  • 31. Data: 2023-05-29 11:40:14
    Temat: Re: upgrade Xeon E5-1620 v3
    Od: "1634Racine" <m...@...cbqebml>

    Mateusz Bogusz w news:u51et2$1a1h0$1@dont-email.me
    > Scenarist BD -
    > https://www.scenarist.com/scenarist-bd-professional-
    blu-ray-disc-authoring
    > /
    > ATEME - https://www.ateme.com/product-titan-software/
    > Telestream Vantage - http://www.telestream.net/vantage/overview.htm
    > Pegasys - o którym wspomniał Marcin.

    pytanie tylko (w tym momencie mysle *tylko* o
    kodowaniu/transkodowaniu/konwersjach wszelakich), czy rzeczywiscie tej samej
    jakosci nie mozna dostac niektorymi programami powszechnie dostepnymi,
    oczywiscie przy zalozeniu, ze konwersje nimi sa "na bogato" konfigurowalne.
    np handbrake/xmediarecode, etc. W tych softach imo naprawde duzo mozna
    poustawiac. Ale moze w tych cos podpowiedzial - jeszcze wiecej, tego nie
    wiem, nie widzialem... Ktos cos wie? jakies *szczegoly* ?

  • 32. Data: 2023-05-29 19:22:24
    Od: "ptoki (ptoki)" <s...@g...com>

    On Friday, May 26, 2023 at 1:17:03 a.m. UTC-5, m4rkiz wrote:
    > bo ten apgrejd nie ma sensu, co niby tam wstawi jak ma niemal najszybciej taktowany
    procek
    > na platformie

    Sensu aby dogonic wspolczene oczywiscie nie ma. Ale zeby za 40pln poprawic wydajnosc
    o 50-100% sens moze miec.
    O ile sie da napasowac jakis cpu ze szrotu za psi pinionc.

    I to jest sedno pytania.

    > może iść tylko w zwiększanie ilości wątków, ale pewnie musiałby wymienić chłodzenie

    > a i tak nic mu to nie da
    >
    > "HandBrake can scale well up to 6 CPU cores with diminishing returns thereafter. "
    >
    > zostaje wymiana całej platformy (płyta+procek+chłodzenie i zapewne zasilacz, bo
    młody nie
    > będzie)

    Ale to wg mnie nie jest tutaj tematem. Watkotworca pewnie wie ze moze se caly zestaw
    wymienic ale nie o to pyta.

    > a dysk kupi za grosze
    >
    > to jest miejsce do dyskusji, m. in. o sensie proponowanych rozwiązań nie podoba ci
    się, to
    > nie czytaj

    Tyle ze odpowiedz byla nie na temat.
    I taka nawet bardzo usenetowa bo zazwyczaj jednak takie offtopy jakies tam
    uzasadnienie maja.

  • 33. Data: 2023-05-29 19:32:10
    Od: "ptoki (ptoki)" <s...@g...com>

    On Thursday, May 25, 2023 at 3:04:47 p.m. UTC-5, PiteR wrote:
    > in <news:4f00a4e1-a243-4dc6...@googlegroups.com>
    > paczę
    > Dell Precision Tower 5810 Owners Manual
    > https://dl.dell.com/topicspdf/precision-t5810-workst
    ation_owners-manual_en-us.pdf
    > ou nie wiedziałem, że bios może ograniczyć pole manewru.

    Widze ze to pelnoprawny serwer.
    No to moze byc jeszcze ciekawiej.
    https://www.dell.com/community/Precision-Fixed-Works
    tations/Need-Help-Upgrading-Xeon-E5-1603-to-Dell-T58
    10/td-p/7189284
    Poszperaj se na allegro, moze cos wyhaczysz za psipinionc.
    Pisza ze:
    Both E5-16XX v3 and E5-26XX v3 family works for T5810.

    Cos tam na allegro lezy ale nie wglebialem sie czy lepsze od twojego.

    > Dlaczego radiator nie ma wiatraczka a kanały omijają cpu i ida na RAM?
    > Tak RAM obciążony w serwerze?

    To standard w serwerach.
    Tak se dell wymyslil zeby ramy mialy swoje zimne powietrze.

