  • 31. Data: 2021-05-18 23:26:14
    Temat: Re: prad
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 18.05.2021 o 21:43, Shrek pisze:

    > Baypassem?

    ibejem go

  • 32. Data: 2021-05-18 23:34:39
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 18.05.2021 o 23:26, ii pisze:

    > ibejem go

    Na olx nadmiar pary wystawić - z odbiorem własnym;)

    PS - widzę i się kajam:P

    --
    Shrek

  • 33. Data: 2021-05-19 10:07:37
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 18 May 2021 21:42:00 +0200, Shrek wrote:
    > No baa... PGE samo sobie wydobywa brunatny. A kamienny. Trzeba zapłacić
    > górnikom dwie średnie krajowe, dorzucić 13 i 14. Przewieżć do agencji
    > rezerw miałowych, składować, sprowadzić węgiel z donbasu... Droga sprawa
    > - węgiel tak drogi, że nie opłaca się kupować, więc trzeba składować:P

    Ale w Belchatowie tez pracuja gornicy. Maja wysokie pensje, dodatki,
    Barborki ... a jak sprowadzasz wegiel, to mozna prosto do elektrowni -
    w Belchatowie nawet torow kolejowych nie ma :-)

    > Coś kojarzę, że kilkadziesiąt sekund od wciśniecia przycisku w konstancinie.

    A przez te kilkadziesiat sekund?
    Turbiny wiruja zsynchronizowane, czy to tez kilkadziesiat sekund?

    Ale prawdziwe wodne mamy male, w szczytowo-pompowych nie zajmuje to
    troche dluzej ?

    > Jak chcesz uprawiać tupolezwizm, to czasem się uda czasem będzie blackout:P

    No ale widzisz - mielismy test praktyczny, zadzialalo zadziwiajaco
    doskonale ...

    J.

  • 34. Data: 2021-05-19 18:51:14
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 18.05.2021 o 16:09, Janusz pisze:

    > Powiedziałbym że w beznadziejnym, jak można jedną z największych
    > elektrowni w kraju podłączyć do sieci przez jedną podstację :(
    > powinna ich mieć kilka.

    Sama jedna podstacja to w sumie chyba dość standardowe rozwiązanie.
    Tylko zwykle konstrukcja podstacji nie pozwala żeby single point of
    failure powodowała jej wypadnięcie w całości.

    --
    Shrek

  • 35. Data: 2021-05-19 19:08:28
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 19.05.2021 o 10:07, J.F pisze:

    > Ale w Belchatowie tez pracuja gornicy.

    A tam górnicy - pracownicy PGE po prostu. Zresztą ilu ich jest - niecałe
    5 tysi.

    > A przez te kilkadziesiat sekund?
    > Turbiny wiruja zsynchronizowane,

    Dopóki nie odłączysz od sieci to siłą rzeczy zsynchronizowane.

    > czy to tez kilkadziesiat sekund?

    Nie jestem specjalistą, ale układ kocioł - turbozespół ma sporą
    bezwładność zarówno termiczną jak i czynnika czyli prary - jej przepływ
    jest chyba jakoś regulowany, więc odkręcasz "Zawór".

    > Ale prawdziwe wodne mamy male, w szczytowo-pompowych nie zajmuje to
    > troche dluzej ?

    Te kilkadziesiąt sekund to mi ktoś o żar-porąbka mówił. Skoro znał nazwę
    i szczegóły to zapewne z branży był i raczej wiedział co mówi.

    > No ale widzisz - mielismy test praktyczny, zadzialalo zadziwiajaco
    > doskonale ...

    Dlatego, że jesteśmy częścią systemu europejskiego, którego nawiasem
    mówiąc rozbujaliśmy trochę przy okazji. Dobesciaku też często lądowały w
    zaskakujący wszystkich aczkolwiek skuteczny sposób. Aż okazało się, że
    jednak ta cała technika i procedury mają sens.

    --
    Shrek

  • 36. Data: 2021-05-20 13:18:56
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 19 May 2021 19:08:28 +0200, Shrek wrote:

    > A tam górnicy - pracownicy PGE po prostu.

    No to tak jak i inni - niby gornicy, a pracownicy JSW np.

