  • 111. Data: 2021-01-15 17:39:12
    Temat: Re: samochody, energia, wodór
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    dyskusyjnych:rtqdl4$pse$2$C...@n...chmurka.net...
    W dniu 14-01-2021 o 22:33, Myjk pisze:

    >A w końcu zaczną wirować czy nie?
    >Bo jak dla mnie takie działanie, to jest właśnie przykład złego
    >algorytmu.
    >Miałem taką pralkę, która w ten sposób potrafiła prać przez 4 h
    >non-stop i nie kończyć.

    Chyba lepiej prac 4h niz sie zepsuc ?

    https://www.youtube.com/watch?v=dq6T5BojXc8

    >Sprzedałem badziew po 2 latach za 50% ceny nowej, bo serwis nie
    >uważał tego za błąd w działaniu...

    A co prales, ze tak telepalo ?

    Ale ... jak elektryk bedzie ograniczal predkosc przy przegrzanej
    baterii ... to bedziesz chwalil zabezpieczenia, czy sprzedasz w
    cholere ? :-P

    J.

  • 112. Data: 2021-01-15 17:43:56
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    W dniu 14-01-2021 o 15:18, J.F. pisze:

    >Działających tak samo.

    A moze inna ciut lepiej.

    >Szybko by Ci się skończyły.
    Jakby wytrzymaly 2 lata, to moze i tak, ale jak 6, to moze mi starczy
    do smierci :-)

    >Tak mało, że autoryzowany serwis chciał przyjechać za 2 tygodnie....

    Autoryzowany zlecenia ma - gwarancyjne.

    A tu jak klient uslyszy ile diagnoza i naprawa ... to sie rozlaczy ...

    >To nie był gwarancyjny, 5 lat już minęło.

    No ale nie naprawil.
    Wiec z czego zyje - z napraw pogwarancyjnych, czy jakas tam umowe na
    gwarancyjne ma ?

    J.

  • 113. Data: 2021-01-15 17:51:09
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Thu, 14 Jan 2021 21:38:48 +0100, m4rkiz

> [...]
    >postarzane jak nic. ALE! Problem w tym, że miałem spieprzoną
    >elektrykę,
    >zbyt mocno obciążony obwód, ogólnie cała elektryka w domu jest
    >masakrycznie
    >zrobiona -- na jednym drucie był czajnik, lodówka i zmywarka. Jak się
    >źle
    >zgrało że ruszyło wszystko na raz, to szło przeciążenie i wywalało
    >korki,
    >po drodze jeszcze upalało kostkę. No to się pilnowaliśmy z
    >czajnikiem, ale
    >czasem zapominaliśmy i ostatecznie zmywarka nie wyszła z tego obronną

    Hm, zmywarka co sie psuje od wylaczenia zasilania ... nie polecam.
    I to jeszcze w sytuacji, gdy na zasilaniu jest czajnik tlumiacy
    przepiecia ...

    >No a była wypoziomowana prawidłowo, czy był przestrzegany rygor
    >obciażenia,
    >rozłożenia, itd.?

    Eee tam - sprezyny sie szybko i tanio wymienia ... chyba.

    A ze tak w odstepie miesiaca ... ciekawe - chwalic wysoka jakosc na
    podstawie powtarzalnosci, czy podejrzewac postarzanie ?
    Bo 3 lata ... troche malo, ale jak ktos inny nie wypoziomiuje, czy
    gorzej rozlozy ... to im sie zepsuje na gwarancji.
    A tego producent absolutnie nie chce.

    Wiec wadliwa seria, czy zaprojektowal na 6 lat, ale kolega byl
    nietypowy ...

    J.

  • 114. Data: 2021-01-15 17:54:42
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 15-01-2021 o 17:43, J.F. pisze:

    > No ale nie naprawil.

    Jak Ty czytasz?
    Naprawił właśnie, za 100 zł.

    Postukał ręką w płytę, stwierdził że zamarzła, kazał rozmrażać przez 24
    h i pojechał.

    Pomogło.

  • 115. Data: 2021-01-15 17:57:44
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 15-01-2021 o 17:39, J.F. pisze:

    > Chyba lepiej prac 4h

    Jakie 4?
    Gdybyśmy nie przerywali byłoby 1444....

    >niz sie zepsuc ?

    IMO nie.
    Lepiej się zepsuć po 10 latach (tak jak poprzednie) niż nie kończyć
    prania bo coś tam.

    > A co prales, ze tak telepalo ?

    Cokolwiek.

    > Ale ... jak elektryk bedzie ograniczal predkosc przy przegrzanej baterii
    > ... to bedziesz chwalil zabezpieczenia, czy sprzedasz w cholere ? :-P

    Będę się wk.... na głupotę producenta.

    Zresztą przegrzana to mniejszy problem, bo się rzadko zdarza i tylko w
    jednym samochodzie.
    Gorzej z niedogrzaną - co jest nagminne, a efekt ten sam.

  • 116. Data: 2021-01-15 18:05:55
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 15-01-2021 o 17:00, nadir pisze:

    > To, że siedzi się wyżej nie znaczy, że jest więcej miejsca.

