  • 11. Data: 2023-05-26 02:03:16
    Temat: Re: upgrade Xeon E5-1620 v3
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-05-25, ptoki (ptoki) <s...@g...com> wrote:

    > Powyzsza uwage uwazam za buracka i glupia. Nie wiesz po co ktos
    > odchudza, nie wiesz jakie stoja za tym przeslanki, nie wiesz jaki
    > bitrate produkuje dany aparat, nie wiesz ile tego materialu jest a sie
    > madrzysz. Dzis nabic 2TB filmow mozna w jedne wakacje. A jak ktos ma
    > etap "swiezo urodzone dziecko" i wysyla filmy babci to rozmiar ma
    > znaczenie. Tak ze ten tego, doradz w temacie cpu a idee rekodowania
    > zostaw pytajacemu.

    Doradzam mu podług moich najlepszych intencji. Wiekszość osób nie widzi
    tu problemu, tak jak nie widzi problemu redundacji kopii zapasowych czy
    w ogóle braku kopii zapasowych.

    > Znowu kwestia gustu.

    Nie, to nie jest kwestia gustu.

    1) jak się ma oryginał to zawsze można do niego wrócić; jak się go nie
    ma to pozamiatane

    2) miejsce na dysku jest obecnie tanie jak barszcz, po co więc na siłę
    na nim oszczędzać? Po co niszczyć informacje, której nie będzie się w
    stanie w żaden sposób odzyskać?

    3) taka kompresja nie jest obojętna, ktos może tego w danej chwili nie
    dostrzegać, za pare lat będzie chciał coś z tym wszystkim innego zrobić,
    czego w tej chwili zwyczajnie nie przewiduje i nie zrobi bo chciał
    zaoszczędzić 100 zł. "swiezo urodzone dziecko" nie urodzi się po raz
    drugi abyśmy mogli jeszcze raz napackać na kartę kilkanaście godzin
    filmu.

    Przerabiałem to sam na sobie i zwyczajnie dzielę się spostrzeżeniami. W
    ostatecznym rozrachunku rzecz sprowadza się dokładnie do mieć a nie mieć
    za cenę maks. paru terabajtów. Jeszcze jeśi chodziłoby o firmy komercyje
    to spoko, zawsze będą dostepne kopie dla większości z nich. Ale przy
    filmach czy zdjęciach własnych, nie ma takiej opcji.

    Natomiast aby posłać babci zdjęcia, jasne, tylko jak rozumiem PeterR
    chce to zrobić dla siebie bo mu 7k wystarcza. Jeśli to oznacza, że po
    prostu preferuje taki br i nijak się to ma do kasowania oryginałów no to
    go zwyczajnie źle zrozumiałem i cała moja wypowiedź dotyczy w tym
    momencie czegoś co nie ma miejsca.

    > No przeciez napisal. Ma jebany 10 letni cpu. Po huj drazysz temat?

    Gdzie? Wymyslił pretekst do wymiany cpu. Wiekszość tak robi, co nie jest
    do niczego potrzebne. Lepiej otwarcie przyznać, głownie przed sobą.
    Zyski czasowe, które dla tej całej kolekcji będą z tego nowego cpu nie
    przełożą się na nic konkretnego.

    > Nie moglem sie powstrzymac bo mam wrazenie ze masz powyzej 40ki a
    > pierdolisz jakbys byl pryszczatym gimbaziarzem...

    Już wyjasniam. Prawdopodobnie największą obecnie grupą osób na polskich
    Newsach sa osoby, które traktują to miejsce głownie towarzysko. Są tu
    aby pogadać z innymi osobami o podobnych zainteresowaniach, dużo
    bardziej niż dla wiedzy czy rozwiązywania konkretnych problemów. Należę
    do tej grupy, więc nie jest dla mnie świętością obsesyjne trzymanie się
    tematu czy jakiś wyimaginowany imperatyw odpowiadania zgodnie z
    oczekiwaniami pytającego.

    Oczywiście, akurat styl wypowiedzi może być kwestią gustu. Jesli w
    jakikolwiek sposób moje komentarze uraziły PiteR'a to przepraszam Cię
    PiteR serdecznie.

