  • 101. Data: 2011-07-03 21:50:24
    Temat: Re: zapinanie kasku
    Od: zefir <z...@S...pl>

    W dniu 03.07.2011 23:37, J_K_K pisze:
    > Użytkownik "zefir" <z...@S...pl> napisał w
    > wiadomości news:iuqlqj$d2k$1@news.onet.pl...
    >>
    > Siadania nie.
    > Ale zapewne słyszałeś,
    > że po takich sytuacjach pociągają do odpowiedzialności opiekunów.

    Moich nikt nigdzie nie pociągnął. Wytłumaczę jeszcze raz: To, że jakiś
    odsetek głąbów potrafi sobie zrobić krzywdę dowolnym narzędziem, nie
    znaczy, że należy zakazać używania tych narzędzi pozostałym.

    --
    pzdr.
    zefir

  • 102. Data: 2011-07-03 23:25:16
    Od: The_EaGle <t...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-07-01 19:46, de Fresz pisze:

    > Ale rzecz w tym, że nikt nie zabrania chodzenia po górach (no, prawie)
    > jak i jeżdżenia motocyklem.

    Pod pewnymi warunkami.

    > Który przewodnik z Tobą pójdzie na lodowiec bez kasku i związania liną?

    Chodzenie z przewodnikiem po górach takich jak np alpy to mijanie się z
    celem chodzenia po górach. Jak bym miał chodzić tylko z przewodnikiem to
    bym w ogóle tam nie poszedł. To mniej więcej tak jak byś ciągle jeździł
    z instruktorem nauki jazdy.

    Dodam że chodzę bez kasku i bez związania się liną. Wiązanie się lina
    jak się chodzi we dwóch lub samemu jest idiotyczne, bo zamiast samemu
    spaść to wpada się we dwóch...

    > Coś mi się nie do końca chce wierzyć w te statystyki, bo sam ze
    > słyszenia znam przypadki, gdzie brak kasku przełożył się na bardzo
    > niefajne konsekwencje związane z urazami czaszki.

    To poczytaj nt doświadczeń holenderskich - tam chyba najwięcej jest
    rowerów. Nie ma tam żadnego obowiązku jeżdżenia w kasku.

    > Ale nie zabrania się "wszystkiego", tylko nakłada pewne wymogi które są:
    > a) zgodne ze zdrowym rozsądkiem,

    To twoje zdanie. Ja nie uważam aby ktoś to jeździ bez kasku był kretynem
    natomiast mogę uważać że bardziej ryzykuje ale to TYLKO jego ryzyko.

    b) nie są nazbyt upierdliwe.

    Są jeżeli jedziesz 2km przez miasto kiedy pyrkasz sobie 30-40km/h.

    > I nawet
    > jeśli dzięki temu choćby 1 osoba rocznie przeżyje wbrew swej woli, to
    > IMHO warto.

    OO właśnie i to jest taki lewacki argument. Choćby jedna osoba przeżyje to :
    - postawmy na wszelki wypadek ograniczenie prędkości do 30km/h na
    prostej drodze
    - postawmy progi zwalniające 100m od najbliższego zabudowania
    - zakażmy tego i owego...
    - niech teren zabudowany na wszelki wypadek będzie w lesie

    itd...
    A ja natomiast mówię nie ty rozporządzasz czyimś życiem i nie zatruwam
    innym tego życia - niech robi co chce o ile innym nie szkodzi.

    > Jeśli ktoś jest oportunistą, to zawsze może jeździć w
    > atrapie pt. braincap, czy inny "niemiec". Stylowe, małe, tanie, chroni
    > tyle co nic.

    No właśnie i sam dałeś przykład jak idiotyczny to obowiązek.

    Rafał

  • 103. Data: 2011-07-04 06:17:39
    Od: Roman Niewiarowski <n...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-07-01 19:46, de Fresz pisze:

    > Który przewodnik z Tobą pójdzie na lodowiec bez kasku i związania liną?

    na moturze jezdzisz z przewodnikiem?
    BTW na lodowiec moge sobie isc sam, w sandalach. Zabrac z soba niunie w
    szpilkach tez moge.

