  • 11. Data: 2023-01-31 10:23:12
    Temat: Re: ściąganie izolacji ze skrętki UTP
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 31 Jan 2023 08:49:20 +0100, DaNsOuNd wrote:
> [...]
    acji-weidmuller-stripax-7061964136

    > potwierdzam i polecam! Ja używam Weidmuller Stripper 6 i nie znam
    > lepszego do kabli do 4mm2.

    Uzywam podobnego i potwierdzam - radzi sobie rewelacyjnie, od kynaru,
    do grubych kabli.

    Tylko moj ma te "ostrza" do sciagania w postaci szeregu rownoleglych
    blaszek. A tu tak sie przygladam ... i nie bardzo to widzę..

    J.

  • 12. Data: 2023-01-31 12:01:48
    Od: DaNsOuNd <d...@t...pl>

    W dniu 2023-01-31 o 10:23, J.F pisze:
> [...]
    >
    > Tylko moj ma te "ostrza" do sciagania w postaci szeregu rownoleglych
    > blaszek. A tu tak sie przygladam ... i nie bardzo to widzę..

    i dlatego róciłem do tego narzędzia bo te ostrza są ruchome, nie są
    osadzone na stałe i układają się idealnie do kształtu przewodu.
    Doskonale radzą sobie z bardzo cienkimi kabelkami. Pamiętam że dawały
    radę cztery kabelki na raz obrać. A i ze średnicami do 4mm2 też sobie
    doskonale radzą. Grubszych nie próbowałem.

  • 13. Data: 2023-01-31 18:24:43
    Od: Waldemar <w...@z...fu-berlin.de>

    Am 28.01.2023 um 15:07 schrieb Mirek:
> [...]
    > niemożliwe, trudne staje się przy setnym przewodzie, bo paznokcie się
    > tępią.
    > Szczególnym wyzwaniem jest skrętka żelowana - generalnie najlepszym
    > pomysłem jest przekrosowanie jej scotchlockami na bardzo fajnie
    > obierające się przewody "alarmowe", ale to znowu trzeba miejsca i kolory
    > się potem mylą.
    > Ma ktoś jakiś patent na to?
    > Myślę nad narzędziem - mógłby to być nożyk z czegoś twardszego od
    > paznokcia a miększego od miedzi - jakiś pomysł?
    > Albo nożyk stalowy z precyzyjnie regulowanym wysunięciem ponad płaszczyznę.

    Kiedyś zrobiłem sobie nożyk ze starego skalpela. Naciąłem tarczą
    diamentową dremelem rowek i świetnie działało, dopóki kumpel nie posiał
    ;-). Teraz mam szwedzkiego Rittala i ściąga świetnie do AWG34

    Waldek

  • 14. Data: 2023-01-31 18:49:34
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@u...eduDOTpl>

    W dniu 31.01.2023 o 18:24, Waldemar pisze:
    [...]
    > Kiedyś zrobiłem sobie nożyk ze starego skalpela. Naciąłem tarczą
    > diamentową dremelem rowek i świetnie działało, dopóki kumpel nie posiał
    > ;-). Teraz mam szwedzkiego Rittala i ściąga świetnie do AWG34

    Czy to czasem nie jest brandowany Weidmuller?

    Paweł

  • 15. Data: 2023-01-31 22:50:49
    Od: LOLek <L...@m...pl>

    W dniu 28.01.2023 o 15:07, Mirek pisze:

> [...]
    > pomysłem jest przekrosowanie jej scotchlockami na bardzo fajnie
    > obierające się przewody "alarmowe", ale to znowu trzeba miejsca i kolory

    Kup stripper do światłowodów, plastik z feruli ściąga nie przecinając
    jej więc w tym zastosowaniu też zda egzamin.

    https://allegro.pl/kategoria/akcesoria-swiatlowody-4
    442?string=STRIPPER%20DO%20KABLI%20%C5%9AWIAT%C5%81O
    WODOWYCH