  • 41. Data: 2022-07-11 10:48:32
    Temat: Re: pilot radiowy
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > A potem zaczną dzwonić z fotowoltaiką i brama będzie robiła za wiatrak :)

    w moich projektach opartych na (famfary) ericssonie r320 była biala
    lista. w następnym siemensie s55 biała lista była dodana "patchem". a na
    obecnych wynalazkach około arduinowych (chyba tio się nazywa sim 900) to
    już.... zaprogramujesz co chcesz

    ToMasz

  • 42. Data: 2022-07-11 10:50:22
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 8 Jul 2022 21:24:19 +0200, Janusz wrote:

    > To chyba wynika z jego budowy, to jest filtr mechaniczny z dwoma
    > przetwornikami piezo. A że dla tych F one mają pojedyncze piko to
    > dlatego tak je ciężko zasymulować.

    Symulowac powinno byc latwo, zrobic trudniej :-)

    Ale ja bardziej o generatorze - na tej "wspolnej bazie" u Colpitsa
    teoretycznie napiecie stale, w symulacji widac, ze cos sie tam
    zmienia, ale niewiele.
    Potrafi taki filtr "ustabilizowac czestotliwosc"?
    Chyba widze swoj błąd - zmienialem dla ukladu w bazie mocno
    czestotliwosc. Mozliwe ze "zasadniczy uklad" generatora po prostu to
    olal.
    Ale teraz robie niewielką odchylkę, i tez jakby nie ma znaczenia.

    Chociaz ... dalem w glownym obwodzie cewke 500nH i dwa kondensatory
    500pF. teoretyczna czestotliwosc 14.235 MHz.
    FFT z symulacji daje pik 14.060 MHz.

    po wstawienu w baze ukladu szeregowego 500nH 260pF - czestotliwosc bez
    zmian.
    Ale z 5000nH i 26pF - 14.020

    Moze i masz racje, ze dobroc tego ukladu istotna ... chyba nie,
    z 5000nH i 30pF ciagle 14.020. Tak, jakby tylko cewka byla istotna.

    > Kwarce np mimo ze są też elementami mechanicznymi działają inaczej, całe
    > się odkształcają i dają wyraźny wpływ na obwód, saw-y to są filtry z
    > falą powierzchniową i tutaj wpływ jest mały ale jak widać wystarczający
    > żeby stabilizować generator.

    > Bo ona dla F jest prawie zwarciem, kilka omów w te czy we wte nie robi
    > różnicy.

    > Nie znam ltspice, ledwo mi sie cos tam udaje zrobić, częściej używam
    > tego http://www.falstad.com/circuit/

    Cos sobie z generatorem nie radzi.

    > No :) ale jak widać działa, sam kilka pilotów naprawiałem i zawsze tak
    > jest zrobione :)

    Widac to praktyka - co dziala, choc nie wiadomo dlaczego :-)

    J.

