  • 21. Data: 2010-02-27 08:39:14
    Temat: Re: wpowiedzenie oc
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    Bydlę wrote:
    > Jaki masz dowód na to, że poszedłem na pocztę, wysłałem do siebie kopię
    > wypowiedzenia umowy,
    > a do ubezpieczyciela - w tej samej minucie, na złość sobie - pustą kartkę?

    Ja nie potrzebuje dowodu. Ja potrzebuje _nie tracić czasu_ na
    udowadnianie przed sądem, że coś wysłałem.

    > Najpierw pomyśl, co i jak ocenia sąd, potem ewentualnie odpisz.

    Ale ja w ogole nie chce dyskutowac z sądem. Ja chce wiedzieć jaka jest
    _skuteczna_ metoda wypowiedzenia OC bez ingerowania sądu w razie
    wątpliwości. Ma być na tyle skuteczna aby firma ubezpieczająca nie
    próbowala nawet kombinować. Jak więc mam wypowiedzieć to OC bez
    odwiedzania placowki i bez ciągania ubezpieczyciela po sądach w razie
    problemów?

    > Czasem wystarczy przejeżdżać przez daną miejscowość. :-)

    Myślisz że powinno to być opisane w jakiejś ustawie? "Obywatel
    wypowiadajacy OC może to zrobić podczas przypadkowego przebywania w
    pobliżu oddziału na jeden dzień przed końcem okresu obowiazywania
    umowy". Tak, to rozwiązjue chyba problem...

    PS. Przypadek znajomej jest oczywisty: wysłała wypowiedzenie listem
    poleconym i faksem dla pewności. Firma wyparla się obydwu i wszczeła
    prodedury windykacyjne. Taniej było zapłacić ta ratę OC niż tracić czas
    na ściganie się po sądach. Firma to jeden z "tanich ubezpieczycieli". Ze
    względu na to że sam nie mam ochoty odwiedzać sądów pozwole sobie nazwy
    nie wymienić. Sam natomiast rok później wypowiadając umowę w tej właśnie
    firmie pamiętając o problemach przejechałem się do przedstawicielstwa z
    kopią - strata czasu, paliwa i zdrowego rozsądku.

  • 22. Data: 2010-02-27 15:23:14
    Od: Bydlę <bydl?@bydl?.pl>

    On 2010-02-27 08:39:14 +0100, Sebastian Biały <h...@p...onet.pl> said:

    > Ja nie potrzebuje dowodu. Ja potrzebuje _nie tracić czasu_ na
    > udowadnianie przed sądem, że coś wysłałem.

    ???
    Panujesz nad tym, co się dxieje wokół ciebie?

    > Pytanie co zrobić jak pismo się "zgubi". Co gorsza: jak wyślesz
    > poleconym to jak udowodnisz, że kwitek na polecony nie oznacza wysł ania
    > pustej koperty albo pociętej gazety ?

    Właśnie tak, jak napisałem.
    Więc, jeśli "zgubi" się pismo, to tak właśnie udowodnisz.
    Jeśli nadal nie rozumiesz co udowadniasz pokazując wysokiemu sądowi
    kopertę, wysłaną w tej samej minucie na poczcie, a zawierającą kopię
    wypowiedzenia wysłaną do ubezpieczyciela, to daj znać, spróbuję jeszcze
    prościej ci wyjaśnić.

    > Ale ja w ogole nie chce dyskutowac z sądem.

    To nie dyskutuj.
    Było pytanie o sposób udowdnienia i była odpowiedź.
    Nikt nie każe ci sądzić się - możesz siedzieć cicho i płacić.

    > Ja chce wiedzieć jaka jest _skuteczna_ metoda wypowiedzenia OC

    Na piśmie, z potwierdzeniem odbioru.

    --
    Bydlę

  • 23. Data: 2010-02-27 19:04:50
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    Bydlę wrote:
    > Jeśli nadal nie rozumiesz co udowadniasz pokazując wysokiemu sądowi

    Ale ja nie chce u diabła tego pokazywac wysokiemu sadowi. Chce
    zminimalizwoać do zera szarpanie się z ubezpieczycielem po sądach. Chce
    ze 100% pewnoscia wypowiedzieć umowę. Mam gdzieś czy prawnik
    ubezpieczyciela jest szwagrem dziadka tescia sędziego. To ma byc metoda
    zamykająca jakiekolwiek próby kombinowania przez ubezpieczyciela.
    Jakiekolwiek, nawet absurdalne jak "bo dostaliśmy pustą kopertę, Panie
    sędzio".

    > to daj znać, spróbuję jeszcze
    > prościej ci wyjaśnić.

    Jeśli zdołasz wyjasnic w jaki sposób mam pewnie wypowiedzieć OC bez
    prawdopodobnej perspektywy szarpania się z firmami bogatszymi od siebie
    po sądach to daj znać.

    > Na piśmie, z potwierdzeniem odbioru.

    Koleżance nie pomogło. Siedziała cicho i płaciła ze wzgledu na
    perspektywę kosztow sprawy sadowej (głównie strata czasu, szczegolnie że
    pracuje za granicą). Dawaj nastepna metodę. Tym razem _skuteczną_.

