  • 11. Data: 2021-12-15 03:41:04
    Temat: Re: potencjometr/sciemniacz + do lampki
    Od: "1634Racine" <m...@...cbqebml>

    J.F w news:cj5nk8tmjcb7$.1ra6jkq0dr87q$.dlg@40tude.net
    [.............]
    znik-dotykowy-6a-czar
    v-tasma-led-6a-72w-10
    > A twoj "zasilacz wtyczkowy" co ma na koncu kabla?
    > Pewnie jakąs wtyczke, a nie lampke.

    1.
    lampka: https://i.imgur.com/nP9NSEE.png
    2.
    https://i.imgur.com/wKJ9qGu.png <--- zasilacz wtyczkowy i wtyczka do
    lampki [ rozumiem,ze WTYCZKA DC]

    > Tylko ... wtyczka moze byc inna niz w powyzszych sciemniaczach :-(

    na moj rozum tylko ten rodzaj sciemniaczy (z dwoch sugerowanych przez
    Ciebie) -->
    https://allegro.pl/oferta/sciemniacz-led-itouch-wlac
    znik-dotykowy-6a-czarny-10650778553
    jest (ew. moze byc) ok dla tej akurat lampki?

    Teraz tak:
    - WTYCZKA DC ww. sciemniacza do podstawki lampki
    - a WTYCZKE DC zasilacza (ktora uprzednio tkwila w podstawce) do GNIAZDKA
    sciemniacza

    > Tak bym jakos szacowal.

    https://i.imgur.com/C17R9E6.png - co to wlasciwie znaczy:
    calk moc - 4.5W,
    zarowka - led/3.5W
    - sumaryczna moc uzytych diod = 4.5W, moze byc ich zlozonych wiele, ale
    moc max kazdej = 3.5W.
    tak to rozumiec?

    > To moze byc tylko wrazenie, i niekoniecznie z powodu barwy.
    > Np lampka pewnie swieci w jedna strone, a zarowka we wszystkie.
    > Porownujesz zarowke w oprawie/lampie, czy luzem?

    porownuje "mniej wiecej"... Mniej wiecej tak samo polozone w lampach (zbior
    diod, zarowka), jak to w biurkowych, jakis rodzaj "poziomu" w kloszu. W
    zwiazku z tym porownuje zarowke swiecaca w jedna strone i te lampke ledowa
    tez swiec. w jedna strone. Obstawiam, ze klas. zarowka 60W [2700,3000K] w
    takiej lampce daje mi wrazenie ok 30W led [4000K,albo i troche wiecej}
    ale zabic sie za liczby nie dam... :)

    > Tak czy inaczej - trzeba troche poeksperymentowac, albo rozkrecic :-)

    skonczy sie eksperymentem pt kupno sciemniacza jw.