  • 11. Data: 2010-03-11 11:30:57
    Temat: Re: wkurzające sytuacje drogowe
    Od: Maciej Leszczynski <z...@j...cy>

    krzysiek82 <s...@u...pl> wrote in
    news:hnag9d$5ej$1@atlantis.news.neostrada.pl:

    > to już jest wykroczenie :) i zwykłe chamstwo, no chyba, że jest ciągła
    > i ktoś wyprzedza wtedy uzasadnione jest przyśpieszenie i zajechanie
    > drogi w celu uniemożliwienia wykonania tego manewru.

    nie wazne jaka jest sytuacja w kazdej z nich jest to wykroczenie - wlacz lewy
    kierunek, zeby ostrzec o
    niebezpieczenstwie a jak trzeba to zwolnij (jest to Twoim obowiazkiem zgodnie z PoRD)

  • 12. Data: 2010-03-11 11:31:31
    Od: Greg <g...@p...onet.pl>

    On 11 Mar, 10:13, Michał <m...@w...o2.pl> wrote:
    > 2. dojeżdżam bez gazu do zamkniętego przejazdu kolejowego - na wysokości
    > 2 lub 1 kreski (100-50m) ktoś wyprzedza i daje po heblach

    Nie wnikam w inne przypadki, ale tutaj oczywisty tok rozumowania jest
    taki:

    --> jedzie wolno, a więc
    --> nie spieszy się, a więc
    --> co będzie jak na następnym skrzyżowaniu na ruchliwej wąskiej
    drodze będzie chciał skręcić w lewo...

    Zakładając, że ktoś nie jechał za Tobą dłuższą chwilę i nie
    widział, że np. jeździsz normalnie (tj. prędkości 60 km/h od
    zatrzymania nie osiągasz po 600 m przyspieszania),
    może zakładać wszelkie najgorsze scenariusze tego, co
    się stanie jak już przejedziesz przez ten przejazd.

    Pozdrawiam
    Greg
    --
    843rd Bomb Wing Strategic Air Command
    PEACE IS OUR PROFESSION

  • 13. Data: 2010-03-11 11:33:24
    Od: Bydlę <bydl?@bydl?.pl>

    On 2010-03-11 10:13:59 +0100, Michał <m...@w...o2.pl> said:

    > Przyszło mi na myśl zrobienie mini-rankingu wkurzających sytuacji drogowych.
    >

    > 1. hamuję przed przejściem dla pieszych na którym już jest pieszy -
    > łysol z tyłu daje po klaksonie

    Włączasz awaryjne, zaciągasz ręczny, wyłączasz silnik, odpinasz pasy,
    wyciągasz kluczyk ze stacyjki i obchodzisz auto by sprawdzić przed
    jakim niebezpieczeństwem ostrzegał cię trąbiący.
    Można też podejść i zapytać go o przyczynę trąbienia.
    (ale trzeba umieć bić się albo spieprzać, jeśli tamten wyciągnie nóż ;-))

    > 2. dojeżdżam bez gazu do zamkniętego przejazdu kolejowego - na
    > wysokości 2 lub 1 kreski (100-50m) ktoś wyprzedza i daje po heblach

    I co? Boli cię to? Mnie nie. Zwłaszcza, jeśli to 50 czy 100 metrów.

    > 3. jadę w bezpiecznej odległości za tirem - ktoś się wpieprza, żeby mu
    > jechać niemal na zderzaku i później przez kilkanaście-kilkadziesiąt
    > kilometrów uparcie pracuje wycieraczkami i psika płynem, żeby coś
    > wiedzieć przez deszcz błota spod kół tira

    I ciebie drażni, że jedziesz w bezpiecznej odległości?
    Czy drażni cię, że on sobie wypsika ten płyn?
    Zawsze możesz zadzwonić na 112...

    > 4. podwójna ciągła z przerwą na lewoskręt do drogi do posesji
    > - sygnalizuję zamiar skrętu, dojeżdżam do środka jezdni, hamuję żeby
    > przepuścić nadjeżdżających z przeciwka, ruszam i... w ostatniej chwili
    > daję po heblach żeby nie zabić wyprzedzającego mnie z lewej (!)
    > motocyklisty

    Czyli nie potrafisz korzystać z lusterka.
    To cię słusznie drażni.

