eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody › o kropelce ... hybryda
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 63

  • 21. Data: 2021-02-26 15:13:07
    Temat: Re: o kropelce ... hybryda
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Cavallino" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:s1ai31$irj$1$C...@n...chmurka.net...
    W dniu 26-02-2021 o 11:11, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Cavallino" napisał w wiadomości grup
    >>>>> To jaką to ma baterię?
    >>
    >>>> Jesli dobrze wychwycilem - 13kWh,
    >
    >>> 10.
    >>> Tyle wnosi to netto - czyli pojemność dostępna dla użytkownika
    >>> 13 to brutto.
    >
    >> Hm - w jakim sensie brutto?

    >Bateria tyle ma, ale korzysta z 10.
    >Reszta jest niedostępna dla użytkownika i służy jako rezerwa.

    Ok, ciekawe czy w hybrydach tak samo ... szczegolnie jak sie kierowca
    uprze jezdzic na pradzie.
    No - to te dodatkowe 3kWh z tytulu wysokosci moze byc istotne ...

    >Potem ewentualne uszkodzone, albo najmniej wydajne ogniwa z pakietu,
    >są przenoszone do rezerwy, a te lepsze trafiają do wykorzystania.

    Troche watpie.
    Jest to mozliwe, ale byloby chyba trudne przy tych pradach/mocach.

    Raczej po prostu pilnuja, aby nie rozladowywac za bardzo ... i nie
    ladowac za bardzo.

    Ale ... czy klient nie protestuje ? Bo glupio tak troche - zaplacil za
    13kWh, do chce na wyswietlaczu zobaczyc 13kWh.

    Moze to jednak 13kWh netto ?

    J.


  • 22. Data: 2021-02-26 16:35:21
    Temat: Re: o kropelce ... hybryda
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Cavallino" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:s1avgv$d05$1$C...@n...chmurka.net...
    W dniu 26-02-2021 o 14:48, J.F. pisze:
    >>>> No ale w trasie nie trzeba odzyskiwac, wiec powinno byc jeszcze
    >>>> wiecej
    >>> Co Ty bredzisz?
    >>> Odzysk oznacza doładowanie baterii.
    >>> Bez odzysku nie przejedziesz 60, tylko np. 40.
    >>> Po płaskim.
    >
    >> Chodzi o to, ze jazda troche mocy wymaga.

    >O czym Ty gadasz?
    >Po mieście odzysk masz, więc zasięg większy, niż bez odzysku czyli na
    >płaskim na trasie.

    O czym Ty gadasz ? :-P
    Odzysk masz, jak jest co odzyskiwac.

    Czyli np w miescie naciskam hamulec, energia kinetyczna zamienia sie
    na elektryczna i trafia do baterii.
    Potem naciskam gaz, energia z baterii rozpedza mi samochod - trace
    tyle, co na sprawnosci calego ukladu - czyli ze 30%.

    A na trasie ... nie hamuje, bo i po co :-)
    Energia nie trafia wiec do baterii, wiec nie pomaga pokonac dystansu
    :-)

    Ale ja o czym innym chcialem - jazda po plaskiej drodze z predkoscia
    np 100km/h wymaga troche mocy, z 10kW.
    Jesli ewentualny odzysk nie dostarczy wiecej mocy, to nie ma co
    doladowywac.

    >> Jesli spalinowcem zjezdzam na luzie i hamowac nie musze - to co
    >> mialby odzyskac EV ?

    >LOL !!!!
    >Naprawdę nie rozumiesz o czym mowa?
    >Każde zdjęcie nogi z pedału gazu, w hybrydzie WYŁĄCZA w ogóle silnik
    >spalinowy.

    mam watpliwosci czy takie "kazde". Kazde sie nie oplaca :-)

    >I nawet na płaskim rozpoczyna się hamowanie silnikiem elektrycznym i
    >odzysk.

    Naprawde nie rozumiesz o czym mowa ?

    Jest lagodny zjazd w dol.
    Spaliniaka puszczam na luz i on sobie jedzie te 100km/h, ktore mi
    akurat odpowiada.
    Czyli energia ze zmiany wysokosci akurat starcza na pokonanie oporow
    powietrza i opon.

    Jade elektrycznym, tez 100km/h ... co niby ma sie odzyskac?

    >> No ale dobra - czasem sa ostrzejsze pagorki,
    >Do odzysku nie potrzeba pagórków nawet, wystarczy brak napędzania.