    Natomiast wracając do kwestii odbioru tego miejsca, buractwa, gimbazy i
    głupoty, to jest to tez jeden z głownych powodów, dla którego bardzo,
    bardzo się staram nie wchodzić z Tobą w żadne interakcje. Niestety
    wydajesz się należeć do innej grupy osób, której kwintensencją obecności
    na tego typu platformie jest wymądrzanie się i wycieczki personalne.
    Jakbyś chciał mi tylko zwrócić uwagę, nie musiałbys się posuwać do
    pisania o głupocie i burakach. Nie przerasta to w żaden sposób Twoich
    mozliwości intelektulanych, prawda?
    Jedynym powodem, dla którego Ci odpisuje jest to, że aż 3 osoby wyraziły
    dezaprobatę co do mojego podejscia, więc chciałem wytłumaczyć skąd się
    ono wzięło. Zasadniczo, proponuję schodźmy sobie z drogi bo nie wygląda
    abysmy byli kompatybilni, w tym, że miałoby się to zmienić w dowolnej
    perspektywie.

    --
    Marcin

  • 12. Data: 2023-05-26 08:14:59
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    W dniu 25.05.2023 o 19:13, ptoki (ptoki) pisze:
    > No przeciez napisal. Ma jebany 10 letni cpu. Po huj drazysz temat?

    bo ten apgrejd nie ma sensu, co niby tam wstawi jak ma niemal najszybciej taktowany
    procek
    na platformie

    może iść tylko w zwiększanie ilości wątków, ale pewnie musiałby wymienić chłodzenie

    a i tak nic mu to nie da

    "HandBrake can scale well up to 6 CPU cores with diminishing returns thereafter. "

    zostaje wymiana całej platformy (płyta+procek+chłodzenie i zapewne zasilacz, bo młody
    nie
    będzie)

    a dysk kupi za grosze

    to jest miejsce do dyskusji, m. in. o sensie proponowanych rozwiązań nie podoba ci
    się, to
    nie czytaj

  • 13. Data: 2023-05-26 08:25:17
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    W dniu 25.05.2023 o 22:04, PiteR pisze:
    > Czy lepiej mieć więcej rdzeni czy MHz?
    > może taki byłby lepszy?

    żaden nie byłby lepszy, możesz zwiększyć marginalnie zegar, ale to różnice w
    procentach

    zwiększenie ilości rdzeni specjalnie ci nie pomoże "HandBrake can scale well up to 6
    CPU
    cores with diminishing returns thereafter. "

    dużo większy sens bedzie miało kupienie karty graficznej czy zmiana platformy na
    taką,
    która wspiera sprzętowo to co chcesz robić

    hevc (kaby lake i nowsze) albo NVENC od nvidii
    https://en.wikipedia.org/wiki/Nvidia_NVENC

  • 14. Data: 2023-05-26 08:27:00
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    W dniu 25.05.2023 o 23:03, PiteR pisze:
    > gtx 1650 super

    https://www.tomshardware.com/news/geforce-gtx-1650-g
    ddr6-encoders-may-vary-check-the-specs

  • 15. Data: 2023-05-26 16:05:53
    Od: "1634Racine" <m...@...cbqebml>

    Marcin Debowski w news:XOAbM.3139562$%ng4.184503@fx09.ams1
    [.............]
    > Handbrake, choc przyzwoity, jakiś szczególnie
    > wysokich lotów nie jest.

    co lepsze?
    (mam na mysli mozliwa do uzyskania jakosc wynikowa kompresji, z taka
    mozliwoscia ustawien - w tym wlasnych! - jaka hand. ma)

  • 16. Data: 2023-05-26 16:44:45
    Od: Ravenik <n...@a...pl>

    W dniu 26.05.2023 o 08:25, m4rkiz pisze:
    > dużo większy sens bedzie miało kupienie karty graficznej czy zmiana
    > platformy na taką, która wspiera sprzętowo to co chcesz robić
    >
    > hevc (kaby lake i nowsze) albo NVENC od nvidii
    > https://en.wikipedia.org/wiki/Nvidia_NVENC

    Mam pytanie czy NVENC daje tak samo dobrą jakość jak kodowanie z użyciem
    CPU/i9? Pamiętam że kiedyś jak się bawiłem nagraniami wideo, to
    kodowanie NVENC na moje odczucie dawało zauważalne pogorszenie jakości w
    porównaniu z kodowaniem na CPU. Ciekaw jestem czy to się poprawiło?