    Miejsca jest wystarczająco, wygodnie też jest.
    A to że się siedzi wyżej jest dość kluczowe - mnóstwo ludzi właśnie
    dlatego kupuje vany i suvy.

    > https://www.auto-swiat.pl/testy/testy-nowych-samocho
    dow/renault-zoe-r135-intens-jak-jezdzi-odnowiony-mod
    el-na-prad-test/w27dcrm

    Rozumiem, że wklejasz mi to, bo nie wiem jak jest w Zoe? ;-)

    > Gdzieś na samym początku, są zwymiarowane wnętrza obu samochodów.

    W porównywarce którą wrzuciłem przedwczoraj też były, czytałbyś to byś
    wiedział.

    > A jakie to ma przełożenie na wymiary?

    Zasadnicze.
    Wtedy Captur miał wymiary takie same praktycznie.

    > Komuś tam proponowałeś nowego Zoe zamiast nowego Captura,

    No i nic się nie zmieniło - te 3 cm nie robią różnicy.
    Jak ja się mieszczę, a duży jestem, to i dwumetrowiec da radę.

    > Nic nie pokazuje.

    Wszystko pokazuje.
    No chyba że ktoś vana od nievana nieodróżnia, ale sili się być wyrocznią.

    Od siedziska do dachu w Zoe jest jakieś 3cm mniej niż
    > w Clio.

    Ale to nie jest problem tego ile jest od siedziska do dachu, bo problem
    w małych autach to jest z nogami, a nie z kapeluszem.

    > Wymiarów nie trzeba nikomu tłumaczyć, każdy widzi jakie są.

    Ty widać nie.

    z-e-zyskaj-29-000zl-ID6D0UBi.html#d6f13c8950

    > No akurat dziś potaniał, i mają jedną sztukę.

    Plus kilkanaście innych za kilka tys (a nie kilkadziesiąt) więcej.
    Ale docent doktor teoretyk wie lepiej, mimo że nawet do żadnego dealera
    nie zadzwonił i na stronie Renault nie doczytał, ile faktycznie kosztuje
    Zoe.

    > Tak się składa, że dziś właśnie z nimi rozmawiałem na temat Zoe. No i
    > różowo nie jest.

    W sensie że nie chcieli Ci sprzedać za 120 tys?

  • 117. Data: 2021-01-15 18:07:30
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 15-01-2021 o 16:38, nadir pisze:

    > A jakie były elektryki w 2005/6 roku?

    Obstawiam Citroena, Peugeota, Kangooo...

    > Zoe to właśnie klasa B.

    Pokaż mi choć jedno auto klasy B o tej wysokości....

    > A o których wersjach teraz piszemy?

    Obojętnie o których.
    Jak nie odróżniasz, to w sumie nie ma sensu dalej pisać.

  • 118. Data: 2021-01-15 18:17:30
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    W dniu 15-01-2021 o 17:39, J.F. pisze:

    >Jakie 4?
    >Gdybyśmy nie przerywali byłoby 1444....

    No, zaryzykowalbym stwierdzenie, ze lepiej dac sie wylaczyc niz
    zepsuc.

    >IMO nie.
    >Lepiej się zepsuć po 10 latach (tak jak poprzednie) niż nie kończyć
    >prania bo coś tam.

    Jak widzisz - 5 minut wystarczy.
    Wiec to raczej kwestia jak czesto sie to zdarza, na ile dokuczliwe, i
    ile tak naprawde oszczedzili/wydluzyli zywot.

    >Cokolwiek.

    Przy "cokolwiek" to sie reklamuje, ze nic nie chce uprac :)

    >Będę się wk.... na głupotę producenta.

    A to bardzo dobre zabezpieczenie i niezbedne ... o ile nie wlacza sie
    w normalnych warunkach jazdy :-)

    J.

  • 119. Data: 2021-01-15 18:21:46
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Jak Ty czytasz?
    >Naprawił właśnie, za 100 zł.

    Ja tam zrozumialem, ze "stwierdzil ze naprawa nieoplacalna".

    >Postukał ręką w płytę, stwierdził że zamarzła, kazał rozmrażać przez
    >24 h i pojechał.
    >Pomogło.

    A gdyby nie pomoglo ... naprawa nieoplacalna ?

    J.

  • 120. Data: 2021-01-15 18:25:25
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "nadir" napisał w wiadomości grup
    pl...
    W dniu 15.01.2021 o 16:58, J.F. pisze:

    >Pewnie takich chwilowych egzotyków, to było więcej na świecie.

    Takich nie.

    >Nawet nasz Melex ma dłuższą tradycję.

    Ale to wozek golfowy, a EV1 to prawie pelnoprawny samochod.

    A GM projekt tak dokladnie zaoral, ze nic z tego nie zostalo.

    >Ale chodzi o samochody, które można było kupić normalnie w polskim
    >salonie.

    Najpierw bogatsze rynki, Polska to zascianek a nie wzorzec.

    J.