> [...]
    > IMHO warto. Jeśli ktoś jest oportunistą, to zawsze może jeździć w
    > atrapie pt. braincap, czy inny "niemiec". Stylowe, małe, tanie, chroni

    Jasne, wydac durny przepis z mysla ze spoleczenstwo znajdzie sposob zeby
    go ominac, a urzedas popada w samoulwiebienie.

    pozdr
    newrom
    --
    Estrella - do sprzedania
    RD07 - dożywocie.

  • 104. Data: 2011-07-04 06:19:47
    Od: "Jasio" <b...@g...pl>

    Roman Niewiarowski <n...@p...onet.pl> napisała rzekomo
    > na moturze jezdzisz z przewodnikiem?
    > BTW na lodowiec moge sobie isc sam, w sandalach. Zabrac z soba niunie w
    > szpilkach tez moge.

    "Chcialbym" a nie "moge". (:

    --
    Jasio
    etz vfr

  • 105. Data: 2011-07-04 06:34:42
    Od: Roman Niewiarowski <n...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-07-04 08:19, Jasio pisze:

    > "Chcialbym" a nie "moge". (:

    Moge, ale nie chce.

    pozdr
    newrom
    PS. banki oferuja mi dostatecznie duze kredyty zeby mnie bylo stac na
    wypad na lodowiec i utrzymanie jakiejs fajnej plastikowej babki przez te
    kilka dni ;)
    --
    Estrella - do sprzedania
    RD07 - dożywocie.

  • 106. Data: 2011-07-04 06:44:13
    Od: Roman Niewiarowski <n...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-07-02 12:26, de Fresz pisze:

    > Aha. Czyli tak se radośnie pierdolisz o wolności, z ktorej i tak byś nie
    > korzystał?

    Oczywiscie ze by korzystal. Moglby sobie kask zalozyc, albo nie - wg
    wlasnego widzimisie i swojej oceny sytuacji.

    > Przecież ciągle knują na ten temat i raz dwa ograbią nas z wolności.

    Ograiczanie wolnosci odbywa sie od lat i jest wprowadzane malymi
    kroczkami, z dobrym uzasadnieniem 'bezpieczenstwo publiczne', 'ochrona
    zycia' etc. Dzieki temu cala banda pozytecznych idiotow przyklaskuje i
    popiera.

    pozdr
    newrom
    --
    Estrella - do sprzedania
    RD07 - dożywocie.

  • 107. Data: 2011-07-04 06:47:38
    Od: Roman Niewiarowski <n...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-07-02 13:00, de Fresz pisze:

    > Mieli fart i tyle. Kilku gości go nie miało.

    Na dziesiatki tysiecy majacych fart, kilku go nie mialo.
    Kolega spadl ostatnio ze schodow we wlasnym domu, nie on jeden (bo ja
    tez), zglos projekt uzywania lin asekuracyjnych przy pokonywaniu tych
    niebezpiecznych przeszkod!

    pozdr
    newrom
    --
    Estrella - do sprzedania
    RD07 - dożywocie.

  • 108. Data: 2011-07-04 06:56:57
    Od: "Jasio" <b...@g...pl>

> [...]
    > Kolega spadl ostatnio ze schodow we wlasnym domu, nie on jeden (bo ja
    > tez), zglos projekt uzywania lin asekuracyjnych przy pokonywaniu tych

    No, ja znam osobiscie dziewczyne, ktora ojciec osierocil w ten sposob.
    Po obiedzie chcial sie zdrzemnac na pietrze, spadl i zasnal na zawsze.

    Jak to mowia: "od naglej i niespodziewanej smierci uchowaj nas panie".

    --
    Jasio
    etz vfr

  • 109. Data: 2011-07-04 09:35:46
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2011-07-04 08:47:38 +0200, Roman Niewiarowski <n...@p...onet.pl> said:

    > Na dziesiatki tysiecy majacych fart, kilku go nie mialo.
    > Kolega spadl ostatnio ze schodow we wlasnym domu, nie on jeden (bo ja tez),

    Tych schodów, co to muszą spełniać parę norm budowlanych, choćby tylko
    właściciel domu miał po nich chodzić? To dopiero jest ograniczanie
    wolności jednostki!

    > zglos projekt uzywania lin asekuracyjnych przy pokonywaniu tych
    > niebezpiecznych przeszkod!

