eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody › o kropelce ... hybryda
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 63

  • 31. Data: 2021-02-27 07:58:16
    Temat: Re: o kropelce ... hybryda
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 27.02.2021 o 06:37, Cavallino pisze:
    >> Nie nie wierzę, co tu czytam.
    >> Jeden wymyślił perpetum mobile drugiego rodzaju i zwiększa sobie
    >> zasięg pojazdu często hamując,
    >
    > Częstsze hamowanie nie jest w celu zwiększenia zasięgu, tak się po
    > prostu po mieście to odbywa, oczywiście w połączeniu z mniejszymi
    > prędkościami.


    Proszę, jaka nagła zmiana koncepcji. Doszedł kolejny czynnik: mniejsza
    prędkość. I tylko ten czynnik powoduje, że zasięg jest większy. Częste
    hamowanie zasięgu nie wydłuży ani o metr.

    Elektryk przy hamowaniu odzyskuje CZĘŚĆ energii, którą wcześniej włożył
    do uzyskania prędkości, ale tylko część! De facto jest więc stratny, ale
    nie aż tak bardzo jak samochód spalinowy, który nie odzyskuje nic a cała
    energia idzie w ogrzanie tarcz i klocków.



    --
    MN


  • 32. Data: 2021-02-27 09:48:58
    Temat: Re: o kropelce ... hybryda
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 27-02-2021 o 07:58, Marcin N pisze:
    > W dniu 27.02.2021 o 06:37, Cavallino pisze:
    >>> Nie nie wierzę, co tu czytam.
    >>> Jeden wymyślił perpetum mobile drugiego rodzaju i zwiększa sobie
    >>> zasięg pojazdu często hamując,
    >>
    >> Częstsze hamowanie nie jest w celu zwiększenia zasięgu, tak się po
    >> prostu po mieście to odbywa, oczywiście w połączeniu z mniejszymi
    >> prędkościami.
    >
    >
    > Proszę, jaka nagła zmiana koncepcji. Doszedł kolejny czynnik: mniejsza
    > prędkość.

    To chyba oczywiste?
    Nigdy nie musiał dochodzić, bo zawsze był.
    Tylko trzeba mieć odrobinę mózgu pod kopułą, żeby rozumieć co się czyta.
    I nie zakładać że czegoś nie ma, tylko dlatego że ktoś nie wymienia w
    każdym poście WSZYSTKICH czynników, które mają wpływ na zasięg.

    > I tylko ten czynnik powoduje, że zasięg jest większy. Częste
    > hamowanie zasięgu nie wydłuży ani o metr.

    Wydłuży, w stosunku do TAKIEJ SAMEJ jazdy, ale bez odzysku.

    >
    > Elektryk przy hamowaniu odzyskuje CZĘŚĆ energii, którą wcześniej włożył
    > do uzyskania prędkości, ale tylko część!

    Dokładnie tak.
    O ile nie mamy sytuacji jazdy pod górę, lub z góry, o której tutaj mówimy.
    W tym drugim przypadku można odzyskać więcej niż się włożyło.

    > De facto jest więc stratny, ale
    > nie aż tak bardzo jak samochód spalinowy, który nie odzyskuje nic a cała
    > energia idzie w ogrzanie tarcz i klocków.

    Czyli widzisz, jak trochę pomyślisz, to sam dochodzisz do odpowiednich
    wniosków i nie trzeba Ci wykładać jak krowie na rowie oczywistych
    oczywistości.

    Myślałem, że dla ludzi, którzy wchodzą na tą grupę, jest to jasne na
    samym wejściu - ale jak widać, dla niektórych tak nie jest.


