  • 11. Data: 2021-08-03 10:29:51
    Temat: Re: stycznik / przekaźnik I-O-II
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 2 Aug 2021 21:52:52 +0200, Uzytkownik wrote:

    > Ale przecież jeżeli styki robocze stycznika zostaną sklejone to styk
    > pomocniczy się nie załączy i nie pozwoli na załączenie drugiego
    > stycznika.

    To nie jest takie pewne.
    Styki sa sprezyste, troche przytrzymaja, ale kotwica sie troche
    podniesie. Moze nawet calkiem sporo.
    I te pomocnicze styki moga sie polaczyc.
    Ewentualnie - od bezwladnosci uderzy tylko na chwile, ale łuk zapali,
    a odleglosc mniejsza niz normalnie ..

    Bezpieczniejsze bylyby glowne styki przelaczajace - jak przyklejony,
    to nie polaczy.

    Ale ... jak to np 3f, a sklei sie tylko jedna?

    J.

  • 12. Data: 2021-08-03 10:48:06
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 03.08.2021 o 10:29, J.F pisze:

    > To nie jest takie pewne.
    > Styki sa sprezyste, troche przytrzymaja, ale kotwica sie troche
    > podniesie. Moze nawet calkiem sporo.
    > I te pomocnicze styki moga sie polaczyc.

    Może. W każdym razie w tym styczniku o którym pisałem *wszystkie* styki
    były zwarte. Te prądowe pewnie zespawane od prądu, a reszta trzymała się
    razem z kotwicą. Przy okazji rozbebeszę ten stycznik, może coś się dowiem.

    BTW: ciekawe, jak jest szacowana żywotność stycznika. Bo szans nie widzę
    na to aby realne warunki były zbliżone do AC3/AC4.

    --
    P. Jankisz
    Sygnaturka zastępcza