  • 101. Data: 2021-01-15 16:21:02
    Temat: Re: samochody, energia, wodór
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 15-01-2021 o 16:08, nadir pisze:

    > Pierwszy raz Pruisem jechałem jakieś 15 lat temu.

    Ale to nie elektryk.

    > Miałem okazję jechać, fakt że jako pasażer, Zoe, znajomy akurat ma.

    I nie zwróciłeś uwagi na widoczną, na pierwszy rzut oka różnicę między
    Zoe, a autami klasy B?
    Czy byłeś kompletnie pijany podczas tej przejażdżki?

    Bo to tak jakbyś nie odróżnił zwykłego Megane od Scenica i upierał się,
    że to ten sam segment.....

  • 102. Data: 2021-01-15 16:21:43
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 15.01.2021 o 00:33, RoMan Mandziejewicz pisze:

    > Producent wstawił bak 48 litrów ale nie zaleca korzystania z rezerwy
    > i nakazuje tankowanie natychmiast po zapaleniu się światełka.

    Nie zaleca, a uniemożliwia, to dwie różne rzeczy.

    > Czyli nie korzystasz z ostatnich 6-8 l paliwa i wcale nie uważasz
    > tego za nienormalne.

    A kto mi zabroni? W jednym samochodzie nie korzystam, bo muszę wtedy
    odpowietrzać układ, co akurat skomplikowane nie jest, ale upierdliwe,
    ale w drugim wyjeżdżam często/gęsto wszystko do dna.

    > BTW: w Lanosie silnik gaśnie przy ok. 1.5 l paliwa w zbiorniku.

    I cóż mam na to poradzić?

    > Tak naprawdę to możesz naładować do 100% akumulator w elektryku.
    > Tyle, że ostatnie 20% zajmie sporo czasu i robi się to zazwyczaj w
    > domowym zaciszu, na powolnej ładowarce.

    Nie. Akumulator ma jakąś tam pojemność, użytkownik ma do dyspozycji
    jedyne 80% z tego.

    > Chcesz o tym porozmawiać?

    Szukasz przyjaciół? To nie tu.

  • 103. Data: 2021-01-15 16:38:52
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 15.01.2021 o 16:21, Cavallino pisze:

    > Ale to nie elektryk.

    A jakie były elektryki w 2005/6 roku?
    Poza tym do prędkości 30km/h dało się tym jeździć tylko na prądzie.

    > I nie zwróciłeś uwagi na widoczną, na pierwszy rzut oka różnicę między
    > Zoe, a autami klasy B?

    Zoe to właśnie klasa B.

    > Czy byłeś kompletnie pijany podczas tej przejażdżki?

    Napawałem się ciszą silnika i tymi wybajerzonymi wyświetlaczami.

    > Bo to tak jakbyś nie odróżnił zwykłego Megane od Scenica i upierał się,
    > że to ten sam segment.....

    A o których wersjach teraz piszemy? Znowu porównujemy stare z nowym?

  • 104. Data: 2021-01-15 16:58:34
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "nadir" napisał w wiadomości grup
    pl...
    >A jakie były elektryki w 2005/6 roku?

    No, byl od 1996 GM EV1, ale w 2005 to juz go nie bylo.

    J.

  • 105. Data: 2021-01-15 17:00:42
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 15.01.2021 o 16:16, Cavallino pisze:

    > Jak to vanie. I przedw wszystkim - jest dużo więcej miejsca na
    > wysokość. A wyższa pozycja bardzo ładnie przekłada się na wygodę i
    > zmniejsza potrzebę długości auta.

    To, że siedzi się wyżej nie znaczy, że jest więcej miejsca.
    https://www.auto-swiat.pl/testy/testy-nowych-samocho
    dow/renault-zoe-r135-intens-jak-jezdzi-odnowiony-mod
    el-na-prad-test/w27dcrm
    https://www.auto-swiat.pl/testy/porownania-samochodo
    w/skoda-fabia-toyota-yaris-i-renault-clio-hity-sprze
    dazy-segmentu-b-or-poradnik/fxcz7mt

    Gdzieś na samym początku, są zwymiarowane wnętrza obu samochodów.