  • 33. Data: 2021-02-27 09:53:09
    Temat: Re: o kropelce ... hybryda
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

    W dniu 2021-02-27 o 07:58, Marcin N pisze:

    >>> Nie nie wierzę, co tu czytam.
    >>> Jeden wymyślił perpetum mobile drugiego rodzaju i zwiększa sobie
    >>> zasięg pojazdu często hamując,
    >>
    >> Częstsze hamowanie nie jest w celu zwiększenia zasięgu, tak się po
    >> prostu po mieście to odbywa, oczywiście w połączeniu z mniejszymi
    >> prędkościami.
    >
    >
    > Proszę, jaka nagła zmiana koncepcji. Doszedł kolejny czynnik: mniejsza
    > prędkość. I tylko ten czynnik powoduje, że zasięg jest większy. Częste
    > hamowanie zasięgu nie wydłuży ani o metr.
    >
    > Elektryk przy hamowaniu odzyskuje CZĘŚĆ energii, którą wcześniej włożył
    > do uzyskania prędkości, ale tylko część! De facto jest więc stratny, ale
    > nie aż tak bardzo jak samochód spalinowy, który nie odzyskuje nic a cała
    > energia idzie w ogrzanie tarcz i klocków.

    Typowe postawa w dyskusji.
    Bardzo to przypomina rozmowy prowadzone kilkadziesiąt lat temu
    o oszczędnej jeździe. Posiadacze dużych fiatów i polonezów potrafili
    tak łagodnie ruszać i tak sprytnie wysprzęglać z górki że ich
    ukochane pojazdy paliły tyle co nic zamiast dziesięciu litrów
    na trasie.
    Ale idioty twierdzącego że tak wolno i delikatnie jedzie że
    paliwa mu wręcz przybywa i zwiększa się zasięg jednak nie było.
    Potrzeba było elektryków żeby się pojawił.


    Pozdrawiam


  • 34. Data: 2021-02-27 13:56:44
    Temat: Re: o kropelce ... hybryda
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 27.02.2021 o 09:48, Cavallino pisze:
    >> Proszę, jaka nagła zmiana koncepcji. Doszedł kolejny czynnik: mniejsza
    >> prędkość.
    >
    > To chyba oczywiste?
    > Nigdy nie musiał dochodzić, bo zawsze był.
    > Tylko trzeba mieć odrobinę mózgu pod kopułą, żeby rozumieć co się czyta.
    > I nie zakładać że czegoś nie ma, tylko dlatego że ktoś nie wymienia w
    > każdym poście WSZYSTKICH czynników, które mają wpływ na zasięg.

    Walcz, walcz.
    Nie ja jeden boki zrywam czytając Twoje argumenty w tym wątku.

    Opowiedz coś jeszcze o tym, jak to hamowanie wydłuża zasięg.
    Albo powiedz, jak duży muszę mieć mózg, żeby zrozumieć głębię tego
    sposobu na zwiększenie zasięgu.

    --
    MN


  • 35. Data: 2021-02-27 20:01:34
    Temat: Re: o kropelce ... hybryda
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 27-02-2021 o 13:56, Marcin N pisze:
    > W dniu 27.02.2021 o 09:48, Cavallino pisze:
    >>> Proszę, jaka nagła zmiana koncepcji. Doszedł kolejny czynnik:
    >>> mniejsza prędkość.
    >>
    >> To chyba oczywiste?
    >> Nigdy nie musiał dochodzić, bo zawsze był.
    >> Tylko trzeba mieć odrobinę mózgu pod kopułą, żeby rozumieć co się czyta.
    >> I nie zakładać że czegoś nie ma, tylko dlatego że ktoś nie wymienia w
    >> każdym poście WSZYSTKICH czynników, które mają wpływ na zasięg.
    >
    > Walcz,

    Nie muszę.
    Jak głąb nie chce czegoś wiedzieć, może głąbem pozostać.

    PLONK WARNING !!!


