  • 11. Data: 2021-09-21 17:17:01
    Temat: Re: rzad buduje tunel
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2021-09-21 o 12:42, _Master_ pisze:
    > Zawsze mnie śmieszy jak UEentuzjaści wyliczają cyferki ile to UE nam _DAŁA_
    >
    > i te WIELKIE tablice że sfinansowano ze środków...
    >
    > Nasze dzieci będą się z tego śmiały jak zobaczą _rzetelny_ bilans pobytu
    > Polski w UE.

    No daj jakiś konkret.

  • 12. Data: 2021-09-21 18:04:44
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 21.09.2021 o 13:36, RadoslawF pisze:

    > Prościej i taniej będzie puścić most.

    Czy prościej i taniej to nie wiem? Ale tam jest około 300-400 metrów
    przeprawy a kanałem żeglownym przepływają statki dalekomorskie. Może i
    most zwodzony by się sprawił, ale to nadal nie daje ciągłości ruchu, a
    tunel już tak. Mieszkańcy Świnoujścia to są w zasadzie przyzwyczajeni że
    trzeba "ciągle" czekać na prom, ale szpital/pogotowie jest tylko po
    jednej stronie a pacjenci po obu.

    > Można też dać prom i dwie przystanie.

    Druga przeprawa promowa w pobliżu Świnoujścia już od dawna jest, ale to
    daleko.

  • 13. Data: 2021-09-21 18:14:09
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Tue, 21 Sep 2021 17:17:01 +0200, cef napisał(a):

    > No daj jakiś konkret.

    Przecież to master pisze :) Czego się po nim spodziewasz?
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 14. Data: 2021-09-21 18:18:54
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 21.09.2021 o 17:17, cef pisze:

    > No daj jakiś konkret.

    Pół melona euro dziennie na początek może być? Te pieniądze, nawet jak
    je od nas wydębią to nie trafią do Czechów, tylko do urzędniczych kieszonek.

  • 15. Data: 2021-09-21 18:21:12
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu wtorek-21-września-2021 o 13:00, heby pisze:
    > nie znając podstaw
    > ekonomii.

    Podstawy ekonomii tu nie wystarczają.

    Trudno ale da się wycenić dostęp do rynku, tańszą siłę roboczą...

    Trzeba liczyć kto co zyskał na tym interesie

    a nie tylko ile pieniążków przepłynęło przez granicę w tą i drugą stronę.

    Ale dla lemingów to za trudne. Balcerowicz tak nie uczył

    A jak się już posiądzie taką wiedzę to można się POTARGOWAĆ.

    Wszyscy się targują.

    kandydat na prezydenta we Francji targował się OSTRO z UK przy breksicie
    a dziś krytykuje TSUE i instytucje unijne że się ROZPYCHAJĄ.

  • 16. Data: 2021-09-21 18:27:07
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 21.09.2021 o 08:13, J.F pisze:

    > Czy wiec to miasto zalatwilo sobie dotacje unijną?

    Czemu nie?

    > No ale GD chyba tam jednak duzo zrobila,

    No była inwestorem zastępczym. Ja bym sprawdził czy za to kasy nie wzięła:P

    > bo miasto ... przez
    > poprzednie 50 lat jakos tunelu nie zrobilo.

    Gdaka też nie istnieje od wczoraj:P

    --
    Shrek

  • 17. Data: 2021-09-21 18:28:53
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu wtorek-21-września-2021 o 15:16, K pisze:
    > Gorzej jakby mialy plakac, ze to co zostalo sfinansowane nigdy by nie
    > powstalo. Jeszcze przez dluugi czas bedziemy mieli dodatni bilans w tej
    > kwestii, a nie tylko przez pryzmat skladek czlonkowski trzeba na to
    > patrzec. Ktos, kto ma dwie lewe rece i nic nie potrafi nie odnajdzie sie
    > w zadnym systemie i zawsze sobie znajdzie powod do narzekan - wazne zeby
    > inni mieli gorzej ode mnie.

    A ile dzieci nożna by nakarmić zamiast budować te tablice?

    To taki mały przykładzik co UE nam narzuca a moglibyśmy zrobić coś
    więcej dla siebie i dla świata ale nie możemy konkurować za bardzo bo
    się na zachodzie obrażą ;)

    Ręce ręce... a co uleganie biurwom brukselskim np. w sprawie polskich
    firm transportowych to zupełnie inna sprawa?

    Co z tego że wzięli w swoje ręce ;-) i powiększali rynek?

    Decyzja biurokratyczna silniejszego państwa i PO INTERESIE.

    A przecież zapisy w traktatach były JASNE.

    Jest tego dużo. od żywności po elektrownie (patrz jazda z Czechami)

    Ale o tym cicho sza bo w kalkulatorku UE nam daje 9 zł a my wpłacamy 8
    zł i mamy się cieszyć bo tak jest dobrze i nie podskakiwać;-)

  • 18. Data: 2021-09-21 18:29:14
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Tue, 21 Sep 2021 18:18:54 +0200, nadir napisał(a):

    > tylko do urzędniczych kieszonek.

    Kłamiesz celowo czyś dureń? Trafią do budżetu.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 19. Data: 2021-09-21 18:30:43
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 21.09.2021 o 13:00, heby pisze:

    > To kraj skrajnych idiotów spuszczonych z łańcucha. 2+2=-oo albo 2+2=oo.
    > Inne rozwiązania są niedopuszczalne.

    To które rozwiązanie z powyższych Ty dopuszczasz?

  • 20. Data: 2021-09-21 18:33:02
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 21.09.2021 o 18:21, _Master_ pisze:

    > Podstawy ekonomii tu nie wystarczają.
    >
    > Trudno ale da się wycenić dostęp do rynku, tańszą siłę roboczą...
    >
    > Trzeba liczyć kto co zyskał na tym interesie

    Wystarczy stanąć w dorochucku i popatrzeć w którą stronę ludzie do
    roboty jeżdzą i będzie wiadomo czy na tym dobrze wyszliśmy czy źle.

    --
    Shrek