  • 291. Data: 2021-01-18 18:19:38
    Temat: Re: samochody, energia, wodór
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 18-01-2021 o 16:07, cef pisze:

    > Czyli wymagania dotyczące klasy/ceny/wielkości elektryka rosną?

    W stosunku do czego?
    Bo nigdy nie pisałem, że byle jaki ev wystarczy choćby do
    intensywniejszej do jazdy po mieście.
    Mi Leaf 1 nie wystarczał, dlatego właśnie jeżdżę Zoe (ZE40) - styka mi w
    100% na obecne potrzeby.

  • 292. Data: 2021-01-18 19:13:35
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...
    W dniu 17.01.2021 o 14:47, J.F. pisze:

    >No normalnie - ze starości. Solidny silnik, jeszcze siemensa, ze 180
    >kg waży. Ile waży ten z tesli, co ma piec razy więcej mocy i pracuje
    >w znacznie gorszych warunkach? No więc skąd pomysł, że tamten dłużej
    >pociągnie?

    A ten ile lat pociagnal ?

    Izolacje mogli dac troche lepsza, nie kazdy odprysk musi konczyc
    silnik - ale "spalic" mozesz tez na pare innych sposobow, przed
    ktorymi falownik powinien zabezpieczyc.

    Poza tym ... nie da sie przewinąć ? :-)

    >Nie wiem - a jest? To jakiś argument - ale cała, łącznie z progami?

    O ile wiem to pierwsze byly cale, ale google mowi, ze 3 jest juz
    mieszana.

    I jesli mnie pamiec nie myli, to uzywali technologii z Lotusa Elise.

    J.

  • 293. Data: 2021-01-18 19:19:14
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "cef" napisał w wiadomości grup
    pl...
    W dniu 2021-01-18 o 14:53, J.F. pisze:

    >Nie wiem dokładnie - niektórzy muszą mieć odległość do 0,1km podaną.
    >ale to nadal jest dla mnie lokalna.

    Z centrum Wroclawia jest 110km, ale przeciez nie trzeba mieszkac w
    centrum, ani nawet scisle we Wroclawiu.

    >Jak czasem do pracy i z pracy - robię pętelki
    >przez Żórawine i Oleśnicę, to czasem spokojnie
    >i ponad 200km wykręcam dziennie, to jest lokalnie dla mnie.

    Nie oddalajac sie od miasta, to moze byc "lokalnie".

    Ale 100 km ... troche daleko ..

    J.

  • 294. Data: 2021-01-18 19:27:56
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    W dniu 18-01-2021 o 15:02, J.F. pisze:

    >Jedną znam w odległości 20 m od kościoła.
    >W Śremie.

    Do Sremu jechac, aby auto naladowac ?
    No, jak kto bardzo wierzacy ... ale potem sie rozladuje w drodze do
    Poznania :-)

    >Inne w centrach miast pewnie też są usytuowane podobnie.
    >Zadowolony?

    Slabo.

    P.S. Robia mi ladowarke pod Kauflandem ...

    >Ale przecież nie chcesz kupić, więc po co produkujesz te bzdury?
    >Tak, wiem że to zwykły hejt.

    Nie, po prostu nie lubie, jak mi ktos wmawia wbrew faktom, ze czarne
    jest biale :-P

    >Nie być może, tylko na pewno.

    A to zalezy ile sie tych elektrykow trafi :-)

    >Nie ogarniasz.

    sie skonczy epidemia, to specjalnie dla ciebie wlacze logowanie :-)

    J.

  • 295. Data: 2021-01-18 19:30:42
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 18.01.2021 o 19:13, J.F. pisze:

    > A ten ile lat pociagnal ?

    22 - ale równie dobrze wcześniej mogło być coś przy nim robione. Nikt
    się nie doktoryzował - spalił się to się spalił, trzeba kupić nowy albo
    przewinąć. Bez przerwy jakiś się pali - w sensie raz na miesiąc.
    Uprzedzając pytanie - mamy ich koło setki. Większość właśnie takich
    starych.

    > Izolacje mogli dac troche lepsza, nie kazdy odprysk musi konczyc silnik
    > - ale "spalic" mozesz tez na pare innych sposobow, przed ktorymi
    > falownik powinien zabezpieczyc.

    Ale tu nic bardzo nowego nie ma. Zwykły wyłącznik silnikowy to powinien
    ogarnąć nie mówiąc o termiku wbudowanym w silnik. A jednak się palą.

    > Poza tym ... nie da sie przewinąć ? :-)

    No nasze się da. Tesli to nie wiem;) Ale to tak samo jak da się spalinkę
    wyremontować. Nie o tym rozmawiamy, a o tym jakoby miały być wieczne.

    > O ile wiem to pierwsze byly cale, ale google mowi, ze 3 jest juz mieszana.

    trójka jest budżetowa. Czyli typowa.

    > I jesli mnie pamiec nie myli, to uzywali technologii z Lotusa Elise.

    Nie wiem - nie znam się, więc nie podyskutuje. Ale IMHO z trójek to może
    jakieś pojedyncze egzemplarze dotrwają pełnoletności. Jak zresztą w
    _prawie_ każdej innej marce.

    --
    Shrek

  • 296. Data: 2021-01-18 20:31:05
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2021-01-18 o 19:19, J.F. pisze:
    > Użytkownik "cef"  napisał w wiadomości grup

    > Nie oddalajac sie od miasta, to moze byc "lokalnie".
    >
    > Ale 100 km ... troche daleko ..

