-
71. Data: 2024-02-13 17:47:11
Temat: Re: psychoza diesli
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>
On Tue, 13 Feb 2024 16:49:10 +0100, Myjk wrote:
> Tue, 13 Feb 2024 16:33:12 +0100, J.F
>>> argumenty jakie podałeś są z dupy:
>>> -dpf problem robi jak ktoś nie umie jeździć i jest to tak samo
>> A jak trzeba umiec jeździc z DPF?
>
> Np. nie zmieniać biegów na wyższy przy 1800 obrotów,
> tylko ciągnąć nieco wyżej do 2500, a jeszcze wyżej
> gdy się odbywa przepalanie. Oczywiście trzeba to
A jak mam ciągnąc wyżej, gdy przepalanie sie właczyło w miescie,
w korkach, swiatlach ... i blisko celu ..
> umieć czuć (np. moja Mazda 6 CiTD wyraźnie, dla mnie,
> szarpała przy odejmowaniu gazu w czasie wypalania,
> co było niejako logiczne, skoro większą dawkę paliwa
> dawała w czasie procesu), albo po prostu popatrzeć na
> chwilowe spalanie które rosło o ~1-2L w stosunku do
> analogicznych warunków bez wypalania.
U mnie spalanie rosnie wyraźnie, bo jałowo to jest ~1 l/h,
a z wypalaniem 4.5 l/h. Oczywiście w czasie jazdy mniej zauważalne.
Szarpie też charakterystycznie, i nie bardzo wiem czemu.
Jakby chcial podniesc obroty, to przecież może.
No i jakos często się dopalanie włącza w 1-3 dni po przejechaniu
kawałka autostrady, gdzie prędkosci i obrotów nie żałuję ..
>>> przereklamowany problem jak sławna dwumasa...
>>
>> Nie jest przereklamowany.
>> W oplowskim 1.9cdti na 300kkm jednak starcza,
>> a potem ... na złom :-)
>
> Jak jest używany poprawny olej, jak samochód jest zadbany,
> nie rzyga olejem i paliwem (zjebane wtryski) to wystarczy
> na dłużej. A że trupy jeżdżą dopóki nie przestaną jeździć,
> to masz takie wnioski jak masz.
A co ma paliwo i olej do dwumasy?
Ona praktycznie na zewnątrz silnika, w obudowie sprzęgła/skrzyni.
Suche, bez oleju.
No chyba, ze jakis simering puszcza troche oleju.
Natomiast być moze cos do dwumasy mają buty :-)
J.
-
72. Data: 2024-02-13 18:54:12
Temat: Re: psychoza diesli
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>
On Tue, 13 Feb 2024 17:34:44 +0100, Myjk wrote:
> Fri, 9 Feb 2024 10:03:38 +0100, J.F
>> Ja sie na tych producenckich bajkach nie znam
>> i mnie w sumie nie interesują :-)
>
> Właśnie widzę, ale jak zwykle się prujesz. ;P
Samochod jaki jest każdy widzi.
A co tam sobie za nazwę wymyslili ... co mnie to obchodzi :-)
J.
-
73. Data: 2024-02-13 18:58:39
Temat: Re: psychoza diesli
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>
On Tue, 13 Feb 2024 17:34:04 +0100, Myjk wrote:
> Fri, 9 Feb 2024 10:02:32 +0100, J.F
>> A w stosunku do vectry 8.5cm,
>
> Czyli nadal SX4 jest wyższe, a więc większy opór stawia.
Ale jest węzsze, wiec mniejsze.
> Do tego porównujesz diesla do benzyny, gdzie z zasady
> benzyna pali więcej, i im szybciej się jedzie tym ten
> przyrost na niekorzyść benzyniaka jest większy.
No taka była chyba dyskusja - po co te diesle.
Do szybkiej jazdy po autostradach? :-)
P.S. jeszcze jedna ciekawostka - jak przy predkosciach ok 100km/h
wrzucam luz, to Vectra zwalnia o ok 4km/h co 100m.
A SX4 jakies 6-7km/h.
Wysokość, opory powietrza, mniejsza masa, inne opory?
J.
-
74. Data: 2024-02-14 07:12:57
Temat: Re: psychoza diesli
Od: Cavallino <C...@k...pl>
W dniu 13-02-2024 o 16:33, J.F pisze:
> No i cos tam Cavallino pisał, ze hybryda, ze moze po mieście nie
> smrodzić, ale nie, silnik włączony, bo widać trzeba go rozgrzać przed
> jazdą :-)
To zła hybryda.
>
> A - a jak te nowe start-stopy? Nie wyłaczy sie póki się nie nagrzeje,
> czy nie nagrzeje sie, jak się będzie na każdych swiatłach wyłączał?
>
> No ale jak się nie ma ciepłego garażu, to i elekryk ma kłopot z
> grzaniem
Nie ma żadnego.
> - albo ciepło, albo zasięg :-)
Nikt kto ma elektryka nie rozumuje w ten sposób.
Po prostu używa, grzeje nawet na postoju i co najwyżej szybciej zjedzie
na ładowanie.
I tak człowiek chce postoju szybciej niż samochód (przygotowany do trasy).
Zasięg to głównie problem tych, którzy elektryka na oczy nie widzieli.
-
75. Data: 2024-02-14 09:51:13
Temat: Re: psychoza diesli
Od: Myjk <m...@n...op.pl>
Tue, 13 Feb 2024 17:47:11 +0100, J.F
> A jak mam ciągnąc wyżej, gdy przepalanie sie właczyło
> w miescie, w korkach, swiatlach ... i blisko celu ..
Wtedy następnym razem się dopali na trasie.
Chyba że ktoś typowy idiota i sobie diesla
na miejskie interwały po 20km kupił, bo tańsze
paliwo.
> U mnie spalanie rosnie wyraźnie, bo jałowo to jest ~1 l/h,
> a z wypalaniem 4.5 l/h. Oczywiście w czasie jazdy mniej zauważalne.
> Szarpie też charakterystycznie, i nie bardzo wiem czemu.
Skoro większą dawkę dotrysku robi to wiadomo
że będzie szarpać bo więcej paliwa jest podawane
siłą rzeczy dają więcej mocy.
> Jakby chcial podniesc obroty, to przecież może.
Jak ma podnieść skoro ma wrzucony niski bieg.
> No i jakos często się dopalanie włącza w 1-3 dni po przejechaniu
> kawałka autostrady, gdzie prędkosci i obrotów nie żałuję ..
"Kawałka". Jak zwykle dane podajesz bardzo rzetelne.
Po ilu kilometrach i w jakich warunkach przejechanych,
się załącza wypalanie?
> A co ma paliwo i olej do dwumasy?
Skup się, mowa była cały czas o DPF, a problem z nim jest taki sam jak z
dwumasą, czyli go nie ma -- chyba że ktoś jeździć nie potrafi butując na
niskich obrotach. Mam kolegę co nawet pod górkę w Alpach jechał poniżej
1500 obr. (i zjeżdżał na hamulcu na luzie) bo nie lubił jak mu silnik
wyje...
--
Pozdor
Myjk
-
76. Data: 2024-02-14 09:52:06
Temat: Re: psychoza diesli
Od: Myjk <m...@n...op.pl>
Tue, 13 Feb 2024 18:54:12 +0100, J.F
> Samochod jaki jest każdy widzi.
No, ty patrzysz na crossovera a widzisz suva.
> A co tam sobie za nazwę wymyslili ...
> co mnie to obchodzi :-)
Jak bierzesz udział w dyskusji, to wypadałoby
żebyś wiedział o czym piszesz.
--
Pozdor
Myjk
-
77. Data: 2024-02-14 10:08:30
Temat: Re: psychoza diesli
Od: Cavallino <C...@k...pl>
W dniu 14-02-2024 o 09:51, Myjk pisze:
>> U mnie spalanie rosnie wyraźnie, bo jałowo to jest ~1 l/h,
>> a z wypalaniem 4.5 l/h. Oczywiście w czasie jazdy mniej zauważalne.
>> Szarpie też charakterystycznie, i nie bardzo wiem czemu.
>
> Skoro większą dawkę dotrysku robi to wiadomo
> że będzie szarpać bo więcej paliwa jest podawane
> siłą rzeczy dają więcej mocy.
Niektóre mają do tego osobny wtryskiwacz, już w filtrze chyba.
Nie powinno więc wpływać na pracę silnika.
-
78. Data: 2024-02-14 10:39:54
Temat: Re: psychoza diesli
Od: Myjk <m...@n...op.pl>
Tue, 13 Feb 2024 18:58:39 +0100, J.F
>> Czyli nadal SX4 jest wyższe, a więc większy opór stawia.
>
> Ale jest węzsze, wiec mniejsze.
Weź poczytaj jak "działa" opór powietrza.
> No taka była chyba dyskusja - po co te diesle.
> Do szybkiej jazdy po autostradach? :-)
Nie do szybkiej, tylko do oszczędnej jazdy przy
określonych warunkach. Np. tak jak w ciągnikach
siodłowych gdy 99% czasu silnik pracuje w idealnych
warunakch.
> P.S. jeszcze jedna ciekawostka - jak przy predkosciach ok 100km/h
> wrzucam luz, to Vectra zwalnia o ok 4km/h co 100m.
> A SX4 jakies 6-7km/h.
> Wysokość, opory powietrza, mniejsza masa, inne opory?
Patrz pierwszy akapit.
--
Pozdor
Myjk
-
79. Data: 2024-02-14 12:21:45
Temat: Re: psychoza diesli
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>
On Wed, 14 Feb 2024 10:39:54 +0100, Myjk wrote:
> Tue, 13 Feb 2024 18:58:39 +0100, J.F
>>> Czyli nadal SX4 jest wyższe, a więc większy opór stawia.
>>
>> Ale jest węzsze, wiec mniejsze.
>
> Weź poczytaj jak "działa" opór powietrza.
A co - działa na wysokośc, a na szerokośc nie?
>> No taka była chyba dyskusja - po co te diesle.
>> Do szybkiej jazdy po autostradach? :-)
>
> Nie do szybkiej, tylko do oszczędnej jazdy przy
> określonych warunkach. Np. tak jak w ciągnikach
> siodłowych gdy 99% czasu silnik pracuje w idealnych
> warunakch.
To wtedy i benzyniak pracuje optymalnie :-)
No dobra, może w przecietnych warunkach taki ciągnik uzywa niewielkiej
części mocy silnika, ale musi miec duzą moc maksymalną na podjazdy i
wiatry. A diesel lepszy przy małych mocach?
Ale ale ... skoro w osobowych diesel mniej pali,
to moze mniej pali i poza idealnymi warunkami? :-)
>> P.S. jeszcze jedna ciekawostka - jak przy predkosciach ok 100km/h
>> wrzucam luz, to Vectra zwalnia o ok 4km/h co 100m.
>> A SX4 jakies 6-7km/h.
>> Wysokość, opory powietrza, mniejsza masa, inne opory?
>
> Patrz pierwszy akapit.
Wysokośc tak, szerokość nie? :-P
J.
-
80. Data: 2024-02-14 12:46:07
Temat: Re: psychoza diesli
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>
On Wed, 14 Feb 2024 10:08:30 +0100, Cavallino wrote:
> W dniu 14-02-2024 o 09:51, Myjk pisze:
>>> U mnie spalanie rosnie wyraźnie, bo jałowo to jest ~1 l/h,
>>> a z wypalaniem 4.5 l/h. Oczywiście w czasie jazdy mniej zauważalne.
>>> Szarpie też charakterystycznie, i nie bardzo wiem czemu.
>>
>> Skoro większą dawkę dotrysku robi to wiadomo
>> że będzie szarpać bo więcej paliwa jest podawane
>> siłą rzeczy dają więcej mocy.
>
> Niektóre mają do tego osobny wtryskiwacz, już w filtrze chyba.
> Nie powinno więc wpływać na pracę silnika.
Nie wiem jak mój, może tez ma.
Ale zwiększyc dawkę paliwa w dieslu łatwo - sie zwiększa, obroty
rosną. Stałych np 1500 na postoju może bym nawet nie zauważyl.
Gorzej w czasie jazdy, bo może być za szybko :-)
A tymczasem obroty skaczą, stąd to szarpanie ... i czasem spadają
ponizej normalnych jałowych, więc dawka paliwa za mała ... jakos
inaczej to wypalanie wygląda, niż się Myjkowi wydaje :-)
J.


do góry
7 pułapek i okazji - zobacz co cię czeka podczas kupna mieszkania na wynajem