  • 11. Data: 2021-01-03 10:14:21
    Temat: Re: żarówki LED jako zamienniki dla halogenu
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    https://logistyka.rp.pl/technologie/11503-nielegalne
    -diodowe-zamienniki

  • 12. Data: 2021-01-03 13:16:06
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2021-01-02 o 14:36, J.F. pisze:

    >> https://allegro.pl/oferta/novsight-h11-led-zarowki-d
    o-reflektorow-6000k-70w-9953544464
    >> https://allegro.pl/oferta/toyota-avensis-t27-zarowki
    -led-h11-10000lm-mijania-8285395250

    > A te jakby lepsze.

    Rozwala mnie tekst "Żarówki wyposażone w moduł Canbus"
    Nie widzę żadnego złącza do komunikacji z siecią CanBus w tej żarówce.
    Jak takie bzdury wypisywane są na żarówce, to ja bym podziękował bo to
    pierwsze kłamstwo a reszta pewnie też jest jednym wielkim kłamstwem.
    Także w niczym one lepsze nie są.

    --
    Irokez

  • 13. Data: 2021-01-04 03:12:07
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2021-01-02 o 13:13, LEPEK pisze:
    > Hej,
    >
    > Zamierzam wymienić moje żarówki H11 na źródła światła LED.

    A więc to stąd się biorą patole, którzy rażą bliźnich, bo uważają się za
    mondrzejszych.

  • 14. Data: 2021-01-04 09:49:45
    Od: K <n...@e...com>

    On 03/01/2021 12:16, Irokez wrote:

> [...]
    > Jak takie bzdury wypisywane są na żarówce, to ja bym podziękował bo to
    > pierwsze kłamstwo a reszta pewnie też jest jednym wielkim kłamstwem.

    Chodzi zapewne o to, ze w autach ktore sprawdzaja czy zarowka nie jest
    przepalona nie wywala bledu. Tak czy inaczej w wielu modelach aut takie
    "zarowki" poprostu mrugaja co jakis czas. Na YT sa jakies patenty ze
    zwykla zarowka wpieta przed takim ledem.

  • 15. Data: 2021-01-04 09:53:45
    Od: K <n...@e...com>

    On 02/01/2021 12:13, LEPEK wrote:
> [...]
    > żeby nie zepsuło się od razu ani za pół roku.
    > Mają jeździć w Avensis T27 z soczewkowym reflektorem, w którym teraz
    > siedzi H11.
    > Raczej nie zamierzam kupować Philipsów po 600 zł za parę, ale czy to
    > będzie 70 zł, czy 150 - obojętnie, jeśli spełni zadanie.
    > Po wstępnym zapoznaniu się z tematem wybór padł na takie ze strumieniem
    > światła ponad 5000 lm / sztuka, z rozbudowanym radiatorem (czasem mają
    > wiatraczki tam). Kwestia, czy to wejdzie w obudowę jest do zmierzenia
    > (chociaż jeśli ktoś wkładał takie rzeczy do T27, to chętnie posłucham

    1-c6-7600lm-bridgelux-7727637224

    > https://allegro.pl/oferta/novsight-h11-led-zarowki-d
    o-reflektorow-6000k-70w-9953544464

    > https://allegro.pl/oferta/zarowka-led-reflektor-samo
    chodowy-2pcs-h11-led-10048826121

    > https://allegro.pl/oferta/toyota-avensis-t27-zarowki
    -led-h11-10000lm-mijania-8285395250

    > Będę wdzięczny za wszelkie opinie, uwagi, spostrzeżenia, wskazówki.

    Ogolnie to te chinskie wynalazki to proszenie sie o problemy. Nawet jak
    ci sie w obudowe zmieszcza to sie nie zdziw jak przestana nagle dzialac.
    Nie mowiac juz o tym, ze w niektorych modelach aut beda sobie mrugaly co
    jakis czas.