    To raczej Ty bierz się do roboty i zbieraj 100k podpisów w sprawie
    inicjatywy ustawodawczej zniesienia obowiązku jazdy w kasku, któren to
    tak bardzo Cię uwiera.

    de Fresz

  • 110. Data: 2011-07-04 09:58:23
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2011-07-04 01:25:16 +0200, The_EaGle <t...@p...onet.pl> said:

    > Chodzenie z przewodnikiem po górach takich jak np alpy to mijanie się z
    > celem chodzenia po górach.

    Akurat lodowce są dość wredne i jest bardzo zalecane, jeśli się nie ma
    doświadczenia, branie przewodnika. No i ubezpieczenie, bo w rejonach
    gdzie występują lodowce, ratownictwo górskie nie jest za darmo (o ile w
    ogóle jakieś jest). Ale już mniejsza z tym. BTW, nie ogranicza Cię
    niemożność chodzenia po górach tam gdzie chcesz, a tylko i wyłącznie po
    wyznaczonych szlakach (zakładając że jak znakomita większość ludzi nie
    masz Karty Taternika i nie ściemniasz, że "ja właśnie pod ścianę")?

    > To poczytaj nt doświadczeń holenderskich - tam chyba najwięcej jest
    > rowerów. Nie ma tam żadnego obowiązku jeżdżenia w kasku.

    Rowery i Holandia to jednak nieco inna bajka. Raz że kask mógłby
    stanowić mniejwięcej równowartość najpopularniejszego tam "holendra", a
    dwa, mają tam dość zamordystyczne przepisy co do potrąceń rowerzystów -
    gdy np. jest starcie samochód-rower, to kierowca samochodu musi
    udowodnić, że to nie była jego wina. No i rowery jednak osiągają jakby
    inne prędkości średnie.

    > To twoje zdanie.

    Oczywiście że to tylko moje zdanie. Zupełnym przypadkiem zgodne ze
    zdaniem ustawodawców (co przyznam, nie zdarza się często). I nie tylko
    naszych, ale niemal całego tzw. cywilizowanego świata.

    > Ja nie uważam aby ktoś to jeździ bez kasku był kretynem natomiast mogę
    > uważać że bardziej ryzykuje ale to TYLKO jego ryzyko.

    Poznałem jakiś czas temu przesympatycznego faceta, motocyklistę
    oczywiście. Naprawdę fajny i rozsądny gość. Chciał sprzedać swojego
    DTka, był już umówiony z kupcem, postanowił rozgrzać silnik przed
    jazdą. Obok osiedla, żeby nie drażnić sąsiadów. 300 m w tę, 400 w
    tamtą. Pojechał bez kasku. Niestety o tym jak to jest jeździć bez na
    własną odpowiedzialność i godzić się z ew. konsekwencjami już z nim nie
    pogadamy bez udziału medium, bo przy jakiejś śmiesznej prędkości
    pokroju ~30 spotkał się z samochodem. Jemu nakaz jazdy w kasku nie
    stanął na przeszkodzie do pożegnania się z tym padołem łez (i nie jemu
    jednemu, znam jeszcze inne takie historie), kobieca intuicja mi
    podpowiada, że brak nakazu znacznie by zwiększył ilość takich głupich
    śmierci. Niby nie moja sprawa, ale też i nie ja wprowadziłem ten
    przepis, ja się tylko z nim zgadzam.

    > Są jeżeli jedziesz 2km przez miasto kiedy pyrkasz sobie 30-40km/h.

    Płaczecie tak, jakby za jazdę bez kasku groziło rozstrzelanie na
    miejscu lub conajmniej dożywtonie odebranie PJ. Wg. taryfikatora to
    raptem 100 zł bez punktów. Pyrkaj śmiało. Wszak nieprzestrzegając
    ograniczeń prędkości ryzykujesz znacznie większe kwoty.

    > itd...
    > A ja natomiast mówię nie ty rozporządzasz czyimś życiem i nie zatruwam
    > innym tego życia - niech robi co chce o ile innym nie szkodzi.

    Jak już radziłem Newromowi - pisz do prezydenta albo sam zacznij
    zbierać podpisy pod inicjatywą ustawodawczą.

    de Fresz