  • 36. Data: 2021-03-01 12:07:28
    Temat: Re: o kropelce ... hybryda
    Od: K <n...@e...com>

    On 27/02/2021 05:31, Cavallino wrote:
    > W dniu 26-02-2021 o 19:54, J.F. pisze:
    >> Użytkownik "Cavallino"  napisał w wiadomości grup
    >> dyskusyjnych:s1b6sd$h82$2$C...@n...chmurka.net...
    >> W dniu 26-02-2021 o 15:13, J.F. pisze:
    >>> Użytkownik "Cavallino"  napisał w wiadomości grup W dniu 26-02-2021 o
    >>> 11:11, J.F. pisze:
    >>>>>>>> Jesli dobrze wychwycilem - 13kWh,
    >>>>>>> 10.
    >>>>>>> Tyle wnosi to netto - czyli pojemność dostępna dla użytkownika
    >>>>>>> 13 to brutto.
    >>>>
    >>>>>> Hm - w jakim sensie brutto?
    >>>
    >>>>> Bateria tyle ma, ale korzysta z 10.
    >>>>> Reszta jest niedostępna dla użytkownika i służy jako rezerwa.
    >>>
    >>>> Ok, ciekawe czy w hybrydach tak samo ...
    >>
    >>> Te 10 kWh to dane TEJ KONKRETNEJ hybrydy, więc tak samo.
    >>
    >>>>> Potem ewentualne uszkodzone, albo najmniej wydajne ogniwa z
    >>>>> pakietu, są przenoszone do rezerwy, a te lepsze trafiają do
    >>>>> wykorzystania.
    >>>
    >>>> Troche watpie.
    >>
    >>> Jasne, teraz znowu wiesz lepiej, jak działają układy zarządzania
    >>> bateriami? ;-)
    >>> I to lepiej od producentów?
    >>
    >> Troche wiem, jakby to musialobyc zrobione, i wnioskuje jakie
    >> komplikacje by z tego wynikly.
    >
    > Widać za mało wiesz.
    >
    >> To nie twardy dysk czy SSD, gdzie uszkodzone sektory sie latwo
    >> "przenosi".
    >
    > A jednak tak to działa.
    > Komputer steruje ładowaniem każdego ogniwa z osobna.
    >

    LOL!!!!!11111


  • 37. Data: 2021-03-02 06:53:02
    Temat: Re: o kropelce ... hybryda
    Od: <Ghost>



    Użytkownik "J.F." napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:6037d430$0$516$6...@n...neostrada.
    pl...

    >-program z TVN? Po ilosci faktow tak mi to wyglada :-)

    Wyraznie napisane, ze to material propagandowy skody, pierdolo stary.


  • 38. Data: 2021-03-02 09:51:12
    Temat: Re: o kropelce ... hybryda
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:603dd2c0$0$544$6...@n...neostrada.
    pl...
    Użytkownik "J.F." napisał w wiadomości grup
    >>-program z TVN? Po ilosci faktow tak mi to wyglada :-)

    >Wyraznie napisane, ze to material propagandowy skody, pierdolo stary.

    Zrealizowany przez ekipe z TVN, we wspolpracy z TVN,
    czy moze dla/z TVN Turbo, bo taki hash sie tam pojawia ?

    J.


  • 39. Data: 2021-03-02 10:17:30
    Temat: Re: o kropelce ... hybryda
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Cavallino" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:s1clet$l3d$1$C...@n...chmurka.net...
    W dniu 26-02-2021 o 19:54, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Cavallino" napisał w wiadomości grup
    >>>>> Potem ewentualne uszkodzone, albo najmniej wydajne ogniwa z
    >>>>> pakietu, są przenoszone do rezerwy, a te lepsze trafiają do
    >>>>> wykorzystania.
    >>
    >>>> Troche watpie.
    >
    >>> Jasne, teraz znowu wiesz lepiej, jak działają układy zarządzania
    >>> bateriami? ;-)
    >>> I to lepiej od producentów?
    >
    >> Troche wiem, jakby to musialobyc zrobione, i wnioskuje jakie
    >> komplikacje by z tego wynikly.

    >Widać za mało wiesz.

    >> To nie twardy dysk czy SSD, gdzie uszkodzone sektory sie latwo
    >> "przenosi".

    >A jednak tak to działa.
    >Komputer steruje ładowaniem każdego ogniwa z osobna.

    A to tak nie to samo, co wczesniej napisales :-)

    Jesli masz jakis link - chetnie sie doksztalce.
    Ale taka Tesla, co ma tych ogniw tysiace ... aby na pewno kazde z
    osobna ?