    Naprawdę nie rozumiesz o czym mowa? :-P

    Brak napedzania, to po chwili odzyskiwania stane i jaki z tego zysk ?

    >>>> A tu widzisz - 16kWh/85 km
    >>> Co znaczy "tu"?
    >> W tym tescie.
    >
    >>> Z górki?
    >>> No nawet dość prawdopodobne, ze z górki pali połowę tego co
    >>> normalne, a pod górkę dwa razy więcej niż normalnie, czyli 4 razy
    >>> więcej niż z górki.
    >
    >> Ale doliczylem te 3kWh z tytulu zjazdu z gorki ...

    >Jakie 3?
    >Powinieneś 30.

    powinienem 3kWh, bo taka jest energia potencjalna 2 ton podniesionych
    o 550m.

    Tyle dodatkowej energii dostarcza zjazd z Zakopanego.

    >> Jak przejedzie pare km, a spojrz np na Karpacz - na poczatku mozna
    >> by cos odzyskac, a po paru km to jakos tak bardziej plasko robi.

    >I?
    >Zaczyna się pod górę?

    Bardziej plasko, tzn pagorkowato.

    >Zresztą Zakopane to nie Karpacz, więc przestań bredzisz.
    >Górki się kończą pod Krakowem.

    Czesciej bede w Karpaczu niz w Zakopanem :-)
    A tam uklad taki, ze jadac z gory jest co odzyskiwac ... ale baterie
    pelne :-)

    I trzeba grzac hamulce :-(

    >>>> Na razie to popatrzylem co moj dieselek pokazuje ...
    >>> Nie ma to żadnego istotnego związku z działaniem auta na prąd.
    >> Tym niemniej i jemu "z gorki" pomaga.

    >Ale wpływ na spalanie jest miminalny.
    >W elektrycznym silniku - ogromny.

    No wlasnie ostatnio patrzylem w komputer i jakos tak malo spalil, a
    przeciez start niewysoko, a trasa ponad 100km.

    I tak jestem ciekaw - trasa prowadzaca w dol pomogla, czy bardziej ten
    tlok na drodze, przez ktory jechalem 70km/h :-(

    J.


  • 23. Data: 2021-02-26 16:47:34
    Temat: Re: o kropelce ... hybryda
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 26.02.2021 o 16:35, J.F. pisze:
    (...)
    > Naprawdę nie rozumiesz o czym mowa? :-P

    Ładnie to opisałeś. Podoba mi się. Szkoda, że Twój rozmówca nie za
    bardzo orientuje się w fizyce.


    --
    MN


  • 24. Data: 2021-02-26 17:13:02
    Temat: Re: o kropelce ... hybryda
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 26-02-2021 o 16:35, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Cavallino"  napisał w wiadomości grup
    > dyskusyjnych:s1avgv$d05$1$C...@n...chmurka.net...
    > W dniu 26-02-2021 o 14:48, J.F. pisze:
    >>>>> No ale w trasie nie trzeba odzyskiwac, wiec powinno byc jeszcze wiecej
    >>>> Co Ty bredzisz?
    >>>> Odzysk oznacza doładowanie baterii.
    >>>> Bez odzysku nie przejedziesz 60, tylko np. 40.
    >>>> Po płaskim.
    >>
    >>> Chodzi o to, ze jazda troche mocy wymaga.
    >
    >> O czym Ty gadasz?
    >> Po mieście odzysk masz, więc zasięg większy, niż bez odzysku czyli na
    >> płaskim na trasie.
    >
    > O czym Ty gadasz ? :-P
    > Odzysk masz, jak jest co odzyskiwac.

    No właśnie.
    Po mieście jest, więc wtedy masz 60 km zasięgu na prądzie.
    Jak miasta nie ma, nie jedziesz po drodze wojewódzkiej, gdzie co chwilę
    hamujesz, to nie ma odzysku, więc zasięg masz 40 km.


    > A na trasie ... nie hamuje, bo i po co :-)
    > Energia nie trafia wiec do baterii, wiec nie pomaga pokonac dystansu :-)

    No właśnie.
    I od tych 40 km odejmuj zwiększone zużycie pod górkę.

    >
    > Ale ja o czym innym chcialem - jazda po plaskiej drodze z predkoscia np
    > 100km/h wymaga troche mocy, z 10kW.
    > Jesli ewentualny odzysk nie dostarczy wiecej mocy, to nie ma co
    > doladowywac.

