  • 21. Data: 2023-05-27 13:18:48
    Temat: Re: upgrade Xeon E5-1620 v3
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:8HSbM.5$y_R9.1@fx15.ams1>
    user Marcin Debowski pisze tak:

    > Jesli w jakikolwiek sposób moje komentarze uraziły PiteR'a to
    > przepraszam Cię PiteR serdecznie.

    Mnie nie można urazić. Jestem dwulicowym trolem,
    Dla obcych ludzi mam twarz jednakowa, Cisze blekitu :)

    Puszczam balony i patrzę jaka odpowiedz.

    Ale nieco irytuje mnie, że świat, internet zdąża w stronę
    głupszą niż mądrzejszą.

    np w pracy dostałem nstrukcję montażu, która porusza banalne rzeczy
    które operator opanuje w jeden dzień. Za to trudnych nie ma bo
    niewiedza lub lenistwo.

    na zapytanie, słysze odpowiedz ale po co ci to?
    rzadko kto odpowiada nie wiem, projektanci dali dupy.

    czyli wzięcie problemu na klatę vs unik.

    punkt widzenia statystycznego Kowalskiego.

    np że mam żonę :)

    jeszcze czego, może dzieci które filmuję?
    jeszcze chcę trochę pożyć :)

    jak wyłączyć na dobre hdd? ale po co?
    dlaczego tv nie mają Display Port? ale po co?
    chciałbym zawijać trwale tekst na 80 kolumnie ale po co?

    --
    Piter

    za Tuska nie mieliście Tik Toka

  • 22. Data: 2023-05-27 14:21:39
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-05-27, PiteR <e...@f...pl> wrote:
    > in <news:8HSbM.5$y_R9.1@fx15.ams1>
    > user Marcin Debowski pisze tak:
    > Ale nieco irytuje mnie, że świat, internet zdąża w stronę
    > głupszą niż mądrzejszą.

    Nie dążą. Jest z grubsza konstant. Są po prostu bardziej widoczni, raz
    bo mają jak, dwa, mniej się tej głupoty wstydzą. Ba, są często z niej
    dumni.

> [...]
    > niewiedza lub lenistwo.
    >
    > na zapytanie, słysze odpowiedz ale po co ci to?
    > rzadko kto odpowiada nie wiem, projektanci dali dupy.

    Nie wiem rzecz jasna o co konkretnie chodzi ale od wielu lat forsuje się
    tręd szybko-łatwo-przyjemnie. Też mnie to denerwuje, ale najwyraźniej
    większość jest tak skonstruowana, że właśnie tak zaspakaja się ich
    potrzeby. Poza tym z wiekiem też się niestety tak robi, że jak masz
    ogarnąć coś zupełnie nowego i złożonego, a już nie daj boże
    niestandardowego, zaczyna to trochę przytłaczać.

    > czyli wzięcie problemu na klatę vs unik.
    >
    > punkt widzenia statystycznego Kowalskiego.
    >
    > np że mam żonę :)

    Akurat wydawało mi się, że nie masz.

    > jeszcze czego, może dzieci które filmuję?

    No to juz nie moja teza.

    > jeszcze chcę trochę pożyć :)
    >
    > jak wyłączyć na dobre hdd? ale po co?
    > dlaczego tv nie mają Display Port? ale po co?
    > chciałbym zawijać trwale tekst na 80 kolumnie ale po co?

    Nie ma co się na takie pytania irytować, bo co prawda większość wynika z
    własnych przyzwyczajeń i uwarunkowań, ale część ma drugie dno i coś z
    tego wszystkiego wartościowego wyjść może. To tak jak ja się często wk..
    gdy taksówkarz wiezie mnie jakąś niestandardową drogą, ale raz na jakiś
    czas, łapię się, że nosz cholera, tędy chyba faktycznie lepiej.