    > https://cdn11.bigcommerce.com/s-xmpehf/images/stenci
    l/1280x1280/products/478789/1982314/t5810_2__46551.1
    667522226.jpg?c=2
    > https://shop.itr.bg/picture-350026014-a/Dell+Precisi
    on+Tower+5810+Intel+Xeon+Quad-Core+E5.jpg

    > Czy lepiej mieć więcej rdzeni czy MHz?
    > może taki byłby lepszy?
    >
    > https://www.ebay.co.uk/itm/134347529094

    https://www.cpubenchmark.net/compare/Intel-Xeon-E5-2
    680-v3-vs-Intel-Xeon-E5-1620-v3/2390vs2409

    PI* oko 2-3x szybszy by byl.
    I kosztuje waciki.

  • 34. Data: 2023-05-29 19:40:32
    Od: "ptoki (ptoki)" <s...@g...com>

    On Thursday, May 25, 2023 at 7:03:19 p.m. UTC-5, Marcin Debowski wrote:

    > Doradzam mu podług moich najlepszych intencji. Wiekszość osób nie widzi
    > tu problemu, tak jak nie widzi problemu redundacji kopii zapasowych czy
    > w ogóle braku kopii zapasowych.

    Dobrymi intencjami to jest droga gdzies tam wybrukowana.

    > Nie, to nie jest kwestia gustu.

    Tak, to jest kwestia gustu. Jeden woli obraz wierny a drugi woli zeby wogole byl i
    byl poreczny.

    > 1) jak się ma oryginał to zawsze można do niego wrócić; jak się go nie
    > ma to pozamiatane

    Wielu ludzi ma gdzies jakosc czy oryginalnosc.
    Wakacje maja sie zmiescic na dysku bo se tworca nie chce marnowac miejsca na
    materialy ktorych nie bedzie ogladal a jak bedzie to go bedzie walilo czy pryszcza
    na twarzy widac czy jest rozmazany.

    Inny lubi zeby detale byly i nie wadzi mu ilosc zajetego miejsca.

    Kwestia gustu.

    > 2) miejsce na dysku jest obecnie tanie jak barszcz, po co więc na siłę
    > na nim oszczędzać? Po co niszczyć informacje, której nie będzie się w
    > stanie w żaden sposób odzyskać?

    Jak wyzej juz pisalem, nie tylko miejsce gra role. Rowniez porecznosc.

    > 3) taka kompresja nie jest obojętna, ktos może tego w danej chwili nie
    > dostrzegać, za pare lat będzie chciał coś z tym wszystkim innego zrobić,
    > czego w tej chwili zwyczajnie nie przewiduje i nie zrobi bo chciał
    > zaoszczędzić 100 zł. "swiezo urodzone dziecko" nie urodzi się po raz
    > drugi abyśmy mogli jeszcze raz napackać na kartę kilkanaście godzin
    > filmu.

    To se dorosly czlowiek dzis podjal decyzje ze woli rekodowac. Zeby rekodowac
    trzeba nieco sie naglowkowac, jakby to nie bylo wazne to by sie watkotworca nie
    klopotal
    z serwerem tylko kupil dyska za pincet. Ale jednak rekoduje.

    > Przerabiałem to sam na sobie i zwyczajnie dzielę się spostrzeżeniami. W
    > ostatecznym rozrachunku rzecz sprowadza się dokładnie do mieć a nie mieć
    > za cenę maks. paru terabajtów. Jeszcze jeśi chodziłoby o firmy komercyje
    > to spoko, zawsze będą dostepne kopie dla większości z nich. Ale przy
    > filmach czy zdjęciach własnych, nie ma takiej opcji.

    Czyli rzucasz w kogos swoim gustem jak ktos pyta o konkret.
    Dlatego sie zapieklilem.

    > Natomiast aby posłać babci zdjęcia, jasne, tylko jak rozumiem PeterR
    > chce to zrobić dla siebie bo mu 7k wystarcza. Jeśli to oznacza, że po
    > prostu preferuje taki br i nijak się to ma do kasowania oryginałów no to
    > go zwyczajnie źle zrozumiałem i cała moja wypowiedź dotyczy w tym
    > momencie czegoś co nie ma miejsca.

    > Gdzie? Wymyslił pretekst do wymiany cpu. Wiekszość tak robi, co nie jest
    > do niczego potrzebne. Lepiej otwarcie przyznać, głownie przed sobą.
    > Zyski czasowe, które dla tej całej kolekcji będą z tego nowego cpu nie
    > przełożą się na nic konkretnego.

    Napisal jak byk. Wroc, przeczytaj. On pyta jak wymienic 10 letni cpu.
    I zakladam ze chce drop in replacement za 50 pln.
    I dobrze zalozylem bo potem doprecyzowal.
    I za te 50pln moze dostac cpu 2-3x szybszy.
    IMHO dobry dil.