    > Pierwszego? Pamiętaj że Zoe to auto z 2012 roku....

    A jakie to ma przełożenie na wymiary?
    Komuś tam proponowałeś nowego Zoe zamiast nowego Captura, no to trzymaj
    się tego konsekwentnie dalej.

    > I wszystko na temat. Właśnie ta różnica pokazuje, że to auta z
    > zupełnie różnych klas.

    Nic nie pokazuje. Od siedziska do dachu w Zoe jest jakieś 3cm mniej niż
    w Clio. Siedzi się po prostu wyżej, bo pod dupą są akumulatory. Ot i
    cała tajemnica.

    > Tłumaczę wymiary. Hejter może nie zechcieć zrozumieć co się do niego
    > mówi, ale ktoś poważny pojmie.

    Wymiarów nie trzeba nikomu tłumaczyć, każdy widzi jakie są.

    > Akurat dziś 115 tys. Potaniało.
    >
    > https://www.otomoto.pl/oferta/renault-zoe-zen-r-135-
    z-e-zyskaj-29-000zl-ID6D0UBi.html#d6f13c8950

    No akurat dziś potaniał, i mają jedną sztukę.
    Tak się składa, że dziś właśnie z nimi rozmawiałem na temat Zoe. No i
    różowo nie jest. Może napiszę o tym w innym wątku?

  • 106. Data: 2021-01-15 17:08:24
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2021-01-14 o 23:03, Myjk pisze:
    > Wed, 13 Jan 2021 19:15:54 +0100, cef

    > Czyli nadal nie dotarło do ciebie że samochody nie sypią się ot tak same z
    > siebie, tylko ludzie, użytkownicy, je psują? I że spaliniaka znacznie
    > łatwiej popsuć niż elektryka? Eh. Twardy jesteś.

    To raczej Tobie się coś rzuciło na mózg i wszędzie
    widzisz jakiś antyelektryczny spisek.
    Napisałem to tylko i wyłącznie w kontekście Twojego
    statystycznego przypadku, bo pamiętam, że
    trafiały Ci się jakieś kłopotliwe auta.
    Żeby dopełnić obrazu tych zupełnie przypadkowych
    zależności dodam, że jeździłem po kilkaset tysięcy km
    dwoma autami i nie miałem jakichś dramtycznych przygód z nimi
    (a parę razy się psuły, za granicą również).
    Z kolei w ciągu ostatnich kilkunastu lat mam
    trzecią zmywarkę i też chyba trzecią pralkę w domu.
    I jak już bardzo chcesz mieć zaczepienie w elektryczności,
    to właśnie z tej statystyki wnioskuję, że jak zacznę korzystać
    z samochodu elektrycznego, to właśnie on mi wyrówna
    statystyki jeśli chodzi o awaryjność w mobilności.
    Uśmiechnij się, bo zaczyna mnie boleć Twoja krucjata.

  • 107. Data: 2021-01-15 17:11:20
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 15.01.2021 o 16:58, J.F. pisze:

    > No, byl od 1996 GM EV1, ale w 2005 to juz go nie bylo.

    Pewnie takich chwilowych egzotyków, to było więcej na świecie. Nawet
    nasz Melex ma dłuższą tradycję.
    Ale chodzi o samochody, które można było kupić normalnie w polskim salonie.

  • 108. Data: 2021-01-15 17:19:33
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    W dniu 14.01.2021 o 21:38, m4rkiz pisze:
> [...]
    (...)

    >1. płyta indukcyjna. sam sobie wybrałeś problem. coś jak dwumasa i
    >fap w
    dieslu

    No, znajoma ma i jeszcze jej dziala.
    Narzeka na inne cechy, uzytkowe.

    >2. ile spędziłeś czasu na przeglądaniu internetu zanim wybrałeś
    >model?

    Ech, co za czasy, zeby trzeba opinie szukac.
    Zreszta trudno te rzetelne opinie znalezc.
    Np szukam telefonu dla seniora ...