  • 16. Data: 2021-01-05 16:12:21
    Od: Miroo <b...@b...brak.i.juz>

    W dniu 2021.01.02 o 18:17, m4rkiz pisze:

    > https://autokult.pl/39706,retrofity-led-w-polsce-wci
    az-nielegalne-moze-sie-to-zmienic

    > oraz
    >
    > "W Niemczech firmie Osram udało się uzyskać warunkowe dopuszczenie do
    > użytku na drogach publicznych wybranych modułów LED w wybranych modelach
    > samochodów, lista dopuszczeń powoli, jednak stale, rośnie."

    Jest gdzieś taka lista dostępna? Szukanie po niemiecku średnio mi wychodzi.

    Pozdrawiam

  • 17. Data: 2021-01-05 22:05:29
    Od: adam <a...@a...pl>

    Ksenon ma 3000 lumenów
    H4 - 1500
    Jedna z tych "żarówek" ma 15 tys lumenów. Nawet jeśli są to chińskie
    lumeny to i tak będzie wielokrotnie jaśniejsza od tego co ma reszta.
    Zastanów się co robisz.
    Jeździj cały cas na długich, to będzie to samo.

  • 18. Data: 2021-01-09 18:25:35
    Od: LEPEK <g...@w...pl>

    W dniu 02.01.2021 o 13:13, LEPEK pisze:
    > Hej,
    [...]
    > Będę wdzięczny za wszelkie opinie, uwagi, spostrzeżenia, wskazówki.

    Odpiszę sam sobie, ale możecie poczytać ;)
    Kupiłem. Jakieś GT po 8000 lm szt, diody umieszczone dwustronnie
    (podobno - wg sprzedawcy - te z diodami po czterech stronach cyt.
    "bardziej rozświetlają reflektor, niż świecą do przodu").
    Ogólnie jest lepiej, choć nie ma efektu "wow" - jest jaśniej, barwa
    światła jest o wiele bardziej biała (wręcz mam wrażenie, żewchodzi
    delikatnie w niebieski, sądzę że nie jest to deklarowane 6000K, ale
    bardziej 6500K).
    W soczewkowym reflektorze dają wyraźne odcięcie w prawidłowym miejscu,
    rozkład światła wygląda dobrze, bardzo podobnie do oryginalnych żarówek
    H11. Nie oślepiają - zasiadłem w drugim samochodzie na przeciw i wygląda
    to zupełnie normalnie (poza inną barwą). Diody mają umieszczone
    dokładnie w tym samym miejscu, co żarnik w H11. Mieszczą się w
    reflektorze bez problemu, podłączenie proste jak budowa cepa (przy
    okazji Chińczycy doskonale ośmieszyli swoją konstrukcją sens stosowania
    zyliarda standardów mocowań - jest "żarówka", na niej pierścień-adapter
    i kabelek ;) ). Nie migają, nie latają, nie piszczą, nie wywalają błędów
    itd. Oczywiście nie świecą dalej, tylko tak jak pozwala na to
    konstrukcja reflektorów.
    Odpowiadając co niektórym:
    - to nie jest to samo, co jeżdżenie na długich, bo świecą w
    prawidłowym kierunku i nie świecą w nieprawidłowym
    - liczę się z tym, że za jakiś czas przestaną działać - nie kosztowały
    majątku (1/10 tego, co Philipsy), więc po prostu kupię sobie kolejne
    - nie - nie jestem patolem, nie - nie rażę bliźnich, tak - jestem od
    niektórych z nich mądrzejszy ;)

    Pozdr,
    --
    L E P E K Pruszcz Gdański
    no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

  • 19. Data: 2021-01-09 22:53:04
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2021-01-05 22:05, adam wrote:
> [...]
    > Zastanów się co robisz.
    > Jeździj cały cas na długich, to będzie to samo.

    To samo to nie, długie wyżej świecą.

  • 20. Data: 2021-01-09 23:06:30
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2021-01-09 18:25, LEPEK wrote:
> [...]
    > majątku (1/10 tego, co Philipsy), więc po prostu kupię sobie kolejne
    >  - nie - nie jestem patolem, nie - nie rażę bliźnich, tak - jestem od

    Pojedziesz z nimi na przegląd?