  • 31. Data: 2020-11-13 15:27:34
    Temat: Re: rPI bez karty pamięci?
    Od: K <n...@e...com>

    On 13/11/2020 12:21, J.F. wrote:
    > Użytkownik "K"  napisał w wiadomości grup

    > A ile danych sie zapisalo ?
    > Bo w karcie i w SSD pamieci Flash, one ok 10 tys zapisow wytrzymuja ...
    >
    > J.

    https://www.ontrack.com/en-gb/blog/how-long-do-ssds-
    really-last
    Nie widze nigdzie jakiegos wiarygodnej informacji na temat kart SD ale
    nie ma opcji aby dorownywaly SSD.

  • 32. Data: 2020-11-13 16:44:44
    Od: - <s...@g...com>

    piątek, 13 listopada 2020 o 08:27:36 UTC-6 K napisał(a):

    > https://www.ontrack.com/en-gb/blog/how-long-do-ssds-
    really-last
    > Nie widze nigdzie jakiegos wiarygodnej informacji na temat kart SD ale
    > nie ma opcji aby dorownywaly SSD.

    No masz tam jak byk:
    250GB ssd ma endurance na poziomie 60-150TB zapisu.

    Zakladajac ze te 150TB to w przypadku kiedy optymalnie sie wykorzysta cykle zapisu
    masz 600 razy zapis.
    Nawet zakladajac dziesieciokrotny margines bledu to masz 6000 cykli zapisu.

    W praktyce na pewno nie tyle...

    Co jest nieco smieszne bo majac zapelniony dysk ubijemy go szybciej.

    W praktyce ssd nie padaja drastycznie czesto ale jednak nie na tyle rzadko aby temat
    ignorowac.

  • 33. Data: 2020-11-13 16:57:58
    Od: K <n...@e...com>

    On 13/11/2020 15:44, - wrote:

> [...]
    >
    > W praktyce ssd nie padaja drastycznie czesto ale jednak nie na tyle rzadko aby

    Alez ja to wiem. Chodzilo o to, ze nie ma opcji aby karta SD to
    wytrzymala. mSATA SSD ktore mam od prawie dwoch lat podlaczone teraz
    zamiast karty SD wyciagnalem z 5 letniego lapka Toshiby. Karty SD mi
    padaly raz pol roku mniej wiecej.

  • 34. Data: 2020-11-16 02:21:10
    Od: - <s...@g...com>

    piątek, 13 listopada 2020 o 09:58:01 UTC-6 K napisał(a):

> [...]
    > wytrzymala. mSATA SSD ktore mam od prawie dwoch lat podlaczone teraz
    > zamiast karty SD wyciagnalem z 5 letniego lapka Toshiby. Karty SD mi

    Chyba sie nie rozumiemy.

    Karty SD wg specyfikacji maja mniec te 10k cykli zapisu. Dyski SSD maja mniej.
    Polowe, jedna czwarta czy cos kolo tego.

    Jedyna roznica to tylko kontroler i wear leveling.

    Tak wiec jako calosc ssd bedzie dzialal lepiej od karty o ile nie jest zapelniony na
    maks. A jako komponent to karty SD jednak trwalsze od dysku SSD.

  • 35. Data: 2020-11-16 10:08:01
    Od: K <n...@e...com>

    On 16/11/2020 01:21, - wrote:

> [...]
    na maks. A jako komponent to karty SD jednak trwalsze od dysku SSD.

    SD sa trwalsze na papierze.