  • 31. Data: 2009-07-06 14:27:15
    Temat: Re: uPD765 - data separator
    Od: "identyfikator: 20040501" <N...@o...eu>

    dzięki wszystkim

    nie no teraz to już zupełnie się pogubiłem... muszę przeczytać pdfa
    dokładnie i wtedy napiszę co jest niejasne...

  • 32. Data: 2009-07-06 14:33:57
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Mirek schrieb:

    > http://www.retroarchive.org/dos/docs/

    Fucktycznie tam jest. Część 3, strony 21-24.

    Waldek

  • 33. Data: 2009-07-07 10:39:16
    Od: Grzegorz Kurczyk <g...@a...control.slupsk.pl>

    Użytkownik identyfikator: 20040501 napisał:
    > dzięki wszystkim
    >
    > nie no teraz to już zupełnie się pogubiłem... muszę przeczytać pdfa
    > dokładnie i wtedy napiszę co jest niejasne...

    Ale tak dokładnie to co Kolega kombinuje, bo nie mogę się doczytać...
    1) Jest urządzenie na uPD765 i trzeba je oprogramować (choć nie sądzę,
    bo wtedy byłby tam separator danych)
    2) uPD765 leży w szufladzie i przydałoby się go zagospodarować i przy
    okazji liznąć trochę wiedzy.

    Robiłem swego czasu stację dysków do ATARI 800XL. Standardowy napęd
    5,25" 720kB i kontroler WD2793 (o tyle sympatyczny, że można go
    podłączyć bezpośrednio do napędu FDD, ma wszystko co potrzebne w sobie,
    separator danych, prekompensację zapisu itp). Kontroler był wpięty
    bezpośrednio do magistrali Atarika i transfery były imponujące :-) Przy
    formatowaniu nie musiałem robić przeplotu sektorów. Cała ścieżka (a w
    zasadzie dwie - po jednej z każdej strony dyskietki) wczytywała się
    ciurkiem. Co przy 6obr/sek dawało 9*512*6=27kB/sek :-)

    Jeśli chodzi o separator danych to czasem nazywa się go układem
    odtwarzania sygnału zegarowego. Przy prostym zapisie w trybie FM (w
    sygnale mamy wszystkie impulsy zegarowe) może do tego celu posłużyć
    zwykły uniwibrator. W przypadku MFM (brakuje niektórych impulsów
    zegarowych) musi to już być układ PLL. Sądzę, że można by takie coś
    zmajstrować na popularnym CD4046.

    P.S. Tak se myślę, czy w dzisiejszych czasach nie dałoby się zatrudnić
    AVR-ka do gadania z napędem dyskietek ? W trybie FM (Single Density)
    kodowanie/dekodowanie jest proste, a i częstotliwości niezbyt wielkie.
    Nie wiem czy udałoby się uzyskać jakiś sensowny format danych
    kompatybilny z innymi urządzeniami, ale coś nagrać i odczytać z
    pewnością by się dało.

    Pozdrawiam
    Grzegorz

  • 34. Data: 2009-07-07 14:04:32
    Od: "identyfikator: 20040501" <N...@o...eu>

    > 2) uPD765 leży w szufladzie i przydałoby się go zagospodarować i przy
    > okazji liznąć trochę wiedzy.

    dokładnie ;o) właśnie znalazłem sklep gdzie można kupić ten scalak i inne
    wymienione w wątku - sentymenty odżyły...

    ogólnie nie potrafię zrozumieć jak w tych scalakach i uPD765 i WD2793
    zmienia się bitrate... czy zmienia się częstotliwość całego układu?

  • 35. Data: 2009-07-07 15:22:44
    Od: "identyfikator: 20040501" <N...@o...eu>

    ma Ktoś dobre pdfy do WD279x, TMS2793NL, FDC9229BT i uPD765? żeby nie były
    marnymi skanami dokumentacji papierowej...

  • 36. Data: 2009-07-07 16:48:38
    Od: John Smith <d...@b...pl>

    > ma Ktoś dobre pdfy do WD279x, TMS2793NL, FDC9229BT i uPD765? żeby nie były
    > marnymi skanami dokumentacji papierowej...

    Na takich się kiedyś pracowało, marne ksero z marnego ksero. Masz pełen powrót
    do przeszłości. Jeszcze tylko pozostaje Ci zabrać internet i PC-ta.

    A poważniej, poszukaj na stronach różnych producentów. Były drukowane katalogi
    z dokumentacją. Może ktoś zrobił skan z oryginał. Albo wybrać się do
    biblioteki uczelnianej i tam poszukać katalogu. Te sprzed lat nie będą
    wypożyczone.
    K.

  • 37. Data: 2009-07-07 17:16:46
    Od: "identyfikator: 20040501" <N...@o...eu>

    > zmienia się bitrate... czy zmienia się częstotliwość całego układu?

    w PDFie nie ma, mógłby mnie Ktoś oświecić?

  • 38. Data: 2009-07-07 18:41:49
    Od: __Maciek <i...@c...org>

    Tue, 7 Jul 2009 17:22:44 +0200 "identyfikator: 20040501"
    <N...@o...eu> napisał:

    >ma Ktoś dobre pdfy do WD279x, TMS2793NL, FDC9229BT i uPD765? żeby nie były
    >marnymi skanami dokumentacji papierowej...

    Za tamtych czasów nie było PDFów tylko papierowe katalogi. A później
    to już te scalaki były przestarzałe i nikt nie bawił się w robienie na
    nowo dokumentacji do nich. I tak dobrze że te papierowe katalogi się
    komuś chciało poskanować, mogło być znacznie gorzej...

    --
    I really hate this damn machine,
    I wish that they would sell it.

  • 39. Data: 2009-07-07 20:53:41
    Od: Mirek <p...@d...zind.ikem.pwr.wroc.pl>

    On wto, 07 lip 2009 17:22:44 in article news:<h2vpqj$315$1@nemesis.news.neostrada.pl>
    identyfikator: 20040501 wrote:
    > ma Ktoś dobre pdfy do WD279x, TMS2793NL, FDC9229BT i uPD765? żeby nie były
    > marnymi skanami dokumentacji papierowej...

    Np.

    http://www.datasheetarchive.com/search.php?&q=upd765

  • 40. Data: 2009-07-08 10:13:04
    Od: Grzegorz Kurczyk <g...@a...control.slupsk.pl>

> [...]
    >
    > ogólnie nie potrafię zrozumieć jak w tych scalakach i uPD765 i WD2793
    > zmienia się bitrate... czy zmienia się częstotliwość całego układu?

    W FDC ciężko mówić o ustawianiu bitrate, to nie UART. Z tego co pamiętam
    jest do wyboru tryb FM i MFM, a częstotliwość sygnału zegarowego
    ("bitrate") jest stała. Tak mi coś świta, że w przypadku zapisu na
    dyskietkach HD poganiano sterownik dwa razy większą częstotliwością.

    Pozdrawiam
    Grzegorz