    P.S. Plik LTSpice

    Version 4
    SHEET 1 880 680
    WIRE 16 -112 -112 -112
    WIRE 160 -112 16 -112
    WIRE 480 -112 160 -112
    WIRE 640 -112 480 -112
    WIRE 480 -96 480 -112
    WIRE 640 -80 640 -112
    WIRE 160 -64 160 -112
    WIRE 16 16 16 -112
    WIRE 480 16 480 -32
    WIRE 640 16 640 0
    WIRE 160 96 160 16
    WIRE 272 96 160 96
    WIRE 160 112 160 96
    WIRE 272 144 272 96
    WIRE -176 160 -352 160
    WIRE 16 160 16 96
    WIRE 16 160 -112 160
    WIRE 96 160 16 160
    WIRE -352 224 -352 160
    WIRE 160 256 160 208
    WIRE 272 256 272 208
    WIRE 272 256 160 256
    WIRE 16 288 16 160
    WIRE 160 288 160 256
    WIRE 272 288 272 256
    WIRE -352 384 -352 304
    WIRE -224 384 -352 384
    WIRE -224 448 -224 384
    WIRE 16 448 16 368
    WIRE 160 448 160 368
    WIRE 272 448 272 352
    FLAG 160 448 0
    FLAG 272 448 0
    FLAG 16 448 0
    FLAG 480 16 0
    FLAG 640 16 0
    FLAG -224 448 0
    SYMBOL npn 96 112 R0
    SYMATTR InstName Q1
    SYMBOL res 144 272 R0
    SYMATTR InstName R1
    SYMATTR Value 1k
    SYMBOL res 0 0 R0
    SYMATTR InstName R2
    SYMATTR Value 10k
    SYMBOL res 0 272 R0
    SYMATTR InstName R3
    SYMATTR Value 10k
    SYMBOL cap 256 288 R0
    SYMATTR InstName C1
    SYMATTR Value 500p
    SYMBOL cap 256 144 R0
    SYMATTR InstName C2
    SYMATTR Value 500p
    SYMBOL cap 464 -96 R0
    SYMATTR InstName C3
    SYMATTR Value 100n
    SYMBOL ind 144 -80 R0
    SYMATTR InstName L1
    SYMATTR Value 500n
    SYMBOL Misc\\battery 640 -96 R0
    WINDOW 123 0 0 Left 0
    WINDOW 39 24 44 Left 2
    SYMATTR SpiceLine Rser=1
    SYMATTR InstName V1
    SYMATTR Value 10
    SYMBOL cap -112 144 R90
    WINDOW 0 0 32 VBottom 2
    WINDOW 3 32 32 VTop 2
    SYMATTR InstName C5
    SYMATTR Value 50p
    SYMBOL ind -368 208 R0
    SYMATTR InstName L2
    SYMATTR Value 5000n
    TEXT 568 368 Left 2 !.tran 0 100us 0us

    A dla http://www.falstad.com/circuit/
    $ 5 5e-9 75.37042125545614 83 5 50 5e-11
    w 416 128 240 128 0
    t 256 288 288 288 0 1 0.6065957228282539 0.6245239746575622 100
    default
    l 288 160 288 208 0 5.000000000000001e-7 -1.4263018392161657e-18 0
    c 352 240 352 304 0 5e-10 0.001 0.001
    c 352 352 352 416 0 5e-10 0.001 0.001
    r 176 160 176 208 0 10000
    r 176 352 176 416 0 10000
    r 288 352 288 400 0 1000
    w 288 128 288 160 0
    w 288 208 288 272 0
    w 288 240 352 240 0
    w 352 304 352 352 0
    w 288 304 288 352 0
    w 352 336 288 336 0
    w 240 128 176 128 0
    w 176 128 176 160 0
    w 256 288 176 288 0
    g 176 448 176 464 0 0
    g 288 448 288 480 0 0
    g 352 448 352 464 0 0
    g 32 448 32 464 0 0
    l 32 400 32 352 0 5.000000000000001e-7 -1.58829173253061e-15 0
    c 80 288 112 288 0 1e-8 -2.1870884682701655 3
    w 352 416 352 448 0
    w 288 400 288 448 0
    w 176 416 176 448 0
    w 176 288 112 288 0
    w 80 288 32 288 0
    w 32 288 32 352 0
    w 32 400 32 448 0
    v 528 224 528 176 0 0 40 10 10 0 0.5
    g 528 240 528 256 0 0
    w 528 128 528 176 0
    w 528 224 528 240 0
    w 176 208 176 288 0
    w 176 352 176 288 0
    c 416 176 416 208 0 0.00001 19.99982187266481 0.001
    w 416 176 416 128 0
    g 416 240 416 256 0 0
    w 416 208 416 240 0
    r 448 128 496 128 0 0.1
    w 448 128 416 128 0
    w 496 128 528 128 0
    o 10 64 0 4099 0.0048828125 0.00009765625 0 2 10 3

  • 43. Data: 2022-07-11 11:08:13
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 11.07.2022 o 10:46, Janusz pisze:

    > Już przestali dzwonić, w każdym bądź razie do mnie, blokowanie w
    > androidzie w końcu zdało egzamin :)

    Do mnie dzwonią cały czas. To są takie serie, że tydzień nie dzwonią a
    później mam 10 dzwonków jednego dnia. Blokowanie nie zdaje egzaminu, bo
    zawsze jest to inny numer.