    >>>> Ale ... czy klient nie protestuje ? Bo glupio tak troche -
    >>>> zaplacil za 13kWh, do chce na wyswietlaczu zobaczyc 13kWh.
    >
    >>> Zapłacił za 10 netto, dostaje 10 netto.
    >>> Porządne firmy w ogóle nie podają wartości brutto, ale Skoda do
    >>> nich nie należy.
    >
    >> Ale energie w baterii gdzies wyswietlaja?

    >Zależy od komputera wyświetlającego.
    >Najczęściej %.
    >A jak chcesz faktyczną pojemność, to korzystasz z programów
    >działających po obd.

    >Oczywiście z każdego z nich widać, ze używana jest pojemność netto.

    Ja tylko o tym, ze glupio tak wyklocac sie klientem o pojemnosc
    baterii.
    Lepiej wyswietlac w % :-)

    Ale moze czasy takie, z klient przeczyta instrukcje i zrozumie
    "bateria ma 13kWh, w trosce jednak o jej dlugotrwale dzialanie,
    komputer stara sie ograniczyc do 10kWh, co zapewnia długą i
    bezawaryjną prace" ...


    J.


  • 40. Data: 2021-03-02 11:43:49
    Temat: Re: o kropelce ... hybryda
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Cavallino" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:s1b6me$h82$1$C...@n...chmurka.net...
    W dniu 26-02-2021 o 16:35, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Cavallino" napisał w wiadomości grup
    >>>>>> No ale w trasie nie trzeba odzyskiwac, wiec powinno byc jeszcze
    >>>>>> wiecej
    >>>>> Co Ty bredzisz?
    >>>>> Odzysk oznacza doładowanie baterii.
    >>>>> Bez odzysku nie przejedziesz 60, tylko np. 40.
    >>>>> Po płaskim.
    >>
    >>>> Chodzi o to, ze jazda troche mocy wymaga.
    >
    >>> O czym Ty gadasz?
    >>> Po mieście odzysk masz, więc zasięg większy, niż bez odzysku czyli
    >>> na płaskim na trasie.
    >
    >> O czym Ty gadasz ? :-P
    >> Odzysk masz, jak jest co odzyskiwac.

    >No właśnie.
    >Po mieście jest, więc wtedy masz 60 km zasięgu na prądzie.
    >Jak miasta nie ma, nie jedziesz po drodze wojewódzkiej, gdzie co
    >chwilę hamujesz, to nie ma odzysku, więc zasięg masz 40 km.

    Ech Ty ... odzyskac mozesz to, co przed chwila wsadziles. Czyli nie ma
    zysku, co najwyzej sa mniejsze straty.

    Chyba, ze sie zjezdza z gor.

    >> A na trasie ... nie hamuje, bo i po co :-)
    >> Energia nie trafia wiec do baterii, wiec nie pomaga pokonac
    >> dystansu :-)

    >No właśnie.
    >I od tych 40 km odejmuj zwiększone zużycie pod górkę.

    Moze troche podsumujmy:
    -elektryczny samochod po miescie przejedzie mniej niz po plaskiej
    poziomiej trasie z rowna predkoscia ... 50km/h,
    bo jednak aby odzyskac, trzeba najpierw wlozyc, a caly proces ma
    niezbyt duza sprawnosc.

    -czy przejedzie wiecej niz po plaskiej poziomej trasie z predkoscia
    90km/h ... no, dobre pytanie, masz elektryka - zmierz ...

    - im szybciej, tym zasieg bedzie spadal, ale na ile to istotne ponizej
    90km/h ... opory powietrza jeszcze nie sa duze, a opory toczenia tak,
    bo ciezkie auto.

    -kazde odzyskiwanie skroci zasieg, bo jednak sprawnosc mala. Czy to
    bedzie hamowanie w trasie, czy jazda po pagorkach.
    Ale jesli jest ogolnie z gorki, jak z Zakopanego do Krakowa - jest
    dodatkowa energia ...