  • 17. Data: 2023-05-27 01:07:50
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-05-26, 1634Racine <m...@...cbqebml> wrote:
> [...]
    > (mam na mysli mozliwa do uzyskania jakosc wynikowa kompresji, z taka
    > mozliwoscia ustawien - w tym wlasnych! - jaka hand. ma)

    Tsunami (TMPGEnc) jest MZ marginalnie lepszy, ale to płatny program.
    Część problemu jest właśnie taka, że nie ma nic łatwo dostępnego, czy
    darmowego, czy płatnego, co jest istotnie lepsze. A, ze może być lepsze.
    wystarczy popatrzeć na jakość komercyjnych BD. To jest MZ jakość
    nieosiągalna tymi popularnymi programami.

    --
    Marcin

  • 18. Data: 2023-05-27 03:26:14
    Od: "1634Racine" <m...@...cbqebml>

    Marcin Debowski w news:aZacM.2656$lwXb.1180@fx06.ams1
    > Tsunami (TMPGEnc) jest MZ marginalnie lepszy

    jest tutaj? --> https://tmpgenc.pegasys-inc.com/en/company/history.h
    tml
    *ktory* ?

    > wystarczy popatrzeć na jakość komercyjnych BD. To jest MZ jakość
    > nieosiągalna tymi popularnymi programami.

    a ktorymi *komercyjnymi* programami osiaga sie jakosc (naprawde dobrych) BD?

  • 19. Data: 2023-05-27 05:01:14
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-05-27, 1634Racine <m...@...cbqebml> wrote:
    > Marcin Debowski w news:aZacM.2656$lwXb.1180@fx06.ams1
    >
    > jest tutaj? --> https://tmpgenc.pegasys-inc.com/en/company/history.h
    tml
    > *ktory* ?

    Np. ten: https://tmpgenc.pegasys-inc.com/en/shopping/taw6_d.h
    tml Jest
    wersja nowsza, ale się nie skusiłem. Nie widzę istotnej różnicy a firma
    poszła w ciągu ostatnich 10ciu lat bardziej w edycje niż
    (trans)kodowanie.

    > a ktorymi *komercyjnymi* programami osiaga sie jakosc (naprawde
    > dobrych) BD?

    Nie mam pojęcia. Jak się tym interesowałem bardziej te parę lat temu to
    nie znalazłem nic co mógłbym przetestować.

    Problem zaś manifestuje się tak: mamy, przykładowo, taki BD
    jednowarstwowy czyli ca 25GB miejsca. Z tego wideo zajmuje zwykle
    15-18GB, a są to zwykle filmy, które mają często po 1.5-2h. Nigdy nie
    udało mi się przekodować dowolnego własnego filmu tak, aby przy tego
    typu bitrate nie było artefaktów np. w dynamicznych scenach z dużą
    ilością szczegółow. A komercyjne BD takich artefaktów nie mają.

    Teraz przyszło mi jeszcze do głowy, że może pies jest pogrzebany
    gdzieindziej. Może to są enkodery klasy handbrake czy tego tsunami, ale
    jest to robione na super wydajnych maszynach. Jak wiadomo zalezność jest
    tu taka, że przy preset'ach typu slow, fast itd. jakość dla każdego z
    presetów jest zawsze stała (dla danego enkodera) a zmienia się wielkość
    wynikowa pliku. Ze względów praktycznych taki "very slow" musi mieć
    jakieś osadzenie w marketngowych realiach, czyli przekodowanie 10 min
    filmu, nie może trwać przykładowo na jakimś i9gen12 3 doby. No ale
    jak byłaby dedykowana maszyna o odpowiedniej mocy to pewnie 100x very
    (slow) byłoby akceptowalne. Albo też nawet miesiąc kodowania jest
    akceptowalny, bo to w końcu czynność dla konkretnego BD jednorazowa.

    --
    Marcin

  • 20. Data: 2023-05-27 12:34:55
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    W dniu 26.05.2023 o 16:44, Ravenik pisze:

> [...]
    > kodowanie NVENC na moje odczucie dawało zauważalne pogorszenie jakości w
    > porównaniu z kodowaniem na CPU. Ciekaw jestem czy to się poprawiło?

    nie mam pojęcia, ja z tych co dokupują dyski ;)

    też bawiłem się tym lata temu i nie wiem jak krajobraz wygląda dzisiaj, ale od paru
    lat
    nvidia postawiła dosyć mocno na tego typu sprawy, więc byłbym zdziwiony gdyby nie
    dawało
    się uzyskiwać jakości takiej, jaką sobie zażyczymy