    >Były komentarze, czy to był nowy produkt. nie kupuje się auta z
    >wadami wieku niemowlęcego. a sprzęt rtv?

    a TV ostatnio tak czesto zmieniaja, ze nie da sie "sprawdzonego
    modelu" kupic :-)

    >3. jeśli masz (musisz, chcesz) mieć tyle przedmiotów które mogą się
    >popsuć, ogarnij sobie jakąś lokalną złotą rączkę, która Ci to będzie
    >naprawiać.

    Coraz mniejsze szanse na to ... choc Unia cos tam wymusza.

    Oplaca sie ?

    J.

  • 109. Data: 2021-01-15 17:29:36
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "collie" napisał w wiadomości grup
    .net...
    W czwartek, 14.01.2021 o 21:07, Jacek Maciejewski napisał:
    [...]
    >Bo Tobie "moduł starzenia" kojarzy się z czarną skrzynką koloru
    >pomarańczowego. A to jest idea - projekt inżynierski urządzenia,
    >który jako całość spełnia rolę "modułu starzenia". Przykład, do
    >pomacania w każdym serwisie AGD: łożysko bębna pralki automatycznej.
    >Jest to najbardziej obciążony mechanicznie element pralki, pracujący
    >na dodatek w trudnych warunkach - temperatura, wilgoć. Nie dziwota
    >więc, że ulegał i ulega awarii, szczególnie po upływie gwarancji
    >(o tym jeszcze pod koniec).

    No ... mam pralke wiekową, poprzednia tez dozyla sporo lat, i lozyska
    jej nie padly.

    >Ongiś naprawa tej awarii była prosta
    >i niekosztowna: ściągacz, nowe łożysko i pralka dalej hula. A teraz?
    >Teraz łożysko jest zintegrowane z bębnem - tworząc tzw. moduł prania
    >i w firmowym serwisie wymieniają cały moduł. Koszt 600-800 zł plus
    >300 zł robocizna, ale to akurat w porządku, bo trzeba rozebrać całą
    >pralkę w drebiezgi.

    Tylko razem wychodzi "kup nowa pralke".

    Ale ... 99% ludzi mimo prostoty by tego lozyska nie naprawilo samemu.
    Serwisant ... roboty chyba jeszcze wiecej niz przy wymianie modulu,
    wiec nalezy sie 400zl ?

    I znow - "kup nowa pralke". A jesli nie kupisz - to jest jeszcze pare
    elementow w tej pralce, ktore padna i kolejne 300 zl, wiec sam
    dojdziesz do wniosku, ze taniej bylo kupic nową :-)

    A ten modul bebna ... tanszy w produkcji, nie rdzewieje, fabrycznie
    dobrze uszczelniony - wiec celowe postarzanie, czy ekonomia producenta
    ?

    >I co jeszcze rzekł mi pan majster przy pralce: panie kochany, kiedyś
    >przy łożysku była kalamitka, tera nima - bo po co smarować, jeśli
    >łożysko jest niesmarowalne? Przez dwa lata.

    I co - pada po dwoch latach ?
    Bo znow - technologia poszla troche do przodu, jest coraz wiecej
    niesmarowalnych lozysk.

    Jesli wytrzymuje srednio 10 lat ... moze wystarczy ?

    J.

  • 110. Data: 2021-01-15 17:34:11
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Thu, 14 Jan 2021 20:01:41 +0100, nadir

    >Głównie dlatego, że nie każdy myśli logicznie. Patrz świta grupowa z
    >cef,
    >JF i Temu podobnymi. W życiu koło elektryka nie stali, ale wszystko o
    >nich
    >wiedzą. Czyli jak większość o których piszesz.

    Dlaczego wszystko ?
    Ja wiem, ze zasieg jest sredni, a ladowanie dlugie - myle sie ?

    I wiem, ze _mi_ to bedzie przeszkadzalo - rzadziej lub czesciej, ale
    bedzie :-)

    Dalej wiem jak moj diesel halasuje - wiec nie bez powodu obawiam sie,
    ze elektryk tez moze byc glosny.

    Moze sie kiedys spotkamy, zaprezentujesz mi cisze w swoim aucie przy
    140 km/h :-P

    J.