  • 35. Data: 2023-05-29 19:49:50
    Od: "ptoki (ptoki)" <s...@g...com>

    On Saturday, May 27, 2023 at 10:26:30 p.m. UTC-5, PiteR wrote:
    > in <news:u4pja2$v6g$2$m4r...@news.chmurka.net>

    > ok znalazłem kiedyś na śmietniku taką kartę
    >
    > NVIDIA Quadro M4000
    >
    > https://www.techpowerup.com/gpu-specs/quadro-m4000.c
    2757
    > https://www.ebay.co.uk/itm/225567616934
    >
    > Dołożyłem do tego kompa z Xeonem. Wygląda, że Handbrakę jej używa.
    > Z około 70 klatek/s 1080p zrobiło się około 130kl/s
    >
    > dla mnie bomba

    Gutgut.
    Ale cos podejrzanie duzo masz tych klatek na tym xeonie.
    Robisz tam jakis rescaling?

    > Tylko pojawił się problem bo dwie karty graf Nvidia nie chcą działać
    > razem. Pojawia się wykrzyknik w devices naprzemiennie jak odinstaluję
    > drugą.
    >
    > Zainstalowałem sterowniki dla GT1030 i M4000 no i zawsze jednej nie
    > pasuje sterownik od drugiej.
    >
    > Czy można mieć w ogóle dwie Nvidie w jednym pc bez konfliktu?

    A to nie wiem. Moze byc tak ze onie sie nie lubia bo jedna jest workstationowa a
    druga gamerska.
    Sterowniki moga sie gryzc albo sama nvidia robi pod gorke zeby ludki nie mieli za
    dobrze albo za tanio.
    Dlugi temat.

    ta gt1030 to ci potrzebna do grania?

    > Zauważyłem też że MPC HC z jakiegoś powodu nie korzysta z M4000 i
    > wszystko spada na procesor który nie wyrabia z odtwarzaniem 2160p.
    > To lipa.

    Sterowniki i kodeki.
    Niestety taki urok obrabiania video grafikami. Trza sie narzezbic aby dzialajacy
    sensownie zestaw oprogramowania
    zebrac.

    Ale tych klatek masz podejrzanie duzo w fullhd.
    te 70 to na xeonie bylo? i rekoding do mniejszego bitrate czy rowniez skalowanie?

  • 36. Data: 2023-05-29 21:09:01
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:c3c07732-b72f-423c-9d81-c9c7ba92fdeen@googlegr
    oups.com>
    user ptoki (ptoki) pisze tak:

    > Gutgut.
    > Ale cos podejrzanie duzo masz tych klatek na tym xeonie.
    > Robisz tam jakis rescaling?

    Ty ja się, aż tak nie znam ;)

    Mam wideo z sylwestra, 1080p, czarne niebo, 17ooo bitrate, kilka minut
    a waży 200MB. Nie chcę czarnego nieba w 17ooo bitrate, chcę fajerwerki
    w wystarczy 7ooo. Zjeżdzam suwakiem na constant quality 26 i mam plik o
    wadze 50MB. Jest cool.

> [...]
    > workstationowa a druga gamerska. Sterowniki moga sie gryzc albo
    > sama nvidia robi pod gorke zeby ludki nie mieli za dobrze albo za

    Nie, ja w ogóle nie gram. Nie mam w Anglii żadnego monitora
    z Display Port ani z VGA więc kartę gt1030 wsadzam żeby coś w ogóle
    widzieć na telewizorze z hdmi. Nie chce pulpitu zdalnego.

    Ja już stary i ślepy. Musze mieć wielki ekran ;)

    Bardzo mmnie ten temat interesuje bo wiem, że można mieć dwie różne
    karty obecne w systemie i działające np HD 4600 i gt1030

> [...]
    >
    > Ale tych klatek masz podejrzanie duzo w fullhd.
    > te 70 to na xeonie bylo? i rekoding do mniejszego bitrate czy

    skalowanie nie.

    Nou ale to chyba ta karta NVIDIA Quadro M4000 robi te 130 klatek
    bo wybieram H264 NVENC

    https://ibb.co/2t69Xkb
    https://ibb.co/4sRjTn3

    --
    Piter

    Miłość rak i wojna są jak sraczka. Przychodzą znienacka.
    https://www.youtube.com/@hromadske_ua/videos

  • 37. Data: 2023-05-31 06:42:32
    Od: "ptoki (ptoki)" <s...@g...com>

    On Monday, May 29, 2023 at 2:10:18 p.m. UTC-5, PiteR wrote:
    > in <news:c3c07732-b72f-423c...@googlegroups.com>

    > Ty ja się, aż tak nie znam ;)

    Tyle sie znasz. Masz material 1080p i po zrekodowaniu mas ztez 1080p?