    >> Ale ja o czym innym chcialem - jazda po plaskiej drodze z
    >> predkoscia np 100km/h wymaga troche mocy, z 10kW.
    >> Jesli ewentualny odzysk nie dostarczy wiecej mocy, to nie ma co
    >> doladowywac.

    >I dlatego maksymalnego zasięgu nie zrobisz.

    Ale o predkosc ci chodzi, czy o zysk z odzykiwania ?

    Bo zysku nie ma, a ja o tym chcialem, ze jak spadek z pagorka jest
    niezbyt duzy, to nie ma co odzyskiwac, bo mocy z tytulu spadku nie
    starczy nawet na pokonanie oporow.
    No chyba, ze by tak zwolnic ... to ile sie mam wlec ?

    >>> Każde zdjęcie nogi z pedału gazu, w hybrydzie WYŁĄCZA w ogóle
    >>> silnik spalinowy.
    >> mam watpliwosci czy takie "kazde". Kazde sie nie oplaca :-)
    >Ale tak to działa.

    Troche watpie.

    >>> I nawet na płaskim rozpoczyna się hamowanie silnikiem elektrycznym
    >>> i odzysk.
    >
    >> Naprawde nie rozumiesz o czym mowa ?
    >
    >> Jest lagodny zjazd w dol.
    >> Spaliniaka puszczam na luz i on sobie jedzie te 100km/h, ktore mi
    >> akurat odpowiada.
    >> Czyli energia ze zmiany wysokosci akurat starcza na pokonanie
    >> oporow powietrza i opon.
    >
    >> Jade elektrycznym, tez 100km/h ... co niby ma sie odzyskac?

    >Będzie hamował silnikiem, o ile tego nie wyłączysz.

    Nie ma co hamowac, bo mi 100km/h pasuje ... no ale moze tak
    ustawiony, ze bedzie sie staral, i lagodnie zwolni do 80, 60, 50, 40
    ... jest jakas granica ?

    >> Brak napedzania, to po chwili odzyskiwania stane i jaki z tego zysk
    >> ?

    >Żaden.
    >Ale i tak większy niż przy spaliniaku.

    Wiekszy niz przy spaliniaku, ale my przerwe na obiad robimy, czy do
    celu chcemy dojechac?

    Mam predkosc 100km/h, spadek akurat na tyle starcza ... no to moze nie
    puszcze gazu calkowicie, zeby nie hamowal, tylko utrzymam te 100km/h,
    i nie bedzie zadnego ladowania baterii ... za to nie bedzie tez
    wzmozonego wydatku przy rozpedzaniu za chwile.

    >Taka hybrydowa skodzina jest w stanie przez 47% jechać bez włączonego
    >silnika spalinowego.
    >Pewnie na tym ten zysk. ;-)

    Zawsze to jakis zysk, jesli silnik nie kreci sie niepotrzebnie na
    postoju.

    Tu jak widac nawet wiecej przejechala, ale to skutek wczesniej
    naladowanej baterii i sporego spadku wysokosci.

    >>> Zresztą Zakopane to nie Karpacz, więc przestań bredzić.
    >>> Górki się kończą pod Krakowem.
    >
    >> Czesciej bede w Karpaczu niz w Zakopanem :-)

    >A co ma piernik do wiatraka?
    >Dyskutujemy ile spali hybryda z Krakowa do Zakopanego, oraz jak
    >daleko NA TEJ TRASIE, dojedziesz na prądzie.
    >A Ty wyskakujesz z Karpaczami....

    Samochod na jedna trase? Nie mieszkam w Krakowie, wiec dziekuje :-)

    Tzn nie - nie dziekuje, to moze byc bardzo fajny samochod, tylko jak
    sobie podladuje u gazdy w Karpaczu z gniazdka do pelna, to zysku nie
    bedzie :-)

    Chyba, ze zostana same drogie ladowarki, to sobie naladuje do 80%, a
    reszta na poczatku trasy sama sie uzupelni :-)

    Ewentualnie pojdzie w grzanie lub chlodzenie ... i to ma duzy sens,
    zimą i latem :-)

    J.

strony : 1 ... 3 . [ 4 ] . 5 ... 7


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: