  • 11. Data: 2024-01-14 01:16:03
    Temat: Re: purpurowe zloto
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2024-01-13, Robert Wańkowski <r...@w...pl> wrote:
> [...]

    Ca 40 ale funtów i nie na same kable a na całą elektrykę.

    > Dlatego CyberTruck ma 24V instalację.

    W elektrykach akurat miedzi od cholery, ale nie na kable.

    --
    Marcin

  • 12. Data: 2024-01-14 12:46:09
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    sobota, 13 stycznia 2024 o 22:07:26 UTC+1 PeJot napisał(a):
> [...]
    ujmij tutaj z tych kilogramow co napisałeś bo jest z czego. Dla praktycznie
    wszystkich odbiornikow w samochodzie tak jak w Fordzie T jednym wspolnym przewodem
    jest karoseria. Do tylnych swiatel Nie ma więcej niz 10 przewodow o przekroju max
    1mm?.
    > Może i racja, ale dla *starszych* samochodów. We współczesnym
    > samochodzie osobowym do drzwi kierowcy potrafi iść 30 i więcej przewodów.
    >
    > BTW: a co w awionice jest w modzie ?
    > --
    > P. Jankisz
    > Sygnaturka zastępcza
    Wymieniaj do czego tyle przewodow musi isc do przednich drzwi jakie maja długosci i
    jakie przekroje. Idę po chrupki i kole.

  • 13. Data: 2024-01-14 13:05:36
    Od: PeJot <s...@n...pl>

> [...]
    1mm?.

    > Wymieniaj do czego tyle przewodow musi isc do przednich drzwi jakie maja długosci i

    Idź, idź. A potem popatrz sobie ile masz manipuladeł w drzwiach kierowcy.

    --
    P. Jankisz
    Sygnaturka zastępcza

  • 14. Data: 2024-01-14 15:31:25
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    niedziela, 14 stycznia 2024 o 13:05:37 UTC+1 PeJot napisał(a):

> [...]
    i jakie przekroje. Idę po chrupki i kole.
    > Idź, idź. A potem popatrz sobie ile masz manipuladeł w drzwiach kierowcy.
    Ostatnio komus się takie manipuladło popsuło co steruje wszystkim. Zamki, klamki,
    lusterka, fotele, oswietlenie w środku, otwieranie klapki do paliwa, otwieranie
    bagażnika i chuj jeszcze wie co. Cztery przewody do tego szły. Gniazdko wygladało na
    takie co ma obciazalnosc poł ampera maksymalnie.

  • 15. Data: 2024-01-14 16:19:28
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 14 Jan 2024 13:05:36 +0100, PeJot napisał(a):

> [...]
    i jakie przekroje. Idę po chrupki i kole.

    > Idź, idź. A potem popatrz sobie ile masz manipuladeł w drzwiach kierowcy.

    No właśnie. Czasem nawet kilkanaście klawiszy, do niektórych po więcej niż
    dwa przewody. Do tego silnik i czujniki szyby, siłownik zamka, kilka lub
    więcej kabli do sterowania lusterkiem i do składania lusterek, do
    podgrzewania.

    Nie można porównywać do pf 125p czy podobnych.

    Widziałem złomowane autko u mechanika, coś z wyższej serii audi czy innego
    vw, gdzie przecięta wiącha do drzwi kierowcy (których już nie było)
    skojarzyła mi się z wiązką małej centrali telefonicznej.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 16. Data: 2024-01-14 17:50:22
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    niedziela, 14 stycznia 2024 o 16:19:32 UTC+1 Adam napisał(a):

> [...]
    > vw, gdzie przecięta wiącha do drzwi kierowcy (których już nie było)
    > skojarzyła mi się z wiązką małej centrali telefonicznej.

    I na podstawie jednej wiazki jaka w zyciu widziałeś jesteś w stanie stwierdzić
    autorytatywnie ze we wszystkich albo w wiekszosci samochodow jest 40 kilogramow
    miedzi w przewodach. Wyglada na to ze wysoki jestes bo jak rozumy rozdawali to dwa
    razy stanałes w kolejce po wzrost i zabrakło czasu na wpisanie całego mózgu. Amen.

  • 17. Data: 2024-01-14 18:27:13
    Od: PeJot <s...@n...pl>

> [...]
    razy stanałes w kolejce po wzrost i zabrakło czasu na wpisanie całego mózgu. Amen.

    "Według
    raportu Deutsches Kupferinstitut 2016 [4] w instalacji
    elektrycznej samochodów spalinowych obecnie średni
    ciężar wiązki wynosi około 35 kg."

    http://pe.org.pl/articles/2019/10/46.pdf

    --
    P. Jankisz
    Sygnaturka zastępcza

  • 18. Data: 2024-01-14 22:59:53
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    niedziela, 14 stycznia 2024 o 18:27:13 UTC+1 PeJot napisał(a):
> [...]
    > "Według
    > raportu Deutsches Kupferinstitut 2016 [4] w instalacji
    > elektrycznej samochodów spalinowych obecnie średni

    Aha to juz jest 35 kilogramow wiazei a nie 40 kilogramow miedzi. W wiazkach miedź
    jest w izolacji. PCV stosunkowo ciezkie jest. Ze zlaczkami itp z piec do siedmiu
    kilogramowodejdzie na sama izolacje. To pojawia sie ze miedzi będzie dwadziescia
    kilka kilogramow. Opisałeś ze w samochodach spalinowych. Ciężarówki to tez samochody
    spalinowe. W nich w przewodzie od akumulatora do rozrusznika może w przewodzie byc
    kilka kilogramow miedzi ta miedź wejdzie do średniej. W średniej wielkości
    wspołczesny samochodzie będzie nie więcej niz 15 kilogramow wiazek czyli z 13
    kilogramow miedzi. I wiekszosc go będą przewody nisko prasowe i sygnałowe. Do
    ledowego swiatła stopu albo kierunkowskazów nie potrzeba 2? wystarczy 0,5?. I to
    bardziej ze względów na wytrzymałość mechaniczna niz elektryczna.

  • 19. Data: 2024-01-15 06:59:17
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 14 Jan 2024 06:31:25 -0800 (PST), Zenek Kapelinder wrote:

> [...]
    bagażnika i chuj jeszcze wie co. Cztery przewody do tego szły. Gniazdko wygladało na
    takie co ma obciazalnosc poł ampera maksymalnie.

    Komputeryzacja i magistrala CAN.

    Ale faktycznie jeszcze silniki do szyb, do zamków i głosniki.
    Tez mozna troche skomputeryzowac, ale te szyby to chyba wiecej amperów
    wymagaja ... ale przez moment ...

    J.

  • 20. Data: 2024-01-15 07:00:23
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 13 Jan 2024 22:07:24 +0100, PeJot wrote:

> [...]
    >
    > Może i racja, ale dla *starszych* samochodów. We współczesnym
    > samochodzie osobowym do drzwi kierowcy potrafi iść 30 i więcej przewodów.

    Słynne aluminiowe przewody w Airbusie ?

    J.