    --
    Marcin

  • 23. Data: 2023-05-27 22:05:09
    Od: szopen <s...@e...szop>

    On 27.05.2023 05:01, Marcin Debowski wrote:
> [...]
    > tu taka, że przy preset'ach typu slow, fast itd. jakość dla każdego z
    > presetów jest zawsze stała (dla danego enkodera) a zmienia się wielkość
    > wynikowa pliku. Ze względów praktycznych taki "very slow" musi mieć
    > jakieś osadzenie w marketngowych realiach, czyli przekodowanie 10 min
    > filmu, nie może trwać przykładowo na jakimś i9gen12 3 doby. No ale
    > jak byłaby dedykowana maszyna o odpowiedniej mocy to pewnie 100x very
    > (slow) byłoby akceptowalne. Albo też nawet miesiąc kodowania jest
    > akceptowalny, bo to w końcu czynność dla konkretnego BD jednorazowa.

    Pamiętam z dawnych czasów, gdy weszły DivX'y to kolosalną różnicę w
    jakości, zwłaszcza w dynamicznych scenach, miało kodowanie
    dwuprzebiegowe, gdzie pierwszy przebieg analizował dynamikę i strumień
    danych, a drugi stosował zmienny bitrate bazując na pierwszym przebiegu.
    Dziś filmów nie koduję, ale zgaduję, że to nadal jest dostępne i nadal
    może zdziałać cuda, których oczekujesz.

    --
    szopen

  • 24. Data: 2023-05-28 01:41:54
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-05-27, szopen <s...@e...szop> wrote:

> [...]
    > danych, a drugi stosował zmienny bitrate bazując na pierwszym przebiegu.
    > Dziś filmów nie koduję, ale zgaduję, że to nadal jest dostępne i nadal

    Niestety to nie to. Sens 2-przebiegowego kodowania jest zresztą taki, że
    dla założonej wielkości pliku wynikowego enkoder jest w stanie lepiej
    rozłożyć zmienną br przez co zapewnia lepszą jakość np. w obszarach
    dynamicznych, które tego wymagają. Ale jeśli nie zakładasz jakoś tej
    wielkości pliku na samym początku, a np. kodujesz z tzw. stałą jakością,
    to przebiegowość nie ma zaczenia.

    ZCW głownie rzecz sprowadza się do analizy różnic między ramkami filmu i
    od dokładności tej analizy będzie zależała jakość. Większość enkoderów
    działa tak, że co pewien czas masz ramkę typu zdjęcie, tzw. I-frame,
    gdzie jest to ramka niezależna, zawierająca pełen obraz. Pomiędzy tymi
    ramkami są ramki, które są "przewidziane", opisane jako zmiany w
    stosunku do 2ch I-ramek pomiędzy, którymi się znajdują. No i problem
    polega m.in. na przewidzeniu, które fragmenty się zmieniają, jak głęboko
    sięgają te zmiany i jak to wszystko wynikowo skompresować (opisać). To
    jest analizowanie trójwymiarowej, olbrzymiej matrycy pod kontem trendów
    w jej obrębie. Można to zrobić w czasie, krótkim, nie wychwycić
    mniejszych trendów, opisać większym makroblokiem, a pewnie można zrobić
    dużo lepiej.

    --
    Marcin

  • 25. Data: 2023-05-28 04:43:28
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:nBmcM.19$ZP96.18@fx02.ams1>
> [...]

    > tak robi, że jak masz ogarnąć coś zupełnie nowego i złożonego, a
    > już nie daj boże niestandardowego, zaczyna to trochę przytłaczać.

    no dobra to już się odczep i nie odpusuj mi filozofie

    --
    Piter

  • 26. Data: 2023-05-28 05:20:11
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-05-28, PiteR <e...@f...pl> wrote:
    > in <news:nBmcM.19$ZP96.18@fx02.ams1>

    > no dobra to już się odczep i nie odpusuj mi filozofie

    Na pewno? Wydaje się, że potrzebujesz pomocy bardziej niż kiedykolwiek.
    No dobrze, połóżmy zaufanie i nadzieje w Twój efektywny metabolizm.