    I dlatego maksymalnego zasięgu nie zrobisz.

    >> Każde zdjęcie nogi z pedału gazu, w hybrydzie WYŁĄCZA w ogóle silnik
    >> spalinowy.
    >
    > mam watpliwosci czy takie "kazde". Kazde sie nie oplaca :-)

    Ale tak to działa.


    >
    >> I nawet na płaskim rozpoczyna się hamowanie silnikiem elektrycznym i
    >> odzysk.
    >
    > Naprawde nie rozumiesz o czym mowa ?
    >
    > Jest lagodny zjazd w dol.
    > Spaliniaka puszczam na luz i on sobie jedzie te 100km/h, ktore mi akurat
    > odpowiada.
    > Czyli energia ze zmiany wysokosci akurat starcza na pokonanie oporow
    > powietrza i opon.
    >
    > Jade elektrycznym, tez 100km/h ... co niby ma sie odzyskac?

    Będzie hamował silnikiem, o ile tego nie wyłączysz.

    > Brak napedzania, to po chwili odzyskiwania stane i jaki z tego zysk ?

    Żaden.
    Ale i tak większy niż przy spaliniaku.
    Taka hybrydowa skodzina jest w stanie przez 47% jechać bez włączonego
    silnika spalinowego.
    Pewnie na tym ten zysk. ;-)

    >> Zresztą Zakopane to nie Karpacz, więc przestań bredzić.
    >> Górki się kończą pod Krakowem.
    >
    > Czesciej bede w Karpaczu niz w Zakopanem :-)

    A co ma piernik do wiatraka?
    Dyskutujemy ile spali hybryda z Krakowa do Zakopanego, oraz jak daleko
    NA TEJ TRASIE, dojedziesz na prądzie.

    A Ty wyskakujesz z Karpaczami....


  • 25. Data: 2021-02-26 17:16:13
    Temat: Re: o kropelce ... hybryda
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 26-02-2021 o 15:13, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Cavallino"  napisał w wiadomości grup
    > dyskusyjnych:s1ai31$irj$1$C...@n...chmurka.net...
    > W dniu 26-02-2021 o 11:11, J.F. pisze:
    >> Użytkownik "Cavallino"  napisał w wiadomości grup
    >>>>>> To jaką to ma baterię?
    >>>
    >>>>> Jesli dobrze wychwycilem - 13kWh,
    >>
    >>>> 10.
    >>>> Tyle wnosi to netto - czyli pojemność dostępna dla użytkownika
    >>>> 13 to brutto.
    >>
    >>> Hm - w jakim sensie brutto?
    >
    >> Bateria tyle ma, ale korzysta z 10.
    >> Reszta jest niedostępna dla użytkownika i służy jako rezerwa.
    >
    > Ok, ciekawe czy w hybrydach tak samo ...

    Te 10 kWh to dane TEJ KONKRETNEJ hybrydy, więc tak samo.

    >> Potem ewentualne uszkodzone, albo najmniej wydajne ogniwa z pakietu,
    >> są przenoszone do rezerwy, a te lepsze trafiają do wykorzystania.
    >
    > Troche watpie.

    Jasne, teraz znowu wiesz lepiej, jak działają układy zarządzania
    bateriami? ;-)
    I to lepiej od producentów?


    > Ale ... czy klient nie protestuje ? Bo glupio tak troche - zaplacil za
    > 13kWh, do chce na wyswietlaczu zobaczyc 13kWh.

    Zapłacił za 10 netto, dostaje 10 netto.
    Porządne firmy w ogóle nie podają wartości brutto, ale Skoda do nich nie
    należy.

    >
    > Moze to jednak 13kWh netto ?

    Nie.
    Zanim zaczniesz znowu głupio trzeszczeć poszukaj choćby danych tego
    samochodu.


  • 26. Data: 2021-02-26 17:20:11
    Temat: Re: o kropelce ... hybryda
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

    W dniu 2021-02-26 o 17:13, Cavallino pisze:

    >>>>>> No ale w trasie nie trzeba odzyskiwac, wiec powinno byc jeszcze
    >>>>>> wiecej
    >>>>> Co Ty bredzisz?
    >>>>> Odzysk oznacza doładowanie baterii.
    >>>>> Bez odzysku nie przejedziesz 60, tylko np. 40.
    >>>>> Po płaskim.
    >>>
    >>>> Chodzi o to, ze jazda troche mocy wymaga.
    >>
    >>> O czym Ty gadasz?
    >>> Po mieście odzysk masz, więc zasięg większy, niż bez odzysku czyli na
    >>> płaskim na trasie.
    >>
    >> O czym Ty gadasz ? :-P
    >> Odzysk masz, jak jest co odzyskiwac.
    >
    > No właśnie.
    > Po mieście jest, więc wtedy masz 60 km zasięgu na prądzie.
    > Jak miasta nie ma, nie jedziesz po drodze wojewódzkiej, gdzie co chwilę
    > hamujesz, to nie ma odzysku, więc zasięg masz 40 km.