    Czapki maja, stopnie maja, nadzor gorniczy maja, zwiazkow nie zliczysz

    https://kwbbelchatow.pgegiek.pl/Organizacje-i-zrzesz
    enia/ZZGWB-KWB-Belchatow

    ale medale chyba tylko zakladowe
    https://belchatow.naszemiasto.pl/barborka-2015-w-bel
    chatowie-gornicy-odebrali-medale-i/ar/c3-3584271

> [...]

    > bezwładność zarówno termiczną jak i czynnika czyli prary - jej przepływ
    > jest chyba jakoś regulowany, więc odkręcasz "Zawór".

    Ale pytalem o wodna.
    Generatory sie kreca zsynchronizowane z siecia, czy to sie szybko
    szybko synchronizuje ?

    > Te kilkadziesiąt sekund to mi ktoś o żar-porąbka mówił. Skoro znał nazwę
    > i szczegóły to zapewne z branży był i raczej wiedział co mówi.

    A mnie chodzila zmiana od pracy pompowej do generacji.

    > Dlatego, że jesteśmy częścią systemu europejskiego, którego nawiasem
    > mówiąc rozbujaliśmy trochę przy okazji.

    Minutowej rozpiski nie mam, ale wyglada na to, ze szybko uruchomilismy
    wlasne rezerwy.

    Tylko w tej sytuacji ... minuta to moze byc wolno ...

    J.

  • 37. Data: 2021-05-20 13:24:40
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 20-05-2021 o 13:18, J.F pisze:

    > Minutowej rozpiski nie mam, ale wyglada na to, ze szybko uruchomilismy
    > wlasne rezerwy.
    >
    > Tylko w tej sytuacji ... minuta to moze byc wolno ...

    Pomogła reszta europy przez ten czas.

  • 38. Data: 2021-05-20 13:30:07
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

> [...]
    > szybko synchronizuje ?

    > A mnie chodzila zmiana od pracy pompowej do generacji.

    Wodne albo stoją w gotowości, albo pompują. Literatura mówi, że od
    takiego stanu uruchomienie (rozkręcenie i synchronizacja) to ok. 3 minut.

    Rezerwę wirującą trzyma się w elektrowniach cieplnych, ale ile tego może
    być? Pojęcia nie mam, ale na pewno daleko do 3.6 GW.

    MJ

  • 39. Data: 2021-05-20 13:35:46
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 20 May 2021 13:30:07 +0200, Michal Jankowski wrote:

    > Wodne albo stoją w gotowości, albo pompują. Literatura mówi, że od

    Ale stoja? a nie wiruja bez wody?

    > takiego stanu uruchomienie (rozkręcenie i synchronizacja) to ok. 3 minut.

    Jakos tak podejrzanie szybko w porownaniu z synchronizacja cieplnych.
    A moze mi sie tylko wydaje, ze w cieplnych synchronizacja to jakis
    dlugi proces ..

    > Rezerwę wirującą trzyma się w elektrowniach cieplnych, ale ile tego może
    > być? Pojęcia nie mam, ale na pewno daleko do 3.6 GW.

    Jak pisalem - kilka naszych cieplnych elektrowni wykrzesalo 2GW
    wiecej.
    Chodzily na 50-75% ...

    J.

  • 40. Data: 2021-05-20 13:59:24
    Od: TomN <n...@i...dyndnxs.invalid>

    J.F w

> [...]
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    > Ale stoja? a nie wiruja bez wody?

    O rany, brak spacji przed znakiem przestankowym tak musk JFa zużył, że juz
    do niego nie docierają inne informacje...

    Masz, poczytaj beletrystykę dla klientów biedry:

    <https://www.budowle.pl/budowla/elektrownia-porabka-
    zar>

    > Jakos tak podejrzanie szybko w porownaniu z synchronizacja cieplnych.
    > A moze mi sie tylko wydaje, ze w cieplnych synchronizacja to jakis
    > dlugi proces ..

    Czytaj...

    > Jak pisalem - kilka naszych cieplnych elektrowni wykrzesalo 2GW
    > wiecej.
    > Chodzily na 50-75% ...

    Jednak mu sie zgotował i zresetował musk, i wrócił do wstawiania spacji...

    --
    'Tom N'