    --
    Marcin

  • 27. Data: 2023-05-28 05:26:40
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:u4pja2$v6g$2$m4rkiz@news.chmurka.net>
    user m4rkiz pisze tak:

    > dużo większy sens bedzie miało kupienie karty graficznej czy
    > zmiana platformy na taką, która wspiera sprzętowo to co chcesz
    > robić
    >
    > hevc (kaby lake i nowsze) albo NVENC od nvidii
    > https://en.wikipedia.org/wiki/Nvidia_NVENC

    ok znalazłem kiedyś na śmietniku taką kartę

    NVIDIA Quadro M4000

    https://www.techpowerup.com/gpu-specs/quadro-m4000.c
    2757
    https://www.ebay.co.uk/itm/225567616934

    Dołożyłem do tego kompa z Xeonem. Wygląda, że Handbrakę jej używa.
    Z około 70 klatek/s 1080p zrobiło się około 130kl/s

    dla mnie bomba

    Tylko pojawił się problem bo dwie karty graf Nvidia nie chcą działać
    razem. Pojawia się wykrzyknik w devices naprzemiennie jak odinstaluję
    drugą.

    Zainstalowałem sterowniki dla GT1030 i M4000 no i zawsze jednej nie
    pasuje sterownik od drugiej.

    Czy można mieć w ogóle dwie Nvidie w jednym pc bez konfliktu?

    Zauważyłem też że MPC HC z jakiegoś powodu nie korzysta z M4000 i
    wszystko spada na procesor który nie wyrabia z odtwarzaniem 2160p.
    To lipa.

  • 28. Data: 2023-05-28 05:28:57
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:LLzcM.86530$2ZY4.18467@fx12.ams1>

    > Na pewno? Wydaje się, że potrzebujesz pomocy bardziej niż
    > kiedykolwiek. No dobrze, połóżmy zaufanie i nadzieje w Twój
    > efektywny metabolizm.

    dużo ci się wydaje masz zatłoczoną głowę
    idź pobiegać

    --
    Piter

    Miłość rak i wojna są jak sraczka. Przychodzą znienacka.
    https://www.youtube.com/@hromadske_ua/videos

  • 29. Data: 2023-05-28 16:56:35
    Od: "1634Racine" <m...@...cbqebml>

    szopen w news:u4tnpm$haj2$1@dont-email.me
> [...]
    > koduję, ale zgaduję, że to nadal jest dostępne i nadal może zdziałać cuda,

    warto sentymentalnie wspomniec, ze cala ta wiedza typu liczba przebiegow
    kodowania i dlaczego tak, albo poziomy kwantyzacji i dlaczego kodowac na
    takim, a nie innym, liczba kwantyzatorow w xvid,a liczba w x264 (crf), co
    lepiej - czy 2pass, czy crf = 18,czy 20... - b. gleboko i dokumentnie bylo
    kiedys o tym na videoaudio.pl, kopalnia wiedzy, z udzialem np. Jawora i
    Placio, imo ekspertow ekstremalnie kompetentnych. Czyli: pytania o to, jak
    kodowane sa BD, ze sa tak znakomitej jakosci (pod warunkiem, ze sa :). oraz:
    ktorym dostepnym powszechnie softem mozna taki efekt dostac i w jaki
    posob - tego rodzaju pytania trzeba by zadawac na videoaudio.pl, by dostac
    konkretna, szeroka wiedze w gustownej paczce :) Ale nie zada sie, bo
    videoaudio.pl juz nie ma.

  • 30. Data: 2023-05-29 07:57:55
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 27.05.2023 03:26, 1634Racine wrote:

    > a ktorymi *komercyjnymi* programami osiaga sie jakosc (naprawde dobrych)
    > BD?

    Scenarist BD -
    https://www.scenarist.com/scenarist-bd-professional-
    blu-ray-disc-authoring/