    Łżesz żeby nie przyznać rozmówcy racji czy dawno nigdzie
    samochodem nie jechałeś? Bo "co chwilę hamujesz" opisuje jazdę
    po mieście gdzie światła na każdym skrzyżowaniu i przejście
    dla pieszych koło każdego kiosku.


    Pozdrawiam


  • 27. Data: 2021-02-26 19:54:19
    Temat: Re: o kropelce ... hybryda
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Cavallino" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:s1b6sd$h82$2$C...@n...chmurka.net...
    W dniu 26-02-2021 o 15:13, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Cavallino" napisał w wiadomości grup W dniu 26-02-2021
    > o 11:11, J.F. pisze:
    >>>>>> Jesli dobrze wychwycilem - 13kWh,
    >>>>> 10.
    >>>>> Tyle wnosi to netto - czyli pojemność dostępna dla użytkownika
    >>>>> 13 to brutto.
    >>
    >>>> Hm - w jakim sensie brutto?
    >
    >>> Bateria tyle ma, ale korzysta z 10.
    >>> Reszta jest niedostępna dla użytkownika i służy jako rezerwa.
    >
    >> Ok, ciekawe czy w hybrydach tak samo ...

    >Te 10 kWh to dane TEJ KONKRETNEJ hybrydy, więc tak samo.

    >>> Potem ewentualne uszkodzone, albo najmniej wydajne ogniwa z
    >>> pakietu, są przenoszone do rezerwy, a te lepsze trafiają do
    >>> wykorzystania.
    >
    >> Troche watpie.

    >Jasne, teraz znowu wiesz lepiej, jak działają układy zarządzania
    >bateriami? ;-)
    >I to lepiej od producentów?

    Troche wiem, jakby to musialobyc zrobione, i wnioskuje jakie
    komplikacje by z tego wynikly.
    To nie twardy dysk czy SSD, gdzie uszkodzone sektory sie latwo
    "przenosi".

    >> Ale ... czy klient nie protestuje ? Bo glupio tak troche - zaplacil
    >> za 13kWh, do chce na wyswietlaczu zobaczyc 13kWh.

    >Zapłacił za 10 netto, dostaje 10 netto.
    >Porządne firmy w ogóle nie podają wartości brutto, ale Skoda do nich
    >nie należy.

    Ale energie w baterii gdzies wyswietlaja?
    Glupio tak troche epistole w instrukcji pisac czemu nie pokazuje sie
    13kWh, choc klient tyle kupil i zaplacil

    >> Moze to jednak 13kWh netto ?

    >Nie.
    >Zanim zaczniesz znowu głupio trzeszczeć poszukaj choćby danych tego
    >samochodu.

    J.


  • 28. Data: 2021-02-26 20:25:39
    Temat: Re: o kropelce ... hybryda
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 26.02.2021 o 17:20, RadoslawF pisze:
    >> Po mieście jest, więc wtedy masz 60 km zasięgu na prądzie.
    >> Jak miasta nie ma, nie jedziesz po drodze wojewódzkiej, gdzie co
    >> chwilę hamujesz, to nie ma odzysku, więc zasięg masz 40 km.
    >
    > Łżesz żeby nie przyznać rozmówcy racji czy dawno nigdzie
    > samochodem nie jechałeś? Bo "co chwilę hamujesz" opisuje jazdę
    > po mieście gdzie światła na każdym skrzyżowaniu i przejście
    > dla pieszych koło każdego kiosku.

    Nie nie wierzę, co tu czytam.
    Jeden wymyślił perpetum mobile drugiego rodzaju i zwiększa sobie zasięg
    pojazdu często hamując, drugi zaprzecza, bo przecież wcale tak często
    się nie hamuje...

    Komedia.