> [...]
    > a waży 200MB. Nie chcę czarnego nieba w 17ooo bitrate, chcę fajerwerki
    > w wystarczy 7ooo. Zjeżdzam suwakiem na constant quality 26 i mam plik o

    Ta czaje.

    Sprobuj zrobic te druga opcje na average bitrate. On zrobi dwu przebiegowo ale ten
    pierwszy przebieg moze nie byc tak wolny jak drugi.
    Porownaj sobie oba materialy.

    IMHO dwuprzebiegowe to optimum bo nie nagrzebiesz sie za duzo, nie trwa jakos
    dramatycznie dlugo a jakosc jest widocznie lepsza.
    Ale tylko na ruchomych scenach. Jak masz materialy rodzinne to constant quality jest
    tez ok.

> [...]
    >
    > Bardzo mmnie ten temat interesuje bo wiem, że można mieć dwie różne
    > karty obecne w systemie i działające np HD 4600 i gt1030

    Czaje, czyli gt zeby tv pokazalo a ta m4k to lepiej przerabia.
    Dobrze rozumiem?

    Poszukaj jakiejs przelotki z dp na hdmi. one drogie chyba nie sa.
    moze byc warto wydac nieco zeby nie musiec cudowac z sterownikami.

    > skalowanie nie.
    >
    > Nou ale to chyba ta karta NVIDIA Quadro M4000 robi te 130 klatek
    > bo wybieram H264 NVENC

    Tu warto sobie zrobic pare testow i przekodowac ten sam material na cpu i na grafice.
    Moja paranoja mowi ze moze nie byc identycznie.
    Choc nie sadze aby bylo jakos dramatycznie gorzej/lepiej na sprzetowym kodeku.

    Mozesz tez te m4k wystawic do wirtualki pod virtualboxem. Na tym kompie uzywaj gt a
    te m4k daj zeby VMka ja widziala. I w VMce przerabiaj filmy.
    Nie wiem czy masz doswiadczenie ale mozna sprobowac. Zainstaluj se vmware virtualbox
    i stworz wirtualna maszyne.
    Daj jej dostep do urzadzenia - tej m4k i zainstaluj sterowniki do niej ale tylko w
    VMce.

  • 38. Data: 2023-05-31 07:43:45
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:ff9d241b-8859-41a9-80a3-a20ff9cf9e8bn@googlegr
    oups.com>
    user ptoki (ptoki) pisze tak:

    > Tyle sie znasz. Masz material 1080p i po zrekodowaniu mas ztez
    > 1080p?

    tak

> [...]
    > trwa jakos dramatycznie dlugo a jakosc jest widocznie lepsza. Ale
    > tylko na ruchomych scenach. Jak masz materialy rodzinne to

    aha

    > Poszukaj jakiejs przelotki z dp na hdmi. one drogie chyba nie sa.
    > moze byc warto wydac nieco zeby nie musiec cudowac z sterownikami.

    ok, mam w pracy 3 przelotki, musze poszukać

    > Tu warto sobie zrobic pare testow i przekodowac ten sam material
    > na cpu i na grafice. Moja paranoja mowi ze moze nie byc
    > identycznie. Choc nie sadze aby bylo jakos dramatycznie
    > gorzej/lepiej na sprzetowym kodeku.

    robiłem porównanie wagowe, dla mnie może być

    nie mam

    tnx

    --
    Piter

  • 39. Data: 2023-06-01 20:35:58
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    user ptoki (ptoki) pisze tak:

    > Ale tych klatek masz podejrzanie duzo w fullhd.
    > te 70 to na xeonie bylo? i rekoding do mniejszego bitrate czy
    > rowniez skalowanie?

    Dziś podmieniłem procka na 12 core i w porywach miewam
    155 klatek/s na prostym małoruchomum filmiku bez drzew i trawy.

    https://ibb.co/4F82p5y
    https://ibb.co/kmYg2kY

    jestem bardzo zadowolony

    teraz czas rozpętać huragan bo temp dochodzi do 82st bez wiatraczka
    i do 67st wiatraczek cpu 4500 rpm

    --
    Piter