    BTW:
    https://sjp.pwn.pl/poradnia/haslo/w-kazdym-badz-razi
    e;624.html

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina>>>

  • 44. Data: 2022-07-11 12:51:47
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2022-07-11 o 11:08, LordBluzg(R)?? pisze:

    > Do mnie dzwonią cały czas. To są takie serie, że tydzień nie dzwonią a
    > później mam 10 dzwonków jednego dnia. Blokowanie nie zdaje egzaminu, bo
    > zawsze jest to inny numer.
    To moim się chyba baza numerów wyczerpała, inna sprawa że za bardzo nie
    upubliczniałem numeru w sieci, tylko prawdopodobnie to wyciek z jednej
    dziadowskiej firmy w której przez chwilę pracowałem.

    > BTW:
    > https://sjp.pwn.pl/poradnia/haslo/w-kazdym-badz-razi
    e;624.html

    "ale np. Nowy słownik poprawnej polszczyzny PWN odrzuca je bezwarunkowo."
    A ja jestem stary i dla mnie jest to ok :) i mam w 4 literach uwagi na
    ten temat.

    --
    Janusz

  • 45. Data: 2022-07-11 13:08:53
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 11.07.2022 o 12:51, Janusz pisze:

    > To moim się chyba baza numerów wyczerpała, inna sprawa że za bardzo nie
    > upubliczniałem numeru w sieci, tylko prawdopodobnie to wyciek z jednej
    > dziadowskiej firmy w której przez chwilę pracowałem.

    To tak niezupełnie. Jeśli Twój numer pojawił się w bazie, gdzie handlują
    bazami/numerami i trafiłeś na "dobrą pulę" to się nie wymiksujesz z
    tego. Mój numer ma już sporo lat i spokojnie mógł wyciec do bazy bez
    mojego udziału. Wystarczy, że ktoś miał jakiegoś wirucha i cała książka
    kontaktów poleciała x kilku takich i możesz zaistnieć w wielu bazach.

    e;624.html

    > "ale np. Nowy słownik poprawnej polszczyzny PWN odrzuca je bezwarunkowo."
    > A ja jestem stary i dla mnie jest to ok :) i mam w 4 literach uwagi na
    > ten temat.

    No OK. Sam się definiujesz raczej :) To jest jak wizytówka :)

    Są tacy ludzie, którzy "szufladkują" i uznają, że niedbałość o język
    wynika z braku dbałości, ignorancji, precyzji, poziomu wiedzy,
    poszanowania a nawet obrazy słuchającego/czytającego na zasadzie: "mam
    Cię w dupie i chuj mnie obchodzi czy Ci się to podoba czy nie". Problem
    polega na tym, że jeśli ktoś zwraca się do mnie/kogoś w tym kontekście,
    to sam stawia się automatycznie w konkretnej pozycji :)
    Analogia:
    To tak samo, jak przyjść w ugnojonych butach i śmierdzącym/brudnym do
    restauracji/biblioteki/kina/...albo w odwiedziny do kogoś/itp :)
    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina>>>

  • 46. Data: 2022-07-11 13:32:57
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2022-07-11 o 13:08, LordBluzg(R)?? pisze:

    > To tak niezupełnie. Jeśli Twój numer pojawił się w bazie, gdzie handlują
    > bazami/numerami i trafiłeś na "dobrą pulę" to się nie wymiksujesz z
    > tego.