    --
    Bydlę

  • 14. Data: 2010-03-11 11:34:40
    Od: Arek <a...@...a.z.e.t.a.pl>

    Michał wrote:

    > Przyszło mi na myśl zrobienie mini-rankingu wkurzających sytuacji
    > drogowych.
    >

    > 1. hamuję przed przejściem dla pieszych na którym już jest pieszy -
    > łysol z tyłu daje po klaksonie

    Raz tak miałem choć nie łysol, a trąbił bo próbował ostrzec, że zaraz
    wjedzie w tyłek ;/ Dał radę wyhamować na szczęście.

    --
    Arek, arekmx|gazeta.pl

  • 15. Data: 2010-03-11 11:37:10
    Od: Bydlę <bydl?@bydl?.pl>

    On 2010-03-11 11:00:43 +0100, "Baczek" <m...@p...onet.pl> said:

    > Mnie tylko jedno wyprowadza totalnie z rownowagi, mianowicie przyspieszanie
    > podczas wyprzedzania.

    Raczej przyspieszanie wyprzedzanego pojazdu - co jest zabronione i karalne.

    Przyspieszanie podczas wyprzedzania jest normalne i zalecane.

    (a wiesz co się wtedy robi?
    zwalnia i pozwala idiocie odjechać)

    --
    Bydlę

  • 16. Data: 2010-03-11 11:44:00
    Od: Franc <k...@w...wp.pl>

    Dnia Thu, 11 Mar 2010 11:33:24 +0100, Bydlę napisał(a):

    > Czyli nie potrafisz korzystać z lusterka.
    > To cię słusznie drażni.

    Pojazd nie ma prawa do wyprzedzania samochodu skręcającego w lewo. To nie
    jest omijanie...

    --
    Franc

  • 17. Data: 2010-03-11 11:51:51
    Od: Jarek Pudelko <j...@b...ceti.pl>

    W dniu 2010-03-11 10:58, Budzik pisze:
    > Użytkownik Michał m...@w...o2.pl ...

    > bedziecie stac na przjezdzie - masz okaze wyjsc i porozmawiac.

    Nie znajac stanu psychiki tego kierowcy sporo ryzykujesz takim czynem.
    Skad wiesz, ze nie jest cynglem gangu? :)
    Lepiej poogladac przyrode siedzac w aucie i czekajac na przejazd pociagu
    niz skonczyc na poboczu z dziura po kuli :)

    --
    jarek

  • 18. Data: 2010-03-11 11:53:41
    Od: btn <w...@b...pl>

    W dniu 2010-03-11 11:33, Bydlę pisze:

    > I ciebie drażni, że jedziesz w bezpiecznej odległości?
    > Czy drażni cię, że on sobie wypsika ten płyn?
    > Zawsze możesz zadzwonić na 112...

    cytat posta wyżej autorstwa Michała Guta:
    "czasami sie zdarzaja ludziki z cudnymi spryskiwaczami - tworzy sie
    efekt lancuchowy.
    samochod 1 wlaczas spryskiwacz z czego polowa przelatuje nad dachem i
    laduje na szybie samochodu 2. samochod 2 wlaczas spryskiwacz zeby dalo
    sie zmyc te kropelki - opryslujac szybe samochodu 3 itd:P

    sir "

  • 19. Data: 2010-03-11 12:05:46
    Od: to <t...@a...xyz>

    krzysiek82 wrote:

    > Raz się kiedyś spotkałem z takim zachowaniem, po prostu debil prosi o
    > lekcje pokory, jak obok jedzie kierowca tira z którym można się dogadać
    > na CB można takiej lekcji łato udzielić. Jedziesz sobie powoli,
    > zagadujesz do kierowcy tira, żeby zajął pas obok i nie wpuszczał i tak
    > przez pewien czas.

    Takie samo buractwo jak opisane wcześniej.

    --
    cokolwiek

  • 20. Data: 2010-03-11 12:06:38
    Od: Michał <m...@w...o2.pl>

    > Czyli nie potrafisz korzystać z lusterka.

    Możesz rozwinąć? Zaznaczam, że jest podwójna linia ciągła a jezdnia ma
    po 1 pasie ruchu w każdym kierunku. W jaki sposób powinienem prawidłowo
    korzystać z lusterka?

    Pozdrawiam,
    Michał