  • 24. Data: 2010-02-27 19:23:05
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 27 Feb 2010 19:04:50 +0100, Sebastian Biały wrote:
> [...]
    >zamykająca jakiekolwiek próby kombinowania przez ubezpieczyciela.
    >Jakiekolwiek, nawet absurdalne jak "bo dostaliśmy pustą kopertę, Panie

    Nie ma takich.
    Chyba ze od razu po wypowiedzeniu pozwiesz ubezpieczyciela, zeby miec
    pisemnie zlozone do sadu oswiadczenie ze przeciez wypowiedziales.
    Po czym ubezpieczyciel o tym zapomni, z akt sadowych zniknie i znow
    masz problem.

    Wypowiedzenie na karcie pocztowej lub druku bezkopertowym ZPO, a
    dodatkowo wyslane dobrym faksem.

    No chyba ze masz wujka w odpowiednim urzedzie :-)

    Kolezanka glupia byla.

    J.

  • 25. Data: 2010-02-27 20:09:34
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    J.F. wrote:
    > Kolezanka glupia byla.

    To mi przypomina mantrę powtarzaną przez prawników "nieznajomośc prawa
    szkodzi" ktora skutecznie zasłania bezmiar głupoty prawa. Głupia była że
    nie zarwala dwóch dni i 3kkm żeby zdobyc pieczątkę bo w naszym kraju
    pewne sprawy trzeba wystać przed okienkiem i już. A ona myślała, że to
    takie proste, list polecony i wspaniałomyslnie ubezpieczyciel zastosuje
    się do prawa. A tu dupa i straszenie firmami windykacyjnymi. Po prostu
    głupia była, ale to chyba wpływ przebywania przez jakiś czas w normalnym
    kraju. Jej wina.

  • 26. Data: 2010-02-27 22:35:11
    Od: Bydlę <bydl?@bydl?.pl>

    On 2010-02-27 19:04:50 +0100, Sebastian Biały <h...@p...onet.pl> said:

    > Ale ja nie chce u diabła tego pokazywac wysokiemu sadowi.

    To nie pokazuj.
    Zacytowałem ci, że odpisuję na pytanie jak udowodnić.
    Jeśli cię przerasta lub nie interesuje, to zignoruj to, bo w końcu co
    cię obchodzi, że odpowiadam na coś, co cię nie interesuje?
    ;>

    > Chce zminimalizwoać do zera szarpanie się z ubezpieczycielem po sądach.

    Czyli interesuje cię to, co się w sądzie może dziać?
    No, to właśnie o tym pisałem, jak udowodnić, że tego dnia, o tej
    godzinie, w danej placówce wysłałeś wypowiedzenie do ubezpieczyciela.

    > Chce ze 100% pewnoscia wypowiedzieć umowę.

    Na piśmie z potwierdzeniem odbioru.
    Najlepiej osobiście.

    > Mam gdzieś czy prawnik ubezpieczyciela jest szwagrem dziadka tescia sędziego.

    Tego dowcipu nie rozumiem, bo jest nie na temat.

    > To ma byc metoda zamykająca jakiekolwiek próby kombinowania przez
    > ubezpieczyciela.

    Ile razy trzeba ci napisać: na piśmie, z potwierdzeniem odbioru?

    > Jeśli zdołasz wyjasnic w jaki sposób mam pewnie wypowiedzieć OC bez
    > prawdopodobnej perspektywy szarpania się z firmami bogatszymi od siebie
    > po sądach to daj znać.

    Spróbuję raz jeszcze, może dasz radę: na piśmie, z potwierdzeniem odbioru.

    > Koleżance nie pomogło. Siedziała cicho i płaciła ze wzgledu na
    > perspektywę kosztow sprawy sadowej

    A co mnie obchodzi jej głupota?
    Miała potwierdzenie, że wypowiedziała, ale postanowiła je wyrzucić i płacić?
    ;>>>

    > (głównie strata czasu, szczegolnie że pracuje za granicą). Dawaj
    > nastepna metodę. Tym razem _skuteczną_.

    Na piśmie, z potwierdzeniem odbioru.
    (może ktoś dorosły ci to przeczyta?)

    --
    Bydlę

  • 27. Data: 2010-02-27 23:02:51
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    Bydlę wrote:
    > Na piśmie, z potwierdzeniem odbioru.

    <Ziew> OK. Chyba dalem rade to ogranąć.

  • 28. Data: 2010-02-28 00:27:41
    Od: Bydlę <bydl?@bydl?.pl>

    On 2010-02-27 23:02:51 +0100, Sebastian Biały <h...@p...onet.pl> said:

    > <Ziew> OK. Chyba dalem rade to ogranąć.

    To się cieszę.
    A to wysyłanie do siebie kopii też działa, jeśli spodziewasz się
    problemów z odbiorcą.

    (ziewanie oznacza brak tlenu - pomaga wietrzenie lub spacer :-))

    --
    Bydlę

  • 29. Data: 2010-02-28 09:53:15
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 27 Feb 2010 20:09:34 +0100, Sebastian Biały wrote:
> [...]
    >pewne sprawy trzeba wystać przed okienkiem i już. A ona myślała, że to
    >takie proste, list polecony i wspaniałomyslnie ubezpieczyciel zastosuje

    Ale kto powiedzial ze nie ? Trzeba bylo tylko pozniej byc bardziej
    stanowcza w swojej wersji.

    Mnie sie tam udalo wypowiedziec dwa razy faksem i raz telefonicznie,
    ale wtedy jeszcze Kruka nie bylo :-)

    J.