    Ale pula numerów im sie kończy :)

    >>> https://sjp.pwn.pl/poradnia/haslo/w-kazdym-badz-razi
    e;624.html

    > No OK. Sam się definiujesz raczej :) To jest jak wizytówka :)
    Nadal nie rozumiesz, przeczytaj jeszcze raz
    "Nowy słownik poprawnej polszczyzny PWN odrzuca je bezwarunkowo."
    Nowy, a ja jestem stary :) i koniec dyskusji.

    > Są tacy ludzie, którzy "szufladkują" i uznają, że niedbałość o język
    Kto powiedział że nie dbam? są różne naleciałości i każdy je ma, w
    pewnym wieku
    ma się już je głeboko ...
    No i daruj sobie dalsze uwagi, bo sam tez masz swoje za uszami :)

    --
    Janusz

  • 47. Data: 2022-07-11 13:33:59
    Od: alojzy nieborak <a...@g...com>

    J.F napisał(a):

    > Ale ja bardziej o generatorze - na tej "wspolnej bazie" u Colpitsa
    > teoretycznie napiecie stale

    Jak odłączysz emiter albo wyrzucisz R5, napięcie na bazie podskoczy do tego jakie
    jest na pinie 15 IC1.
    Więc napięcie na bazie zależy od napięcia na emiterze.
    Mowa o ostatnim schemacie:
    http://jap.hu/electronic/rf/434MHz_SAW-based_oscilla
    tors_and_transmitters.pdf

    Napięcie na emiterze skacze, tym samym skacze i na bazie.

    > Widac to praktyka - co dziala, choc nie wiadomo dlaczego :-)

    Wszystko gra i koliduje.

  • 48. Data: 2022-07-11 14:01:21
    Od: alojzy nieborak <a...@g...com>

    J.F napisał(a):

    > Co to za filtr to oni nie napisali, ale nalezy sie spodziewac, ze
    > pasmowo przepustowy, wiec istotnie "zwiera".

    Filtr może się nadawać, ale nie musi. Nadaje się rezonator.
    https://www5.epsondevice.com/en/information/technica
    l_info/filter/#ac02

  • 49. Data: 2022-07-11 14:28:06
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 11.07.2022 o 13:32, Janusz pisze:
    [...]
    > Ale pula numerów im sie kończy :)

    Kupują nowe :)
    [...]
    > Nadal nie rozumiesz, przeczytaj jeszcze raz
    > "Nowy słownik poprawnej polszczyzny PWN odrzuca je bezwarunkowo."
    > Nowy, a ja jestem stary :) i koniec dyskusji.

    Rozumiem, znaczy: lecisz "za starego prawa"...znaczy już bezprawia :)

    > Kto powiedział że nie dbam? są różne naleciałości i każdy je ma, w
    > pewnym wieku
    > ma się już je głeboko ...
    > No i daruj sobie dalsze uwagi, bo sam tez masz swoje za uszami :)

    Że nie stosuję obłudy tak jak w 90% filmów pochodzenia "zagranicznego"?
    Gdzie każda kurwa, chuj i pizda jest tłumaczona w Polsce na: łatwa
    dziewczyna, siusiak i siusiajka? Zwyczajnie nawet "zazdraszczam" tym
    krajom, gdzie w oryginalnym języku, rozumie się prawidłowo, a to co się
    u nas odpierdala to jakieś herezje i 100% obłudy :)

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina>>>

  • 50. Data: 2022-07-11 15:35:05
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2022-07-11 o 14:01, alojzy nieborak pisze:

    > Filtr może się nadawać, ale nie musi. Nadaje się rezonator.
    > https://www5.epsondevice.com/en/information/technica
    l_info/filter/#ac02
    No ciekawe, dużo się zmieniło od czasu kiedy chyba z 20-30 lat temu o
    nich czytałem.

    --
    Janusz