    --
    MN


  • 29. Data: 2021-02-27 06:31:09
    Temat: Re: o kropelce ... hybryda
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 26-02-2021 o 19:54, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Cavallino"  napisał w wiadomości grup
    > dyskusyjnych:s1b6sd$h82$2$C...@n...chmurka.net...
    > W dniu 26-02-2021 o 15:13, J.F. pisze:
    >> Użytkownik "Cavallino"  napisał w wiadomości grup W dniu 26-02-2021 o
    >> 11:11, J.F. pisze:
    >>>>>>> Jesli dobrze wychwycilem - 13kWh,
    >>>>>> 10.
    >>>>>> Tyle wnosi to netto - czyli pojemność dostępna dla użytkownika
    >>>>>> 13 to brutto.
    >>>
    >>>>> Hm - w jakim sensie brutto?
    >>
    >>>> Bateria tyle ma, ale korzysta z 10.
    >>>> Reszta jest niedostępna dla użytkownika i służy jako rezerwa.
    >>
    >>> Ok, ciekawe czy w hybrydach tak samo ...
    >
    >> Te 10 kWh to dane TEJ KONKRETNEJ hybrydy, więc tak samo.
    >
    >>>> Potem ewentualne uszkodzone, albo najmniej wydajne ogniwa z pakietu,
    >>>> są przenoszone do rezerwy, a te lepsze trafiają do wykorzystania.
    >>
    >>> Troche watpie.
    >
    >> Jasne, teraz znowu wiesz lepiej, jak działają układy zarządzania
    >> bateriami? ;-)
    >> I to lepiej od producentów?
    >
    > Troche wiem, jakby to musialobyc zrobione, i wnioskuje jakie komplikacje
    > by z tego wynikly.

    Widać za mało wiesz.

    > To nie twardy dysk czy SSD, gdzie uszkodzone sektory sie latwo "przenosi".

    A jednak tak to działa.
    Komputer steruje ładowaniem każdego ogniwa z osobna.

    >
    >>> Ale ... czy klient nie protestuje ? Bo glupio tak troche - zaplacil
    >>> za 13kWh, do chce na wyswietlaczu zobaczyc 13kWh.
    >
    >> Zapłacił za 10 netto, dostaje 10 netto.
    >> Porządne firmy w ogóle nie podają wartości brutto, ale Skoda do nich
    >> nie należy.
    >
    > Ale energie w baterii gdzies wyswietlaja?

    Zależy od komputera wyświetlającego.
    Najczęściej %.
    A jak chcesz faktyczną pojemność, to korzystasz z programów działających
    po obd.

    Oczywiście z każdego z nich widać, ze używana jest pojemność netto.


  • 30. Data: 2021-02-27 06:37:18
    Temat: Re: o kropelce ... hybryda
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 26-02-2021 o 20:25, Marcin N pisze:
    > W dniu 26.02.2021 o 17:20, RadoslawF pisze:
    >>> Po mieście jest, więc wtedy masz 60 km zasięgu na prądzie.
    >>> Jak miasta nie ma, nie jedziesz po drodze wojewódzkiej, gdzie co
    >>> chwilę hamujesz, to nie ma odzysku, więc zasięg masz 40 km.
    >>
    >> Łżesz żeby nie przyznać rozmówcy racji czy dawno nigdzie
    >> samochodem nie jechałeś?

    Raczej głąby nie rozumieją co czytają.

    >Bo "co chwilę hamujesz" opisuje jazdę
    >> po mieście gdzie światła na każdym skrzyżowaniu i przejście
    >> dla pieszych koło każdego kiosku.

    No właśnie to napisałem.
    Wtedy Skoda przejedzie 60 km na prądzie.

    Na trasie tyle nie przejedzie.
    Chyba że z górki.

    >
    > Nie nie wierzę, co tu czytam.
    > Jeden wymyślił perpetum mobile drugiego rodzaju i zwiększa sobie zasięg
    > pojazdu często hamując,

    Częstsze hamowanie nie jest w celu zwiększenia zasięgu, tak się po
    prostu po mieście to odbywa, oczywiście w połączeniu z mniejszymi
    prędkościami.

    Stąd zasięgi elektryków w mieście, są większe niż na trasie.
    Nic sobie nie wymyślam, tak już jest.
    I do tego typu wiedzy, wystarczy odrobina elementarnego zorientwania w
    temacie, a w przypadku jego braku, trzymanie twarzy zamkniętej, żeby nie
    truć bez sensu.

strony : 1 . 2 . [ 3 ] . 4 ... 7


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: