  • 11. Data: 2009-08-11 23:14:19
    Temat: Re: radar samochodowy - jak to się robi.
    Od: BartekK <s...@N...org>

    Adam Dybkowski pisze:
    > Więc może kupić jednak gotowca:
    > http://www.zurad.com.pl/tnukepl/modules.php?name=Uwr
    p3
    Owszem, w warunkach amatorskich ciężko jest uzyskać taki zakres
    temperatur pracy ;)

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 12. Data: 2009-08-12 00:02:54
    Od: "kogutek" <k...@o...pl>

    > No właśnie. Jak działają rady mniej więcej wiem.
    > Chodzi mi o budowę takiego wskaźnika prędkości jakie czasem widać nad/onok
    > dróg które pokazują jak szybko się jedzie.
    > jak to zrobić i czy się da w warunkach amatorskich?
    > Ma ktoś jakieś schematy, pomysły, linki, cokolwiek co by rozjaśniło temat?
    >
    > --
    > PawełJ

    Wystrugaj ze sklejki skrzynkę o kształcie fotoradaru. To prosty kształt. W
    środek wsadź jakiś mikrofalowy czujnik zbliżeniowy. Są antyradary odzywające się
    w pobliżu stacji benzynowych gdzie do otwierania drzwi są użyte takie czujniki.
    Do tego jakiś pasywny detektor ruchu uruchamiający lampkę dającą słaby czerwony
    błysk. W nocy postaw na jakimś drągu.

  • 13. Data: 2009-08-12 00:27:01
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    BartekK pisze:

    p3
    > Owszem, w warunkach amatorskich ciężko jest uzyskać taki zakres
    > temperatur pracy ;)

    Heh, nieźle dali czadu. Przy tej temperaturze chyba tylko stalowa
    obudowa wytrzyma, bo bebechy już niekoniecznie. ;)

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 14. Data: 2009-08-12 07:57:25
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    Adam Dybkowski wrote:
    > Heh, może kiedyś wyjdzie patch do zwykłych komórek UMTS (2,1GHz)
    > przetwarzających je w radary. Tylko dolepić lepszą "antenkę" i falowód...

    Już był patch do nokii 3310 :) A ile osób używało ...

  • 15. Data: 2009-08-12 07:59:53
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    pawelj wrote:
    > jak to zrobić i czy się da w warunkach amatorskich?

    Swego czasu wydłubałem gotowy moduł mikrofalowy ze starej czujki ( dioda
    nadawcza, mieszajaca, obudowa , antenka). Pozostało dorobić tubę,
    zasilić i zaczaić się po stronie diody mieszającej na sygnał audio. Po
    analizie FFT EUR(zwykła karta muzyczna) wychodziło calkiem do rzeczy. Ale
    to zabawka, precyzji nie sprawdzałem.

  • 16. Data: 2009-08-12 13:43:18
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 11 Aug 2009 23:21:09 +0200, Adam Dybkowski wrote:

    >Heh, może kiedyś wyjdzie patch do zwykłych komórek UMTS (2,1GHz)
    >przetwarzających je w radary. Tylko dolepić lepszą "antenkę" i falowód...

    kto wie.

    Ma ktos pomysl na antenke ? Moze nie trzeba czekac, tylko przerabiac
    jakas ..

    J.

  • 17. Data: 2009-08-12 14:19:37
    Od: g...@n...invalid (Adam Wysocki)

    pawelj <p...@p...onet.pl> wrote:

    > Więc jakby takie komórki ustawił plus wskaźnik u mnie za płotem to może by
    > dało do myślenia co niektórym.

    Zrób progi zwalniające.

    --
    http://www.gophi.pl/

  • 18. Data: 2009-08-12 15:05:31
    Od: "Zygmunt M. Zarzecki" <z...@m...zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.na.com>

    > To odpada. Nie da rady wykonać :(

    > I to jest chyba strzał w 10 dla moich potrzeb.
    > A potrzeba jest taka, że mi waryjoty jeżdżą po drodze przed domem.
    > Droga póki co bez nawierzchni asfaltowej a i tak potafią się "bujnąć"
    > nieźle ponad 60 przy ograniczeniu do 30.
    >
    > Więc jakby takie komórki ustawił plus wskaźnik u mnie za płotem to może
    > by dało do myślenia co niektórym.
    >
    > A że droga jest wąska to dwa pojazdy naraz nie przejdą :)

    Postaw tabliczkę "droga monitorowana" czy coś i w widocznym miejscu
    atrapę kamery.

    zyga
    --
    A fe, A psik, A ha

  • 19. Data: 2009-08-12 19:56:35
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    Adam Wysocki pisze:

    > Zrób progi zwalniające.

    Ale to wymaga również dostawienia znaku ostrzegającego o tych progach,
    najlepiej połączonego z ograniczeniem prędkości. Tyle że samemu
    dowolnego znaku nie możesz ot tak sobie postawić legalnie.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 20. Data: 2009-08-13 11:14:02
    Od: DJ <j...@p...onet.pl>

    On 2009-08-12 21:56:35 +0200, Adam Dybkowski <a...@4...pl> said:

    > Ale to wymaga również dostawienia znaku ostrzegającego o tych progach,
    > najlepiej połączonego z ograniczeniem prędkości. Tyle że samemu
    > dowolnego znaku nie możesz ot tak sobie postawić legalnie.

    Jeżeli dorga Twoja, to możesz. Jeśli publiczna, to właściciel drogi.

    --
    DJ