy w pizdu, czy trzeba wysłać pod konkretny numer? Jeśli to drugie,
    > to ten numer też trzeba wpisać w jakieś okienko.

    Ok, już wyczaiłem.

> [...]
    > przekonfigurował. Ale przy dziesiątym na bank się pomylę i nie będę
    > miał pewności, czy właściwa komenda trafiła we właściwe miejsce.

    Mam wybór - albo wycieczka krajoznawcza albo taka zabawa :)
    Na szczęście we wszystkich trzeba zmienić to samo ( ustawienia serwera,
    z którymi się łączą, więc nie ma tam wiele roboty ).

    > Jakie znaczenie ma treść SMS, skoro i tak wpisuje się to w jakimś Excelu?

    Nie, ja to robię "z ręki" - od razu sobie sprawdzam, czy jest OK itp.
    Jednorazowo jest 20-40 modemów , a w sumie może z 200.
    Tak że mając wygodne narzędzie do sesemesowania to spoko.

    > Nie wierzę.

    Naprawdę :) Mam tu całą kupę tych modemów na stole. To są takie :
    https://www.pusr.com/products/gsm-modem-rs232/485-us
    r-gprs232-730.html

    No i w programie do konfigurowania jest możliwość normalnej komunikacji
    ( ale to samo można zrobić z dowolnego terminala ). No i oczywiście
    działa, tylko upierdliwe to jest.

    Ale to google messages jak na razie działa fajnie.
    Jeśli się coś nie spieprzy to dam radę tym zrobić.

  • 17. Data: 2021-06-01 23:36:04
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    Tak, że oficjalne podziękowania. Faktycznie jakoś tego poprzednio nie
    sprawdziłem. Albo coś mi nie poszło, nie wiem.

    Żeby był taki wynalazek do pracy lokalnie, to by było cudo. No ale trudno.

    Dzięki jeszcze raz !

  • 18. Data: 2021-06-02 06:37:03
    Od: dantes <d...@q...com>

    Dnia Tue, 1 Jun 2021 17:48:55 +0200, sundayman napisał(a):

> [...]
    > Potrzebuję mieć okienko na PC żeby sobie móc wygodnie pisać i odczytać
    > co przyszło.
    >
    > Są jakieś wynalazki pracujące via serwery w sieci - działa to do dupy.
    > Parę próbowałem (np. NOW SMS Lite) - w ogóle nie chce działać...
    >

    > Chciałbym , żeby to po lokalnym wifi działało, albo bluetoothu n na
    > przykład. Nic nie potrzebuję poza okienkiem do pisania i czytania.
    > Zna ktoś coś ?
    >
    > Może być nawet płatne, byle nie setki USD, bo mi to potrzebne raz na
    > parę miesięcy i do kilkudziesięciu urządzeń będę smsował. Więc żaden hurt.

    1. Sprzęt: stara Nokia z DCT3: 3210, 5110, 5150 - najlepsza, 6210,
    interface: klasyczny RS232 na MAX232,
    soft: Linux: gnokii, xgnokii,
    soft: Windows: gnoki dla DOS.

    Sprzęt: stara Nokia z DCT4: 6310
    interface: klasyczny RS232 na MAX232, via BT.
    soft: Linux: gnokii, xgnokii.

    2. Sprzęt: modem klasy 3G: Huawei E173,
    interface: zwykły kabel USB,
    soft: Windows; XP, 7: Top_netinfo ver. 3.65

    Co do E173, to nie instalować softu operatora bo to g.... . Zainstalować
    soft producenta modemu. Nie odpalać aplikacji, no chyba że ktoś lubi
    oglądać krzaczki. Potrzebny jest w zasadzie tylko driver USB.
    Zainstalować: Top_netinfo ver. 3.65. Odpalić i SMS-ować.
    Przy każdym wyjęciu/podpięciu E173 do PC pojawiał się będzie monit o chęci
    zainstalowania softu - ignorować.

  • 19. Data: 2021-06-02 06:40:39
    Od: dantes <d...@q...com>

    Dnia Wed, 2 Jun 2021 06:37:03 +0200, dantes napisał(a):

> [...]
    >
    > 2. Sprzęt: modem klasy 3G: Huawei E173,
    > interface: zwykły kabel USB,
    > soft: Windows; XP, 7: Top_netinfo ver. 3.65
    soft: Linux: Sakis3G.

    .

  • 20. Data: 2021-06-02 08:23:04
    Od: Zbych <z...@s...com>

    On 01.06.2021 23:09, sundayman wrote:

    > Ok, uruchomiłem, wygląda jakby działało.
    > Wolałbym lokalnie, ale ostatecznie ebał to pies...
    >
    > Sprawdziłem na szybko, daje się skomunikować z modemem zdalnym - może
    > się nada :) Dzięki.

    Lokalne rozwiązanie też już padło - scrcpy:
    https://en.wikipedia.org/wiki/Scrcpy
    Tylko trzeba się z tym pobawić z 10...15 minut, żeby wszystko uruchomić
    (zainstalować adb, scrcpy, włączyć debugowanie w telefonie, przyblokować
    wygaszanie ekranu). Ale działa bardzo fajnie i jest za darmo.