  • 21. Data: 2009-08-13 20:41:43
    Temat: Re: radar samochodowy - jak to się robi.
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    DJ pisze:

    > Jeżeli dorga Twoja, to możesz. Jeśli publiczna, to właściciel drogi.

    Jeżeli twoja droga to ją po prostu zamknij szlabanem i tyle.
    Chodziło pewnie o kawałek drogi publicznej tuż przy posesji.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 22. Data: 2009-08-13 20:49:37
    Od: DJ <j...@p...onet.pl>

    On 2009-08-13 22:41:43 +0200, Adam Dybkowski <a...@4...pl> said:

    > Jeżeli twoja droga to ją po prostu zamknij szlabanem i tyle.

    No nie zawsze można. Jeśli jest ustanowiona służebność na przykład...

    > Chodziło pewnie o kawałek drogi publicznej tuż przy posesji.

    Możliwe, i najbardziej prawdopodobne. Niech się zaniteresowany wypowie :)

    --
    DJ

  • 23. Data: 2009-08-14 00:27:36
    Od: Tom <t...@n...spam.invalid>

    pawelj wrote:
    > No właśnie. Jak działają rady mniej więcej wiem.
    > Chodzi mi o budowę takiego wskaźnika prędkości jakie czasem widać
    > nad/onok dróg które pokazują jak szybko się jedzie.
    > jak to zrobić i czy się da w warunkach amatorskich?
    > Ma ktoś jakieś schematy, pomysły, linki, cokolwiek co by rozjaśniło temat?

    Widzialem cos podobnego w jakims angielsko jezycznym magazynie, schemat,
    plytka i opis. Jak chcesz moge poszukac i przeslac pdfa.

    Tomek

  • 24. Data: 2009-08-14 09:10:59
    Od: "JG" <g...@c...uj.edu.pl>

    Użytkownik "Adam Dybkowski" <a...@4...pl> napisał w wiadomości
    > Obawiam się, że i tak nie będziesz mógł urządzeniem swojej produkcji
    > legalnie bez specjalnych badań/zezwoleń wysyłać wiązki o tej
    > częstotliwości. Więc może kupić jednak gotowca:
    > http://www.zurad.com.pl/tnukepl/modules.php?name=Uwr
    p3

    No nie wiem czy na fale (400-500 THz) trzeba zezwoleń. Kiedyś spotkałem się
    z takim "radarem" ale wykorzystującym laser podczerwony lub czerwony. Teraz
    jakoś nie mogę tego znaleźć, ale gdzieś było i to całkiem proste bez uC
    tylko klasyczne rozwiązanie na bramkach i przerzutnikach.

    Pozdrawiam
    JG

  • 25. Data: 2009-08-14 09:21:40
    Od: "kogutek" <k...@v...pl>

    > Widzialem cos podobnego w jakims angielsko jezycznym magazynie, schemat,
    > plytka i opis. Jak chcesz moge poszukac i przeslac pdfa.
    >
    > Tomek
    A nie mógłbyś, jak przy okazji wpadnie Ci w ręce, tego pdfa umieścić tak żeby
    więcej osób go sobie obejrzało. To ciekawy temat.

  • 26. Data: 2009-08-14 17:29:00
    Od: "bujnos" <b...@b...biz>

    > kto wie.
    >
    > Ma ktos pomysl na antenke ? Moze nie trzeba czekac, tylko przerabiac
    > jakas ..

    może lepiej ultradźwięki zaprząc? tańsze. dalmierze tego typu mają zasięg
    rzędu 20 metrów więc nawet jeśli amatorsko uzyska się 5-10 to juz można
    mierzyć V.

    można też biernie - mierzyć dwoma keirunkowymi mikrofonami szum samochodu w
    2 miejscach, w zasadzie działałoby to tak samo jak fotokomórki.