  • 21. Data: 2011-01-27 15:07:13
    Temat: Re: transmisja - Netia czy Crowley
    Od: Mariusz <m...@n...email.pl>

    On 01/26/2011 02:30 PM, Daniel wrote:

    > Witam,
    >
    > Czyli w takim wypadku rozumiem, że w takiej usłudze mogę sobie
    > przerzucać dowolną ilość vlanów przez zestawioną transmisję?

    To są dwie różne rzeczy. Paweł pisał o liczbie MAC.
    Jeśli chodzi o przesyłane VLAN, to ważny jest charakter usługi: czy to
    jest EPL, czy EVPL.

    Dla EVPL, z definicji do serwisu trafia ruch tagowany określonym numerem
    VLAN.

  • 22. Data: 2011-01-29 11:15:34
    Od: "Pawel Sikora" <n...@n...pl>

    "Mariusz" <m...@n...email.pl> napisał w wiadomości

> [...]

    Generalnie tak, z tym ze w Netii sa segmentowane warianty uslugi -
    p2p z dowolnymi vlan-ami, p2p bez vlan-ow (glownie dla wariantow
    dostepowych dedykowanych do niskiej przeplywnosci i wtedy kiedy klient
    vlanow
    nie potrzebuje i mozna wtedy usluge zrealizowac taniej i szybciej),
    p2mp (grooming z wielu lokalizacji) gdzie dodawany outer-vlan oznaczajacza
    relacje (a sa dowolne inner-vlany).
    Ilosc MAC-ów - jesli ma byc nieskonczona to tez wplywa na rozwiazanie
    techniczne.

    > To są dwie różne rzeczy. Paweł pisał o liczbie MAC.
    > Jeśli chodzi o przesyłane VLAN, to ważny jest charakter usługi: czy to
    > jest EPL, czy EVPL.

    MEF sobie a praktyka sobie. Warto od operatora żądac definicji jego uslugi
    wg.
    metodologii MEF 6. Wtedy dopiero da sie porownac jabka z jablkami.

    BTW: EPL to glownie lacze o charakterze 100% pasma port-port (czyli realnie
    10, 100, 1000 Mbps).
    EVPL tez moze byc transparentny dla VLANów, a realizowac tylko
    przepuszczanie ruchu
    o okreslonym maksymalnym pasmie (i ew. innymi ograniczeniami - ilosc MAC,
    drożność dla roznych ethertypów, dopuszczalny poziom multicastow).

    P/