  • 21. Data: 2020-11-12 22:05:33
    Temat: Re: rPI bez karty pamięci?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Mateusz Bogusz" napisał w wiadomości grup
    >Już trzecia karta mi padła w rPI 3B+, średnio rok wytrzymują jako
    >OSMC.

    Ale taki glownie do odczytu, czy do zapisu ?
    Ilosc zapisow ograniczona.

    >To urządzenie (rPI) da się jakoś używać z czegoś innego? Dysk 2,5''.
    >pendrive?

    IMO - powinno sie dac z czegokolwiek ... ale ile lat dysk wytrzyma ?
    :-)

    J.

  • 22. Data: 2020-11-12 23:32:34
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@g...net>

    J.F. <j...@p...onet.pl> napisał(a):
    > IMO - powinno sie dac z czegokolwiek ... ale ile lat dysk wytrzyma ? :-)

    Dużo, skoro jest standardowym nośnikiem w komputerach.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    https://www.grzegorz.net/

  • 23. Data: 2020-11-12 23:36:45
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Grzegorz Niemirowski" napisał w wiadomości grup
    .pl...
    J.F. <j...@p...onet.pl> napisał(a):

    >Dużo, skoro jest standardowym nośnikiem w komputerach.

    No i po paru latach pada.
    A koledze karta wytrzymuje rok ...

    J.

  • 24. Data: 2020-11-12 23:39:35
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@g...net>

    J.F. <j...@p...onet.pl> napisał(a):
    > No i po paru latach pada.

    Jak ktoś ma pecha. A malina raczej będzie mniej mielić po dysku niż pecet
    albo serwer.

    > A koledze karta wytrzymuje rok ...

    I dlatego nie ma się nad czym zastanawiać.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    https://www.grzegorz.net/

  • 25. Data: 2020-11-13 09:38:43
    Od: K <n...@e...com>

    On 12/11/2020 21:05, J.F. wrote:
> [...]
    > Ilosc zapisow ograniczona.

    > IMO - powinno sie dac z czegokolwiek ... ale ile lat dysk wytrzyma ? :-)

    Zapis, odczyt, zapis. Ma na tym OSMC (Kodi) i zapewne oglada iptv.
    Przerabialem tak rozne karty i co pol roku zaczynaly sie problemy. Od
    kad mam SSD dziala bez problemow.

  • 26. Data: 2020-11-13 13:21:15
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "K" napisał w wiadomości grup
    On 12/11/2020 21:05, J.F. wrote:

    >Zapis, odczyt, zapis. Ma na tym OSMC (Kodi) i zapewne oglada iptv.
    >Przerabialem tak rozne karty i co pol roku zaczynaly sie problemy. Od
    >kad mam SSD dziala bez problemow.

    A ile danych sie zapisalo ?
    Bo w karcie i w SSD pamieci Flash, one ok 10 tys zapisow wytrzymuja

    J.

  • 27. Data: 2020-11-13 13:59:17
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    On 13.11.2020 13:21, J.F. wrote:
    > Użytkownik "K"  napisał w wiadomości grup

    > A ile danych sie zapisalo ?
    > Bo w karcie i w SSD pamieci Flash, one ok 10 tys zapisow wytrzymuja ...

    Chyba dawno specyfikacji pamięci NAND nie oglądałeś :-)
    TLC, QLC mogą pomarzyć o 10k.

  • 28. Data: 2020-11-13 14:25:31
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 12.11.2020 18:23, jacek wrote:
    > Do 3B trzeba mieć boot na SD na 3B+ nie.
    > jest to gdzieś w sieci opisane:
    > https://hejdom.pl/blog/22-home-assistant/166-home-as
    sistant-sprzet-ssd-z-raspberry-pi-3-model-b.html

    Dzięki!

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 29. Data: 2020-11-13 14:29:42
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 13.11.2020 09:38, K wrote:
    > Ma na tym OSMC (Kodi) i zapewne oglada iptv.

    Bingo :-) A tak przy okazji, używam tego zestawu od 3 lat. W między
    czasie pojawiło się coś ciekawszego, w sensie systemu do domowych
    multimediów?

    Na samym rPI za wiele nie trzymam - głównie filmy/muzyka przez Internet
    i z udziałów sieciowych.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 30. Data: 2020-11-13 15:19:55
    Od: K <n...@e...com>

    On 13/11/2020 13:29, Mateusz Bogusz wrote:

> [...]
    > multimediów?
    >
    > Na samym rPI za wiele nie trzymam - głównie filmy/muzyka przez Internet

    Wszystkie projekty oparte sa o Kodi ale nie wszystkie obsluguja np. 4k.
    W zwiazku z tym, ze moj dostawca iptv oferuje takie kanaly rozwazam
    zakup RPi4 i instalacje LibreELEC, ktore wsparcie dla 4k ma. Mam tez
    FireTV Sticka 4k ale w iptv na Kodim czesto sie rozjezdza obraz z
    dzwiekiem, mysle tez nad zakupem nowego Chromecasta ale troche odjechali
    z cena, zobaczymy czy bedzie jakas promocja na Black Friday to moze sie
    skusze i zobacze czy dziala sensownie.