    80km to się na grzyby jeździ
    z Wrocławia. A do Dusznik czasem jadę
    tylko na chwilę, żeby zabrać jakiś kłopotliwy
    dla PKP bagaż albo odebrać córę od znajomych.
    A poza tym jak się daną trasę
    robi wiele razy, to staje się ona lokalna.

  • 297. Data: 2021-01-18 20:32:30
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2021-01-18 o 18:19, Cavallino pisze:

> [...]
    > intensywniejszej do jazdy po mieście.
    > Mi Leaf 1 nie wystarczał, dlatego właśnie jeżdżę Zoe (ZE40) - styka mi w

    W stosunku do potrzeb.
    Konkretnie moich potrzeb.

  • 298. Data: 2021-01-18 21:02:40
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2021-01-18 o 18:16, Cavallino pisze:

    > Nie było mowy o dystanssie do przejechania, tylko czy 100/200 km można
    > nazwać jazdą lokalną.

    Nie zwróciłem uwagi.

    > No a przecież na tym Ci tylko zależy, nie?
    > A cała reszta to ściema, która ma to maskować....

    Masz jakąś fobię?
    Co jakiś czas wyskakujesz z jakimś płaczem, że hejt.
    Sam pomyśl, że zachowując się tak głupio więcej szkody czynisz
    ewentualnym zwolennikom EV.

    > Kto Ci za to płaci?

    Z ciekawości zapytam: a kto miałby mieć interes w tym, żeby mi płacić?
    Pytam, bo może zamiast pisać społecznie mógłbym zarabiać.

    > Przecież to kurna wiesz od zawsze, więc po co się głupio pytasz co dwa
    > dni o to samo?

    Bo co dwa dni wyskakuje jakaś ciekawostka.
    Nie ja zakładam te wątki. Czasem zajrzę i jak zobaczę coś, co mnie
    irytuje, to się wcinam. A potem już mnie griluja, to się przypiekam.
    Jak mam czas pisać i czytać
    A że niektórzy widzą spisek i jakieś zorganizowane działanie, to jest to
    dodatkowo śmieszne.

    Akurat w ostatnich wątkach dowiedziałem się, że ładowanie jest bardziej
    upierdliwe
    niż myślałem, bo myślałem, że można się podpiąć i pójść na zakupy
    albo faktycznie na obiad i wrócić sobie np za 2 godziny.
    A jak będzie pokazywało, że pełne, to ktoś odepnie i przeciagnie sobie
    kabel do
    zaparkowanego obok a ja jak przyjdę , to odjadę.
    A tu się okazuje, że trzeba pilnować czasu ładowania i przyjść jak się
    skończy.
    To jest niewygoda, o której nie wiedziałem wcześniej, więc nie pytam o
    to samo.

    > A wiesz co znaczy "na własny koszt"?
    > Tzn. Twój, a nie spółdzielni.

    Wybacz, ale jeśli nie postawi spółdzielnia z powodów
    ryzyka dewastacji, to dlaczego ja mam podjąć to ryzyko?

    > Jak się zwróci w rok, to jest tanio, czy nie?

    Nie zwróci się z przyczyn powyżej opisanych.
    Ubezpieczenie tego tez nie załatwi sprawy.

    > A bliżej nic nie ma?
    > Co to za dziwne miejsce?

    Normalne blokowisko. Są tam garaże przy niektórych budynkach i ze względu
    na to, że czesto potrzebuję w miarę bezpiecznego postoju
    (korzystam z parkingu zamykanego), to się tematem interesowałem,
    ale jest pierwszeństwo dla mieszkańcow, była możliwosć podnajęcia,
    ale ceny nieciekawe.

    > Jasne.
    > Tylko podałeś koszt z d...., a nie to co musiałbyś zapłacić.

    Co konkretnie podałem nie tak?

    > Tylko informuję - wobec argumentu, że w domu można
    >
    > Ale masz po 0,6 jak 90% innych.
    > Więc po co nawijka o prądzie o 50% droższym?

    Ale ten prąd po 0,6 mam na 8 pietrze.
    Czego nie rozumiesz?

    > Nie - po prostu stwierdzam fakt, że hejtujesz.

    A ja nie mam wrażenia, że hejtujesz.
    Normalnie coś tam piszesz, raz z sensem raz mniej i tyle.

    > O 50%.

    Co tam sobie założyłeś?

    > Zwłaszcza gdy się "mylisz" w jedną jedyną słuszną stronę.

    Nawet się nie zastanawiałem czy to w górę czy w dół wyszło.
    Akurat wyszło do rachunków w niesłuszną stronę, bo podałem mniej,
    więc nie rozumiem o co Ci chodzi.

  • 299. Data: 2021-01-19 07:07:42
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    > O ile wiem to pierwsze byly cale, ale google mowi, ze 3 jest juz mieszana.

    Ale ze stalą czy z tworzywami sztucznymi?

  • 300. Data: 2021-01-19 07:09:46
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 18-01-2021 o 20:32, cef pisze:

    > W stosunku do potrzeb.
    > Konkretnie moich potrzeb.

    Z tego co piszesz, to Ty masz potrzeby na Riviana, tylko Cię na niego
    nie stać (i pewnie nigdy nie będzie), więc z zawiści trujesz d... i
    hejtujesz ev dzień w dzień.